Hallo
even een vraagje,wellicht dat iemand hier antw op heeft:
Ik draag altijd bh’s met beugel.Nu heb ik regelmatig last van de beugel,die “prikt” onder mijn oksel.
Een maatje groter in omvang lijkt mij niet de oplossing omdat de bh dan te los zit en geen ondersteuning geeft,toch?
Wie weet wat er anders moet?
Groetjes
Volgens mij moet je dan een cupmaat kleiner.
Ga eens naar lingerie winkel en laat je goed opmeten.
Zo gebeurt en bespaard je zoveel gedoe met maten.
En bij elke maat scheelt het ook weer zoveel in welk model of pasvorm.
Je gewoon eens goed laten voorlichten!
Zou gewoon naar een lingeriezaak gaan en daar je advies laten geven :thumbup:
Ja, maar lingerie zaken zeggen ook niet alles… Die zeggen dat ik een E-cup zou hebben, maar alles wat ik tot nu toe in die maat heb gepast zijn allemaal te groot…
in een lingeriezaak zelf passen. Zo heb ik het een keer gedaan. Dan voel je meteen wat goed zit, en weet je uiteindelijk ook welke maat goed is voor jou. Ik denk als de beugel prikt onder je oksel, dat ie te groot is.
niet alleen de cupmaat is belangrijk, maar 1 maat grotere of kleinere omvang doet ook wonderen. Dus toch op laten meten bij een goede zaak.
ik laat regelmatig de bh zien aan de verkoopster als ik m aan heb en krijg dan te horen dat ie goed zit.Op dat moment voelt dan ook zo.Maar na een paar keer dragen "prikt"ie. Vandaar mn vraag hier!
Ik zal binnenkort wel ff langs gaan!
Als een beugel prikt, heb je een verkeerd model, denk ik… Ik mag nu geen beugels meer dragen, maar voorheen droeg ik altijd een zwarte sportbeha met beugel van het merk Fila. Deze zat perfect.
Als ik een ander soort beha met beugel droeg, dan had ik inderdaad ook heel vaak dat de beugels in mijn borst of oksel prikten. Volgens mij staan ze dan teveel naar binnen gebogen. Dat heeft niet zoveel met de maat te maken.
Bij mij prikte de beugel in mijn borst (alweer 10 jaar geleden…) en ben toen naar de lingerie winkel gegaan om hun eens te laten kijken… Bleek dat ik niet 70B had (Soms haalde ik 75B, maar mijn omtrek is 68 dus dat kon al niet…) Bleek dus dat ik 70D had… Die zaten ineens als gegoten! Maar toch was ook ieder merk anders, want van 1 had ik zelfs 70E, terwijl een andere de 70D weer te groot was…
Helaas heb ik nu na mijn zwangerschappen weer een B cupje…
Maar gewoon eens verschillende merken proberen, daar zit echt al een verschil in. En in de verkopers ook trouwens, want ik ben nooit meer zo’n fijne verkoper tegen gekomen na die keer.
Ik heb ook altijd problemen met beugels. De ene prikt in mn borst, de andere in mn arm of bij mn oksel en de volgende schuurt weer onder mn borst waardoor 't helemaal stuk gaat. En zo nu en dan breekt er gewoon een beugel en kan ik weer een bh van 80 euro wegggooien… Ondingen!
Maarja, zonder beugel dat ziet er dus echt niet uit, dan kan ik net zo goed niks aan doen, want dan hangt t echt vreselijk. Met een cup G is zonder beugel gewoon ook echt geen enkele steun, in ieder geval niet wat ik tot nu toe heb geprobeerd zonder beugel…
@Noekie wrote:
Ik heb ook altijd problemen met beugels. De ene prikt in mn borst, de andere in mn arm of bij mn oksel en de volgende schuurt weer onder mn borst waardoor 't helemaal stuk gaat. En zo nu en dan breekt er gewoon een beugel en kan ik weer een bh van 80 euro wegggooien… Ondingen!
Maarja, zonder beugel dat ziet er dus echt niet uit, dan kan ik net zo goed niks aan doen, want dan hangt t echt vreselijk. Met een cup G is zonder beugel gewoon ook echt geen enkele steun, in ieder geval niet wat ik tot nu toe heb geprobeerd zonder beugel…
Maar heb je bij een bh van €80,- dan geen service dat je die beugels kunt laten vervangen?
Waar ik mijn bh’s koop kan dat nl. wel, het eerste half jaar zelfs gratis.
Als er hier een beugel prikt dan is hij stuk, want dan komt de beugel uit de BH en prikt het ijzer in mijn vel.
Ik heb de laatste keer mezelf ook laten meten omdat ik steeds borst uit mijn BH had hangen, terwijl ik via zo’n meettabel op die maat kwam.
Uiteindelijk heb ik toen ook 2 BH’s gekocht, beide in een andere maat.
Behalve de juiste maat meten, valt ook niet iedere BH hetzelfde.
Zo ging ik naar huis met een WOW-BH van Daphne Deckers in maat E en een Dyanne-BH in maat D.
Dus eigenlijk moet je je per keer laten opmeten, BH’s verzamelen, aantrekken en laten kijken hoe ze zitten.
Moet zeggen dat deze BH’s echt meer dan prima zitten! :thumbup:
Vroegah huppelde ik naar de Livera, trok ik 2 leuke modelletjes bh uit het rek, die “gewoon” pasten, en rekende ik binnen een kwartier af en was ik happy.
Tegenwoordig, sinds een jaar of 6, loop ik met lood in mijn schoenen de lingeriezaak in (Livera doet niet aan 75E, in comfortabele modellen), krijg ik een discussie over mijn maat (laat je nòòit een 80D aansmeren omdat ze de 75E niet hebben en zeggen dat dat “heus hetzelfde is” :naughty: ) en pas ik verschillende modellen tot ik er simpel van wordt.
Het ene jaar is dat Chantelle terwijl Mary-Jo en Marlies Dekkers belachelijk zitten (ala Madonna in haar punttietpakje), het andere jaar is het een van de andere merken. Triumph zit bij mij als staaldraad :oops: .
Soms ga ik zonder bh naar huis omdat er gewoon niks past.
Ik zit nu in het duurdere soort bh’s… maar het comfort wat ik er van heb weegt niet op tegen de prijs .
Ik ben overigens van een B cup toen ik begin 20 was, nu als dertiger aan de F cup…
Blijven passen, alle merken, alle modellen, en je probleem voorleggen want een goede verkoopster weet dan echt de juiste bh voor je te vinden! (nouja… meestal dan)
Waar haal ik dan goede betaalbare bh’s met f cup(of na het leze nvan jullie antw cup kleiner )
Ik heb een F-cup en ben altijd gped geslaagd bij Livera. Hunkemoller daarentegen vind ik echt waardeloos. :thumbdown: Vond ik jaren geleden al (pas ik BH’s, laat ik ze zien, zeggen ze dat ze keurig zitten terwijl het voor geen meter zit) en nu nog steeds. Door de zwangerschap heb ik nu andere bh’s nodig, dus ben 2 weken terug eens wezen kijken bij de Hunkemoller (wel een andere) i.v.m. die aanbieding. Heb er zonder overdrijven zeker zo’n 15 gepast en laten bekijken door mevrouw aldaar… En geen eentje zat goed, terwijl mevrouw het toch zo mooi vond zitten. :eh: Kwam letterlijk met een E en zelfs D cup aanzetten terwijl ik bij een F-cup al een derde borst onder mijn oksel had hangen. :roll: ‘Ja, je kan nog wel een hele cupmaat kleiner joh’.
Daar kom ik dus nooit meer…
Goede bh’s voor een leuke prijs zijn er in mijn maat volgens mij niet :lol: .
Ik wil graag voorgevormde cups tegen de nipple look, ik weet niet of jij ook perse voorgevormd wilt?
En ik weet niet hoeveel bh’s jij per jaar koopt?
Je kunt wel eens in de uitverkoop bij de betere lingeriezaken kijken?
Persoonlijk vind ik het heel vreemd dat er weinig goede bh’s in de maten 75/groterecup zijn, een hoop vriendinnen en kennisssen van mij kampen met hetzelfde probleem.
Een vriendin van me moest pas met 75G naar huis, vind daar maar eens een goed modelletje voor!
Ik kon vroeger met mijn E/F-cup ook wel slagen bij livera, maar dan ook maar 1 of 2 modellen hoor… hunkemoller was inderdaad een drama, maar moet zeggen dat ik daar zelfs nu met een c-cup bijna niet slaag…
Nou, ik kom toevallig net bij de Livera weer vandaan.
Had nog maar 1 BH omdat niks meer paste vanwege de zwangerschap. Had ik een omvangmaat groter (wel met beugels), kreeg ik hier evengoed hele afdrukken/sneden van onder mijn borsten (vanwege dat m’n buik ook erg hoog zit en de beugel er op drukt), dus op naar Livera…
En hoezee, net als de vorige keer ben ik zó enorm goed en prettig geholpen. Je kan duidelijk merken dat ze er hier echt 10000% verstand van hebben, i.t.t. die flut hunkemoller… De medewerksters hier zijn ook enorm aardig. Ben dus (net als vorig jaar) thuisgekomen met een stel zeer fijne, meerekkende BH’s (en nog in de aanbieding ook) :thumbup: :dance:
Livera is geloof ik gewoon mijn winkel…
@Rivella wrote:
Maar heb je bij een bh van €80,- dan geen service dat je die beugels kunt laten vervangen?
Waar ik mijn bh’s koop kan dat nl. wel, het eerste half jaar zelfs gratis.
Goedkoper dan 80 is sowieso weinig te vinden in g of h als je enigzins kwaliteit wilt en steun. Zo’n service heb ik nooit van gehoord, ik ga meestal naar de livera.
Ook ik vind hunkemuller bagger. Bij mij kwam er zelfs een keer een op het idee dat ik 100D ook gewoon pas als ik 90-95G heb… Livera helpt altijd heel erg goed! Wil daar ook eens heen voor een goede bh’s zonder beugels, als die bestaan… Heeft iemand hier met grote cup goede bh’s zonder beugels, maar met steun?