BERUCHT OF BEROEMD EN ZWANGER deeltje 8

:inlove: :inlove: :inlove:

@Heleentje wrote:

19 februari is een mooie dag om van een dochter te bevallen :inlove:

Is ze precies een jaar jonger dan mijn zoon! :thumbup:

Leuke naam hoor!

@Willy wrote:

@Heleentje wrote:
19 februari is een mooie dag om van een dochter te bevallen :inlove:

Is ze precies een jaar jonger dan mijn zoon! :thumbup:

Leuke naam hoor!

:inlove:

Er is een hele ophef onststaan geloof ik omdat Wendy heeft gezegd in de pers dat ze op een hele fijne manier bevallen is met een ruggeprik. Dit soort van promoot terwijl het niet de meest gangbare manier is nl en er ook nadelen aan kleven.

Geloof dat gyneacologisch ned niet blij is met haar promotie geloof.

@Bella wrote:

Er is een hele ophef onststaan geloof ik omdat Wendy heeft gezegd in de pers dat ze op een hele fijne manier bevallen is met een ruggeprik. Dit soort van promoot terwijl het niet de meest gangbare manier is nl en er ook nadelen aan kleven.

Geloof dat gyneacologisch ned niet blij is met haar promotie geloof.

moet zeggen toen ik het intervieuw hoorde vond ik het ook erg rooskleurig verteld.

Ik snap alleen niet waarom er zoveel ophef over gemaakt wordt. Wendy had dat niet mogen zeggen omdat ze niet deskundig is? Wat een bull… Ze verteld toch HAAR beleving en heel nederland weet toch dat ze geen gyneacoloog is!

Uhm, maar als ze gezegd had dat het door de vreselijke pijn heen echt een geweldige ervaring was, was niemand erover gevallen…Ik vind het typisch Nederlands dat er altijd weer mensen zijn die hierover vallen…

@Soleil wrote:

Uhm, maar als ze gezegd had dat het door de vreselijke pijn heen echt een geweldige ervaring was, was niemand erover gevallen…Ik vind het typisch Nederlands dat er altijd weer mensen zijn die hierover vallen…

vond het meer dat ze bang was voor de pijn en daarom meteen voor een ruggeprik gekozen heeft.

natuurlijk zal een gyn niet omdat ze het zo graag wil meteen een ruggeprik krijgen, en ik stoor me er niet aan, maar kan me als je gyn ofzo bent je je hier meer aan stoort. Dat ze bang zijn dat mensen er te makkelijk over denken en daarom meteen daarvoor kiezen.

een vriendin van mij leert hiervoor en moet zeggen dit heeft mijn ogen wel geopend… wist bv niet dat er zoveel mis kan gaan voor/tijdens/na een bevalling en ruggeprik ook zoveel complicaties kan geven.

maar ja reacties blijf je houden…

@Pitje27 wrote:

@Soleil wrote:

vond het meer dat ze bang was voor de pijn en daarom meteen voor een ruggeprik gekozen heeft.

natuurlijk zal een gyn niet omdat ze het zo graag wil meteen een ruggeprik krijgen, en ik stoor me er niet aan, maar kan me als je gyn ofzo bent je je hier meer aan stoort. Dat ze bang zijn dat mensen er te makkelijk over denken en daarom meteen daarvoor kiezen.

een vriendin van mij leert hiervoor en moet zeggen dit heeft mijn ogen wel geopend… wist bv niet dat er zoveel mis kan gaan voor/tijdens/na een bevalling en ruggeprik ook zoveel complicaties kan geven.

maar ja reacties blijf je houden…

En daar is dan ook de taak van de gyn in weggelegd om vrouwen op die risico’s te wijzen. Dat is niet Wendy’s taak, toch?

Weet je, ze is al een keer bevallen he, en misschien heeft ze dat wel beleefd als een hel. Misschien was dat een vreselijke ervaring en kon ze er nu een keer van “genieten” dmv de prik.

Zelf ben ik er niet voor, maar ik zie aan mijn buuf wat een houvast die heeft gehad aan de ruggeprik. Alleen het vooruitzicht op een ruggeprik hield haar, na een vreselijke eerste bevalling, op de been.

Misschien was het niet zo handig om het zo te roepen in de pers, maar goed ze is ook maar een mens toch!

Ik geloof dat haar eerste bevalling niet echt prettig was nee :think:

Snap de reacties ergens wel, Wendy is toch een bekende persoonlijkheid. Maar de gyns en heren doctoren moeten niet vergeten dat Wendy vooral Vrouw en moeder is, dus nu een hele fijne bevalling heeft gehad.

Als er nu dames zijn die roepen “wendy mag wel en ik niet” dan is het aan de gyn om dit “gezeur” in te dammen. En als ze geen zin hebben in vrouwengezeur, hadden ze een ander vak moeten kiezen :wink:

nee wendy’s taak is het niet om in te lichten dat is zo…

maar ben het met puk eens dat het misschien niet handig was om het zo te roepen… maar laten we het op de vreugde en hormonen houden… en ach iedereen kan het me wel voorstellen dat je zo enthousiast reageert.

:wink:

Ik vind het ook niet zo’n geweldige uitroep. Pijnbestrijding is een gevoelig onderwerp omdat risico’s bij komen te kijken maar pijn niet meetbaar is zodat moeilijk te oordelen is of het ‘nodig’ was.

Aan de ene kant vind ik het van Wendy kant wel te begrijpen dat ze in haar bevallingsroes (de meeste willen hun bevallingsverhaal kwijt) dat ze blij was met de ruggeprik, aan de andere kant als bekende Nederlander zijnde kan ze zo mensen verkeerde keuzes laten maken zonder dat ze over de keuzes nadenken. Sommige mensen zijn zo beinvloedbaar.

Maarre, Wen, gefeliciteerd met je dochter!!!

Ik zag vandaag k3 voorbij komen maar had die ene niet onderhand al eens een kindje meoten hebben of heb ik ergens iets gemist?

En iemand al Anouk gespot met een toetertje?

Ben eens gaan googlen maar ze blijkt 17 feb bevallen te zijn van een zoon Sky.

Hebben we gemist geloof ik :mrgreen:

Oh nee Lizzy had het gemeld maar het werd als snel ingehaald door nieuws over Wendy van Dijk.

Wow… dus je mag niet zeggen dat je blij was met de ruggeprik omdat er anders vrouwen zijn die dat massaal willen zonder over de risico’s na te denken? Wat bijzonder zeg, en ik maar denken dat elke volwassen vrouw verantwoordelijk is voor haar eigen keuze, blijkt dus zo te zijn dat elke beslissing die we nemen wordt ingegeven door wat BN’ers doen… blij dat dat nu duidelijk is voor me :roll:

ik blijf het ook absurd vinden; ben zelf ook geen voorstander van ruugeprik, denk dat er veel risico’s aan zitten die mensen vaak op het moment supreme voor het gemak even vergeten. Maaaaaar een vrouw die net bevallen is (of zelfs als ze al jaren bevallen is), en die toevallig bn-er is, die mag toch zeker wel lekker zelf even zeggen hoe zij die bevalling heeft ervaren? Het is toch totaal niet haar taak om een politiek-correct verhaal af te steken?? Zeker als zij gewoon wordt geinterviewd (en dus niet namens een blad of organisatie of zo praat, zoals ooit bij de zusjes van grinniken of hoe ze ook heten)… Bizar hoor.

ben het met je eens Fiep…

ben blij voor haar dat ze een gezond meisje heeft, hoe de bevalling ook liep. met of zonder…maak me daar dus niet druk om.

iedereen heeft het over de risico’s van bevallen met ruggenprik maar er zitten ook behoorlijk wat risico’s aan bevallen zonder ruggenprik.

dus mag je dan ook niet meer roepen hoe geweldig je bevalling was zonder ruggenprik ???