Wie heeft er ervaring met een bevalling inleiden?
heb vandaag te horen gekregen dat mijn GYN mij met de 38 weken wilt inleiden, dit ivm mijn lichamelijke gezondheid.
Nu weet ik dus totaal niet wat ik kan verwachten, moeten we het nog over hebben.
Maar ik dacht als hier mensen zijn met ervaring…,graag hier schrijven :mrgreen:
ik ben met 37 weken ingeleid, ik kreeg om de acht uur 2 capsules ingebracht om de baarmoeder te verweken. Na de tweede keer braken dus mijn vliezen en na 3 uur was onze uk geboren. Ze wilden me aansluiten aan de weeenopwekker, maar dat wilde ikzelf niet, wat achteaf dus ook absoluut niet hoefde.
Hier dus een succesverhaal!
sterkte verder!
@konijn wrote:
ik ben met 37 weken ingeleid, ik kreeg om de acht uur 2 capsules ingebracht om de baarmoeder te verweken. Na de tweede keer braken dus mijn vliezen en na 3 uur was onze uk geboren. Ze wilden me aansluiten aan de weeenopwekker, maar dat wilde ikzelf niet, wat achteaf dus ook absoluut niet hoefde.
Hier dus een succesverhaal!
sterkte verder!
:shock: so dat is snel zeg!
Wel erg fijn dat het een succesverhaal bij jou is geweest :thumbup:
ik ben wel ingeleid maar pas met 40.6 ivm langdurig gebroken vliezen.
lag rond 9 uur aan het infuus, en rond 19.00 was mijn mannetje er. Maar goed ik had niet gelijk hele heftige weeën. Smiddags wel toen heb ik pijnstilling gehad. Heb het niet als naar ervaren, maar ik weet ook niet wat natuurlijke weeën zijn.
De natuurlijke weeën schijnen wel makkelijker op te vangen zijn…
Ik ben ook ingeleid rond 38 weken.
Ik heb er uiteindelijk drie dagen over gedaan.
Ik kreeg ook om de zoveel uur een tablet om de baarmoedermond te weken en ontsluiting te krijgen helaas ging dat niet zo snel, maar toen ik 3 cm ontsluiting had konden ze mijn vliezen breken en toen dat gebeurd was ging het wel snel.
Vanaf dat moment tot de geboorte heb ik er 4 uur over gedaan om de overige 7 cm ontsluiting te krijgen en toen heb ik nog 40 minuten moeten persen en toen was ons mannetje geboren.
Ik ben uiteindelijk bevallen met 38+2 weken.
Ik ben ingeleid met 37+1 en 2 cm ontsluiting. Vliezen zijn gebroken en ik kreeg weeenopwekkers. Ik had heel snel al heel heftige weeen. Bijna 5 uur na de start is onze baby geboren.
Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vond ingeleid te worden.
Nog een linkje http://www.nvog.nl/Sites/Files/0000000094_het_inleiden_van_de_bevalling.pdf
Ike
Meer morgen helemaal uitgebreid voor je als je wit nu ff naar bed
Ik ben ingeleid met 37+3.
Tabletten gehad de hele dag, maar er gebeurde niets.
met 38 weken weer, toen met gel…helaas niet voldoende resultaat om het te laten doorzetten.
39 weken, weer tabletten, daarna vliezen gebroken + infuus en om 18.45 uur hadden we onze zoon in handen.
De reden dat het bij mij niet lukte was onder andere dat mijn lijf er absoluut niet klaar voor was.
En de gyn vond het te riskant om gelijk bij de eerste inleidpoging alle toeters en bellen uit de kast te halen. (stel dat hij toen mijn vliezen had gebroken, dan was de kans te groot geweest dat ik een keizersnede had gehad, zo is me toen uitgelegd)
Alvast succes, hoop voor jou dat het snel en voorspoedig gaat!!
Inleiden verloopt verschillend. Als je al ontsluiting hebt wordt het vliezen breken daarna evt wee-opwekkers. Dat kreeg ik met 38+1 en ging snel. Om half acht in het ziekenhuis, 3 kwartier CTG, daarna breken vliezen. Beetje weeën. Rond half twaalf infuus en om 14.20 lag zoonlief al op mijn buik.
Bij geen ontsluiting zijn er meerdere middelen. Verschilt per ziekenhuis. Er bestaan hormoonveters die ze inbrengen, je kunt pillen krijgen om te slikken of om in te brengen. Dat is toch iets wat alleen je eigen ziekenhuis je kan vertellen.
Al met al mijn persoonlijke ervaring met inleiden was geheel niet onprettig. Verliep allemaal goed en relatief rustig want vooraf had ik vooral ‘enge’ verhalen gehoord over weeënstormen en meer van die ongein maar dat hoeft dus gelukkig allemaal niet! :thumbup:
Worden vrouwen alleen ingeleid als er sprake is van medische indicatie??
Want wat ik niet snap is dat sommige vrouwen na 39 wkn gewoon uit zichzelf bevallen en de andere laten opwekken bij 37 wkn!
vat jullie hem?
Ik ga het ook navragen aan me vk als ik over 2 weken naartoe mag want dan wordt er over bevalling besproken maar ik zou ook graag eerder dan 39 wkn bevallen… laten ze dat doen of moet er een reden zijn?
Edit: Op google ben ik veel wijzer geworden!! :)
Bedankt voor al jullie verhalen!
Ben benieuwd zeg! Linkje ga ik efkes lezen nu :-*
Mariiyelle. volgens mij ligt het ook sterk aan je eigen VK en/of GYN, en natuurlijk wat je achtergrond is (waarom en zo).
ik geloof niet dat er een vk. of gyn is die eerder inleid omdat mama het zat is.
Alleen als mama het echt niet meer trekt door pijn, stress, vermoeidheid of zo iets, of als de baby het niet meer fijn heeft bij mama in haar buik.
@marijke79 wrote:
ik geloof niet dat er een vk. of gyn is die eerder inleid omdat mama het zat is.
Alleen als mama het echt niet meer trekt door pijn, stress, vermoeidheid of zo iets, of als de baby het niet meer fijn heeft bij mama in haar buik.
Nee ik geloof dat eerst indd ook niet, want dan zouden er heel veel moeders ingeleid worden denk ik
Bij mij is het puur me lichamelijke conditie indd. En het risico als ze me laten doorlopen tot de 41-42 weken (rond die tijd komen altijd de baby’s bij ons in de familie) dat me lichaam het dan allemaal allang niet meer aan kan.
En dan risico voor spoedkeizersnede groter zou zijn, en dat wil ik totaal niet (GYN ook niet :lol: ).
Er moet wel een achtergrond zijn indd waarom je een inleiding krijgt, en/of vraagt aan de GYN.
Hier in belgie moet er een gegronde reden zijn. Ik had zware zwangerschaps suiker. Of je gaat meer dan 41 weken overtijd dan halen ze de baby ook hier in belgie.
Anders wachten ze de natuur af. ook al is de mama het helemaal zat.
er moeten of erge mentale of fisieke problemen zijn anders doen ze het niet.
zoiets had ik idd ook op Internet gelezen! :mrgreen:
Was ik gewoon even nieuwschierig naar
Cin! Hier geen ervaring zoals je weet, maar jeetje dan komt het wel ineens dichtbij he
Nog iets meer dan zeven weekjes…
bij mijn 2e hebben ze me met 37.5 wk gestript…
de volgende dag ( dus met 38 wk) weer…
dit hielp de weeën kwamen op gang en mijn vliezen hebben ze toen ook doorgeprikt… en is ons dametje geboren…
als toen strippen niet had geholpen dan werd ik ingeleid in het zkh…
( dit ivm zware bekkenklachten, fysieke uitputting en mentaal gesloopte mama en omdat de vorige zwangerschap + bevalling niet vlekkeloos ging)
@colle wrote:
(dit ivm zware bekkenklachten, fysieke uitputting en mentaal gesloopte mama)
Hiero ook, me lijf kan het niet meer aan allemaal! En daardoor ik mentaal niet meer zo…,
Ook ivm Levi die hier rond rent en zo, kan het allemaal dadelijk gewoon echt niet meer bolwerken!
Al probeer ik wel nog allemaal het positieve te zien hoor!
Geniet nog wel Levi en al, maar het begint allemaal steeds minder te worden nu al ook mbt mijn lijf en wat die aan kan.
@Mirag wrote:
Cin! Hier geen ervaring zoals je weet, maar jeetje dan komt het wel ineens dichtbij he
Nog iets meer dan zeven weekjes…
Ja erg he?! :shifty:
@Mariiyelle wrote:
Worden vrouwen alleen ingeleid als er sprake is van medische indicatie??Nee, dat hoeft niet want bij mijn jongste zoon ben ik ingeleid met 37 weken en 5 dagen omdat hij nogal aan de grote kant was en mijn eerdere bevallingen behoorlijk zwaar waren (sectio en een vacuumverlossing) en de gyn gunde mij een normale bevalling. En als ze hem langer zouden laten zitten zou het hoogstwaarschijnlijk weer een keizersnede zijn geworden...
Bij m'n oudste zoon ben ik ook ingeleid (infuus) en dat was echt een hele zware heftige bevalling wat dus uiteindelijk ook nog een keizersnede is geworden, ik vond de weeenstorm verschrikkelijk
en bij m'n jongste zoon waren de weeen ook wel heftig, maar die bevalling ging veel sneller dus dat was goed te doen.
Een advies vraag op tijd om pijnstilling als je het niet meer trekt...