ik woon niet in belgie, kom er ook niet vandaan,
maar keano komt hier ook veel voor
maantje… :think: laat ik het het erop houden… het is niet mijn ding…
@fiep klophout wrote:
jan rots dochtertje is vandaag geboren. maantje piet. dat zijn haar namen, voor het geval je denkt ‘waarom zet ze daar opeens maantje piet neer’![]()
:lol:
och heden - ik denk dat ze in haar latere leven als MP door het leven gaat en niemand dan nog weet waar het voor staat

@fiep klophout wrote:
@Vicky wrote:
Ik vind Kenzo ook mooi… En Keano ook (als Kaylee een jongetje was geweest, was ze Kyano geweest).
dat zijn je roots vicky :mrgreen: zulke namen zijn in belgie volgens mij veel populairder dan in nl.
Vind dat wel grappig dat er zoveel verschil zit in populaire namen tussen nl en vlaanderen. Heb zelf niks met de meeste namen die in belgie populair zijn, maar zag net tot mijn grote verbazing dat in 2007 zoë op nr 7 stond. dat vind ik dan wel weer een aardige naam.
Dat zou maar zo kunnen kloppen, want dat viel mij al op toen ik zwanger was van Kaylee.
Oooh wat leuk!
Het jongste Rotje is er al, keek gister nog ff of er al nieuws was!
Maantje Piet vind ik heel erg bij dit lieve gezinnetje passen!
Vind het trouwens nog steeds grappig dat ze bij “beroemd” staan.
edit: op de blog van moeder Daan staan foto’s!!! :inlove:
@Cin. wrote:
@Kittycat wrote:Ik denk dat je bij het kiezen van een naam rekening moet houden met degene die de naam moet dragen, het kind. Vooroordelen, associaties, automatisch heb je die, je doet er niks aan. Ik heb ooit een klein meisje ontmoet die Panter heette. Stel ze is 40, ik denk dan aan een paaldanseres, niet aan een bankdirectrice, om maar even een voorbeeld te geven van wat een naam aan associatie kan geven.
Precies, zo denk ik ook een beetje eigenlijk…
Maar dat is toch altijd heel persoonlijk? Wat je bij een naam denkt? Ik krijg bijvoorbeeld nog net geen allergische reactie van namen als M.elvin en W.endy, maar dat komt gewoon doordat ik voorbeelden heb met zo’n naam en dan vallen al dat soort namen gevoelsmatig voor mij in datzelfde straatje. Terwijl ik bijv. ook een hele schattige Shania ken (in België).
De naam van mijn jongste vinden veel mensen bijvoorbeeld erg netjes (bekakt).
Ik heb haar zo genoemd omdat ik die naam heel mooi vind!
Ik zou mijn kind niet zo snel Maantje Piet noemen, maar zou daar eerder voor kiezen dan voor Kenzo of Harmony ofzo.
Maar denk niet dat Maantje Piet, samen met zus Elvis en broers Rover en Wolf snel last van haar naam zal krijgen. Ze zitten ook in een wereldje en op een school waar bijzondere namen vaker voor komen.
He Marite wat is er mis met Wendy :naughty: , Andere optie was Linda geweest, gelukkig kozen mijn ouders Wendy.
Samen met nog 10.000 andere geloof ik maar wat maakt dat uit.
Maantje Rots, ja sorry ik kan er dus helemaal niets mee, vraag mij dus ook af hoe dat gaat.
Schat ik heb nu een naam gevonden Maan, Oja gweldig plakken we er Rots achter en dan wordt het Maan Rots Rot.
Het is natuurlijk ontzettend kortzichtig om door een naam een idee van een persoon te krijgen, maar soms ontkom je daar niet aan.
Panter vind ik dan ook wel weer zo’n extreem voorbeeld.
Maar ook als je een hockeynaam hebt dan heb je ook last van vooroordelen.
Gelukkig heten we niet bijna allemaal hetzelfde en zijn er nog namen om uit te kiezen, maar soms hoor je wel eens iets waar je wenkbrauwen van omhoog gaan staan.
En ach erover praten is toch ook best leuk
Nou opzich is er niks mis met Wendy.
Alleen ken ik een Wendy, en dat is ook wel een lief kind hoor, maar haar moeder en de manier waarop ze wordt opgevoed :silenced: :naughty: … dat geeft het een nare klank bij mij, maar jij heet Wendy? Dat veranderd de boel! 8)
Hetzelfde met de naam Margreet. Toen mijn moeder zwanger van mij was vond ze die naam dus echt niks. Paar jaar later kreeg ik een nichtje… Margreet (we zijn beide vernoemd naar onze oma) en dan krijgt zo’n naam gewoon een heel andere klank en gevoel ineens!
En het is de achternaam Rot he, verder heet ze Maantje Piet.
Maantje Piet,
Ikzelf zou er niet voor kiezen.
De zoon van onze da heet Wolf van voornaam en heeft ook een achternaam als dier…
@Marite wrote:
@Cin. wrote:@Kittycat wrote:Ik denk dat je bij het kiezen van een naam rekening moet houden met degene die de naam moet dragen, het kind. Vooroordelen, associaties, automatisch heb je die, je doet er niks aan. Ik heb ooit een klein meisje ontmoet die Panter heette. Stel ze is 40, ik denk dan aan een paaldanseres, niet aan een bankdirectrice, om maar even een voorbeeld te geven van wat een naam aan associatie kan geven.
Precies, zo denk ik ook een beetje eigenlijk…
Maar dat is toch altijd heel persoonlijk? Wat je bij een naam denkt? Ik krijg bijvoorbeeld nog net geen allergische reactie van namen als M.elvin en W.endy, maar dat komt gewoon doordat ik voorbeelden heb met zo’n naam en dan vallen al dat soort namen gevoelsmatig voor mij in datzelfde straatje. Terwijl ik bijv. ook een hele schattige Shania ken (in België).
De naam van mijn jongste vinden veel mensen bijvoorbeeld erg netjes (bekakt).
Ik heb haar zo genoemd omdat ik die naam heel mooi vind!
Ik zou mijn kind niet zo snel Maantje Piet noemen, maar zou daar eerder voor kiezen dan voor Kenzo of Harmony ofzo.
Maar denk niet dat Maantje Piet, samen met zus Elvis en broers Rover en Wolf snel last van haar naam zal krijgen. Ze zitten ook in een wereldje en op een school waar bijzondere namen vaker voor komen.
Is ook enorm persoonlijk. En daarom zou ik mijn kids bijvooorbeeld geen namen geven waarbij ook ik bijna een allergische reactie van zou krijgen :mrgreen:
Nu ben ik stiekem wel benieuwd naar de naam van jou jongste

Victoria Beckham toont babybuik
Posh is in juli uitgerekend van eerste dochter
Lange tijd heeft Victoria Beckham haar groeiende buik voor de wereld weten te verhullen, maar afgelopen weekeinde werd duidelijk dat er geen verstoppen meer aan is. De zeven maanden zwangere Victoria bracht een bezoekje aan een voetbalwedstrijd van haar middelste zoon Romeo (8). Stylish als altijd droeg Posh hoge Louboutin laarsjes.
Victoria’s echtgenoot David Bekcham en drie jongens verheugen zich enorm op de komst van de baby: het meisje zal in juli in de Verenigde Staten ter wereld komen.
Leuk hoor, ze ziet er erg goed uit, en nu zie ik zelfs een buikje 8)
Marite, ja dan veranderd het de zaak hè :lol:
Wendy hoor je trouwens tegenwoordig helemaal niet meer, dat was in de jaren 80 echt een hele populaire naam.
Dochter voor NKOTB’s Joey Mcintyre
AMSTERDAM - Popzanger Joey McIntyre is dinsdag voor de derde keer vader geworden.
Joey en zijn vrouw zijn de trotse ouders van een meisje. “Kira Katherine McIntyre is op 31 mei om half één 's middags geboren. Een prachtig meisje met goede timing en geweldig haar”, zo liet de zanger zijn fans via Twitter weten.
Het koppel heeft al twee zoontjes, Griffin (3) en Rhys (1).
Joey’s New kids on the block-bandlid Jordan Knight was er als de kippen bij om zijn vriend te feliciteren: “Ik kan het niet geloven dat mijn kleine broertje nu meer kinderen heeft dan ik! Gefeliciteerd!”
@Pitje27 wrote:
ik woon niet in belgie, kom er ook niet vandaan,
limburg, das toch ook bijna belgie joh :D :wink:
AMSTERDAM - Gertrude en Dirk Kuyt verwachten hun vierde kindje. De vrouw van de voetballer is al vijf maanden zwanger.
Dit onthult RTL Boulevard. De brunette is in augustus uitgerekend. Het stel heeft al drie kinderen: Noelle (2005), Roan Dirk, (2007) en Jordan Giovanni (2008).
@fiep klophout wrote:
@Pitje27 wrote:ik woon niet in belgie, kom er ook niet vandaan,
Denk er aan he :lol: 8)
@fiep klophout wrote:
@Pitje27 wrote:ik woon niet in belgie, kom er ook niet vandaan,
:naughty: :naughty: ik woon 17 km van nijmegen... :wink:
had deze opmerking wel van jouw verwacht... vond het al lang duren.. :lol:
Maantje… maar… wat zijn de namen van de andere kindjes? (tenminste, ik begrijp uit de reacties dat Maantje niet hun eerste kindje is??)
@Sooki wrote:
Maantje… maar… wat zijn de namen van de andere kindjes? (tenminste, ik begrijp uit de reacties dat Maantje niet hun eerste kindje is??)wolf, rover en elvis.
haha pitje, ben ik zo voorspelbaar?
Wolf, Rover, Elvis en Maantje… ja klinkt eigenlijk wel passend :think:
zus elvis, broers rover en wolf…