Zus :think: …
tja, past wel bij Mensje
@Loessie wrote:
oh hij was al gemeld
tis weer een zeer originele naam geworden
zal vast iets belgisch zijn zulke namen ik moet zeggen dat IK nooit voor zoeits zal kiezen die kindjes krijgen het later op school vast niet makkelijk!!
effe reageren, als belgische

het is ook bij jullie zuiderburen héél ongebruikelijk en heel uitzonderlijk om deze namen aan kindjes te geven. (mijn keuze zou het ook nooit zijn).
:-*
Gerda
@Loessie wrote:
oh hij was al gemeld
zal vast iets belgisch zijn zulke namen ik moet zeggen dat IK nooit voor zoeits zal kiezen die kindjes krijgen het later op school vast niet makkelijk!!
Volgens mij zijn het juist oud-hollandse namen :think: . Maar sluit me bij je aan, zelf zou ik er ook niet voor gekozen hebben. Al past het wel bij de namen van haar zusjes.
@Boerinnetje82 wrote:
@Loessie wrote:oh hij was al gemeld
Volgens mij zijn het juist oud-hollandse namen :think: . Maar sluit me bij je aan, zelf zou ik er ook niet voor gekozen hebben. Al past het wel bij de namen van haar zusjes.
Het zijn ook oud-hollandse namen, ik snap de link met België ook niet helemaal (afgezien van de belgische vader)
Leuk dat ze is bevallen!
Aparte naam, maar past prima bij de namen van de 2 andere kinderen :mrgreen:
Maar zou er zelf ook niet voor gekozen hebben…
Wat leuk dat boer Gijsbert en Femke een kindje krijgen, ik vond het zo’n leuk stel!
En wat betreft Angela Schijf, van Mensje en Zus denk ik ook dat het oud-Hollandsche namen zijn, maar Bloem denk ik niet. Mijn keuze zou het trouwens ook niet zijn.
tja had zo iets wel verwacht bij Angela schijf…
zus vind ik nog wat socialer dan mensje…
maar vind het eigenlijk beide niks…
ken toevallig wel iemand (die is een jaar of 70) die Zus heet…
Het is van een van Afkes tiental, geschreven door Mensje van Keulen… Wie weet was het laar lievelingsfilm? (oh nee, Wiki zegt dat er geen Zus was. Dan vast van het Leesplankje)
Ik vind dat Angela haar kinderen vrij tragische namen heeft gegeven… Ik dacht dat het niet erger kon na Mensje maar het kan dus nog erger: Zus! Mijn god zeg…:wall: :doh:
mijn vader noemt mij ook altijd zus :shifty: (maar das niet mijn “echte” naam … ).
Heb er nooit echt last van gehad … :think:
Bij lasse op school zit een Zusk, vond ik al bijzonder.
Mensje en Zus - een soort van beschrijving van wat je bent en dat is dan je naam ofzo.
Nicolette Kluijver krijgt meisje
Nicolette Kluijver, bekend van het BNN-programma Spuiten en Slikken, krijgt een meisje van haar vriend en plastisch chirurg Joost Staudt.
Dat meldt de ongetrouwde Kluijver op Twitter. “We hebben zojuist te horen gekregen dat we een meisje krijgen! Alles is goed en ze groeit als kool! Wat een goed nieuws!”
Het meisje wordt verwacht in het najaar.
@tijgertje1982 wrote:
Nicolette Kluijver krijgt meisje
Nicolette Kluijver, bekend van het BNN-programma Spuiten en Slikken, krijgt een meisje van haar vriend en plastisch chirurg Joost Staudt.
Dat meldt de ongetrouwde Kluijver op Twitter. “We hebben zojuist te horen gekregen dat we een meisje krijgen! Alles is goed en ze groeit als kool! Wat een goed nieuws!”
Het meisje wordt verwacht in het najaar.
En dan leven we in 2012, moet dat er toch even bij vermeld worden.
Maar verder leuk voor ze natuurlijk.
Angela Schijf, ik vind Zus(je) nog wel het leukste van de 3.
@Christine wrote:
Het is van een van Afkes tiental, geschreven door Mensje van Keulen… Wie weet was het laar lievelingsfilm? (oh nee, Wiki zegt dat er geen Zus was. Dan vast van het Leesplankje)
Hu? Grapje?
Afkes tiental is geschreven door Nienke van Hichtum (pseudoniem van Sjoukje Troelstra - Bokma de Boer) en geen van de kinderen van Afke heet Zus of Mensje (of Bloem)?

Ach er zijn zat mensen die Zus, Mensje en Bloem mooie namen vinden en ook zat mensen die andere namen erg lelijk vinden en/of zielig voor het kind. Tja… het is nu eenmaal zo dat je als kind niet je eigen naam kunt kiezen welke naam het dan ook is. Je kunt ook erg ongelukkig en ontevreden zijn met een simpele naam als Anna ofzo.
Mijn vroegere buurvrouw heette Zus en haar zus (haha) zwaantje.
Mijn moeder heeft een oom wat broertje heette. Tja kan allemaal Vind het alleen geen naam voor een kindje wat anno 2012 ter wereld komt/is gekomen.
En leuk voor nicolette, een meisje :inlove:
Oh echt - broertje :shifty:
ik ken ook een man die “broer” heet :lol:
en de tante van mijn vader heet ook “zus”
tante zus was voor mij heel normaal, vind het zelfs wel een lieve naam…
maar misschien omdat het gewoon een lieve vrouw was…
mensje vind iets gekker
Vind ‘tante zus’ ook eigenlijk wel weer heel lief klinken!
Zelf zou ik nooit voor zo’n soort (vreemde) naam kiezen, net als dat vlinder, apple of vegas hier geen optie zou zijn…
Kwam dit net ook tegen:
Barbie krijgt een dochter
van onze redactie
AMSTERDAM - Barbie en haar echtgenoot Michael krijgen in augustus een dochter.
Dit werd onthuld in de laatste aflevering van Barbie’s Bruiloft.
Barbie kan haar geluk niet op, want ze hoopte stiekem al dat ze een meisje zou krijgen. “Yes ik krijg een Barbie! Het wordt een Barbie! Ik ben echt blij dat ik een meisje krijg. Het wordt één groot barbiehuis!”, riep ze enthousiast.
Ook manlief Michael is blij dat hij vader wordt van een dochter. “Want als het een jongen was, dan had ik met een chagrijnige Samantha thuis gezeten!”
In augustus is het leven van de zwangere Barbie te volgen in de nieuwe realityserie Barbie’s Baby.
@nu.nl wrote:
Derde zoon voor Sophie Ellis-Bextor
Laatste update: 25 april 2012 21:02
RIJSWIJK - Sophie Ellis-Bextor is voor de derde keer moeder geworden. Dat laat de man van de zangeres weten op Twitter.
Sophie is sinds 2005 getrouwd met Richard Jones, bandlid van The Feeling. ‘‘Het is een jongetje! Ray Holiday Jones is vandaag om 12.35 geboren.
"Hij weegt 3,6 kilo. Het gaat goed met de moeder en haar baby. We zijn erg aangegrepen. Liefs aan jullie allemaal’’, schrijft Richard.
Sophie en Richard hebben nu drie zoontjes. Eerder kregen ze Sonny (7) en Kit (2). De Murder on the Dancefloor-ster wist voor de geboorte al bijna zeker dat het dit keer weer een jongetje zou worden. ‘‘We zagen een behoorlijke grote visuele aanwijzing op een van de scans’’, liet ze onlangs weten.