betekenis naam

De jongensnaam Levi betekent “de aanhankelijke” of “de getrouwe”.

De jongensnaam Yari betekent “Gehelmde krijger”

De meisjesnaam … betekent “…” :mrgreen:

Tycho betekent ‘Het geluk’ :inlove:

Jesse betekent ‘Geschenk/gift/cadeau’ :inlove:

Beide toevallig heel toepasselijk: Tycho is ‘het geluk’ na een hele heftige mk/ma met 12w van de zwangerschap (1e) voor Tycho.

En Jesse was er voor we er eigenlijk op hadden gerekend (ook een zwangerschap na een mk 6 wk, die geheel onverwacht was. Waardoor we erna de natuur haar gang hebben laten gaan en toen kwam Jesse snel om de hoek kijken). Echt een ‘geschenk’ :inlove:

Bastiaan betekent “eerbiedwaardig, verheven” :lol:

Ik check wel de betekenis van alle namen die ik bedacht heb, voordat ik mijn kind “de slappeling” of “de verliezer” noem :mrgreen:

Ik heet zelf Suzanne, en dat betekent “Lelie”

Beer :inlove:

Het is ook een echte beer. Hij is een echte knuffelbeer, maar ook letterlijk zo sterk als een beer!

Namen worden hier niet uitgezocht op betekenis, maar ik kijk wel even wat het betekent. Zo zijn hier al hele leuke namen afgevallen vanwege een negatieve betekenis.

@Memmie wrote:

Tycho betekent ‘Het geluk’ :inlove:

Beide toevallig heel toepasselijk: Tycho is ‘het geluk’ na een hele heftige mk/ma met 12w van de zwangerschap (1e) voor Tycho.

Hier dus ook een Tycho :inlove:

Tycho heeft als betekenis “geluk”. Tyche was een Griekse godin van het geluk.

Wij hebben de naam gekozen om de betekenis nadat we ruim 2,5 jqaar bezig zijn geweest voor ik zwanger raakte en we kozen de naan omda he begon met een T ( zie http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=53656 )

Friso: Uit Friesland (wij komen er vandaan, F is in Barcelona geboren :wink: )

Boudewijn: Dappere vriend

Wij vinden de betekenis niet heeeeeel belangrijk, maar als het bv in een andere taal ‘vieze drol’ oid betekent, dan houdt het wel op :wink:

Groetjes,

LaBruja

Nathalie betekent Geboortedag (van Christus) en is uit Frankrijk afkomstig.

Esmée betekent Beminde/Smaragd en is ook Frans.

Ik mag het altijd graag zeggen als Geboorte van een Smaragd :inlove:

Wessel betekent Beschermer van het leger, het is een Friese naam.

Zijn tweede naam is Sijtse wat Zege/Overwinning betekent. Wederom een Friese naam.

Zijn derde naam is Jan, afgeleid van Johannes wat God is Barmhartig betekent evenals de hier al eerder genoemde betekenis.

Nathalie is niet vernoemd, Wessel in zijn tweede en derde naam wel.

Het moge duidelijk zijn, Naat is in Frankrijk verwekt en Wessel in Fryslân :mrgreen:

@Lily2006 wrote:

Ik check wel de betekenis van alle namen die ik bedacht heb, voordat ik mijn kind “de slappeling” of “de verliezer” noem :mrgreen:

Ik wou dat mn ouders dat gedaan hadden, mijn naam betekent "de kreupele"............

Claudia :mrgreen:

@mereltje85 wrote:

De roepnamen van mijn dochters betekenen ‘zwaard’ (hmmm, dat hebben we echt niet om de betekenis uitgezocht) en ‘welgevormd schoon’. Het zijn beide Friese namen, hoewel wij niet Fries zijn.

mijn roepnaam heeft als betekenis speertovenares… wisten mijn ouders vast niet… en man wat ben ik slecht in speerwerpen :mrgreen: .

De naam van onze oudste betekent ‘man van het volk’. Pas uitgezocht nadat hij die naam al lang en breed met trots droeg. Ik werd namelijk ‘gek’ van de toespelingen op de mooie Friese naam van onze zoon… het blijkt een Germaanse naam te zijn :angel: .

Pas toen iemand bij onze 3e zei: goh alweer zo’n leuke bijbelse naam ben ik de betekenissen van 2 en 3 op gaan zoeken… en ja… dat zijn voor niet gelovers best gelovige betekenissen als je ze opzoekt.

De naam van de 2e betekent ‘geschenk van de heer’.

De naam van de 3e betekent ‘God`s genadig geschenk’ (je zou bijna 2 dezelfde namen verwachten, maar ze hebben echt 2 heel verschillende namen).

De naam van de 4e betekent ‘schatbewaarder’.

Anna Sofie betekent Lieflijk en wijs (klopt)

Lev betekent hart, en leeuw (en het is wel een leeuw met een hart)

Salomé betekent vrede. Charlotte weet ik eigenlijk niet :oops:

Dat bekte zo lekker :oops:

@lydia wrote:

klein en vrouwelijk (ik ben dan wel zo nieuwsgierig dat ik dat direct even ga opzoeken).

@mamaMarije wrote:

@lydia wrote:

klein en vrouwelijk (ik ben dan wel zo nieuwsgierig dat ik dat direct even ga opzoeken).

Dat klopt dan ook, vrede, klein en vrouwelijk :inlove:

Ik heb eigenlijk pas na de geboorte naar de beteknissen gezocht, en die bleken heul erg goed te kloppen 8)

Rubin betekent ‘zie, een zoon’ en Loek ‘dappere strijder’. Ik had vooraf ook nog geen idee welke naam voor wie zou zijn, dat wilde ik beslissen op het moment van geboren worden (of vlak erna). Bij de geboorte werd Rubin als eerste geboren en we wisten niet of we 2 jongens of 1 meiden zouden krijgen. Het was dus een jongen en ik wist ook meteen dat hij Rubin zou moeten heten. Met zijn geboorte wisten we dus dat we twee zonen (want een-eiig) zouden krijgen. Dus ‘zie, een zoon’ zou in zijn geval wel ‘zie, twee zonen’ mogen zijn :stuck_out_tongue:

Loek heft het tijdens de geboorte heel zwaar gehad (hij heeft meteen in de OK bij de KS een bloedtransfusie nodig gehad) en ik ben er nog steeds van overtuigd dat als het zkh niet zo alert en snel gereageerd had toen het niet goed ging dat ik hem niet zou hebben nu… dus een naam die ‘dappere strijder’ betekent is zeker op zijn plaats :wink:

Milan, geliefd en beroemd.

En dat is hij!!! Geliefd door iedereen en beroemd door het halve land :mrgreen:

N.yemeke, geschenk van God.

Vernoemd naar zijn opa (en vader). Ik ben niet gelovig, maar vind het wel een erg mooie naam.

Bregtje betekend als oude naam vrouw van Bregt zoals zoveel vrouwelijke namen in die tijd met ‘je’ erachter en Bregt is dan de stralende. Helaas ook nogal toepasselijk gebleken.

Casper is dus Schatbewaarder. Nou is wel onze grootste schat. :inlove: Als tweede naam heeft hij die van zijn opa gekregen Antonius en daar kan ik geen betekenis van vinden. Theodorus betekend geschenk van God en ondanks al ons ‘ingrijpen’ in de natuur om hem te kunnen krijgen is hij dat ook nog steeds. :wink:

Kaylee
Kaylee is een Engelse meisjesnaam. Het betekent `slank`.

Nou dat klopt dan iig wel :lol:

Jayden
Jayden is een Engelse jongens- en meisjesnaam. Het betekent `dankbaar`

Ik heb het net opgezocht, ik had geen idee wat de betekenissen waren :mrgreen:

@mamaMarije wrote:

@mereltje85 wrote:
De roepnamen van mijn dochters betekenen ‘zwaard’ (hmmm, dat hebben we echt niet om de betekenis uitgezocht) en ‘welgevormd schoon’. Het zijn beide Friese namen, hoewel wij niet Fries zijn.

mijn roepnaam heeft als betekenis speertovenares… wisten mijn ouders vast niet… en man wat ben ik slecht in speerwerpen :mrgreen: .

De naam van onze oudste betekent ‘man van het volk’. Pas uitgezocht nadat hij die naam al lang en breed met trots droeg. Ik werd namelijk ‘gek’ van de toespelingen op de mooie Friese naam van onze zoon… het blijkt een Germaanse naam te zijn :angel: .

Pas toen iemand bij onze 3e zei: goh alweer zo’n leuke bijbelse naam ben ik de betekenissen van 2 en 3 op gaan zoeken… en ja… dat zijn voor niet gelovers best gelovige betekenissen als je ze opzoekt.

De naam van de 2e betekent ‘geschenk van de heer’.

De naam van de 3e betekent ‘God`s genadig geschenk’ (je zou bijna 2 dezelfde namen verwachten, maar ze hebben echt 2 heel verschillende namen).

De naam van de 4e betekent ‘schatbewaarder’.

Dan hebben onze oudsten vast dezelfde naam :smiley:

@Rhiannon wrote:

Bregtje betekend als oude naam vrouw van Bregt zoals zoveel vrouwelijke namen in die tijd met ‘je’ erachter en Bregt is dan de stralende. Helaas ook nogal toepasselijk gebleken.

Casper is dus Schatbewaarder. Nou is wel onze grootste schat. :inlove: Als tweede naam heeft hij die van zijn opa gekregen Antonius en daar kan ik geen betekenis van vinden. Theodorus betekend geschenk van God en ondanks al ons ‘ingrijpen’ in de natuur om hem te kunnen krijgen is hij dat ook nog steeds. :wink:

Antonius betekent de Onschatbare :wink:

sophie betekend wijs en ze doet haar naam eer aan moet ik zeggen :mrgreen:

Daan Mijn rechter is God Roel Beroemd in het land

Ivan Jahweh is genadig Wim De wilskrachtige beschermer Dani Mijn Rechter is God

Lynn Beeldschooon Esmee: Beminde, Smaragd, geliefde