Beval-opschep-topic.....

Ooo Rhi wat speciaal dat jij dit hebt geopend :-*

Hoop echt voor je dat je 2de bevalling ook een Sas bevalling word :wink:

Dan kan ik het niet laten even snel ahum mijn bevallingen te vertellen zal proberen het kort te houden :lol:

Zijn er wel vier he dames :oops:

Joran:

Ikke jong 18 jaar, geen zwangerschapsgym en zo gedaan, zag ik niet zitten :lol: meld het maar ffies

01.00 mm heb wat buikpijn lig te draaien in mijn bedje. Er even uit man wakker gemaakt en nu? Nou misschien maar even de VK bellen.

Nee nog even wachten roep ik stoer :think:

0200 weeen die sneller komen toch even de vk aan de lijn ze luisterd even mee. Ok zegt ze als ze langer duren mag je terug bellen prima toch?

0400 weer uit bed beetje rondhobbelen.Naar beneden (100ste keer) weeen komen om de 5 minuten dus weer bellen ze komt toch even kijken.

0500 vk is er 2 cm ontsluiting hoor mezelf nog denken jeetje duurt lang!

doorgerommeld

0600 in bad en daar echt wel een uurtje of twee gelegen heerlijk dat koste al wat minder energie.

tot 8.00 vk kwam weer even kijken.

Word nu serieus ze wil toch maar blijven, zitten al op 4 cm intussen ze breekt de vliezen verloor wel wat vruchtwater maat niet erg veel.

Dan gaat het snel moet moeite doen ze weg te puffen 10.00 ja ja volledig mag gaan persen kan ook niet anders…

10.45 het schiet niet op heb al op baarkruk en alles gezeten maar hoofdje zakt niet goed door, dus ziekenhuis gebelt en met persweeen aankleden (dat is een crime geloof me) met die weeen de trap af en dan bij vk in de auto bloed gang naar het ziekenhuis zijn daar om 11.15.

gynacoloog komt erbij ok dit word niks we gaan je helpen roep nog nee wacht (man was er nog niet) ok nog heel even.

Dan gaat het snel knip, pomp erop en persen een perswee en hoofd is er nog een perswee(brede schouders had ie deed zeeeer) en ja 11.40 hij is er, flinke knip hechtingen niet gepakt dus nog maanden pijn gehad maar komen er nog drie ja je vergeet dus…

Rodney:

Zomer bloedje heet smiddags Joran in zijn bedje gelegd zelf ook even een dutje doen wel zo slim dacht ik. Al 41+6 dag ervoor gestript bij gyna en anders maandag terug en inleiden pff wil ik niet!

Word wakker om 15 uur wil opstaan pijn, ships dit was een wee mooi komt ie vandaag nog denk ik.

Joran gepakt man buiten weggeplukt,16.00 oeps gaat snel wil even douchen, zet intussen nog een was aan (drie handoeken :think: )

17.00 moeten we niet nog even wat eten? Nee heb geen honger wel drinken nog steeds goed te doen die weeen.

17.30 paniek schreeuw om mijn moeder :oops: man belt moeders komt gelijk vk komt intussen ook binnen. Voelt jeetje zegt ze 7 cm breekt de vliezen 18.00 (schelden ik kan niet meer) vk voelt hoeft ook niet zegt ze je bent er bijna even op je linkerzij.

Weer schelden oo ben zo erg geweest(ging te snel) 18.14 ok je bent er persen,18:24 ligt hij op mijn buik dat ging snel… 3,5 uur vanaf de eerste wee… 8 hechtingen en genas super snel nooit weer een knip riep ik!

Marinde:

Met kerst was madame uitgerekent maar ze besloot een dag eerder te komen.

Die avond nog wezen winkelen was koopavond 23-12 :lol: het zoveelste rompertje :eh:. Ik zeg nog tegen mams nee joh komt niet voor de kerst.

Om 21 uur met de mannen naar huis gelopen vanuit mijn mams. 21.30 kids in bed man belt komt zo naar huis (was werken).

23 uur mm moet poepen naar de wc en zie wat bloed ieks man komt mee binnen ik zeg denk dat het gaat beginnen. Voel een steek, dan een wee erg heftig. Naar boven even lekker douchen zachtjes! Sta onder de douche inmiddels 24 00 mm dit word heftig bel de vk maar. Die zegt nog moet van de andere kant van de stad komen mm schiet maar op.

00.30 vk komt binnen ze wil even kijken jee zegt ze 7 cm breekt de vliezen, ik weer uit bed terug hangen op het traphekje schreeuw weer om mijn moeder :oops:

Ik sta het traphekje er bijna uit te trekken en intussen iedereen alle kanten op sturen waar alles lag (alle spullen lagen nog op zolder, verwachte niks voor de kerst :oops: ).

01.20 ik moet persen nu!!! gil ik de vk toe, ze komt naar boven rennen liggen zegt ze. Nee (hoop scheldwoorden :oops: )wil ik niet ja je moet gilt ze me toe hihi.

01.28 persen hoofdje na een perswee, zo zegt ze nu zuchten deze heeft geen! brede schouders ik hap en druk toch…nou ze ging tussen mij en de muur(met kont tegen de muur) staan en probeerde me tegen te houden anders had Marinde plat koppie gehad :lol: en ja ze is er…

Tja en dan Jurre na twee snelle bevallingen dacht ik dit ook even te doen!

Niemand die even verteld dat als je 9 jaar niet bent bevallen alles weer anders kan zijn :naughty: .

Ging wel snel hoor.

0600 word wakker moet plassen, stap uit bed en voel een lichte wee mooi denk ik komt die ook de 24ste :lol: .

Naar beneden plassen terug in bed mm weeen gelijk al om de 3 minuten, maak mannetje wakker en zeg ga ff in bad. Mannetje geen lenzen in zegt heel droog hoe laat is het dan? Ik zeg 06.15 ow ok en hij draait zich om en wil verder slapen. Ineens gaat er een belletje rinkelen bij hem dat dit wel 'ā€˜vreemd’'is om 06.15 in bad. Ik lig intussen al in bad met de douche op mijn buik. Komt ie binnen, zegt droog zijn dit geen weeen. Mm tja zou zo maar kunnen :wink: ( voor hem is het de eerste).

Hij pakt zijn telefoon en gaat timen, kijkt vreemd en loopt naar beneden, haalt de kaart van de vk en zegt joh als ze om de 3 min komen moet je wel eens bellen denk je niet?

Hmm ja misschien goed plan maar vind de weeen nog niet heftig genoeg :mrgreen:

Uit bad naar beneden mams is erintussen voor de andere kids.

Kids kijken me bedenkelijk aan. Ik zeg tegen ze zo mama gaat straks bevallen dus jullie mogen thuisblijven van school. O drie verbaasde koppies ships een wee een heftige sta op de boks te hangen.

Zegt mijn moeder gwen nu weet je het weer he hoe ze voelen(was bang het niet meer te weten) pff ja ma snauw ik terug :oops:

0730 vk komt binnen en wil even dat ik boven ga liggen ok doe ik.

Ze voelt mm zegt ze 3 cm netjes. Ik zeg (en nee niet gecsholden) netjes? Hoe kan dat nu zo weinig? Ze zegt niks en lacht :think: breekt mijn vliezen, ik zeg ga je weer, nee vrouwke zegt ze ik blijf. De pijn word erger en erger de weeen komen nu al om de 1,5 minuut en duren ongeveer even zo lang. Ik zeg kalm dit trek ik niet ik wil naar het ziekenhuis :eh: (vreemd want ik haat ziekenhuizen) ok zegt ze als jij dat wilt doen we dat.

Maar je kan al niks meer voor de pijn krijgen. ow nou dan maar douchen sta onder de douche om 0900 met 4 cm ontsluiting, moet wiebelen omdat zijn koppie niet helemaal goed ligt vordert de ontsluiting niet.

Om 10.00 zegt ze joh kom je er onderuit, ik heb een mega wee op dat moment van al ruim 4 minuten.

Ik ga liggen ze voelt, nog even meis ok ga op zij liggen en mee moet ik drukken, ik roep dat ze voelt en ja hoor pers maar 10.20 ligt Jurre op mijn buik. Dus toch nog ā€˜ā€˜lang’’ en heftig weeen vanaf het begin om de 3 minuten een zware maar toch redelijk vlotte (4uur en 20 min) bevalling zegt de vk en weer lekker thuis :lol:

Zo zie je maar dat het niet altijd uitmaakt hoeveel kids je al hebt gebaard en euh ik riep ook dit wil ik niet meer het is klaar zo.

Maar twee dagen na de bavalling komt de vk en zeg ik nou over 4 jaar weer dan? Ze lacht en zegt ja meis tot over 4 jaar :wink:

Liefs gwen

O ja en bij de bavalling van Jurre heb ik niet gescholden ja een keertje heb ik gvd gezegd tijdens het spuiten van de verdoving :oops: maar dat mocht van de vk.

Dus ook dat leer je met de jaren :lol: Niet schelden bedoel ik!

Nou daar gaan we dan…(opschepmodus aan)

Bevalling 1: 3 uur totaal,

2,45 uur rugweeen om de 3 min, kwartier persen…

meisje, 3100 g

Nr 2: 3 uur, 45 min totaal,

zware rugweeen, snel op elkaar,weer kwartier persen…

jongetje 4100 g

Nr 3 : 3 uur totaal,

lichte rugweeen 2,45 min, 3 heftige weeen, 2keer persen…

meisje, 4000 g

nr 4 : 3 uur 45 min totaal,

zware rugweeen, bijna 3,5 uur, 20 min persen…

jongetje 3740 g

Nr 5 : 1 uur 50 min totaal.

Anderhalf uur redelijke weeen…3 krachige weeen…1 perswee…

daana mocht ik niet meer persen…moest van de vk afwachten wat mn lijf zou doen…

(ik dacht nog…jij bent gek…er moet een kind uit,…dat gaat heus niet vanzelf)

Mn lijf duwde het koppie zo naar buiten…en bij de volgende wee het lijfje net zo…

jongetje 3600 g

Dus ff snel een rekensommetje…5 bevallingen in totaal een kleine 15 en half uur!!!

En ehh ook niet onbelangrijk…alle 5 keer zonder enig scheur, knip en plakwerk!!

OPschepmodus weer uit

:mrgreen:

Ik kan Jane niet overtreffen, maar ik vind mijn bevalling toch ook wel het opscheppen waard:

In 3,5 uur is Amy geboren, vanaf het begin van de weeen tot het einde :mrgreen:

En dan moet ik er ook nog bij zeggen dat Amy een ā€œsterrenkijkertjeā€ is, waardoor ik 3 kwartier heb moeten persen, omdat de bevalling daardoor een stuk ā€œzwaarderā€ werd.

Een sterrenkijkertje is een kindje dat verkeerd in het geboortekanaal ligt. Dan liggen ze met hun neus omhoog en worden ze met hun voorhoofd eerst geboren ipv het achterhoofd

Jeeemig Jane, zo wil ik ook wel bevallen :shock: Uurtje pijn, floep daar is je kindje :shock: Heb je dan niet erge last gehad van naweeen?

Tja het enige waar ik over kan opscheppen is dat ik de lekkerste gyn van het land had met een heerlijk brabants accent. :mrgreen: Zelfs tijdens het persen dacht ik nog ā€˜god wat heeft die jongen een mooie ogen’ :oops:

Maar ff in een notendop:

07.00 ingeleid d.mv. infuus i.v.m. zwangerschapsvergiftiging (liep al een paar dagen met 2 cm ontsluiting)

08.00 eerste wee (met die was ik nog blij, hehe het begint eindelijk)

08.30 het serieuze werk, rugweeen en beenweeen tegelijk, kon niet liggen/zitten/staan en maar puffen (lees zoveel mogelijk adem halen)

09.00 onder de douche

09.30 douche uit en weer hangen op dat harde bed, terwijl de hartslag van Nancy regelmatig wegviel, getoucheerd geen cm erbij

10.00 weeenstorm :thumbdown:

11.00 getoucheerd, joepie 1 cm erbij :doh:

12.15 ik wil weer onder de douche maar het mag niet ivm met Nancy’s wegvallende harstlag Nog steeds weeenstorm, krijg paniekaanval en val flauw

12.17 oja was aan het bevallen, ben d’r weer getoucheerd nog steeds 3 cm, vliezen gebroken (en daarmee bleek achteraf nancy’s schouder ontwricht ze zat de boel te verstoppen met haar handje)

13.00 ik word geeek nog steeds in dezelfde weeenstorm, YES een pethidineprik ram 'm er maar in

13.15 die *&%prik werkt niet hoor!

13.30 dit is zaaaaalig pufpuf hey dat was een wee oladijee :dance: pufpuf en nog 1 ā€˜ho wacht niet in slaap vallen’ ooh daar komt er nog 1 gezellig kom erbij :mrgreen:

15.30 getoucheerd wooow al 8 cm :smiley:

16.00 volgens mij is die pufhijg prik pufhijg uitgewerkt en volgens mij moet ik naar de wc, ik moet poepen :shifty:

16.01 oooh 10 cm ik moet niet poepen, ik moet persen

17.10 ik pers me een ongeluk (heb ook gepoept :oops: ) maar nog niks

17.15 neee niet de vacuum, ik ben nog maar net 5 minuten aan het persen (yeah right)

17.20 huh is ze er al?! oh nee het was de vacuum die er af schoot :doh: een knip, why not!

17.22 keizersnee?! dacht het niet, vacuum er op en aaaarghhhhh :sick: (pershoofd) jaaaa daar is ze!!! :inlove: :inlove:

18.00 nog een prik? placenta, oja die moet er ook nog uit

19.00 o.k. voor de placenta, laat hem dan maar zitten hoor!!

19.01 floeps aaah daar heb je de placenta eindelijk genieten van mijn meisje, oh nee ik moet nog gehecht worden (bloedbad?!)

20.00 lekker douchen, mag ik niet lopen? waarom niet?

22.00 visite :thumbup:

Jeeemig Jane, zo wil ik ook wel bevallen Uurtje pijn, floep daar is je kindje Heb je dan niet erge last gehad van naweeen?

Van nr 1 een beetje naweeen...nr 2 iets meer....nr 3 vond ik 2 dagen echt niet meer leuk...
en bij nr 4 heb ik besloten dat ik ECHT geen nr 5 wilde...(5 dagen lange pijnlijke naweeen)...

Toen nr 5 toch uiteindelijk kwam..had ik me op het ergste voorbereid....
maar blijkbaar zaten al weeen al in de weken voorweeen...(die ook bij elk kind eerder beginnen)...
want ik heb geen enkele nawee gehad bij nr 5 !!!!

Hier een bevalling gehad waarbij Rhodé naar boven keek en met haar voorhoofd naar de ā€˜uitgang’ lag. Binnen 6 uurtjes volledige ontsluiting en daarna nog 2 uur geperst.

Het persen vond ik erg zwaar…als ik er zo aan terug denk heb ik nooit dat oergevoel waar ik wel eens van hoor gehad. Ik wist echt niet hoe ik moest persen, en had ook helemaal niet het gevoel dat ze eruit wilde…

Toen helemaal niet op gelet (en de vk dus ook niet, die zei alleen maar persen) maar als ik er zo aan terug denk denk ik eigenlijk dat ik helemaal geen persweeen heb gehad…

Natuurlijk lag Rhodé niet goed, maar dan nog moet je toch gewoon die persdrang hebben? Toch?

Ik had bij mn eerste ook geen persdrang…

had alleen dus uitgevonden dat de weeen minder pijnlijk waren als ik een klein beetje druk zetten…

Maar tjdens het persen ook totaal geen drang…

Toen het koppie bijna stond…riep de vk Niks doen! Niks doen…ik weet dat het moeilijk is…maar even niet persen…

Nou ik keek haar aan zo van…Hoe zo moeilijk…dan doe ik toch niks 8) :mrgreen: :mrgreen:

Bij mn 2de snapte ik haar wel…toen had ik idd een niet tegen te houden persdrang…

Mn lijf nam het compleet over…toen KON ik idd gewoon niet anders dan persen…

14 juli (4 dagen overtijd): Om 3.00 werd ik wakker. Moest naar 't toilet. Had wat krampjes, maar durfde het niet te hopen. Ben weer naar bed gegaan, maar kon niet meer slapen. Kwartier later, weer kramp, tien minuten later weer kramp. Hmmm zou het dan toch?

Om 5 uur man wakker gemaakt. Tot 6 uur samen in bed gelegen, beetje wazig naar elkaar kijkend, van; tja en nu?

Toen maar naar beneden. Man ging heel lief broodjes bakken omdat ik goed moest eten volgens hem :roll: Na een hap alles weer uitgekotst :sick: dat bleef zo door gaan. 8.15 uur vk gebeld (weeen om de 5 min). Mocht nog even in bad. Eer dat ik er in zat, belde de vk dat ik eigenlijk maar alvast naar het zh moest komen.

Om 10 uur (in zh) 5 cm en vliezen gebroken. Ik wilde nog even onder de douche, maar daar hebben ze me maar snel onder vandaan gehaald. Door het breken van de vliezen werden de weeen zo heftig dat ik ze haast niet meer kon opvangen en begon te hieperventileren.

Ik kreeg infuus met pijnstillers (zelf bedienbaar met een knopje). Bij elke wee als een debiel op het knopje drukken (of het nou psychisch was of niet, had het gevoel dat ik er iets tegen kon doen :wall: :wink: )

Had enorme rugweeen en bleef zeggen dat ik meer pijnstillers wilde. Verder heb ik geen woord gezegd. Zat helemaal in mezelf gekeerd. Na 18 minuten persen (had het idee dat het 1,5 uur was) is Anouk geboren om 13.20. Wel blauwe ribben aan overgehouden omdat de verpleger op mn buik heeft geduwd (met zn voeten tegen de muur :wall: ) om ons meisje er uit te duwen omdat ze het benauwd had.

Qua tijd 10,5 uur heel erg meegevallen, ik had op minimaal 24 uur gerekend)

Wel een knip gehad, waar ik erg veel last van heb gehad naderhand.

Of het de moeite waard was? HELEMAAL !!! :inlove:

Oeh…ook ff opscheppen hier! :lol:

Onze dochter is in stuit geboren in 3,5 uur!

De vliezen braken, en de weeen kwamen op gang. Toen de gyn de 1e keer kwam kijken was de ontsluiting reeds 6cm. Ik vond de weeen niet pijnlijk, eerder vervelend. Er tussen in viel ik zelfs in slaap (was erg in mezelf gekeerd en heb geen kik gegeven, dat vond mijn man zo wonderlijk). Toen het pijn begon te doen, was de ontsluiting volledig, de gyn werd opgepiept en toen die er was zei die dat ik mocht gaan persen als er een wee was. Ik zeg: ā€œIk heb nu een weeā€, hij: ā€œDan mag je nu meepersenā€. In 1 wee werd haar lijf geboren, en moest de gyn zijn assistentie van de gang roepen, want die waren even weg gelopen, en hij stond er alleen voor"(ik hoor hem nog roepen: ā€œDames, damesā€). Hij stond al klaar met de schaar, maar met een oerkracht werd tijdens de 2e wee haar hoofd geboren, en heb ik ipv de gebruikelijke knip (bij een stuitbevalling) slechts 2 hechtingen eraan over gehouden! Ik zei meteen dat ik de bevalling morgen weer over zou kunnen doen en het grootste compliment vond ik dat van de verloskundige: ā€œJe hebt het helemaal alleen gedaan!ā€ :dance:

Mijn 3e bevalling :think: daar kan ik vrij kort over zijn :mrgreen:

02.30 word ik wakker van een wee. Toch nog maar 2 weeen afgewacht en Peter wakker gemaakt (voor je dat voor elkaar hebt ben je weer een paar weeen verder :roll: ). Die heeft vrij direct rond 02.45 zijn zusje gebeld en eigenlijk toch ook maar de vk. Toen ze mij aan de telefoon had gehad zei ze dat ze zou komen (weeen waren direct vrij heftig en om de 2 a 3 min). Schoonzusje was er rond 03.00 en de vk rond 03.15. Snel nog even van bedhelft veranderd, als ze toucheert heb ik al volledige onstluiting (had ook al persdrang dus dat verbaasde me niet echt). Hij had de navelstreng vrij strak om zijn nekje en die heeft ze dus al doorgeknipt toen het hoofdje geboren was. De rest floepte er niet echt spontaan achteraan (dikke billen) maar om 03.44 was ie er dan Kortom, weer een hele snelle bevalling, 1 hechtinkje en een pracht van een baby!

Maar kelere wat doet dat pijn als het hoofdje ā€œstaatā€. Dat had ik met die andere twee niet meegemaakt.

Onze 3e ā€œSpeedy Gonzalesā€ dus. Als dit een trend zou zijn denk ik dat bij een 4e de weeen pas komen als het kind geboren is…

(Ruben 6 uur, Minke 2 uur, Jelmer 1uur 15 min :shock: )

@annemarie69 wrote:

Als dit een trend zou zijn denk ik dat bij een 4e de weeen pas komen als het kind geboren is…

:lol: :lol: Ik ben benieuwd! We verwachten natuurlijk wel dat je nu alles in z’n werk zet om ons dat in geuren en kleuren na te vertellen… :wink:

:mrgreen: Hij is net 48 uur oud :shock: maar als het ooit zover komt :wink:

@rhode wrote:

Natuurlijk lag Rhodé niet goed, maar dan nog moet je toch gewoon die persdrang hebben? Toch?

Amy lag op dezelfde manier en bij haar had ik genoeg persdrang. Op die manier is het veel moeilijker om ze er uit te krijgen, omdat je bekken heel veel weerstand geeft. Ze kunnen de draai niet goed maken. Ik heb toen heel veel last van mijn stuitje overgehouden, omdat Amy daar tegen aan gebotst is.

Bij Luna een spoedkeizersnee omdat haar hartslag daalde maar dan dat ene moment dat ze zeggen dat je kindje geboren is dat was het mooiste moment van mijn leven maar helaas ook het verdrietigste want het was ook het moment waarop we te horen kregen dat Luna niet meer leefde.

En toen de keizersnee van Quillan jeetje wat was ik bang en zenuwachtig maar oh wat was ik gelukkig toen hij er huilend uitkwam dat was toch wel het mooiste moment van de hele zwangerschap eigenlijk.

Liefs Marielle :vlinder:

bij damian vind ik het allemaal ook erg vlot gegaan

Ik liep al vanaf week 30 ongeveer met een hoge bloeddruk.iedere keer naar het ziekenhuis voor een CTGscan.Tot een vk bezoek ja zeg de vk.als je nog 1 keer naar het ziekenhuis gestuurt worden.Moet je daar blijven.Al goed.Nou op 20 oktober was het feest.Ik werd doorgestuurt.ik kwam ongeveer om 17:20 aan (achteraf op het opname formulier was om 17:00 de opname al gereed gemaakt :doh: )Een verpleegkundige stond al op de gang.Goh ben jij mevrouw W**** Ja zeg ik.O kom maar mee zeg hij.Hop aan de ctg.ja er komt zo iemand bloedprikken.Jahoor de CTG van 30 min was klaar en er werd bloedgeprikt.de gyneacoloog en de verpleegkundige stonden te smoesen achter het gordijn.Toen kwam de Gyn weer en hij had hanschoenen bij hem(denk wat krijgen we nou!!)

Ja zeg hij:Je mag je broek u itdoen.dan gaan we even kijken hoe het met je baarmoeder is.en of je mischien al een beetje onsluiting heb.Als dat waar is dan moet je blijven en gaat je kindje morgen geboren worden!!!( :shock: Zo keek ik ongeveer)Oke broek uit hoppa voelen.Nou mevrouw.U moet blijven en morgen word u ingeleid.Oke moede rgebeld die een tas gebracht!!!Oke hubbie was in alle staten.Er had iemand met ze vingers in me doos gezeten.Hij tot 23:00 gebleven want we waren bangd at het mischien eerder begonnen omdat hij gevoeld had.

21 Oktober

6:00 Sóchtens.Na een onrustige nacht en weinig slapen word ik wakker.EN ik ga even naar de wc.En terug op de kamer begin ik een boekje te lezen.om 6:25 komt er een verpleegster.Mevrouw u kunt even gaan douchen.Oke zeg ik.

6:50 Terug op de kamer even haren kammen ,en op manlief wachten.

7:28 Manlief kom aan wat ben ik blij hem te zien.Even gepraat over de Big brother uitslagen wie er genomineerd was :oops: :mrgreen: .

Mijn moeder had brood meegeven en drinken.want ik had gister niets te eten gehad :shock:.Eerdat ik kon gaan eten.Was daar een verpleegkundige.Mevrouw gaat u mee naar de verloskamer de Gel word zo ingebracht

7:55 We gaan naar de verloskamer.Mevrouw moet u nog plassen we moeten even een testje doen(eiwit)

Nee sorry ben net geweest.Nou probeert u het toch maar even.Oke nou een iniminie beetje.Goh gaat u maar liggen op het bed,En wilt u ontbijten.NOU GRAAG!!!Meneer wilt u ook iets eten.NOu zeg hij doe maar!!

Dan komt de gyn zo bij u en ga ik ontbijt halen

Oke

8:00 De gyn komt daar met de gel.en brengt de gel in.Verpleegkundige is ook terug intussen .Ze vertellen van te voren nog even om 12:00 komt de gyn weer.slaat de gel niet aan krijg unogmaals gel.Oke.Nou we zouden gaan ontbijten en dan weer naar het rookhok hubbie wou een peukie roken.

8:10

ik ga ff plassen en komt terug.hubbie en de verpleegkudnige hebben alle spullen verhuist naar de verloskamer. hubbie zit al aan ze ontbijt en ik doe het blad open en wil gaan eten.Ik ging zitten en kreeg me daar kramp!!.Dus ik wandel en zeg tegen manlief.Volgens mij slaat de gel nu al aan.Dat kan zeg hij(met een verbaas gezicht)Dus ik ga weer zitten.Hola daar komt weer een kramp(ondertussen eet ik een plakje kaas.Ineen beland ik in een weeen storm.Jeetje mineetje wat een naar gevoel.

8:30 de verpleegkudnige komt kijken.

Hoe gaat het hier.Nou ik heb krampen en ze komen erg kort op elkaar.O dan gaan we u zo aan een ctgscan leggen.Oke zo gedaan.Nou er is wel activiteit!!!Oke.Na een aantal keer naar de wc tegaan kom ik terug.EN kan wel huilen.RUgweeen buikweeen .Pffff.Oke

9:30.

Komt ze kijken.nou u mag niet meer van de afdeling af want het gaat te snel.!!

12:00 hubbie kreeg middag eten ik niet.Tijdens de weeen heeft hij.Zijn eten met mij gedeeld!!spinazie.Het kwam er weer uit.

13:00 3 cm onsluiting.We gaan uw vliezen breken!!!(jeetje wat doet dat pijn zeg)

15:00 KOmt de vk hallo hoe gaat het.nou wat denk je ???Oke ik wil je even toucheren.Al 5 cm.Nou zeg de verpleegkundige als je zo doorgaat beval je nog voor 18:00.EN je moede rheeft gebeld hoe het met je ging!!En ik heb gezegd dat je niet aan de telefoon kon komen.omdat het al zo hevig was.O wat leuk!en lief van der!!!

Oke tussen 16 en 17:00 het was niet te houden.ik viel tussen de weeen een beetje weg.en dan kwamen ze weer. ikheb continu gebeld :oops: :oops:.Om 17:05 mocht ik persen wat een genot.heerlijk.en om 17:29 is daar onze bul

na een ontspanings spuit en een knip onze zoon DAMIAN Dean

4370 gram en 55 cm lang.

dus vanaf de gel tot de geboore 9.5 uur

mischien een erg lang verhaal maar zelf vind ik het erg mooi

Oja en geen naweeen niets en 22 oktober mocht ik naar huis met damian

Ook hier ff opscheppen hoor :mrgreen: .

Om 15:00 uur braken mijn vliezen en begonnen meteen de weeen. De vk was er om 15:30 uur en toen had ik 6 cm ontsluiting. Ze zou rond 17:30 weer terugkomen om te kijken hoe het er voor stond. Nou, ze had haar hielen nog niet gelicht of de weeen kwamen om de minuut. Dus mijn man bellen, zij weer terug en ja hoor, volledige ontsluiting en persen :shock: .

Toen tussendoor nog een ritje naar het ziekenhuis omdat de harttonen van Nordin terugliepen (niet leuk!!!) maar eenmaal daar was het nog een paar keer persen en om 17:32 uur was ons mannetje er. De gyn is er niet eens aan te pas gekomen :wink: .

Dus al met al is ons mannetje in 2,5 uur geboren en een week later had ik al geen last meer van de hechtingen en kon ik alles weer.

(maar ook hier mega-veel respect voor de dames die er uren/dagen over gedaan hebben en veel pijn hebben gehad!!!)

Angeltje

Na alle shockerende verhalen die ik gehoord had (en waarvan ik geprobeert heb me niks aan te trekken) een bevalling gehad die 100% mee viel.

38 weken en 6 dagen zwanger

Zaterdagavond rond 23:30 voel ik de eerste soort van kramp, ik heb op dat moment niks tegen mijn vriend gezegd want ik denk dit hoeft nog helemaal niks te betekenen. de 2 uur daarna heel regelmatig (om de 10 min) zo’n lichte wee, dus ik denk nou ik zal mijn vriend maar eens gaan vertellen dat ik iets voel, die wou gelijk de verloskundige gaan bellen :smiley: . Nou zeg ik doe nog maar even niet we kunnen nog alle kanten op voor het zelfde geld houd het straks weer op. Goed we besloten dus maar te proberen om te gaan slapen, (voordat we gaan slapen nog even besloten wat nou definitief de naam zou worden :oops: ) Maar het licht is nog niet uit of en ik krijg iets wat op een echte wee lijkt (denk ik nog nooit gevoeld he) en ik moet me toch ineens naar de w.c. (plassen!!!) een paar miezemuizerige druppels eruit weten te persen :? . Zie ik bij het afvegen dat er wat slijm doorweven met bloed zit. Oke denk ik zou dit een stukje van de slijmprop zijn? Goed ik maak me nog steeds niet druk en doe een poging om weer terug in bed te kruipen hoppa weer zo’n wee en weer onwijs moeten plassen met maar 5 druppels resultaat en wederom bloeddoorweven slijm nou goed dit gaat zo een uurtje door met die weeen en de rest om de 6 a 7 min. duurt zo rond de halve min. Ergens rond een uur of 4 bedenken we ons dat het wel eens het echte werk zou kunnen gaan worden dus moet het bed omhoog (hadden we dus ook nog niet gedaan :oops: ) en moet mijn koffer nog ingepakt worden (we waren er heilig van overtuigd dat ik overtijd zou gaan) sta ik daar dus rond 4:30 mijn nachthemd te strijken en op te vouwen hahaha. Rond 5:00 besluit ik mijn moeder te bellen (want die wil ik erbij hebben) met de mededeling dat het er op lijkt dat het gaat beginnen want de weeen komen al een tijd rond de 5 a 6 minuuten en duren 30 sec. tot 1 min. Om 5:30 wil mijn vriend de VK bellen want het blijft maar doorgaan rond de 5 minuten tegen een minuut aan. Oke bel maar dus die krijg ik ook nog even aan de lijn en ze verteld me dat ze er rond 8 uur zal zijn om eens te kijken. Niet mijn eigen VK want die is op vakantie en ze had nog gegrapt dat ik wel moest wachten tot ze terug was :eh: . mijn moeder ariveerd zo rond 6:30 en bij mij begint het nu wel menes te worden de weeen gaan zeer doen ik kan ze liggend niet zo goed opvangen dus wandel ik wat heen en weer (en kom er achter dat de box een prima hangplek is) een rugwee en dan een buikwee en dan weer een rugwee ect. om 8 uur is de VK er een aardig rustig vrouwtje van niet veel ouder dan mij (mischien zelfs wel jonger) die verteld me dat ik niet teleurgesteld moet zijn want ik heb nog maar 1 a 2 cm ontsluiting. Ik vind het prima ik was al bang dat ik geen ontsluiting zou hebben. ze zegt dat ze om 13:00 terug komt om weer te kijken hoe het dan gaat. dus ik ga ondertussen wat heen en weer hobbelen en die weeen komen steeds vlotter en ze duren langer en ze doen meer pijn. dus ik ga maar eens onder de douche, ohw wat heerlijk totdat ik er onderuit kom dan nemen de weeen weer in alle heftigheid toe sneller en pijnlijker . Mijn vriend staat steeds druk te geven op mijn onderrug dat geeft wel iets verlichting en mijn moeder fluisterd me in dat ik moet ontspannen (schouders naar beneden diep inademen rustig uit ademen) rond 11:00 komen ze ineens tegelijk de rug en buik weeen en direct achter elkaar (oke dit is dus een weeenstorm sht hee dat is niet fijn) Ik weet ff niet waar ik het zoeken moet nu vind ik dat ik echt pijn heb en ik vindt het niet leuk meer. Dit gaat een half uur (geloof ik) zo door en ik probeer net in de gang (vlak voor de w.c.) bij te komen ik sta bij de sidetable klappen zowat mijn knieen onder me vandaan! perswee (jzus wat is dit?!) dit hebben mijn moeder en vriend even gemist en ik had nog niks gezegd (want mischien is het eenmalig :wall: )

maar ik sta daar dus nog steeds komt mijn moeder om het hoekje kijken Alles goed meisje? ja hoo…neeeeeeeheee (weer een perswee?!) Dit overvalt me enorm mijn moeder parkeerd me achteruit de w.c. in want ik wil niet liggen. En dan nemen ze in heftigheid toe (nu raak ik een beetje in paniek ik weet niet wat ik moet doen en ik weet even niet meer wat het allemaal is) Ondertussen zegt mijn moeder tegen mijn vriend dat hij de VK moet bellen het kindje wil er uit we moeten naar het ziekenhuis! Dus die gaat bellen (12:30) E mijn moeder gaat met me zitten puffen (geen zwangerschapscursus gedaan dus dat puffen wist ik echt ff niet meer) We mogen naar het ziekenhuis toe komen dus mijn vriend gaat de auto halen en ik ga na de volgende perswee een broek aandoen (ik loop al de hele tijd in mijn blote kont :oops: lang t-shirt aan) toffels aan (ik ga nou echt niet mijn veters strikken zeg hou eens op) Wij naar beneden (ik woon 7 hoog) de lift in nog 1 trapje naar beneden, boven aan even wachten want er komt nog een wee. auto staat voor de deur. Ik wil instappen nog een wee (een paar voorbijgangers kijken verschrikt op als ze mij horen grommen :lol: ) En dan kan de rit naar het ziekenhuis beginnen. De rit krijg ik niks van mee ik ben druk bezig met die weeen opvangen. Als we voor het ziekenhuis staan gaan mijn moeder en mijn vriend zich nog af staan vragen wie de auto wegzet en wie er met mij mee gaat!!!

Mamma gaat met mij mee (die weet niet waar het is) ik wel en jij ook dus zet die auto weg! :roll: Goed in de rolstoel naar de verlosafdeling waar we worden opgewacht we kunnen gelijk een kamertje binnenrijden en daar is de VK ook (er blijft iemand buiten wachten om mijn vriend op te vangen. In dat kamertje spring ik zowat uit die stoel hop broek zakken toffels uit ik op het bed. De VK moet wel lachen en ze zegt je bent zo relaxt niet bij de eerste wee bellen niet vragen wat hier de bedoeling is maar gewoon snappen (ja dat bed staat er niet voor mijn vriend maar voor mij toch? :lol: ) Dus ik ga liggen en ze verteld me dat ik 8 a 9 cm ontsluiting heb en dat ze bij de volgende wee mijn vliezen gaat breken en dat ik daarna met de wee mee mag persen (mijn vriend is inmiddels geariveerd) Zo gezegd zo gedaan bij de volgende wee breekt ze mijn vliezen 13:15 (jee wat een raar gevoel ik loop leeg hihi) Dus we wachten op de volgende perswee (die ik nog steeds heb) maar er komt een rugwee? oke zegt ze bij de volgende wee ongeacht welke soort mag je toch mee persen (de persweeen keren niet meer terug) na een kleine minuut weer een wee en ik dus persen 2 keer meer krijg ik er niet uit. De VK weet dat ik moe ben de nacht niet geslapen en de dagen ervoor ook weinig was met hele andere dingen dan bevallen bezig (want mijn vader is 3 dagen ervoor plotseling overleden) ik moet op mijn linkerzij gaan liggen de baby ligt zo dat het dan mischien makkelijker gaat (ik wil niet op mijn linker maar op mijn rechterzij want dat ligt makkelijker) toch op links en dat gaat wel iets makkelijker. Ondertussen staat een verpleegkundige me ā€œaan te moedigenā€ Kom op door persen je moet door de pijn heen (grrrrrrrrr denk ik ik heb geen pijn ik voel alleen steeds het hoofdje weer terug schieten en heb daar de pest over in) We proberen het ook nog op de baarkruk maar dat vindt ik niks die is veel te laag en het duurt lang want de verpleegkundig (is me verteld) konden niks vinden. uiteindelijk beland ik weer op bed waar ik even op mijn rug uit mag rusten. Met de baby gaat alles goed maar voor mij moet het niet te lang meer duren want anders komt de vacuempomp erbij ik kan bijna niet meer ik ben zo moe (als ze me zeggen dat ik mag slapen zou het op dat moment gelukt zijn! slapen dan he) 14:10 is het inmiddels ik ga weer op mijn zij na nog twee keer persen staat het hoofdje (steeds maar 2 keer per wee) ben ik het zat bij de volgende moet het gebeuren vind ik. En bij de volgende gebeurt het ik kan nog net een derde keer persen (moet van mezelf doorbijten bijna letterlijk in de buik van mijn vriend :oops: ) En ja hoor daar is hij dan Jamy Jay Duncan om 14:19 geboren op Zondag 17 September. Ik ben een klein beetje gescheurd dat wordt nog gehecht ( ja hehe ) Mijn vriend gaat ondertussen de familie in lichten. en dan kunnen we genieten van onze zoon, komt mijn vriend erachter dat ie de videocamera vergeten is dus die gaat hij halen. Ik wordt gedoucht ohw lekker hoor maar dat lopen gaat niet echt lekker. verdoofde onderkant dat voelt heel vreemd. Een hoop familie is nog in het ziekenhuis langsgeweest maar het gaat allemaal een beetje langs me heen. Om 17:00 mogen we naar huis. mijn schoonmoeder had die middag het wiegje opgemaakt :inlove: . En daar zitten we dan Onze zoon is geboren en met zijn geboorte zijn ook twee nieuwe ouders geboren wat is de wereld toch een wonderlijke plaats.

Dit stukje hoort niet echt bij de bevalling maar wou ik toch even kwijt. Dinsdag 19 September is de crematie van mijn vader waar ik koste wat het kost bij wil zijn en dat kan het is verschrikkelijk mooi weer en Jamy gaat mee. als we aankomen loop ik direct door naar de kist met Jamy om tegelijk mijn vader en Jamy kennis te laten maken en afscheid te laten nemen…Het voelt op dat moment zo oneerlijk waarom was het niet andersom dan had pa hem nog gezien dan had Jamy nog in zijn armen kunnen liggen. Maar het gaat zo als het gaat ik rij in de rolstoel naast de kist mee (wordt geduwd door de vriend van mijn moeder) Mijn moeder loopt naast de vriendin van mijn vader en mijn zoon rijd in de kinderwagen geduwd door zijn pappa achter de kist mee. Het is prachtig weer de zon schijnt tussen de bomen van het pad door het is zo dubbel de een komt en de ander gaat.

De bevalling viel me hartstikke mee echt veel pijn heb ik niet gehad. ook de dagen erna niet ja die dinsdag had ik onzettende spierpijn overal geen last van mijn hechtingen. ik zei ook vlak erna zo wil ik het nog wel 6 keer doen.

jeetje ik heb er wel een erg lang verhaal van gemaakt. :oops:

Nog enige opschep aanvulling :mrgreen:

-De uitdrijving zelf vond ik niet pijnlijk

-niet gevloekt of geschreewd, alleen bijna een hap uit mijn vriend genomen.

-ik vondt vlak erna dat ik er zo nog wel 6 kon doen

-welgeteld geloof ik een uur persweeen (hele siriueze) weg zitten puffen