Of ben ik nou van het padje af?
Ik wil de nieuwe zomerjassen voor de heren gaan kopen en nu grijp ik steeds mis op een maat voor een jas voor Robin, en ook alle webshops hebben hem gewoon pertinent niet lijkt het wel.
Het gaat gewoon om een Vingino jas, hij heeft ook broeken in die maat, namelijk maat 122 (7).
Maar bij de zomerjassen gaat het van maat 116 naar maat 128.
Eerst dacht ik nog dat het toeval was, maar het lijkt er serieus op dat die jas gewoon niet in die maat geleverd word.
En het stomme is dat ik dat al vaker heb gemerkt bij andere merken, en het gaat ook altijd om maat 122 die mist.
Ligt dat nou aan mij, of is dat echt zo?
Bekend probleem?
nu je het zegt… mijn oudste is ook van 116 naar 128 gegaan… en die moest toen wel een slagje om, maar heb toen ook geen 122 in handen gehad volgens mij :think:
Klopt idd, die maten slaan ze weleens over. Ik kon ook heel moeilijk in mt 134 vinden bijv.
heeft het niet gewoon met dubbele mtn te maken
dat 116/122 gecombineerd is…
zie het bij meer kleding merken
op de site staat dan 92,104,116,128
en het is dan 92/98, 104/110, 116/122 en 128/134
Wat stom zeg.
Waarom doen ze dat eigenlijk?
Dat weten jullie natuurlijk ook niet… 8)
122 is inderdaad een heel moeilijke maat, ofwel ze hebben het gewoon niet of het is uitverkocht.
Dat viel mij bij Sharon ook heel erg op.
146 is ook zo’n tussenmaat, erg vreemd want tussen 140 en 152 zit toch wel erg veel verschil hoor vind ik.
Maar ik ben er sinds kort achter dat Sharon al heel vaak xs past dus dat vergroot de keus weer wat meer. Al heeft ze ondertussen echt wel 152 aan d’r kont hangen
Pitje, ik geloof het niet.
Lucas heeft die jas namelijk gepast (even kijken hoe hij viel) en die had een maat 98 (3) aan.
Volgens mij hanteert dat merk ook geen dubbele maten.
Ik denk dat ik hem maar voor Lucas koop, want vond hem gewoon leuk.
Tussen elke maat zit 6 centimeter, dus sla je er eentje over dan is het 12 cm langer.
Dat is best een verschil.
En een beetje ruimte is nooit weg, maar kleding word er niet mooier van als het echt te groot is.
Nu heeft hij ook een winterjas, besteld in maat 116 want hij viel groot.
Zelfs nu is hij nog erg ruim ik denk dat hij hem volgend jaar zelfs nog aan kan (en dat kan hier normaal nooit).
@Pitje27 wrote:
heeft het niet gewoon met dubbele mtn te maken
dat 116/122 gecombineerd is…
zie het bij meer kleding merken
op de site staat dan 92,104,116,128
en het is dan 92/98, 104/110, 116/122 en 128/134
Dat lijkt me erg onlogisch

kijken jullie maar eens op z8 dan kom je dit ook tegen… wist het ook niet, maar heb net wat daarvan binnen en zijn gewoon dubbele mtn…
vingino weet dat ze mt 2,3 enzo hanteren…
anders vingino bellen/mailen… dan weet je het meteen…
zie net op mp dat vingino mt 7/8 ook gecombineerd word
Nou, Robin zit nog niet zo lang in 122 eigenlijk, dus ik verwacht dat de 128 erg groot is.
Maar misschien eerst gewoon eens passen.
Dat is ook het lastige van die combinatie maten. Als ze net van maat schuiven dan is zo’n combi maat ineens erg groot. Terwijl als ze binnen die combi schuiven dan kan dat gewoon.
Bijvoorbeeld je kind heeft maat 104 en gaat naar 110. Dan is 110/116 vaak best ruim, terwijl als hij van 110 naar 116 gaat, je weinig merkt.
Vingino hanteert enkele maten en bij sommige kledingstukken hebben ze de tussenmaten (122 is een tussenmaat net als 134) maar niet bij alles.
Het kan dus goed zijn dat er van die bepaalde jas geen tussenmaten gemaakt zijn.
Voor wat betreft combi maten Esprit heeft een andere combi dan bv Mexx
Esprit hanteert 92/98 104/110 116/122 128/134 140/146 terwijl Mexx 86/92 98/104 110/116 122/128 134/140 hanteert
En dan hebben ze ook nog xs(128)/s(140)/m(152)/l(152)/xl(164)
Dat is echt om het makkelijker te maken :?
@Anneke wrote:
Dat is ook het lastige van die combinatie maten. Als ze net van maat schuiven dan is zo’n combi maat ineens erg groot. Terwijl als ze binnen die combi schuiven dan kan dat gewoon.
Dat heeft onze oudste dus.... hij valt bij bijv. de WE nu gewoon buiten de boot. Jammer voor hun (en stiekum ook voor mij, want ik vind hun vesten zo leuk) maar voor hem zullen we niet slagen voorlopig.
122/128 is te klein inmiddels qua vesten, maar 134/140.... dan moet ik de mouwen zo'n beetje terugslaan tot zijn ellebogen :roll:
Hoop heeeeeel hard dat hij dus in de zomer daar in de lengte in gaat groeien voor volgend najaar/winter, anders wordt het dan nog beroerd kind aankleden ben ik bang :lol: .
Ik zie dat het al gezegd is, maar Esprit heeft inderdaad als combinatiematen 92/98, 104/110, 116/122, enz? En er zijn wel meer merken die dat hebben, dacht ik.
Wat raar eigenlijk zeg!
Het is me eigenlijk nooit opgevallen, maar ik koop ook niet veel kleding voor de kinderen (krijg een hoop).
Klopt, en heel irritant, want een superleuk zomershirtje kon ik terugbrengen.
Vingino hanteert geen dubbele maten. Ze hanteren bepaalde pakketten. Van t ene shirt hebben ze dan bijv wel 5, van t andere niet. zo heb ik hier een heel leuk shirt in maat 5. Die is nog ruim dus voor de zomer heeft ze zeker nog 5 nodig (is trouwens 110) Maar, die hadden ze dus niet. Ik 6 meegenomen. Gevalletje zo groot dat je er niet in groeit deze zomer. Bleek 5 niet te bestaan van dit shirt :wall: 4 is te klein en 6 blijft dus veel te groot, helaas dus niet dat leuke shirt.
Heel irritant, want er zit nogal een verschil tussen 2 maten. Waar maat 4 voor breedte nog goed is en je dus voor lengte maat 5 nodig zou hebben kan maat 6 voor de lengte ook wel, maar is de breedte veel te breed, tenminste dat is bij ons het probleem.
Ik wist helemaal niet dat maat 122 een tussenmaat is. Wat is eigenlijk een tussenmaat…?
Een maat is toch een maat… :think:
Ik neem de jas nu voor Lucas (hij is gewoon té leuk en voor Lucas is hij ook super, alleen voor Robin zijn er in zijn maat toch minder leuke dingen, vandaar dat ik die voor hem wilde, voor Lucas vind ik wel wat anders leuks).
Heb een leuke gezien van Name-It en sevenoneseven.
Vind die van Name-It leuker, alleen die is de helft goedkoper dan die van sevenoneseven en ook dan die van Vingino, dus dat voelt niet helemaal goed…
Ik houd de prijzen altijd redelijk gelijk, het is geen must, echt niet op de cent af, maar vind het ook weer zoiets om zo’n groot prijsverschil tussen die jassen te laten zitten.
Letten jullie daarop?
Nouja, ik kijk wel even.
Het is niet zo dat ik standaard de ene goedkoper kleed dan de ander, dus als dat af en toe zo voorkomt moet dat geen probleem zijn denk ik…
Als het maar geen gewoonte word, toch…
Als de ene mooier is, is dat zo. Ik laat hem zelf wel kiezen. :thumbup:
oja wel zeker hoor… ik let ook op de prijs… hoe leuk ook iets kan zijn, de prijs vind ik ook belangrijk…
Nouja, ik bedoel eigenlijk meer of jullie op de prijs letten qua verschillen tussen je 2 (of 3, of meer…) kinderen.
Ik moet zeggen dat ik er niet echt bewust op let, omdat het vaak op hetzelfde niveau uitkomt.
Nu zag ik alleen 2 leuke jassen met een behoorlijk prijsverschil.
En op de 1 of andere manier had ik daar toch een onaardig gevoel bij.
Deze winter zat er ook 20 euro verschil tussen de winterjassen (Lucas ook al de duurdere), maar dat was uiteindelijk de derde winterjas die ik had uitgezocht (de eerste kon uiteindelijk niet geleverd worden, de tweede moest na 2 maanden terug omdat de jas stuk was gegaan) dus dan word je wat minder kritisch als het inmiddels eind november is…
En dat vind ik ook nog wel te overzien, 20 euro.
Ik vind het ook stom hoor dat gevoel, maar toch zit dat niet lekker, weet niet waarom.