bevallen van een groot kind... UPDATE p3

Iemand bij mij op de cursus kreeg een kind van 10 pond zonder serieuze problemen. En het was nog wel haar eerste kind! Mijn vader was ook 10 pond en is er ‘gewoon’ uitgekomen.



Een vriendin heeft drie kinderen en de middelste was de kleinste, maar zorgde wel voor de meeste schade. Die kwam namelijk met een turbobevalling ter wereld. Volgens de VK doet het tempo er meer toe qua schade dan hoe groot het kind is.



De grootte van het kind is dus niet het belangrijkste. Je kunt best een enorm kind op de wereld zetten zonder ernstige complicaties, zeker als je goed begeleid wordt.

Ik heb ook een zwaar kind gekregen. Hij woog 4850 gram en was 54 cm.





Op zich was de bevalling niet belachelijk zwaar (denk ik??)

Mijn zoontje had helaas wel een schouderdystocie en dat was even behoorlijk lastig en moesten ze helpen met de vacuumpomp…



(maar kleine kids hebben soms ook hulp nodig van de vacuum, dus zegt ook niet alles)



Mijn zoontje moest nog wel een paar dagen blijven om de glucose waardes stabiel te krijgen…(misschien had ik toch suiker)





Trouwens belachelijk dat ze je nog zolang laten lopen met suiker. Niet inleidbaar vind ik een beetje afschuiven…



Ik wens je heel veel succes en hoop dat die kleine wurm lekker uit zichzelf komt vandaag of morgen!!!

Sam was 3780 gram en Julia 4200 en beide keren was de bevalling appeltje-eitje (voor zover een bevalling dat kan zijn :mrgreen: ) beide keren klein knipje…



maar ik vind het ook vreemd dat ze je zolang laten lopen hoor met die zwangerschapssuiker. Veel succes iig.

ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn zwangerschapscursusdocente vertelde dat zij zelf 4 x is bevallen van kinderen tussen 8 en 8,5 pond zonder een scheurtje of knip of wat dan ook.

het kan dus prima goed gaan.

succes vrijdag! :-*

Ik heb geregeld dat ik morgen alweer mag komen voor mijn CTG en inwendig onderzoek ipv vrijdag. Met de kleine kans dat ik nu wel inleidbaar ben, kan het dan in elk geval nog voor het weekend plaats vinden.

Maar de kans is natuurlijk groot dat het kind nog steeds ‘op zolder zit’ zoals de gyn vorige keer opmerkte. En dan ga ik toch maar eens klagen over mijn grote pijnlijke buik, het slecht voelen en zorgen maken etc. En dat ik zelf best wel het risico wil nemen dat ik 3 dagen bezig ben met gelveters… :?



wish me luck, ik hoop dat ik wat argumenten kan aandragen om me te gaan helpen…

wees zeer bijdehand…



Ik heb op internet het 1 en ander opgezocht en het lijkt haast wel alsof dit het enige ziekenhuis is wat zwangerschapssuiker niet behandelt in een laat stadium.

Maar ik heb talloze ervaringen gelezen over de gevolgen…



Zware kinderen, schouderdystocie, glucosecoma’s na de geboorte bij de babies enz…



U wilt misschien het risico nemen, maar ik niet want ik loop er al 9 maand mee rond en wil het graag heel en gezond mee naar huis nemen.

Reken maar dat ik alles op alles ga zetten om iemand verantwoordelijk te laten zijn als het in mijn geval mis gaat.



Oh… ik zou zo pissed zijn… :oops:



Bij Aniek ben ik ingeleid omdat ik haar minder vaak voelde, maar de ctg’s van een half uur waren steeds goed.

Behalve als ik op mijn rug lag…

Toen heb ik gezegd… dus jullie denken daadwerkelijk dat mijn onderbewuste er aan denkt om snachts niet op mijn rug te rollen opdat mijn dochter voldoende zuurstof krijgt?

Dat risico nemen jullie? ongeacht de gevolgen?



Toen keken de gyn en de arts assistent elkaar aan, ik kon blijven en ben de dag erop ingeleid.

Het was achteraf kantje boord want ze ging er tijdens de bevalling bijna van tussen.



Het zijn verdorie leventjes waar die lui over beslissen. :evil:

@catje1977 wrote:

Hoi allemaal



Inmiddels ben ik bijna 39 weken en heb ik al 5 weken suiker. Daar krijg ik geen insuline meer voor want dat vonden ze te laat. Wel willen ze me graag inleiden met week 38-39 (nu dus)

Jammer genoeg blijk ik steeds maar weer niet inleidbaar te zijn.

Liefst willen ze dat ik al helemaal rijp ben zodat de inleiding kan starten met infuus en vliezen breken. Als ze nu starten met geltampons ofzo, dan heb je kans dat het 3 dagen duurt en dat je alsnog naar huis wordt gestuurd zonder effect (aldus gyn) :cry:



Maar de bay groeit en groeit en ik heb het gevoel dat ik uit mijn buik knap! Met 34 weken werd hij op 3200 gram geschat daarna niet meer gemeten. Brent was 4040 bij de geboorte, beetje ingescheurd.



Langer dan 40 weken willen ze me zowiezo niet laten lopen, omdat de bay dan echt te groot wordt. Maar het loopt wel tegen de 40 weken aan op deze manier!



Vrijdag moet ik weer terug voor een CTG en inwendig onderzoek, maar ik reken er maar op dat ik nog steeds niet inleidbaar ben

Dus dan zal ik eind volgende week ingeleid worden, of het nu rijp is ja of nee.



Ik ben zo bang voor de bevalling, als dit kind zo enorm groot wordt!!! Nachtmerries van compleet uitscheuren, klem zittende babies of spoedKS brrrr :cry:



Misschien hebben jullie ervaring met grote babies en kunnen jullie me gerust stellen? eerlijkheid wordt gewaardeerd, en tips ook






hoi meid



ik ben bevallen van een flinke meid 56,5 cm en 4815 gram

ik wist alleen niet dat ze zo groot was, en daar was ik heel blij mee maar bij jouw hebben ze al gezegt dat ze groot is.

maar meid maak je echt niet te druk, ondanks dat shania zo groot was, ben ik echt maar een heel klein stukje uitgescheurd en was het ook nog makkelijk te doen, laat je niet bang maken… je kunt het echt!!!



liefs karin

@Cell wrote:

Ik heb op internet het 1 en ander opgezocht en het lijkt haast wel alsof dit het enige ziekenhuis is wat zwangerschapssuiker niet behandelt in een laat stadium.

Maar ik heb talloze ervaringen gelezen over de gevolgen…


Precies. laat je kleintje na de bevalling ook controleren op de glucose waardes. Deze zijn waarschijnlijk te laag! Vraag erom!

wat ik ook nog wilde zeggen…



mijn persweeen waren niet sterk genoeg, dus werd shania met een kleine vacuum gehaald, een kiwi. dat betekend dat je zelf de baby al zover er uit geperst hebt maar dat je even een beetje hulp nodig hebt.

shania was er toen ook binnen 4 x persen.

ik had er een gynocoloog bij die dat deed, en hij zei tegen mij dat ik goed moest luisteren, en dat heb ik gedaan, hij zei “als je goed luistered kunnen we dit zonder knippen doe” en scheur je ook niet in"



ik heb toen heel goed geluisterd, en ik had echt maar een heel klein scheurtje ondanks dat mijn meisje zo groot was.



maar ik was 11 dagen overtijd, dus ze heeft al die tijd nog flink gegeten.



maar ik lees dat je schrijft dat ze gokken hoe zwaar het kindje is, mijn schoonzuske had dit ook, ze gokten op het gewicht. en later bleken ze er volkomen naast te zitten.



meid luister goed naar de VK of arts, samen kom je er echt!!!

benoem ook dat je bang bent dat is heel belangrijk!!

mn vriend nu 35 was 11 pond :shock: :shock: met zn geboorte

en zn broers 9 en 10 pond haha geen kleintjes dus

achteraf gezien bleek dus waarschijnlijk dat mn SM suiker had maar dat werd nooit zo getest hoe ze dat nu doen natuurlijk maar goed ze heeft er niets aan over gehouden



maar carina idd als jij je er niet goed over voelt dan moet je aan de bel trekken ik hoop dat ze morgen er wat aan gaan doen suc6 :thumbdown: :thumbup:

Carina wat naar zeg dat ze je gewoon laten lopen.

Mijn kids waren niet extreem zwaar. Lynn was 7 pond en bij haar ben ik veel meer uitgescheurd dan bij Quinten die 8 pond woog. Bij hem een iniemini hechtinkje…



Succes meid. Hopelijk snel een BUB!!

Mijn kindje was 4430gram en ik ben thuis bevallen in 5 uurtjes… 6 hechtingen en thats it…



Ik ben nooit gecontroleerd op suiker, vk vergeten te doen bij de 30 weken :think:

Bij de volgende zwangerschap zal ik wel extra attent hierop zijn omdat ik bang ben dat ik een nog groter kind ter wereld moet brengen…



Succes en je kan het…



gr patricia

En hebben ze al gebeld??? Wat schandalig dat ze je zo laten lopen vind ik.

Bedankt allemaal :-*



Schoen, ze hadden al gebeld dat een second opinion pas volgende week kan, da’s te laat. Switchen kan niet meer.



Maar ik heb mijn afspraak van vrijdag naar donderdag (vandaag) kunnen zetten. Om 10:15 CTG en daarna direct de controles. Dan ben ik in elk geval even gerust gesteld en ik zal ook zeer sterk aangeven dat ik het niet meer trek en dat het me niet kan schelen dat een gelveterbevalling wel 3 dagen kan duren, als er maar wat gebeurt! Ik hoop toch op zijn minst dat ie me een datum voor volgende week wil vastleggen! (want ik ga er vanuit dat ik nog steeds compleet niet inleidbaar ben…)



Ik laat de uitslag straks wel weten!

Heel veel sterkte vandaag! Laat ze daar maar eens een poepie ruiken en kom voor jezelf op! You go girl! :mrgreen:

Sterkte meid! :pray: :thumbup: :-*

Hee Carina, veel succes vandaag! :-*

Succes!

Overigens ben ik van mijn eerste dochter (4440) gewoon thuis bevallen, met slechts 2 hechtingen. De tweede was veel lichter (3580) maar toen heb ik 4 hechtingen opgelopen.

De zwaarte van de baby zegt dus in mijn geval niets.

Hallo,

ik wil je ook even geruststellen.

Eerste kind 35 uurgeduurd de bevalling , subtotaal ruptuur en behoorlijk gehecht.

Dochter was 3230 gram.



tweede kind, 2,5 uur geduurd de bevalling, dochter was 4570 gram en helemaal geen schrammetje.



probeer je niet van de wijs te laten brengen , het komt goed.



Sterkte ermee.

Hoi allemaal!



Nou, de CTG was goed en de gyn voelde maar weer eens helemaal geen rijpheid. Een vingertopje ontsluiting, meer niet. Hij snapte niet dat de andere gyn vorige week in staat was geweest om te strippen.



Maar goed, de tranen zaten me aardig hoog en hij begreep ook wel dat er actie moest worden ondernomen. Hij zei: ik had liever gezien dat je behandeld was geweest voor die suiker, dan hadden we nu niet zo met onze rug tegen de muur gestaan. Maar goed… (ja ik ook!) Dat was een andere gyn die besloten heeft om niet te behandelen maar in te leiden, en dus/…



Morgen word ik ingeleid. Wel een hele hoop mitsen en maren eraan. Dikke grote kans dat het dagen gaat duren of helemaal niet aan slaat, hou daar rekening mee… Ik krijg gelveter en dat kan dagenlang pijnlijek buiken opleveren etc etc etc etc.

het kan zelfs zo zijn dat ik zondag weer onverrichter zake naar huis ga.

Maar er word in elk geval wat gedaan! Nu maar hopen dat het aan slaat en dat we ergens dit weekend onze vent gezond in onze armen kunnen sluiten…

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: