Weeenstorm herken ik een beetje, bij Levi opwekkers gehad.
Toen hebben ze mij te lang laten liggen met teveel pijn, dus ruggenprik kwam te laat toen (zat er net in en moest er alweer uit omdat ik persweeen kreeg).
Levi was ook wat aan de grotere kant, en daarom wilde hij nu ook deze goed in de gaten houden en indd mij een normale bevalling gunnen haha.
@Cin. wrote:
@colle wrote:(dit ivm zware bekkenklachten, fysieke uitputting en mentaal gesloopte mama)
Hiero ook, me lijf kan het niet meer aan allemaal! En daardoor ik mentaal niet meer zo…,
Ook ivm Levi die hier rond rent en zo, kan het allemaal dadelijk gewoon echt niet meer bolwerken!
Al probeer ik wel nog allemaal het positieve te zien hoor!
Geniet nog wel Levi en al, maar het begint allemaal steeds minder te worden nu al ook mbt mijn lijf en wat die aan kan.
ik had de eerste 17 wk dat ik ziek zwak misselijk was… echt een relatie met de pot…
toen dat weg was kwamen de bekkenklachten volop… echt halve dagen werken en dan gebroken op de bank storten…
met 30 wk gestopt met werken… was gewoon niet meer verantwoord ( werk op kdv)
mocht dave altijd brengen als het niet ging… die is ook gewoon zijn vaste dagen al die tijd geweest…
heb fysio gehad… bekkenband… manueeltherapie… niets hielp echt.
heb gewoon meerdere keren zitten janken bij de vk omdat ik en mijn lijf het niet meer aan konden…
baalde daar (nu nog) zo van… zoveel pijn hebben dat je niet kan genieten van het wonder wat in je groeit…
helemaal omdat die eerste zwangerschap al ronduit K*T was verlopen… dan wil je bij je laatste (2e) zwangerschap echt gaan genieten alles in je opnemen… en als dat dan niet lukt…
vooral blijven aangeven bij je vk hoe het met je gaat hoor… het is zo belangrijk dat je (al is het alleen maar) je ei kwijt kan… gewoon even klagen, janken what ever…
mensen zeggen al zo snel dat je moet genieten en niet zo zeuren want het kan veeeeel erger… maar ja met zoveel pijn valt er niet te genieten.
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: sterkte die laatste loodjes
je weet dat het uiteindelijk minder word… misschien gaat het zelfs wel over. en als pleister op de wond, je krijgt een heel mooi kindje er voor terug
@Cin. wrote:
Weeenstorm herken ik een beetje, bij Levi opwekkers gehad.
Toen hebben ze mij te lang laten liggen met teveel pijn, dus ruggenprik kwam te laat toen (zat er net in en moest er alweer uit omdat ik persweeen kreeg).
Levi was ook wat aan de grotere kant, en daarom wilde hij nu ook deze goed in de gaten houden en indd mij een normale bevalling gunnen haha.
hier zo’n snelle ontsluiting dat ik geen eens pijnstilling kon krijgen…
en alleen maar rug, buik en beenweeën om de pret compleet te maken.
Dave was ook een flinke jongen 4405 gram en 53cm ( met 43wk geboren)
daarom werd ik ook geregelt naar het zkh gestuurd voor een groeiecho, om in de gaten te houden dat Jade ook niet zo’n beer (berin) werd.
gelukkig niet :inlove: 3600 gr en +_ 50cm
Colle. Herken het helemaal je verhaal!
Hier ook door de extremere groei van me buik, veel lichamelijke klachten (vooral indd me bekken).
Zwarte vlekken voor de ogen, omgaan enz enz.
Ik zit nu al 3 weken in de ziektewet…,Werk in de zorg, dus tja dat ging ook echt niet meer jammer genoeg (want mis het nu nog steeds).
Genieten, doe ik nog zoveel mogelijk. Vooral als beeblief flink aan het dansen is in de buik haha.
Maar voor de rest ben ik gewoon echt heel erg blij, als we 8 weken verder zijn :roll:
@colle wrote:
@Cin. wrote:Weeenstorm herken ik een beetje, bij Levi opwekkers gehad.
hier zo’n snelle ontsluiting dat ik geen eens pijnstilling kon krijgen…
en alleen maar rug, buik en beenweeën om de pret compleet te maken.
Dave was ook een flinke jongen 4405 gram en 53cm ( met 43wk geboren)
daarom werd ik ook geregelt naar het zkh gestuurd voor een groeiecho, om in de gaten te houden dat Jade ook niet zo’n beer (berin) werd.
gelukkig niet :inlove: 3600 gr en +_ 50cm
Ja hier ook groeiecho’s haha. 2 Maart krijg ik er weer eentje :mrgreen:
mijn ouders gingen mee, hadden dat nog nooit gezien… die zaten echt te genieten en vragen te stellen :inlove:
geweldig… vooral toen die vrouw ook maar even het hartje uitgebreid liet zien :inlove: ( had het vast niet zo druk ofzo :mrgreen: )
maar hier ook een enorme buik ( paste zelfs niet meer in mijn positiekleding op het laatste :oops: )
@colle wrote:
mijn ouders gingen mee, hadden dat nog nooit gezien… die zaten echt te genieten en vragen te stellen :inlove:
geweldig… vooral toen die vrouw ook maar even het hartje uitgebreid liet zien :inlove: ( had het vast niet zo druk ofzo :mrgreen: )
maar hier ook een enorme buik ( paste zelfs niet meer in mijn positiekleding op het laatste :oops: )
Oh wat leuk! Is toch altijd bijzonder om te delen he!
@Cin. wrote:
@Mirag wrote:Cin! Hier geen ervaring zoals je weet, maar jeetje dan komt het wel ineens dichtbij he
Nog iets meer dan zeven weekjes…
Ja erg he?! :shifty:
NEE!!! Leuk!!! (afgezien van de klachten natuurlijk, maar je snapt vast wat ik bedoel ;))
prachtige buik hoor :inlove:
Bij mij was de reden dat ik nogal grote kinderen krijg en dat om die reden bij de eerste bijna verkeerd is afgelopen tijdens de bevalling.
Dat ik er lichamelijk doorheen zat heeft denk ik totaal geen invloed gehad. Ik had me een buik van heb ik jou daar (er zullen er nog wel een aantal zijn die zich dat herinneren :mrgreen: ) en dat was echt verschrikkelijk.
(daarom durf ik nu bijna niet meer zwanger te worden, ik zie op tegen die enorme toeter en de pijn die het met zich meebracht :oops: , met dat ik dit schrijf besef ik me dondersgoed dat er mensen zijn die smachten naar zo;n buik…dus alvast sorry. Dit is puur mijn persoonlijke gevoel)
@minniemouse wrote:
prachtige buik hoor :inlove:
Bij mij was de reden dat ik nogal grote kinderen krijg en dat om die reden bij de eerste bijna verkeerd is afgelopen tijdens de bevalling.
Dat ik er lichamelijk doorheen zat heeft denk ik totaal geen invloed gehad. Ik had me een buik van heb ik jou daar (er zullen er nog wel een aantal zijn die zich dat herinneren :mrgreen: ) en dat was echt verschrikkelijk.
(daarom durf ik nu bijna niet meer zwanger te worden, ik zie op tegen die enorme toeter en de pijn die het met zich meebracht :oops: , met dat ik dit schrijf besef ik me dondersgoed dat er mensen zijn die smachten naar zo;n buik…dus alvast sorry. Dit is puur mijn persoonlijke gevoel)
Thanx!
Snap je gevoel! Ik zeg nu ook echt heel duidelijk:
voor mij nooit meer een zwangerschap!!!
Misschien zeg ik over 4 jaar of zo wel vanne: nou oke nog een keer proberen.
Maar na deze zwangerschap, houdt het ons gewoon tegen indd: de pijn, de ongemakken van deze zwangerschap enz.
Want tja me man heeft er dadelijk ook echt wel genoeg van :lol:
ik ben ingeleid omdat ik een beginnende zwangerschaps vergiftiging had.
ze hebben tabletjes ingebracht,daarna kreeg ik lichte weeen.
s,avonds had ik 3 cm ontsluiting en weeen om de 3 a 4 minuten,kwam toen op de verloskamer terecht en kreeg een prik in me been.
daar ben ik zo suf van geworden dat de weeen weer afzakte ipv doorzette.
s,ochtends werden de vliezen gebroken en kreeg ik een ruggeprik en een infuus.
kreeg toen volop weeen en kon ze amper meer bijhouden,helaas werkte de ruggeprik niet goed dus na 26 uur weeen werd lieke geboren.
ik had gewoon de pech dat de ruggeprik niet goed ging,verder heeft me bevalling erg lang geduurd maar zou het zo weer over doen :thumbup:
Ik ben ander halve week geleden ingeleid omdat ik al dagen weeen had die niet door wilde zetten en al vijf dagen niet meer had geslapen van de weeen. Heb 2 nachten in het ziekenhuis gelegen met slaapmedicatie maar dat wilde niet baten.
ben zondag om half elf ingeleid met gel omdat ik amper ontsluiting had, de vk ging weg en binnen 5 minuten zat ik in een weeenstorm waar ik niet meer uit ben gekomen binnen vier uurtjes was hij er…heb tussendoor nog een ruggenprik gehad bij 2 cm… ben in een half uur mijn vliezen braken van 5 cm naar volledige ontsluiting gegaan en dat hij geboren werd…
dus mij is het heeeel erg meegevallen terwijl ik er echt heel erg bang voor was…!!!Heb het veel beter ervaren als mijn vorige bevalling…
Ik ben bij beide Ingeleid !
Bij de oudste met 38 weken en 6 dagen !
Ik werd sávonds nds opgenomen in verband met Pre Eclampsie .
Sóchtends tussen 7 en 8 kreeg ik gel ingebracht!Die deed vrijwel direct zijn werk, Ik kwam in weeen stormen terecht en om 17:29 Werd Damian geboren !
Bij de jongste
Kon ik de zwangerschap lichamelijk niet aan, en moest ik me om 8 uur sóchtends melden. maar de dag ervoor hadden ze me gestript heel die dag een zwaar gevoel in mijn buik gehad. en s’nachts begonnen hele licht weeen.Om 06:00 was mijn moeder hier om op Damian te passen. En om 06:10 belde Hub het ziekenhuis. om te zeggen dat ik weeen had en of we eerder mochten komen. EN we moesten direct komen. In het ziekenhuis hebben ze alsnog extra gel ingebracht en om 13:00 kreeg ik een infuus. En om 14:56 Is Anne geboren .
Succes !
Medische indicatie KAN ook betekenen dat je als moeder (aanstaande) gesloopt bent hoor. Een buik ala Mini :o kan zoiets bv al zijn. Je bent simpelweg niet meer mobiel genoeg om je conditie een beetje redelijk te houden. En die heb je natuurlijk wel nodig om te bevallen! Dus tja wat is een medische indicatie? Echt niet alleen als er iets is met de baby. Voor mij was er ook geen ‘echte’ medische indicatie (lichamelijke) behalve mijn geestelijke staat. Hoe dichtbij de bevalling we kwamen hoe meer de stress toenam. Dus geen uitgerekende datum voorbij zien komen en met zoonlief was echt alles prima en als ze het alleen daarop zouden baseren hadden ze me zo weer overtijd laten lopen.
Ik ben met 39+3 ingeleid doordat mn bloeddruk te hoog werd en niet zoveel vruchtwater meer had. Wist totaal niet wat ik moest verwachten. De gyn heeft mn vliezen gebroken, infuus met weeenopwekkers gelegd en toen kwam alles op gang. Al met al heeft mijn bevalling wel lang geduurd omdat de weeenopwekkers te heftige weeen gaf ineens en dus rustiger opgebouwd moesten worden. Ik vind het wel een apart idee dat ik dus niet weet hoe het is als je ineens de weeen voelt… Ben benieuwd hoe dat deze bevalling gaat…
Thanx dames!
Weet ik toch ietsjes meer hoe het soms in zijn werk gaat!