Volledige naam en dus vernoemd naar de zus van Jan ook :thumbup: :inlove:
Zal zijn andere zus leuk vinden :thumbdown:
Als er nou nog een naam is met een m, zijn haar afkortingen E.M.M.A. :lol:
Familie en vrienden trots op Jan
(Novum) - De familie en vrienden van Jan Smit hebben verheugd gereageerd op het nieuws over zijn vaderschap. “Het gaat heel goed met Emma, het is een toppertje.”
“Ze is heel knap”, zegt zus Monique Smit in RTL Boulevard. “Ik ben heel trots op Jan. Hij straalt van oor tot oor en is heel vrolijk.” Emma is naar de zangeres vernoemd en heeft als tweede naam Monique. De baby heet volledig Emma Monique Maria Alida.
Ook pa Smit kan zijn geluk niet op. “Ik ben een trotse opa”, meldt Ruud Smit. Ook Simon Keizer feliciteert zijn Volendamse maatje. “Het is echt te gek. Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen.”
Jan Smit liet in een sms aan RTL Boulevard weten dat hij de pers voorlopig op afstand houdt, maar dat alles in orde is met de kleine. “Ze is net zo knap als haar moeder.” Hij bracht eerder donderdag al een foto van Emma naar buiten.
Ik ga er dan ook vanuit dat jouw nr 2 ergens een naam heeft die met een D. begint. :angel:
ja doei, dan vindt huggie weer dat er ook een naam met de h. moet beginnen :angel: Maar uh, nano heeft inclusief zijn afrikaanse namen 7 namen, als nr2 dat ook krijgt, dan is de kans dat een bepaalde letter er als beginletter bij zit uh ongeveer 25% (uh,. toch?)
wauw 7 namen, dat redden onze kinderen samen niet eens :lol:
En voor wat betreft vernoemen… wij zijn er niet eens aan begonnen.
Er is hier zelfs een naam afgevallen omdat ik ‘bang’ was dat schoonloeder eh moeder zou denken dat ze vernoemd zou zijn en dit als een eer zou opvatten… eer die ze in mijn/ onze ogen niet verdient
Mijn kwartjes zijn ook op dus geen idee waarom in nr2 van Fiep een D zou moeten zitten.
En wie weet is het van tevoren wel onderling besproken en heeft Monique ooit haar nier aan Jan gegeven ofzo - ik verzin maar wat.
Ik denk dat mensen lekker de vrijheid moeten nemen om te vernoemen zoals ze willen zodat het juist leuik en bijzonder is - ipv of heel verplicht een volgorde afwerken of het dan van ellende maar helemaal niet doen. Gewoon doen zoals het goed voelt - en tja de familieleden die daar niet mee om kunnen gaan - alleen al genoeg reden om daar niet naar te vernoemen 8)
Oh is snap het nu D, schreef het. Tja dan ga ik gekrenkt zijn als zijn niet als Bella door het leven zal gaan :shifty:
Wij hebben wel vernoemd, maar hier is de ene oma wel vernoemd en de andere niet. Ik heb er nooit een opmerking over gehoord van de niet-vernoemde oma. Had ik ook niet echt tof gevonden! Het is onze keuze geweest en dit is er uit gerold. Vernoemen is wat mij betreft geen ‘‘recht’’!
Overigens E.M.M.A. als voorletters en Emma als naam… Ik heb met dat soort doordachte toestanden niet zoveel.
Ik ken iemand die had 4 voorletters…precies dezelfde als zijn achternaam! Dat vond ik er niet uitzien, toen ik het zag staan onderaan een officiele brief.
Nou als je dat al naar vindt, mennn, je kan soms ook niks meer zeggen hier he?
Nee, "rare" opmerking.. :)
Oh ok, nou dan nog, raar, ik vind dat gewoon stom.
Zou dat echt niet leuk vinden :silenced:
ja en dat vind ik weer stom :angel:
Misschien vernoemen ze kind 1 wel naar zus1 en kind2, als die er ooit komt, naar zus2.
Peetooms en peettantes en zo kan dan toch ook niet zonder dat degene die geen peetoom/peettante is geworden zich benadeeld voelt?
En ohoh, je kiest ervoor eerst zus1 te bellen om te zeggen dat je bevallen bent, en dan pas zus2...
Niet alles is gelijk, en met sommige mensen heb je nou eenmaal net iets meer waardoor je iets een benoeming waard vindt. Jammer als anderen zich dan meteen verongelijkt voelen. Voor je het weet loopt iedereen met 7 namen rond om de hele familie tevreden te stellen. (en vraag mijn zoon maar: daar is echt niets aan, aan zoveel namen....)
Nathalie is ook niet vernoemd maar dit kindje wordt wel vernoemd.
Naar mijn schoonvader die afgelopen juni verongelukt is en naar mijn opa.
Als het een meiske was geweest naar beide oma’s omdat die beide niet meer leven. Maar dat is puur onze keus. Als er mensen zijn die zich gepasseerd voelen so be it!
Fiep jeetje 7 namen en hebben ze ook allemaal een speciale betekenis?
Fiep jeetje 7 namen en hebben ze ook allemaal een speciale betekenis?[/b][/color]
hij heeft er van mij 3 gekregen, hetgeen ik nog heel schappelijk vind, aangezien ik zelf ben grootgebracht in het katholieke zuiden. Voornaam is gewoon een leuke naam, 2de en 3de naam wel vernoemingen. In afrika heeft ie er vervolgens 2 clan-namen bij gekregen (ja met speciale betekenis, en vooral heel ritueel dat er aan vast hing) en toen ie daar gedoopt werd, kreeg ie er nog 2 doopnamen bij.
Die afrikaanse namen kent ie niet eens, al weet ie wel dat ie er nog een zooitje extra namen bij heeft, maar hij vindt het al vreselijk als ik hem bij zijn drie voornamen noem :mrgreen: wordt ie helemaal boos. en dat vind ik altijd wel grappig of mag dat niet :shifty:
(maar goed, hij hoeft dus bij instanties geen 7 namen in te vullen, maar gewoon 3. en als ie ooit wil opscheppen dan kan ie dus zonder te liegen wel zeggen dat ie 7 voornamen heeft)
AMSTERDAM - Alanis Morissette is in verwachting van een jongetje. Dat heeft de 36-jarige zangeres, die in augustus onthulde haar eerste kind te verwachten, laten weten aan het Amerikaanse tijdschrift Us Weekly.
De zwangerschap was een grote verrassing voor Alanis. Tijdens een regulier bezoek aan haar huisarts ontdekte de zangeres dat ze een kleine krijgt.
“Ik zei tussen neus en lippen door dat ik over tijd was, waarna de arts een test afnam”, vertelde Morissette daags na de bekendmaking van haar zwangerschap.
Wanneer Morissette is uitgerekend, is niet bekendgemaakt. De zangeres is nu zo’n acht maanden in verwachting.
De vader van het kind is rapper MC Souleye, oftewel Mario Treadway. Morissette en de zes jaar jongere Treadway beloofden elkaar in mei eeuwige trouw.