Beslagen ramen

WAt is hét middel tegen beslagen ramen in de auto? Gek wordt ik ervan. De een zegt warm stoken, de ander juist niet, en ik poets me een ongeluk…

Airco aan :wink:

goed ventileren

raampje op een kiertje, en blazers op de ruit op volle sterkte aan. En verder weet ik het ook niet. (dat soort dingen leer je dus niet met je rijlessen he…en dan zit je opeens in een auto, en dan zit je met totaal beslagen ramen… en geen idee wat je er tegen moet doen :wall: :wall: )

Airco en blazers hebben we al volop aan. Maar vooral als het regent is het drama. …We hebben een vrij ruime auto mss komt het daar wel door dat het langer duurt…

Geen last van… ik heb de blazer gewoon aan… warm… ook t achterraam…



Ik heb dat dus wel gehad tijdens rijlessen… :mrgreen:

@faizaa wrote:





Ik heb dat dus wel gehad tijdens rijlessen… :mrgreen:


echt? Wij hadden het alleen maar over sauna-bezoekjes, en relaties en zo 8)

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:




Ik heb dat dus wel gehad tijdens rijlessen… :mrgreen:


echt? Wij hadden het alleen maar over sauna-bezoekjes, en relaties en zo 8)




En het dan TOCH in 1x halen he… :mrgreen: :thumbup:

@faizaa wrote:

@fiep klophout wrote:
@faizaa wrote:




Ik heb dat dus wel gehad tijdens rijlessen… :mrgreen:


echt? Wij hadden het alleen maar over sauna-bezoekjes, en relaties en zo 8)




En het dan TOCH in 1x halen he… :mrgreen: :thumbup:


of juist daardoor he! (gisteren een jaar geleden! om het te vieren ben ik in de parkeergarage tegen een paal aan gereden 8) )

een vochtvreter klem onder je stoel zetten wil ook wel helpen. Wel regelmatig leeg kieperen. :angel:

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:
@fiep klophout wrote:
@faizaa wrote:




Ik heb dat dus wel gehad tijdens rijlessen… :mrgreen:


echt? Wij hadden het alleen maar over sauna-bezoekjes, en relaties en zo 8)




En het dan TOCH in 1x halen he… :mrgreen: :thumbup:


of juist daardoor he! (gisteren een jaar geleden! om het te vieren ben ik in de parkeergarage tegen een paal aan gereden 8) )






Zeker teveel over sauna’s gehad… toen ie bij het stukje- hoe rij ik veilig een parkeer garage uit- kwam… :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:
@fiep klophout wrote:
@faizaa wrote:




Ik heb dat dus wel gehad tijdens rijlessen… :mrgreen:


echt? Wij hadden het alleen maar over sauna-bezoekjes, en relaties en zo 8)




En het dan TOCH in 1x halen he… :mrgreen: :thumbup:


of juist daardoor he! (gisteren een jaar geleden! om het te vieren ben ik in de parkeergarage tegen een paal aan gereden 8) )




:mrgreen: :silenced:







geen idee wat je eraan kan doen ik word helemaal gek van mijn auto ik heb zo? cabrio top :roll: en achterin zitten ze met de voeten in het water :roll:

en ik zei al direct toen ik die auto zag nee dat dak afschuwelijk en idd niks dan ellende zo? dak wat open kan :roll:

kattebakkorrels (nemen veel vocht op) schijnt ook te helpen

en dan gewoon los in een bakje ofzo?

hm…



wij hebben ook een grote auto, maar met de blowers volop aan, zijn de ramen zo droog.

Dus denk dat de grootte van de auto er niet toe doet.



Met onze oude auto hadden we wel meer problemen, ondanks blowers en airco. Daar hebben we idd 3 bison vochtvreters geplaatst, gewoon omdat het een oude auto was die barstte van het vocht.



Heb je wel de blowers goed afgesteld? Wij hebben een knop die aangeeft waar de auto warme lucht blaast, bijvoorbeeld, alleen de ramen, of ramen en de voeten van de inzittenden of de inzittenden op romp en gezichtshoogte enz. keuze of 5 schat ik zo.

Die zat ook in de andere auto.

Die zet ik bij condens echt even alleen op de ramen, tot ze droog zijn en dan verdeel ik het weer naar ramen en voeten (heb altijd ijspegels in de auto, dus lekkere warme voeten… ja :thumbup: )

wij hadden het ook in onze oude auto (opel astra) en daar was er dus niets tegen te doen. Levensgevaarlijk. Hebben vanalles gehad, blowers aan, raampjes open, vochtvreters erin (massa’s van die dingen!!!)… Ding bleef beslaan…



In onze huidige auto (volvo v40) is het over na 2 minuten airco…

@marloes vip wrote:

De badkamerspiegel maak ik altijd schoon met wat shampoo op een doekje. Zo beslaan ze niet als mijn man zich wil scheren zonder zich open te halen. Misschien helpt dat ook voor autoramen.




Zou ik niet doen, ik heb dat dus een geprobeerd en leek prima te werken tot ik in de avond moest rijden en er achter kwam dat er een “laagje” op je ramen achter blijft waardoor de lichten van je tegenliggers in eens 2 keer zo groot lijken en het dus geen rijden is… :wink:



In onze vorige auto hielp een vochtvreter erg goed, en idd niet meteen volle warmte op je raam want dan beslaat ie daar weer door :slight_smile:



In onze nieuwe auto hebben we er geen last van eigenlijk…

heb er in mijn bijna 19 jarige blikkie gelukkig geen last van tijdens het rijden…alleen in de ochtend bij het wegrijden of op een regenachtige dag… maar dat is met blower (want airco?!! ik heb alleen arko :wink: ) en paar minuten geduld wel te overleven.



Je hebt trouwens van die doekjes bij oa Halfords anti condens ofzo. Moet je je ramen mee insmeren en elke week keertje herhalen ofzo.

Ik heb er ook alleen last van als ik weg wil rijden, dus niet tijdens het rijden.

Ik zet dan even de blower op voluit. Airco doe ik niet zo gauw, want de airco slurpt bij ons benzine, dat vind ik zonde.

En na even wachten tot de auto warm word/is, dan zijn de ramen ook weer helder.

Hej,



Auto’s waar niet veel mee gereden wordt hebben er mee last van. Dus dan vaker de auto pakken en goed warm maken van binnen. En daarbij raampje op een klein kiertje open.

Of niet vaker gaan rijden en er wat meer last van hebben :smiley:



Groetjes

Yvonne