Bespaartips!

Ik zou water uit de droger ook niet gebruiken om de planten water mee te geven en je mag het al helemaal niet opdrinken. Water uit de droger is nl hetzelfde als gedestileerd water.

@tijger86 wrote:

Volgens mij staat ie hier nog niet, vul de waterkoker niet verder dan nodig en ontkalk hem regelmatig voor optimale warmteoverdracht




En dat ontkalken doe je dan natuurlijk met azijn van 49 cent de liter ipv met dure ontkalker, dat scheelt ook aardig in de prijs :wink:

Enkele bespaartips voor de echt grote uitgaven (en inkomsten …):


  • Als je een huis koopt, kies er dan één met een prijs waarbij jij en je partner de lasten nog steeds kunnen dragen als niet alles gaat zoals je zou willen (bijv. stijgende hypotheekrente, een inkomen dat vermindert of zelfs wegvalt). Dat geeft veel rust. Beknibbel niet op de kwaliteit van de buurt, maar wel op de ruimte in huis en tuin. Het moet doenbaar zijn met jouw gezin (hierbij ook denken aan evt uitbreiding), maar je hoeft daarvoor geen “kasteelâ€? met een wurghypotheek te nemen. Als je zelf goed bent in klussen en tijd daarvoor hebt (of iemand kent die het voor een aardig prijsje kan doen), loont het de moeite om een opknapwoning te kiezen. Als het soort werk van jou en je partner het toelaat en jullie gezinsleven ook (bijv. kinderen nog niet op school), overweeg dan om te verhuizen naar een goedkopere regio.


  • Koop geen splinternieuwe auto, die is alweer tweedehands zodra je er bij de dealer de deur mee uitrijdt. Koop een nieuwachtige tweedehands, aangezien die de meeste afschrijvingskosten al gehad heeft, maar nog niet aan ouderdomskwaaltjes lijdt. Stem ook hierbij de grootte af op je gezinssituatie (en niet op hoe mooi ie in de buurt staat of op de weg rijdt). Een motor met wat minder vermogen maakt hem wat trager, maar ook stukken zuiniger. Als je heel wat kilometers maakt, loont het de moeite om een auto met (reeds aanwezige) LPG-installatie aan te schaffen; de lagere brandstofkosten wegen dan ruimschoots op tegen de hogere wegenbelasting. Rijd je écht veel, dan geldt dit ook voor diesel.


  • Overweeg goed of je een tweede auto echt nodig hebt. Als het werk van één partner en de kinderopvang e.d. dichtbij zijn, kunnen veel gezinnen het ook met één auto en verder met de fiets af (is bovendien gezond en spaart weer een abo op de sportschool of -club uit). Schaf wel een regenpak en evt. rubberlaarzen aan voor iedereen, zodat je ook met slecht weer uit de voeten kunt.


  • Lees het boek ‘Alles over salarisonderhandelingen’ van Jack van Minden en maak er gebruik van bij de eerstvolgende gelegenheid op je werk (standaard ingepland, of door je baas aan zijn mouw te trekken).

@tijger86 wrote:

Ik zou water uit de droger ook niet gebruiken om de planten water mee te geven en je mag het al helemaal niet opdrinken. Water uit de droger is nl hetzelfde als gedestileerd water.




Weet niet of je op mijn post doelde, maar dit heb ik iig niet zo gezegd :wink:

@WoLa wrote:

@tijger86 wrote:
Ik zou water uit de droger ook niet gebruiken om de planten water mee te geven en je mag het al helemaal niet opdrinken. Water uit de droger is nl hetzelfde als gedestileerd water.




Weet niet of je op mijn post doelde, maar dit heb ik iig niet zo gezegd :wink:




Het was wel nav jouw post. Ik dacht laat ik even een aanvulling geven waar je het nog meer beter niet voor kan gebruiken. Ik bedoelde het niet in de zin alsof jij dat zou doen :shifty:

Regenton aanschaffen. Scheelt water uit de kraan met het water geven van de planten binnen en in de zomer buiten.