Berg, yuk...

Lenn heeft een hele apotheek aan zalven, creme’s en lotions, met en zonder hormonen en doordat ik met tijd heb leren omgaan met alle spul, en heb geleerd hoe te reageren op al het minste teken van een eczeemplekje is hij nu al maanden zo goed als eczeemvrij. Als jhet opzet behandelen we meteen en is het binnen enkele dagen weg…

De HA kan je verder helpen/adviseren, eczeem is er in zoveel verschillende vormen dat het moeilijk te bepalen is wat jou kleine nodig heeft. Ieder zn eigen verhaal, succes ermee hoor, tis niet leuk allemaal! :hug:

Berg ís een vorm van eczeem…dus je kan er bijna zeker van zijn dat je kleintje aanleg heeft.

Kleine man heeft ook kleine plekjes berg en ik doe er zachter oliegel van zwitzal op… Helemaal geweldig… En inlaten trekken duurt ff want het is heel dik en daarna is het weg!!! :thumbup:

wil nog wel effe kwijt dat kindjes die berg hebben (wat een vorm van eczeem is), vaak niet goed reageren op de parfumexplosie van zwitsal…

Zwitsal en natusan (juist de meest lekkere babyluchtjes) zijn hier uit den boze…á la minute krijgen ze plekken…

denk dat dat misschien ook per kindje verschillend is… Hier niet en bij vriendinnetje ook niet… haar kindje zit helemaal onder de berg hele hoofdje en zij smeer dat spul bij leven… :think:

@Daantjuh wrote:

denk dat dat misschien ook per kindje verschillend is… Hier niet en bij vriendinnetje ook niet… haar kindje zit helemaal onder de berg hele hoofdje en zij smeer dat spul bij leven… :think:

en…hélpt 't?

:think:

bijna ieder kindje krijgt berg.

het trekt met een maand of 3 weer weg.

wil je niet wachten,zonnebloemolie.dat werkt als een trein.

@Jippo wrote:

Sorry, bedoel het helemaal niet zo, het gaat ook om mijn eigen ventje en die is natuurlijk helemaal niet yuk… :oops:

Ik ben bij Niels ook bang dat het exceem is/wordt. Zijn gezichtje is nu erg bobbelig, ruw, droog en rood. Heb er Bepanthen opgedaan maar vraag me af of dat nu zo’n goed idee was… Hebben jullie toen iets voor de exceem gekregen en zoja hielp dat goed?

Hier helpt alleen hydrocortison als het weer zover is. Dan is het even 2 daagjes smeren en is het ook weer over. Hydrocortison is best heftig qua hormonen maar liever dit dan de hele tijd smeren met dingen die toch niet helpen.

Heb idd. inmiddel hormoonzalf gekregen, nog niet gebruikt want het is inmidels zo goed als weg door veel smeren met Bepanthen. Maar als het weer erg wordt kan ik altijd nog met de hormonzalf beginnen.

Idd, dan zou ik ook nog even niet smeren, is best heftige zalf.

Hier ook last van berg gehad en idd ook met olie ingesmeerd. alleen bleek het bij Veron ook exceem te zijn . Daar hebben we hormoon creme op zeer lichte basis voor nu. En ik smeer alleen als het echt nodig is. Het was vrij rustig een tijd lang nu het kouder word merk ik dat het ook weer erger word. En ja meteen smeren als het in aantocht is anders ben je te laat tenminste in ons geval .