Bespeel jij een instrument?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie een instrument bespelen? En speel je dat dan alleen of in een orkest bijv.

Zelf speel ik vanaf mijn 8ste klarinet, na eerst blokfluit te hebben geleerd.

Vanaf het halen van mijn A-diploma speel ik in een harmonieorkest. Inmiddels wel een andere dan waar ik toen gestart ben.

Ik wil ook graag dat Mischa volgend jaar gaat beginnen met muzieklessen (AMV). Mijn man vind het erg jammer dat hij nooit een instrument geleerd heeft toen hij kind was. Ik wil de kinderen toch graag de basis meegeven, en dan moeten ze zelf weten of ze er mee verder gaan natuurlijk.

Vooralsnog vinden de kinderen instrumenten en muziek helemaal leuk, dus wie weet.

Ik heb nooit iets geleerd, maar speel op gehoor wel aardig piano.

Aniek wil graag op pianoles en dat mag ze van ons ook zodra ze haar A diploma met zwemmen heeft gehaald.

Peet wil graag drummen, ook dat vinden we goed, maar dan moeten we nog iets zien te vinden waar hij ook kan oefenen zonder dat de buren er last van hebben… de garage ofzo :mrgreen:

Ik heb 8 jaar op pianoles gezeten.

Rhodé wil graag viool spelen, maar eerst maar op zwemles :wink:

Amélie is gek op mijn gitaar, dus zij krijgt voor haar verjaardag een kinder gitaartje :inlove:

ik heb viool gespeeld en ben daarna vanaf mijn tiende dwarsfluit gaan spelen. Speel ook piccolo en contrabasfluit. Erg leuk. Jarenlang schoolorkesten gedaan, bigbandje, tijdje jazz en improvisatie gedaan. Met mijn vaders band meegespeeld en meegespeeld op zijn cd’s ook. En verder jaren in een showkorps gespeeld, later in de podiumband daarvan en nu de reunistengroep waarmee we weer actief willen gaan optreden.

Moet wel zeggen dat ik sinds de geboorte van Sara heel weinig meer speel. Heel zonde want muziek was altijd mijn uitlaatklep. Sinds ik alleen ben met haar kwam ik al helemaal nauwelijks meer de deur uit hihi. Maar ik heb bijna een oppas gevonden als achterwacht dus dat is wel fijn.

Sara heb ik opgegeven voor een basiscursus muziek en bewegen. Kreeg alleen een brief dat er te weinig aanmeldingen zijn tot nu toe dus dat het uitgesteld wordt :frowning:

Ik heb jaren op orgelles gezeten. Maar zou het nu niet meer kunnen denk ik. Jammer dat het zo verwaarloosd is. Ook als kind op blokfluitles geweest, na 1 schooljaar gestopt want ik bleef vals spelen :mrgreen: :lol:

Maar vind het wel goed dat kinderen er interresse in tonen :thumbup:

hier als kind begonnen met AMV en blokfluit, daarna pianolessen gaan volgen.

In totaal dik 10 jaar les gehad en kon dus aardig goed spelen.

In mijn studententijd alleen in de weekenden bij mijn ouders nog aan spelen toegekomen en inmiddels hebben we de piano van mijn ouders gekregen… maar kom ik er gewoon niet aan toe om te oefenen.

Want het is inmiddels wel wat roestig allemaal hoor, maar met de nodige oefening komt het wel snel terug weet ik inmiddels uit ervaring.

Wie weet… ooit als alles op school zit dat ik dan weer wat meer aan de piano toe kom :lol:

Ik heb AMV blokfluit gehad en daarna 7 jaar dwarsfluit (ook in schoolorkest, muziekschool ensemble ed). Dwarsfluit enige jaren geleden verkocht (en hier nu spijt van!).

Daarna in een band basgitaar gespeeld een jaar of 6 geloof ik. Aantal CD’s opgenomen en toch wat leuke optredens in leuke zalen gehad en nu even helemaal niks meer. Ook wel lekker! :mrgreen:

M’n man speelt nog steeds in een band en de kinderen hebben echt muziek in hun kont. De oudste zit nu op dansles, maar zodra ze willen mogen ze zeker een instrument gaan bespelen.

Ik ben als kind begonnen met muziekles op school (o.a. fluit spelen en (koor)zingen). Daarna piano en viool en later nog saxofoon.

Helaas door “omstandigheden” met alles gestopt.

Mijn dochter van 3 (bijna 4 nu) speelt sinds ongeveer een half jaar viool en nu wil ik zelf ook heel graag weer beginnen!

Wanneer mijn zoon klaar is met zwemmen mag hij op pianoles, of hij moet wel heel lang door willen blijven zwemmen… Maar in princiepe mogen de kids hier 2 dingen. Zoon heeft nu ballet en zwemmen en dochter nu viool en straks zwemmen.

Toen ik 9 was, ben ik met blokfluit begonnen. Na een jaar ben ik overgestapt op de bugel. Daarna althoorn. Ik heb in een muziekkorps gezeten. Dat heb ik tot mijn 15e gedaan. Daarna jarenlang dwarsfluit gespeeld. Op het moment bespeel ik geen instrument meer, misschien dat ik dat in de toekomst weer op pak.

bespelen is een groot woord, maar er staat hier een klarinet.

Ik heb vroeger best veel lessen gehad, eerst in blokfluit, toen bugel bij de fanfare, daarna best wat jaren klarinet. Maar ik ben gewoon extreem a-muzikaal, dat schiet niet echt op…

welke korpsen Jippie en fiep? ben nieuwsgierig. :mrgreen:

@Ninanien wrote:

welke korpsen Jippie en fiep? ben nieuwsgierig. :mrgreen:

ik heb nooit meegelopen hoor, was bij elk liedje altijd een stuk eerder klaar dan de rest, dat zou op straat en zo een beetje raar uitzien :angel:

hihihihihihihi

Niet een bekend muziekkorps, gewoon in het dorp waar ik toen woonde.

ah ok. Leuk! Wij trokken destijds het hele land door en ook veel trips in het buitenland, veel andere korpsen tegengekomen. Dus was even nieuwsgierig :angel: Was een fantastische tijd. Optreden voor 25000 man in het rodajc stadion was wel het hoogtepunt overigens :inlove:

Ik heb blokfluitles gehad en toen dat klaar was mocht ik verder met een instrument maar ik wilde niet. Ik sporte veel en had geen zin in het oefenen.

Mijn vader en zusje spelen trompet en klarinet in een harmonie. Ik vond het verschrikkelijk als zij speelden thuis. Altijd heb ik me voorgenomen als ik kinderen krijg gaan ze niet op muziek!

Maar ja… toen kwam Max… En Max was niet bij opa weg te slaan als hij muziek maakte. Hij was net 1 en ging al mee naar de uitvoeringen. Toen hij 2 was zat hij met open mond te kijken naar opa. De voorste rij was nog niet dicht genoeg bij dus hij stond tegen het podium aangeplakt :inlove:

Inmiddels is Max 10 en speelt bijna 2,5 jaar trompet. Hij zit inmiddels in het leerlingen orkest. En omdat opa dat wel heel leuk vind speelt opa ook mee :smiley:

En ik vind het prachtig als hij speelt. Maar het oefenen blijft nu ook vervelend. En dat is wel nodig. Max sport ook best veel dus tijd is ook een probleem. Ik weet niet of Max na zijn A diploma nog verder wil.

Victor begint volgend jaar aan zijn AMV.

ik heb jaren lang lyra gespeeld… maar doe er nu niks meer mee

Ik speel harp. Een Keltische hakenharp wel te verstaan, niet zo’n gouden ding met trossen druiven enzo erop LOL Verder speel ik Bodhran.

Mijn oudste zoon (11) speelt al een aantal jaren elektrische gitaar en sinds kort ook keyboard. De middelste heeft er geen interesse in en de jongste wilt maar al te graag ook een harp :wink:

Maar aangezien hij 4 is, nemen we dat nog niet super serieus want een harp is niet een instrument wat je “even” aanschaft.

Dit is mijn schatje:

Ik kan op de blokfluit en de mondharmonica. Ik speel nu eigenlijk alleen nog maar om de oudste te leren noten lezen want hij wil gitaar gaan spelen. Ik weet dat hij dat ook zou kunnen zonder noten te kunnen lezen maar het maakt het een stuk makkelijker en ik vind het een goede basis. Hij is trouwens erg muzikaal, hij kon in twee weken al een hele toonladder en kon als hij een liedje hoorde dat vrij snel al naspelen zonder de noten te weten :thumbup: Het is dus binnenkort tijd voor de gitaar :smiley:

Ik heb jaren dwarsfluit gespeeld, en wat getoeterd op de blokfluit. Eerst die van mijzelf, later de betere van mijn zus. Als student een tijd niet gespeeld, maar eensmaal in Dronten weer begonnen met lessen. Hier heb ik ook voor het eerst in een groepje gespeeld. Alleen komt het er niet van te oefenen met 2 kleine kinderen. Toen Eline ongeveer eenjaar was heb ik de fluit in de kast gelegd, waar hij nog ligt te wachten op tijd van mijn kant om weer te gaan spelen. Het kriebelt al wel weer, maar nog niet hard genoeg.

Eline mag wel op muziekles als ze wil, maar die hoeft nog niet zo nodig geloof ik. Luuk is dol op muziek, dus die zie ik wel een instrument gaan spelen als hij zijn zwemdiploma heeft.