Ik speel harp. Een Keltische hakenharp wel te verstaan, niet zo’n gouden ding met trossen druiven enzo erop LOL Verder speel ik Bodhran.
Mijn oudste zoon (11) speelt al een aantal jaren elektrische gitaar en sinds kort ook keyboard. De middelste heeft er geen interesse in en de jongste wilt maar al te graag ook een harp
Maar aangezien hij 4 is, nemen we dat nog niet super serieus want een harp is niet een instrument wat je “even” aanschaft.
Dit is mijn schatje:
Wat gaaf! Ik heb een bodhran hier aan de muur hangen. Kan er helaas niet goed op spelen
Beide spelen we niet echt meer, maar we zijn vroeger flink fanatiek geweest.
Ikzelf speel klarinet (vanaf mn 10e), ben via de harmniet begonnen, later lessen op de muziekschool, Hafa s enzo gehaald, solistenconcoursen gedaan, solo gespeeld in de harmonie etc.
Mijn partner is met zn 4e met trompet begonnen en heeft later nog alt sax aangeleerd.
Anne heeft haar eigen pocket trompet en viool. Zo af en toe pakt ze een instrument en probeert ze wat te spelen. AMV is hier pas vanaf 8 jaar, dus we zien wel. Muzikaal is ze wel. Ze pakt ook wel eens mijn klarinet maar die is veel te rgoot, maar ze piept er niet mee :lol:
hier als kind begonnen met AMV en blokfluit, daarna pianolessen gaan volgen.
In totaal dik 10 jaar les gehad en kon dus aardig goed spelen.
In mijn studententijd alleen in de weekenden bij mijn ouders nog aan spelen toegekomen en inmiddels hebben we de piano van mijn ouders gekregen… maar kom ik er gewoon niet aan toe om te oefenen.
Want het is inmiddels wel wat roestig allemaal hoor, maar met de nodige oefening komt het wel snel terug weet ik inmiddels uit ervaring.
Wie weet… ooit als alles op school zit dat ik dan weer wat meer aan de piano toe kom :lol:
nouja zeg… zou zo mijn verhaal kunnen zijn
hier precies hetzelfde :mrgreen:
heb 12 jaar les gehad en daarna met studeren alleen bij mijn ouders thuis als ik thuis was
nu sinds 2 jaar weer een piano maar ik kan me er nog niet echt geduldig toe zetten… en idd het zit ergens in een hokje verstopt in mijn hoofd al die noten enzo maar het wil er nog niet echt uit
Op school, de Pabo, hadden we een muziekgroepje, en daar speelde ik ook mee tijdens opredens in kerken . Niet heel erg vergevorderd hoor, gewoon leuk.
Gitaar heb ik van mijn man geleerd, eigenlijk ben ik dat gaan leren om hem te leren kennen :oops: :inlove: En dat pakte goed uit Althans, ik leerde hem goed kennen, gitaarspelen vind ik nog steeds lastig, en omdat mijn man echt de sterren van de hemel speelt, valt het extra op dat ik het minder goed kan. Werkt een beetje demotiverend :eh:
ik ben met blokfluitles begonnen (oudste dochter heeft m gevonden… maar krijgt er alleen maar zo irr… pieptoon uit… :roll: dus die ligt nu veilig opgeborgen, daar mag ze over een paar jaar echt op gaan spelen, vind het zonde als ze m nu stuk maakt)
heb in een kinderkoor gezeten, maar behoorde tot de “achtergrond” laten we het zo zeggen onder de douche klinkt het aardig en de kinderen vinden het voor het slapen mooi klinken, maar niet openbaar…
en heb wel een instrument bespeeld (en kan het nog steeds.) maar schaam me er wel een beetje voor… :silenced:
noten leren lezen door het blokfluit spelen op school
Van mijn 9e tot 15e les gehad in klassieke gitaar. Daarna altijd wel een beetje blijven spelen. En sinds 4 jaar heb ik een piano, half jaartje les gehad, verder zelf wat aangeleerd. En als de rust er hier meer is, en ik een andere baan heb en niet meer avonden hoef te werken, dan ga ik weer 1 avond in de week op les. Ooit wil ik goed kunnen spelen
En ondertussen speelt zoon er flink op los, dus wie weet wil hij wel op les als hij ouders is, dat juich is van harte toe
Ik! Maar dat wist je al, Tamara. Maar ik zit al een jaar of 3 jaar in een rustpauze Eigenlijk wel jammer dat ik zoveel lees (en het is dus bij mij precies hetzelfde) dat door drukte met kinderen en andere dingen, er een heleboel moeders mee stoppen.
Ik heb 27 jaar klarinet gespeeld. Ik was echt behoorlijk fanatiek, tot aan een uur rijden naar de wekelijkse repetitie van een goed orkest. Dat vond ik toen heel normaal!
Hanneke, ik moest even googelen op traverso. Ah, een fluit. Houten instrumenten blijven altijd mooi hè
Vroeger heb ik jaren klarinet gespeeld (van mijn negende tot m’n zeventiende oid), tussendoor een half jaartje saxofoon en erna nog een jaar of twee fagot. Heb ook in verschillende orkesten gespeeld. Op een gegeven moment had ik geen zin meer in iedere week les en iedere dag oefenen…dus toen ben ik er mee gestopt. 't kostte m’n ouders genoeg geld. Sindsdien heb ik eigenlijk niet meer gespeeld. Vind het wel eens jammer, maar ja…
Mijn man heeft een tijd keyboardles gehad en speelt nog steeds af en toe.
Als Jinthe wat ouder is, zou ik het erg leuk vinden als ze ook op muziekles gaat. Even kijken maar wat ze er van vindt.
Ik hoefde het nooit, het is me nooit gevraagd en ik heb er ook nooit om gevraagd :evil:
serieus; ik dacht dat het iets was voor kinderen in de betere wijken :oops:
Wij hadden wel een orgel staan en ik ben wel een beetje autodidact, ik kan zo een melodietje spelen, vond ik altijd erg leuk.
Ik wacht nu op een Steinway… Er zijn er twee in de schoonfamilie en als we er eentje van erven dan neem ik pianoles. Zonde om die niet te gebruiken dan.
Met 10 jaar overgestapt naar dwarsfluit (muziekschool).
Op mijn 18de slagwerker geworden! Aangestoken door mijn man. :inlove: Hij en neef / nicht / oom / tante spelen in de plaatselijke fanfare (vroeger ook zus en vader maar die zijn al gestopt voordat ik erbij kwam).
Voor trommel ben ik t/m diploma B gekomen (KNFM) maar in de praktijk rouleren we alles in de slagwerk groep. Dus ik speel oa trommel, bass drum, pauken, bongo’s, conga’s, bekkens en allerlei soorten effectinstrumenten zoals triangel etc.
En aangezien manlief dus ook slagwerker is (en veeeeeel beter dan ik) wordt er natuurlijk wel naar Marijne gekeken Er zal toch wel een sprankje muzikaliteit inzitten??? Gelukkig vind ze muziek tot nu toe geweldig, liedjes zijn errug leuk en ze klapt en tikt met alles mee :inlove: :inlove:
Kortom ‘music was my first love and it will be my last’ …
Ik speel gitaar maar heb er op dit moment echt te weinig tijd voor :?
hoop het wel binnekort weer te gaan doen want het is zo leuk en ook zo gezellig samen met de kindertjes :inlove:
Onze oudste (6) zit op muziekles waar ze verschillende muziekinstrumenten proberen en ook veel zingen/spelletjes doen enz. met muziek. Ik hoop eigenlijk dat hij volgend jaar een instrument wil of anders dit nog een jaartje…
Mij lijkt het ideaal voor kinderen om 1x per week muziek en 1x per week sport te doen.
Wat prachtig zeg, ik zit hier gewoon met kippevel. Heel, heel mooi…
dank je wel, dit is een nummer dat ik heb geschreven in het jaar dat mijn moeder terminaal was, ze had een hersentumor
ik heb het met twee goede vrienden opgenomen in de professionele soundstudio van een lieve kennis die hiermee destijds nog zijn brood verdiende ( hij is al wat ouder)
ik hoor zelf in deze opname wel de emoties in mn stem hoor, dat gaat soms wat ten koste van de vastheid maar dat vind ik zelf heel bijzonder, het is mijn ode aan de vrouw die niet alleen mn moeder maar ook mn beste vriendin, steun en toeverlaat was, en de allerbeste schoonmoeder en oma die je je kunt wensen :inlove:
Wat prachtig zeg, ik zit hier gewoon met kippevel. Heel, heel mooi…
dank je wel, dit is een nummer dat ik heb geschreven in het jaar dat mijn moeder terminaal was, ze had een hersentumor
ik heb het met twee goede vrienden opgenomen in de professionele soundstudio van een lieve kennis die hiermee destijds nog zijn brood verdiende ( hij is al wat ouder)
ik hoor zelf in deze opname wel de emoties in mn stem hoor, dat gaat soms wat ten koste van de vastheid maar dat vind ik zelf heel bijzonder, het is mijn ode aan de vrouw die niet alleen mn moeder maar ook mn beste vriendin, steun en toeverlaat was, en de allerbeste schoonmoeder en oma die je je kunt wensen :inlove:
Je hoort de emotie inderdaad, dat maakt het zo geweldig mooi. Prachtig