Ik heb even een vraagje voor de meiden die een keizersnede hebben gehad onder algehele narcose en hoe dat is bevallen.
Je krijgt er natuurlijk helemaal niks van mee, je ziet je kindje pas als de rest het al gezien heeft. Hoe hebben jullie dat ervaren?
Er is voor mij niet echt een andere mogelijkheid maar ik vind het toch wel een beetje moeilijk dat mijn familie mijn kindje eerder ziet dan ikzelf. :oops:
Sorry, ik heb er geen ervaring mee, maar je kan toch afspreken dat er niemand bij je kindje mag totdat jij uit de narcose bent?
Ik neem aan dat je dat met je man afspreekt. OF vind je het ook vervelend als hij jullie kindje voor jou ziet…
Eerst jullie en dan de rest!!!
Fam kan wel ff wachten tot dat jij uit je narcose bent en weer fatsoenlijk op je kamer ligt!!
Dan nog ff samen genieten en dan pas de familie!!
Echt!!
Doen!!
Ik heb geen ervaring in jouw situatie, maar heb wel een situatie waar de moeder net gehecht was en nog lag na te trillen en dat de fam al aan dr perbed stond :naughty:
Dus eerst zelf genieten!! :-*
Mijn eerste bevalling eindigde in een keizersnede, omdat ik een spina bifida occulta (1e graads open rug) heb kan er bij mij geen ruggenprik gezet worden. Dus ik ben onder narcose gegaan.
Het ergste vond ik dat mijn man ook niet op de OK mocht zijn, dit omdat je er niet al te florisant bij ligt met een tube in je keel enz.
Mijn eigen vk heeft daarom gevraagd of zij er wel bij mocht zijn, zodat als wij vragen zouden hebben zij ze zou kunnen beantwoorden. En Zij heeft een prachtige foto reportage gemaakt.
Zelf heb ik er dus niets van mee gekregen maar mijn man vertelde me achteraf dat hij ontzettend in de stress had gezeten, want hij moest in een kamertje blijven wachten in een hoekje (zodat hij als ze met de baby zouden komen niet in de weg zou zitten) en hij hoorde alle piepjes ed. die vanuit de ok kwamen. Hij kon mij ook zien liggen met mijn hoofd achterover met mijn lange haren van het bed af. Hij vond het echt verscrhikkelijk.
Toen ze uiteindelijk met Lucas naar de onderzoekskamer kwamen mocht hij pas van z’n stoel af toen alles goed bleek te gaan met Lucas.
Ik had hem snel voordat ik onder narcose gezegd dat hij niemand van de familie mocht bellen voordat ik Lucas gezien had, ook had ik hem nog even snel verteld dat ik niet wilde dat ze hem een flesje zouden geven, en dat als ze hem KV zouden geven ze dit dmv cupfeeding of vingervoeding zouden doen omdat ik zelf bv wilde geven.
En dit is allemaal zo gebeurt.
Ik werd wakker op de uitslaapkamer, en kreeg een blauwe ballon aan mijn bed, maar omdat niets wist heeft de vp van daar naar de afdeling gebeld en via haar kreeg ik te horen dat Lucas helemaal gezond was en wat zijn gewicht was. Een uur heb ik op de uitslaapkamer gelegen en toen mocht ik naar de afdeling en daar heb ik ons mannetje voor het eerst gezien. Ik vond hem geweldig en van mijn man hoorde ik dat hij alles gefilmd had en daar ben ik hem nog dankbaar voor, het is een heel intiem filmpje van mijn man die samen met de vp, het restje navelstreng afknipt, hem aankleed en daarna cupfeeding geven en de rest van het filmpje is hij liedjes aan het zingen met zijn zoontje :inlove: :inlove: :inlove:
Thnx voor de antwoorden. Ik denk dat ik de bevestiging zocht dat het niet egoïstisch is van mij dat ik mijn ouders etc pas bij het kindje wil als ik het zelf ook gezien heb.
MamaJeanet, ik heb erg veel aan je ervaring. Gelukkig hebben mijn vriend en ik tijd om ons er op in te stellen. Op zich logisch dat je partner niet in de ok mag zijn maar hoop echt dat er iemand is die een foto kan/wil maken. Ik zal jullie ervaring ook aan mijn vriend laten lezen zodat hij zich ook in kan stellen op hoe het voor hem kan zijn. Dus ook erg fijn dat je hebt opgeschreven hoe het voor je man was. Filmen is ook een erg goed idee dus dat ga ik ook zeker onthouden.
Natuurlijk is dat niet egoïstisch! Ik vind het heel erg logisch, zou ik ook hebben!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar echt doen wat jezelf wilt! Dat is wel iets dat bij iedere bevalling/geboorte belangrijk is.
heb er ook geen ervaring mee…
maar ook ik zou niet willen dat mijn kind al geshowd was aan de familie voor ik hem gezien zou hebben…
dus niet doen dan hoor.
lekker met je man samen genieten daarna pas de familie bellen…
( ik zou ze niet eens vertellen dat ik die dag geholpen zou worden, is er toch nog een beetje verrassing zeg maar en geen stress want stel dat ze wel al in het zkh aanwezig zijn enzo… )
maar idd iemand vragen foto’s te maken en te filmen… vast wel een stagiaire ofzo die dat mag doen… of idd je eigen vk… die kan het vast beter verwoorden hoe en wat…
succes met je zwangerschap en straks met je bevalling :thumbup:
Ik heb ook een spoedks gehad onder algehele narcose. Voordeel bij mij was dat ik spontaan begonnen ben met bevallen op een vroege zaterdagmorgen en we niemand gebeld hadden. Niemand (op een vriendin na en KOK :mrgreen: ) wist dus dat ik bezig was met bevallen. Dus na de ks was er ook niemand en niemand die belde. Die regie hadden wij helemaal zelf in handen. Heerlijk. Mijn vriend mocht na de ks en de eerste check direct bij onze dochter. Binnen 15 minuten was hij terug op de verloskamer / kraamsuite. We hebben pas gebeld toen ik helemaal bij was en Hieke ook al uitgebreid geknuffeld had.
Echt neem die regie zelf in handen. Mensen wachten maar even hoor. En als ze dat niet leuk vinden, dan hebben ze hele dikke vette pech. Mijn ouders zijn gescheiden (ook zo handig met geboortes enzo…) en ik heb heel bewust mijn moeder zo laat gebeld dat ze die avond niet meer langs kon komen. Ik wilde eerst mijn vader. En die kwam eerst, in alle rust. En de volgende dag mijn moeder, met al haar hectiek.
@Kimmygirl wrote:
Thnx voor de antwoorden. Ik denk dat ik de bevestiging zocht dat het niet egoïstisch is van mij dat ik mijn ouders etc pas bij het kindje wil als ik het zelf ook gezien heb.
vind ik echt niks egoistisch aan...echt 0,0. Het is jouw kindje, in jouw buik heeft die a de tijd gezeten, jij moet daar een band mee gaan krijgen, dan wil je niet nummer 5 in de rij zijn die hem mag vasthouden....
dus gewoon het bezoek laten wachten tot jij uit de narcose bent.
(ben zelf meteen na de bevalling onder narcose gegaan, dus wel nog even kindje mogen zien en vasthouden na de geboorte maar daarna uren kwijt geweest, zelfs dan had ik het gek gevonden als ouders en dergelijke in die tussentijd waren gekomen. Ik wilde ook zélf mijn trots laten zien, lijkt me heel gek als ze jouw kind voor het eerst zien zonder dat jij daar stralend naast kunt zitten....)
@fiep klophout wrote:
Ik wilde ook zélf mijn trots laten zien, lijkt me heel gek als ze jouw kind voor het eerst zien zonder dat jij daar stralend naast kunt zitten…)
Ik denk dat dit voor mij ook de kern zou zijn…
Egoistisch?? Joh jullie zijn 9 maanden (ong) een 2-eenheid geweest! Het is voor veel moeders die ‘gewoon’ bevallen al lastig om hun kindje uit handen te geven dus het is totaal normaal en gewoon om eerst in alle rust zelf bij te komen uit de narcose en van de bevalling, dan lekker nog zelf ruim de tijd te nemen om te genieten van jullie verse gezinnetje voor je de rest van de wereld daarvan hoeft te weten :inlove:
Bij een volgende bevalling ga ik het ook zo doen qua tijd nemen. Onze tweede bevalling was wat ‘vreemder’ want toen voelde ik dus wel de behoefte om iedereen zsm te laten weten dat alles goed was en of iedereen wilde komen kijken en knuffelen Maar zelfs dat we ingeleid werden heb ik niemand (ook op wat kok-medemama’s ) laten weten dat we gingen voor de inleiding. 8) Misschien voor jullie ook een idee? Niemand vertellen wanneer de keizersnede op de agenda staat zodat je ook niet die ‘druk’ voelt om iedereen zsm te bellen?
Ook ik vind het meer dan normaal dat je ZELF eerst je kindje mag zien en mag knuffelen voordat de familie komt.
IK weet trouwens zelf niet eens of ik meteen familie laat komen.
Misschien wacht ik wel een paar uurtjes. Even tot rust komen mag best hoor!
Geen zorgen en succes met de narcose!
Groetjes van Aadje.
ik snap je heel goed
ik ben gewoon bevallen maar had al tegen mn man gezegd dat als het een keizersnede zou worden ik als eerste het kindje mocht zien en niet verdere familie
denk dat het een normale gedachte is :-*
Dank jullie wel
dacht even dat het misschien de hormonen waren en dat het vreemd was om dat te vragen van je familie. Mijn ouders zullen de dag wel weten maar die vertel ik dan wel gewoon dat ik liever niet wil dat ze komen voor ik ze gebeld heb ofzo.
Nog even een heel andere vraag, mag je je kindje ook niet bij je houden op de uitslaapkamer? Ik bedoel, als het gezond is en verder niets mankeert. Dan lijkt het me heerlijk om het op de uitslaapkamer al bij je te hebben. Lijkt me heerlijk om je man met jullie nieuwe kindje als eerste te zien als je wakker wordt.
Bij een ruggeprik lijkt het me zelfs nog logischer dat je kindje bij je mag blijven!
ik vind het juist logisch dat je zelf eerst je kindje hebt gezien en dan pas de familie, zou ook pas (laten) bellen als je zelf helemaal bij bent.
kantjeboord, volgens mij is een uitslaapkamer bedoeld voor meerdere mensen (ik lag na mijn curretage met 10 mensen op een uitslaapkamer, weliswaar gescheiden door gordijnen) en dan kan dat voor de andere misschien niet zo prettig zijn.
@bieslookje wrote:
kantjeboord, volgens mij is een uitslaapkamer bedoeld voor meerdere mensen (ik lag na mijn curretage met 10 mensen op een uitslaapkamer, weliswaar gescheiden door gordijnen) en dan kan dat voor de andere misschien niet zo prettig zijn.
Bieslookje, klopt hoor, op een uitslaapkamer liggen ook meerdere mensen, maar ze kunnen vast wel een hoekje vrij maken met gordijnen en kamerschermen en zo.
alhoewel ik me ook in kan denken als er ook dames liggen net na een curettage dat het ook voor hun heel pijnlijk kan zijn als er een pas bevallen vrouw ligt.
@kantjeboord wrote:
@bieslookje wrote:
Bieslookje, klopt hoor, op een uitslaapkamer liggen ook meerdere mensen, maar ze kunnen vast wel een hoekje vrij maken met gordijnen en kamerschermen en zo.
alhoewel ik me ook in kan denken als er ook dames liggen net na een curettage dat het ook voor hun heel pijnlijk kan zijn als er een pas bevallen vrouw ligt.
ik ben zelf gecurreteerd vorig jaar en ze houden er wel degelijk rekening mee dat er geen baby bij je in de buurt komt hoor… Dus ook niet op de uitslaapkamer en ik vind dat niet meer dan terecht…
En in de uitslaapkamer lig je niet voor niks he… Het is echt niet alleen om wakker te worden dus ik denk dat, weet wel zeker, dat daar geen familie mag komen…
grts patricia
Snap ook wel dat je kindje niet bij je mag op de uitslaapkamer, mensen komen daar bij van een operatie dus die drukte lijkt me niet echt fijn. Daarbij is het inderdaad niet leuk om daar een pasgeborene te zien in sommige situaties.
Ga er van uit dat zodra het mogelijk is, ze mij weer naar de afdeling brengen en ik mijn kindje kan bewonderen
@babylover wrote:
ik ben zelf gecurreteerd vorig jaar en ze houden er wel degelijk rekening mee dat er geen baby bij je in de buurt komt hoor… Dus ook niet op de uitslaapkamer en ik vind dat niet meer dan terecht…
En in de uitslaapkamer lig je niet voor niks he… Het is echt niet alleen om wakker te worden dus ik denk dat, weet wel zeker, dat daar geen familie mag komen…
grts patricia
Nee, niet de hele familie, maar wel je man bijvoorbeeld. Bij kinderen mogen de ouders er ook altijd bij. Was tenminste zo in mijn ziekenhuis. Heb zelf op de OK gewerkt. Maar nooit zo bij stilgestaan bij de pas bevallen dame’s. :oops: