Z.yon betekend in het Hebreeuws Hoogste punt. Vanuit christelijk oogpunt betekend de naam Hemel.
Tweede naam is O.rion, vernoemt naar de drie meest opvallende sterren.
@Rooike wrote:
@Lily2006 wrote:Ik check wel de betekenis van alle namen die ik bedacht heb, voordat ik mijn kind “de slappeling” of “de verliezer” noem :mrgreen:
Ik wou dat mn ouders dat gedaan hadden, mijn naam betekent "de kreupele"............
Claudia :mrgreen:
:lol: :roll:
De naam van mijn dochtertje heeft geen betekenis aangezien ze een unieke, “one of a kind” naam heeft…ik heb hem zelf bedacht namelijk Haar tweede naam betekend bloem maar dat is ook niet zo moeilijk met als tweede naam “Rose”…
arielle
Vrouwelijke vorm van Adrianus of Ariël. Ariël is een bijbelse naam die mogelijk “leeuw Gods” of “vuurhaard van god” betekent
kyra
Slavische vrouwelijke vorm van Cyrillus of afleiding van Grieks kuros “zon”, een heerserstitel. Of Engels: zon, heerser, troon.
leannah
Verbastering van Helena. Griekse naam met de betekenis “fakkel”, dus “de stralende, de schitterende”. Helena was volgens de Griekse mythologie de mooiste vrouw van de Griekse oudheid.
Ariëlle Kyra Leannah is dus ons zonnetje, de stralende, de schitterende
Ze is ook wel echt een prinsesje en waar ze ook komt verwarmt ze mensen hun hart. Ze is aan de andere kant ook koppig en recht-door-zee, laat zich niet snel iets wijs maken.
Amalia/amelie
inspanning in de strijd, onvermoeibaar, bewonderen, hardwerkend
Amelie is mogelijk een verkorting van de Germaanse naam Amalberga, wat “beschermster in de strijd” betekent. Namen die beginne met “Amal” komen veel voor in het Oostgotische koningshuis.
Een andere mogelijkheid is dat Amelie afgeleid is van Aemilius, de naam van een Romeins geslacht. De naam Aemilius is op zijn beurt afkomstig van het Grieks “aimulos” of het Latijns “aemulus”, wat resp. “zacht of vriendelijk” of “wedijverend mededinger” betekent. ‘onsterfelijke liefde’
Caithlynn
In het algemeen wordt de naam in verband gebracht met Grieks katharos “rein, schoon, zuiver, pure schoonheid”. Dit is echter onzeker. De oudste bronnen geven de naam als Aikaterine, waarvan de betekenis ook onduidelijk is. De populariteit van de naam gaat terug op de heilige Catharina van Alexandrië, martelares in 307. Volgens de legende liet keizer Maxentius haar disputeren met 50 filosofen, die zich daarop bekeerden en gedood werden. Zij is patrones van de redenaars.
In Engeland wordt de naam veel gegeven, met verschillende manieren van schrijven. Bijvoorbeeld Caetlin of Caitlin. Het betekent gezegend, puur, heilige
.
Freya
Germaans - Heerseres
Freya was in de Germaanse mythologie de dochter van Njord, de god van het water, de regen en de wind. Freya was de godin van de liefde en het huwelijk.
Voor Amélie is het nog afwachten op wat voor manier de namen bij haar passen. Ze is een rustige, lieve baby. Niet snel van d’r stuk te krijgen.
Ik vond het belangrijk dat de namen een positieve betekenis hadden. (Dus idd geen ‘Claudia’ ofzo… Vind het een mooie naam, maar de betekenis ‘lam of kreupele’ is natuurlijk niet leuk…)
Ik heb alle namen dus van tevoren nagezocht.
Kyra en en Freya had ik al jaaaaren in mijn hoofd, dat vind ik zulke mooie namen! Maar omdat ze al zo veel voorkomen hebben beide meisjes een minder voorkomende voornaam.
Th.omas = tweeling en toevallig is dat ook zijn sterrebeeld!
Verder vond ik het gewoon al jaren een prachtige naam en is het ook de 2e naam (zonder h.) van de vader van mijn ex.
Maar de naam klopt ook eigelijk wel… het is echt een jongen met 2 gezichten, hij kan heel zacht, lief en geduldig zijn, maar ook vurig/licht ontvlambaar, ruw/druk en ongeduldig zijn.
S.arah L.ouise = vorstin, in alle opzichten wijs (deze betekenis van L.ouise vond ik tijdens mijn zwangerschap en aangezien ze vernoemd is naar de overleden beste vriendin van mijn moeder en zij altijd goede raad gaaf, vond ik dit heel erg passend).
En het is ook een vorstinnetje met erg veel wijsheid! :inlove:
De naam van mijn zoon betekent “Kleine koning” Erg mooi vind ik omdat de naam van zijn vader “koning” betekent.
Mijn dochters naam betekent “Geliefd(e)” en haar tweede naam betekent “Godsgeschenk” en geloof me na alles wat we met haar hebben meegemaakt zowel om haar te mogen krijgen én haar extreem vroeggeboorte kloppen die namen erg goed bij haar :inlove:
Naam van oudste betekent ‘donkere schoonheid’ - maak daar maar ‘blonde schoonheid’ van :lol:, naam van jongste betekent ‘ultiem geluk’. We vonden het echt niet belangrijk 8)
Volgens mij betekenen alle namen die ook maar enigszins afgeleid zijn van Johannes (veeeeel dus) ‘Jahweh is genadig’. Iets zegt me dat niet al die mensen zo genoemd zijn om die betekenis