Berg, yuk...

Niels heeft last van Berg… (samen met de pukkeltjes een leuke combi, maar niet heus). Niet alleen op z’n hoofdje maar ook op/in z’n wenkbrauwen. Het ziet er echt vies uit (gele korstjes). Had al van die pads (Etos) gekocht maar dat helpt niks, heb nu vaseline op z’n wenkbrauwen gesmeerd, hoop dat de korstjes nu wat losser komen te zitten. Verder gaat hij maar 3 x per week in bad en gebruik een zeepvrije wasgel (heel klein beetje). Jullie nog tips???

Voor je Niels in bad doet, ong een half uur daarvoor, zijn hoofdje en alle plekjes waar hij berg heeft lekker dik insmeren met babyolie. Laat hem maar liggen op een hydrofielluier oid zodat het kan intrekken. En pas daarna in badje. :thumbup:

Ziet er idd akelig uit maar hopelijk heeft hij er niet teveel last van. :-*

onze dochter had in het begin ook een klein beetje berg op haar voorhoofdje maar kreeg een tip van een vriendin om sowieso na elke badbeurt een bekertje met water over het hoofdje te legen dan spoel je meteen de sopresten uit het haar bij ons werkt dat prima

Inderdaad baby olie insmeren en lekker in laten trekken en haren kammen met een oietenkam (luizen kammetje)

succes :thumbup:

gr melanie.

babyolie erop en desnoods een hele nacht laten zitten.

Marit zat er ook gignatisch onder! waaronder ook in de wenkbrauwen…Ik heb 1 gouden tip en dat is:

Haarlotion en 3in! wash van het merk Zarqa

Echt super spul!! De 301 wash was ik Marit haar lichaam, en haren mee. Met ene washandjes flink ene klodder van deze 3in1 wash op doen en flink "boenen"over he hoofdje…

Vervolgens goed uitspelen…Dan hoorlotion op haar hoofdje en wenkbrauwen strijken( pas op voor de oogjes), ff 10 minuten laten zit…Daarna met zacht borsteltje, krig je echt alles er zo uit!!!

Nu zelfs nog met heel veel en lang haar werkt het perfect!

@~Claudia28~ wrote:

Haarlotion en 3in! wash van het merk Zarqa

Echt super spul!! De 301 wash was ik Marit haar lichaam, en haren mee. Met ene washandjes flink ene klodder van deze 3in1 wash op doen en flink "boenen"over he hoofdje…

Vervolgens goed uitspelen…Dan hoorlotion op haar hoofdje en wenkbrauwen strijken( pas op voor de oogjes), ff 10 minuten laten zit…Daarna met zacht borsteltje, krig je echt alles er zo uit!!!

Nu zelfs nog met heel veel en lang haar werkt het perfect!

Hihihi, toen ik de titel van dit topic zag was het eerste wat in mij opkwam 3 en 1 en haarlotion van Zarqa. Het is inderdaad superspul en werkt echt.

En de tip van het hoofdje napspoelen met schoon water is ook een goede.

@melanie wrote:

Inderdaad baby olie insmeren en lekker in laten trekken en haren kammen met een oietenkam (luizen kammetje)

succes :thumbup:

gr melanie.

dit werkt echt heel goed. Doen we ook altijd hier.

´t is al gezegd…Zarqa…Ik smeerde het koppie in met Zarqa babyolie voor de nacht, schraapte de volgende ochtend de berg eraf, gebruikte alleen nog maar de Zarqa shampoo en daarna de Zarqa haarlotion en de berg is nooit meer teruggekomen. Terwijl ik daarvoor álles al had geprobeerd.

Michel gaat in bad met schoon water, dan was ik zijn haartjes, als dat is uitgespoeld doe ik natusan softwash op een washand en dan was ik hem. Ik doe dus niet de zeep zo in bad.

Daardoor ruikt hij toch heerlijk fris, maar zit er amper zeep in het bad.

Verder doe ik hem maar 1 x per week in bad, hierdoor is de hoeveelheid Berg echt enorm afgenomen. De huid maakt juist zoveel vet aan omdat de huid het nodig heeft en het er dus steeds af word gewassen.

De rest van de week was ik hem gewoon met warm schoon water.

Het beetje berg wat hij nu nog heeft krijg ik idd goed weg door het in te smeren met babyolie en na 5 minuutjes haal ik zijn babykammetje er ligt schrapend overheen… hij vind het niet naar en dan is het er zo af. :thumbup:

Isa heeft ook een beetje berg (al bijna een jaar)…ik doe er eigenlijk niks mee want ze heeft een enorme bos haar, en je ziet er dus niks van.

Die 3-1 lotion van Zarqa is wel een goeie tip…ga ik ook proberen :thumbup:

Bedankt voor de tips. De berg is bij Niels erg hardnekkig (zit erg vast) en ik heb het idee dat het zich nu ook aan het uitspreiden is naar zijn gezichtje…

Ga Zarqua maar eens proberen.

Weet iemand of Etos ook Zarqua verkoopt? dan loop ik er vanmiddag even heen.

Jippo,

Etos verkoopt wel de 3 in 1 wash van Zarqa maar niet de haarlotion. De haarlotion heb ik via het internet gekocht.

Ik weet niet of je de babyzegels van Etos spaart maar bij een volle spaarkaart krijg je zo’n 3 in 1 wash gratis.

@Nims wrote:

Jippo,

Etos verkoopt wel de 3 in 1 wash van Zarqa maar niet de haarlotion. De haarlotion heb ik via het internet gekocht.

Ik weet niet of je de babyzegels van Etos spaart maar bij een volle spaarkaart krijg je zo’n 3 in 1 wash gratis.

He wat goed, die spaar ik inderdaad, maar heb nog niet genoeg… ga niet wachten… :smiley:

Etos verkoopt ook niet de baby-olie, wat ik heel jammer vindt.

Bij de Tuinen hebben ze het wel.

Ikzelf bestel de spulletjes via i-drogist.

Jana heeft er oo kveel last van, voor dat ze in bad gaat smeer ik haar haar altijd goed in met babyolie. soms van zwaitsal en somd met die van de natusan, met dat lekkere geurtje (stond op goed voor bij berg behandeling), Dat laat ik dan minstens een half uurtje intrekken met een mutsje op, ben altijd bang dat ze kou vat.

Als ze daarna in badje gaat doe ik een nat washandje op haar hoofdje terwijl ik haar lichaam was, als ik daarna haar haartkes was doe ik dat met het washandje. Na het wassen goed drogen en haartjes goed borstelen, zo gaat er bij haar altijd alles af.

1 ding: als het alleen maar erger wordt, ga dan op tijd naar de HA! Bij Lenn bleek het ontstoken te zijn omdat het (ook) eczeem was/werd… Hij heeft er erg veel last van gehad

Wordt een beetje verdrietig als ik naar je titel kijk. De leidsters van mijn mannetje reageerden er ook zo op. Het is niet goed/leuk als je er zo walgend/vies over doet, voor het kind niet, maar ook voor jezelf. Sorry maar dat moest me even van het hart :oops:

@Affie wrote:

1 ding: als het alleen maar erger wordt, ga dan op tijd naar de HA! Bij Lenn bleek het ontstoken te zijn omdat het (ook) eczeem was/werd… Hij heeft er erg veel last van gehad

Wordt een beetje verdrietig als ik naar je titel kijk. De leidsters van mijn mannetje reageerden er ook zo op. Het is niet goed/leuk als je er zo walgend/vies over doet, voor het kind niet, maar ook voor jezelf. Sorry maar dat moest me even van het hart :oops:

Bij Anna Sofie was/werd het ook eczeem (alleen niet zoals toen bij Lenn…)

Hou het idd in de gaten als het richting gezicht gaat, of het echt nog berg is.

Enne :wink: wb de kleine lettertjes, sluit ik me helemaal op aan…

@Affie wrote:

Same here!

Sorry, bedoel het helemaal niet zo, het gaat ook om mijn eigen ventje en die is natuurlijk helemaal niet yuk… :oops:

Ik ben bij Niels ook bang dat het exceem is/wordt. Zijn gezichtje is nu erg bobbelig, ruw, droog en rood. Heb er Bepanthen opgedaan maar vraag me af of dat nu zo’n goed idee was… Hebben jullie toen iets voor de exceem gekregen en zoja hielp dat goed?