:mrgreen:
N.a.v. van een leuk verhaaltje bij de midsummermama’s aan alle zwangere en bijna uitgerekende meiden het verzoek mee te doen aan een uitgebreid onderzoek naar het waarheidsgehalte van dit feitje.
Wekken Ikea-gehaktballen de bevalling op? Fabel of feit?
Een van onze midsummermama’s kent in haar omgeving 3 vrouwen die allen vlak na het eten van de befaamde zweedse gehaktballen zijn bevallen.
Nu leek het ons een leuk idee dit eens op de proef te stellen.
Dus: Ben je hoogzwanger (vanaf 37 weken) en ben je in de gelegenheid om aan deze gehaktballen te komen…eet ze op en koppel aan ons terug binnen welke termijn je bent bevallen!
Aan het einde van het jaar meten we de resultaten en bepalen of het eten van deze ballen wee-opwekkend zijn of niet.
Wellicht kunnen we met z’n allen een einde maken aan de huidige huis-tuin-keukenfabels zoals Bitter Lemon, ananaspitten,wonderolie,wandelen en sex (hoewel dat laatste meerdere functies heeft dan alleen wee-opwekkend zijn…dus laat je daar niet in tegenhouden!)…
:mrgreen: :mrgreen:
Wij zijn benieuwd! Kom maar op met de BUB-meldingen…
NB: wij begrijpen dat niet iedereen deze ballen lust…een tip is om je neus dicht te knijpen alvorens ze door te slikken…dan proef je ze niet! :mrgreen:
Je moet maar zo denken…ingeleid worden is vast erger dan het eten van zo’n bal…Baat het niet,dan schaadt het niet…
Ik weet wel dat diarree kan zorgen voor weeën, dus als die dames na het eten van die Zweedse gehaktballen aan de dunne raakten, kan de theorie kloppen :mrgreen:
:lol: :lol: Vrijdag ben ik 37 weken dus zoals al in de planning zat zit ik zaterdagochtend bij Ikea…
:lol:
Haha, wat een grappig verhaal!
Nou ik zal het proberen te onthouden! :lol: :thumbup: :thumbup:
Dusse…kheb morgen niet te doen. Wie gaat er mee naar de Ikea :mrgreen:
Tevens kunnen jullie ook een slogan insturen. Want tja als het dan toch een feit blijkt te zijn moeten we onze prijs even innen bij de Ikea :dance:
Dus wie vult aan:
Bevalling opwekken? Eerst Ikea ballen snacken!
Hahahaha, het is dat ik het echt niet lust… anders zou ik een poging wagen. Neus dichtknijpen heeft hier geen zin, als ik iets niet lust blokkeert m’n keel. :sick: :sick:
Ben wel heeeeel benieuwd naar de resultaten en of de Ikea nog wat gaat doen.
Ze hebben nu woonsdag (woensdag), misschien straks wel wonderdag (donderdag) gehaktballen voor de halve prijs voor hoogzwangeren. :mrgreen:
:-*
Nanda
Nou ik ga hubbie ook overhalen om van de week even naar de ikea te gaan.
Hoeveel ballen moet je eigenlijk eten :lol:
Tot je je buik ervan vol hebt 8)
:mrgreen:
Ben net vorige week bij de Ikea geweest en mij heeft het niets gedaan…
Maar ja ik was en ben nog geen 37 weken… :?
Als de gyn niets doet, volgende week toch nog maar een keer naar Ikea… :lol: :lol: :lol:
Wij zijn nl gek op de Ikea ballen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zal Nic morgen even langs sturen. Hij werkt op steenworp afstand van IKEA… Alleen deze week nog en dan 4 weken bouwvak dus we moeten het deze week proberen dan!
Ik heb nog wel zo’n emmertje satésaus staan om ze mee weg te spoelen of zou dat weer een remmende werking hebben???
Misschien wel eerlijk om er bij te zeggen dat we er van uit gaan dat mijn bevalling weer ingeleid zal moeten worden en dat een spontane bevalling er bij ons 4e kindje niet in zal zitten…
Ben niet zo’n goede deelneemster voor je onderzoek, hè?!
Groetjes Sandra, grote fan van IKEA maar niet zo van de ballen…
PS Geweldig onderzoek!!!
Deze week nog een poging dan maar Bianca!
Ik heb ze volgens mij ook wel op aan het begin van mn zwangerschap…
Heb een Ikea in de buurt…eerst ff 37 afwachten, daarna kijken of alles echt af is in huis…en dan maar rondje IKEA…hihi…
Slogan: Voor wie echt niet kan wachten met bevallen…de Ikea heeft ballen!
@mama van 4! wrote:
Ik zal Nic morgen even langs sturen. Hij werkt op steenworp afstand van IKEA… Alleen deze week nog en dan 4 weken bouwvak dus we moeten het deze week proberen dan!
Ik heb nog wel zo’n emmertje satésaus staan om ze mee weg te spoelen of zou dat weer een remmende werking hebben???
Misschien wel eerlijk om er bij te zeggen dat we er van uit gaan dat mijn bevalling weer ingeleid zal moeten worden en dat een spontane bevalling er bij ons 4e kindje niet in zal zitten…
Ben niet zo’n goede deelneemster voor je onderzoek, hè?!
Groetjes Sandra, grote fan van IKEA maar niet zo van de ballen…
PS Geweldig onderzoek!!!
Toch maar eten hoor Sandra! Juist JIJ bent een perfect proefkonijn…als je na 3 “plakkers” ineens spontaan eerder bevalt dan de 42 weken,dan lijkt mij dat zeeeeer belangrijke input voor ons onderzoek…
Ooooh graag!!
Ik ben verder dan alle dames voor me, dus ik wil wel héél graag NU bevallen. Ben ook een aardig proefkonijn, want heb vorige keer de 42 weken moeiteloos gehaald!
Morgen rij ik naar de IKEA (we moeten toch nog eea hebben, maar nu sla ik de winkel maar eens over en loop rechtstreeks naar de ballen :mrgreen: )
whahahaha geweldig dit!
ik volg hoor…
en vind de slogans ook wel leuk! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
whahaha
vind de theorie van diaree dat weeën opwekt en de ballen ook wel lollig…
Hahahah wat grappig!! Jammer dat ik nu niet zwanger ben om t te testen :lol:
HI-HA-HO bevallen doe je zo…
hahaha, nou ben heel erg benieuwd of het echt werkt :lol: :lol: :lol:
Die slogans zijn werkelijk geweldig, als dit geen hype wordt dan weet ik het niet meer :mrgreen:
Ik heb er ook eentje;
Wil je niet overtijd lopen, dan moet je de gehaktballen van de Ikea kopen
@Esther83 wrote:
HI-HA-HO bevallen doe je zo…
![]()
hahahahahahahahahahahaha
oooo dames…ik meen het wel serious hoor! ondertussen lig ik hiet gevouwen…(zou dat wee-opwekkend zijn? De slappe lach?)…dan ligt het iig zijdelings aan de gehaktballen…