Bereken je BMI.

BMI staat voor Body Mass index en deze gebruiken we om je vetpercentage te berekenen. Omdat deze berekening rekening houdt met de lengte zegt dit meer dan je gewicht in kilo’s.

Zo bereken je de BMI:

BMI (kg/m²) = lichaamsgewicht in kg / lengte in meter in het kwadraat.



Bijvoorbeeld:

gewicht: 65kg

lengte: 1,74

BMI = 65/(1,74 X 1,74) = 21,5 kg/m²



  • BMI onder 18,5: Ondergewicht.


  • BMI tussen de 18,5 en de 24,9: Prima, houden zo!


  • BMI tussen de 25 en de 29,9: Nog niet gevaarlijk, maar nu echt oppassen!


  • BMI tussen de 30 en de 39,9: Echt grotere kans op aandoeningen zoals diabetes, hartaandoeningen en rugklachten. Afvallen dus!


  • Boven de 40: Je hebt een gevaarlijk gewicht. Vraag je arts om hulp bij het afvallen.



    Ik heb een BMI van 19.15 en dat is prima zo te zien! :thumbup:

De mijne is 25 ongeveer…



Ik weeg voor mijn doen nog 3 kilo te zwaar…Ga ik lichter dan ziet dat er weer raar uit…Ben nu eenmaal breed gebouwd…

Ik heb een BMI die te hoog is (hoe hoog weet ik niet en kan me niet schelen ook). Maar daar kan ik verder niet veel aan veranderen, want gebruik Prednison en dat heeft als bijwerking dat je aankomt. VEEL AANKOMT :evil: :evil:

Heb ik nog gehoord Juudje, moet echt vreselijk irritant zijn maar weet dat er een einde aan komt, het is voor je eigen belang! :-* :hug:

Ik zit rond de BMi 19 nu :thumbup:

@Bietje wrote:

Heb ik nog gehoord Juudje, moet echt vreselijk irritant zijn maar weet dat er een einde aan komt, het is voor je eigen belang! :-* :hug:




Er komt dus geen einde aan hier, want moet de Prednison mijn leven lang blijven slikken :cry: . Ik zal dus altijd te zwaar zijn en geloof me, dat valt lang niet altijd mee.

Geldt het voor mannen hetzelfde als voor vrouwen? .

Hier een BMI van 19,3

Ben mager :frowning: Moet er eigenlijk 5 kilo bij hebben…



Maar bijkomen is voor mij heel moeilijk hoe gek t ook klinkt… :thumbdown:

Hier 23 komma zoveel. Ik word wel weer een beetje zwaarder, gebruik de borstvoeding nog steeds als excuus om er niets aan te doen. Maar ik zit nu tegen de 70 aan, da’s eigenlijk wat teveel voor me. Zo’n 65 zou beter zijn, daar ga ik wel weer na toe werken. Ooit… :mrgreen:

Pff zal eens even uitrekenen wat mijn BMI is… weet nu al wat dat die veeeeeeeeeels te hoog is :oops:

Azzy, BMI is BMI, toch? :mrgreen:

En mannen hoeven toch niet allemà à l een buikje te hebben? (gelukkig maar! :stuck_out_tongue: :wink:)



Juudje, probeer het je zo niet aan te trekken meid, ik begrijp je wel hoor maar de schoonheid blijft toch binnenin zitten, het is je gelukkige uitstraling die telt en het meeste doet bij een mens! :thumbup: :-*

31 dus :oops: :mrgreen:

Maar weet zelf al wel dat ik moet afvallen :wink: Helaas ben ik een emo-eter… en merk al aan mn kleding dat ik de laatste weekjes weer ben aangekomen :cry:

Hopelijk lukt het straks… als ik begonnen ben met Reiki, iets meer rust heb… dan wil ik 10 kilo kwijt :wink: (had er al 5 kwijt :dance:)

24,8! (eindelijk! :mrgreen: )

Hij mag van mij nog terug naar +/- 22! Dan ben ik dik tevreden! :wink:

Mijn BMI is 20,3. Prima dus :slight_smile:

Ik snap niet hoe ik het moet uitrekenen :oops: ja ik ben blond :mrgreen:



Maar ik weet heel zeker dat ik boven de 30 zit :oops:

@prinsjeJason wrote:

Ik snap niet hoe ik het moet uitrekenen :oops: ja ik ben blond :mrgreen:



Maar ik weet heel zeker dat ik boven de 30 zit :oops:


Gewicht delen door het dubbele van je lengte.

Die van mij is bijv:

58 delen door 1.74 maal 1.74 en dat is 19.15.

Hier heb je een link, en daar kun je je gegevens ook invoeren en zie je meteen wat je BMI is.



http://www.pfizer.nl/pfizer_gezondheid/frameset.html?contenturl=http://www.pfizer.nl/html/gezondheidstest/test_quetelet/quetelet.htm



De mijne is 30 :oops: , maar dat wist ik al, want bij de vk rekenen ze dat tegenwoordig ook uit :eh:

18,9 Jeuh!

aaahhhh nu snap ik het :oops: :mrgreen:



Ga eens kijken bij die link :mrgreen: hoef ik zelf niet te rekenen :stuck_out_tongue:

@beebiebeer wrote:

18,9 Jeuh!


Net geen ondergewicht! :naughty:

Zoals ik al zei boven de 30 :mrgreen: :oops:

36 :silenced:

Maar word aan gewerkt :mrgreen:



En ik heb mijn laatste gewicht genomen,heb me al eeven niet meer gewogen.

Doe het ook even niet tot ik aan mijn kleding merk dat ik afgevallen ben.