Bepaalde merken kleding verkopen een bepaalde maat niet

ik let er wel op dat het een beetje hetzelfde is qua prijs… maar de ene keer heeft de een een duurder kledingstuk en dan de andere weer…

maar omdat onze meiden niet zoveel schelen is het soms ook de de oudste een duurder (net) kledingstuk krijgt in de hoop dat de jongste het ook nog aan kan, maar ik hou er wel bewust rekening mee dat de jongste niet alleen maar kleren van haar zus aanheeft maar ook zelf nieuwe kleren heeft…

je gevoel is misschien dat je bang dat de je de ene voortrekt tov de andere… maar zo moet je het niet zien…

In de wat grotere maten hebben ze inderdaad wat ze noemen tussenmaten. Dit zijn maten die je vaak in het buitenland niet ziet.

Een kind groeit gemiddeld 1 cm per maand, dus 12 cm per jaar. Er is ooit bedacht dat er dus 12 cm tussen de maten moet zitten. (Kennelijk moeten kinderen 1x per jaar nieuwe kleren krijgen…) In Nederland hebben we daar maten met 6 cm verschil tussenin bedacht, en dat dus de zg. tussenmaten!

Toevallig heb ik het een paar weken terug nagevraagd in een winkel en vingino gaat in bovenkelding vanaf maat 116 alleen nog maar in hele maten.

Groetjes Bianca

Ik heb maar één kind, maar gaat het er niet om of je kleding leuk vindt of niet? Ik zou zeker geen kledingstuk gaan kopen dat ik minder leuk vind omdat het duurder is, omdat de jas van de ander ook meer heeft gekocht…

@Anneke wrote:

Heb een leuke gezien van Name-It en sevenoneseven.

Vind die van Name-It leuker, alleen die is de helft goedkoper dan die van sevenoneseven en ook dan die van Vingino, dus dat voelt niet helemaal goed…

Ik houd de prijzen altijd redelijk gelijk, het is geen must, echt niet op de cent af, maar vind het ook weer zoiets om zo’n groot prijsverschil tussen die jassen te laten zitten.

Letten jullie daarop?

Nee, helemaal niet. De ene keer is de kleding van de een wat duurder en de andere keer weer van de ander. Ik koop wat ik mooi vind voor een prijs die me aanstaat.

Laatst een supermooi rokje van Jottum gekocht en dat koop ik dan wel bewust voor Bo, zodat daarna Nikkie het nog aan kan en het uiteindelijk qua prijs dan nog wel te doen is. Maar ik ga dan niet bewust ook iets duurs kopen voor Nikkie, nee.

Hier probeer ik erop te letten maar merk toch dat de kleding van de oudste vaak net wat duurder uitvalt dan die van de jongste, weet ook wel hoe het komt, oudste is een echt meisjes meisje, lang en heel dun en daardoor staan bepaalde merken en soort kleding haar heel mooi maar helaas zijn dat wel de duurdere merken, jongste is toch wat stoerder en iets anders gebouwd waardoor de merken zoals Name It, sevenoneseven, Tumble’ndry e.d. haar heel goed staan en die zijn weer net goedkoper dan bv CKS, Geisha, Ibiza Lola e.d. en dat zijn de merken die mijn oudste heel mooi staan.

Qua maten vallen ze nu alletwee in dezelfde prijscategorie, jongste in 128 oudste in 140 dus daar zitten de verschillen niet meer.

En het argument van dan kan de jongste het ook nog aan tja dat zeg ik wel tegen mijn hub maar meestal werkt het niet zo, met de hele dure aankopen bv mooie jurken e.d., gewoon omdat het 2 verschillende kinderen zijn…

ik hou het prijsverschil wel in gedachten, maar in ons geval is kleding voor jesse gewoon goedkoper dan voor Elise, de maten t’m 86 zijn altijd wat goedkoper dan de maten erboven valt me op! Bovendien groeit Jesse sneller uit z’n kleding dan Elise, doet Jesse dus korter met een longsleeve dus vind ik het niet erg als Elise nu wat duurdere longsleeves krijgt, ze draagt nu 98 of 98/104, maar de 98 shirts draagt ze dus al bijna één jaar! Naja, 1 jaar een shirt van 15-17 euro of 2-3 maanden een shirt van 15-17 euro vind ik nogal een verschil… Elise kreeg toen ze kleiner was ook wat ‘goedkopere’ merken dan wat ze nu krijgt, maar merk wel dat dit langer meegaat!