Ben ik nu zo'n viezerik ?

Gewapend met een emmer, een schrobber en een doek, zie ik onze overbuurvrouw naar buiten treden om de buitenboel schoon te maken.

Alles krijgt volgens hetzelfde ritueel een beurt:

De ramen, kozijnen, de stenen, het stenen bankje voor het huis, de voegen van de oprit, de brievenbus, de buitenlamp, de deurbel en de voordeur.

Dan wordt nog even de voortuin aangeharkt en alle onkruidjes, stenen en takjes worden kundig verwijderd.

Iedere week vaste dag, vaste tijd, vaste prik.

Ben ik nu zo’n viespeuk die de buitenboel maar een paar keer per jaar doet ?

Of is dit het leven van een vrouw die de kinderen het huis uit heeft, geen baan meer heeft omdat ze nèt te oud is en haar man de hele dag de krant zit te lezen en teletekst zit af te struinen ?

Bezigheidstherapie of gewoon een geordend huishouden ?

Mocht het huis eens te koop komen, het is meer dan uitstekend onderhouden iig :wink:

hier ook zo’n buuv. Vind het knap hoor en voel me altijd schuldig als ik haar zie want ik doe dat dus niet. Heb er gewoon de puf niet voor

@miriam wrote:

hier ook zo’n buuv. Vind het knap hoor en voel me altijd schuldig als ik haar zie want ik doe dat dus niet. Heb er gewoon de puf niet voor

Ja stom he, voel me ook vaak schuldig. Slaat echt helemaal nergens op eigenlijk. Ik heb het druk genoeg met de kleintjes hier en het huishouden aan de binnenkant.

Ga ik me hier ook nog verantwoorden ook :snooty:

Nou dan ben ik ook vies hoor…

Heb er geen tijd voor, en al zou ik die tijd wel hebben, vrees ik dat er dan nog weinig verandering in komt. :roll: :smiley:

:lol: dat gaat vanzelf he dat je denkt het te moeten uitleggen, stelletje idioten die we zijn. Mijn buuv is wel heel lief die pakt soms mijn tuintje ook mee en dan voel ik me pas echt schuldig :oops:

volgens mij is dit een typisch oudere mensen iets :mrgreen:

Ik zie het namelijk altijd oudere vrouwtjes doen. :think:

Enne ik ben niet oud :angel: (dus ben ik denk ik ook een viezerik :silenced: )

Zou kunnen mijn buuv is nog van voor de oorlog, ze heeft trouwens ook een vast tijdstip voor haar auto maandag om 06.00 uur :shock:

Ik heb nog nooit de deurbel schoongemaakt geloof ik :oops: :mrgreen:

Hier ook zo’n over buurvrouw, die tuin daar ligt nog geen blaadje in, elke week weer hetzelfde ritueel, zijn mensen die de hele dag voortaan thuis zijn hebben niets om handen…en ik denk een beetje van vroeger meegekregen toen stoepen schrobben nog normaal was.

Ik ben geen viezerik maar omdat nou elke week te doen gaat mij toch echt iets te ver, heb ik gewoon geen tijd voor met een baan en het huishouden er nog bij.

ik ga lekker eerlijk zijn , geen uitvluchten verzinnen dus :mrgreen:

waarom ik dus nog NOOIT! de deurbel heb gepoetst is omdat we dat ding niet eens hebben :lol: :lol: :lol:

en de ramen doe ik meestal huh… eens in de 3 maanden ofzo? :oops: :lol: voor de tussendoor vlekken werkt glassex erg goed hoor :mrgreen:

Nee ik vind dat niet vies, ik doe dat zelf nooit. Manlief houd de tuin bij zomers en ik lap de ramen zo 1 keer in de 6 maanden. Ik vind dat zo’n onzinnig werk, de stoep elke week helemaal schrobben incl deur en ramen enz enz.

Mijn mams lapt om de week de buitenramen. De andere weken de binnenramen. Phff ik moet daar niet aan denken.

Mijn buurman heeft voor elke dag een vast schema waar hij niet vanaf wijkt. Ook heeft hij uren ‘ingeroosterd’ staan voor klussen die tussendoor komen. :roll:

De goeie man is met pensioen, maar als je hem af ten toe bezig ziet. Je kunt overal echt de klok op gelijk zetten. Op maandag komt altijd om 10:10 uur een vriend van de buren op de koffie. Was ie gisteren wat later, staat de buum al buiten op de uitkijk. Het was echt nog geen 5 minuten later maar die vriend kreeg al te horen dat G. ongerust was. :eh:

En alle dingen die hij doet, doet ie ook altijd in dezelfde volgorde. Het lijkt soms wel dwangmatig. Maar verder is het een prima vent hoor. Tijdens mijn laatste zwangerschap nam ie gewoon mijn ramen mee tijdens het ramen zemen en verwijderde hij ook het onkruid in de tuin. Dus ik ben best blij met hem al zou ik zelf nooit zo kunnen leven.

Ik hoop altijd dat als ik de ramen lap de buurvrouw inziet dat het bij haar ook eens tijd is :think: Ik rpobeer het hier ook netjes te houden, maar niet zo erg als jullie buuf…maar onze buuf spant vast de kroon, want die wast in geen jaren de ramen :sick: En dan is ze verbaasd dat als ze eens met een doek buiten komt ze de ramen niet zuiver krijgt :eh: Maar ja, verder zijn het kei vriendelijke mensen.

1 a 2 x per jaar doe ik mijn ramen en de buiten boel.

en dan maar vies maar ik heb wel betere dingen te doen :mrgreen:

nee hoor ik schaam me er niet voor en vind het wel best.

bij het achterraam staat de wind erop als ik die lap is het binnen een dag al niet meer te zien, nadeel is wel dat de zon erop staat dus soms doe ik dat ene raam wel eens extra.

onkruid haal ik weg in de zomer als het het te erg word(zoveel onkruid heb ik niet) vegen doe ik alleen in de zomer als de kids weer echt buiten gaan spelen op de grond.

Weer dat phenomeen…“ramen lappen”… :lol:

4 jaar geleden heeft een ramenwasser onze ramen aan de voorkant gewassen. Daarna is het nooit meer gedaan. Maar…ik woon in Wales en het regent hier heel veel. :thumbup: :wink:

Hier ook een viespeuk hoor! Mijn hemel wat zul jij een prachtig uitzicht hebben.

Erg zeg, die mensen. Ik snap niet hoe ze dat iedere week kunnen. Zo doet onze buurvrouw iedere dag 2x stofzuigen en iedere morgen om 7.30 uur horen een stofdoekje uitgeklopt worden (om de minuut)…

Vroeger woonde er een oudere man naast ons (toen ik nog thuis woonde), hij deed iedere zaterdag de autobanden zwart verven (met speciaal spul) en de blaadjes uit de voortuin zuigen met de stofzuiger… Hij liever dan ik.

Voor de bovenramen hebben wij een glazenwasser. Beneden doe ik zeker 5-6 keer per jaar. Binnen en buiten. En ja dan neem ik ook de deur en de deurbel mee.

De voortuin doen wij nog wel vaker. Moet toch netjes blijven.

Maar hier dus ook een schoonmaak tik en een vast ritueel ieder weekend :roll: Iedere week maak ik beneden alles schoon met een sopje dus ook de plinten, bovenrand van de deuren en boven op alle kasten en planken :oops:

ach als je er de tijd voor hebt… :think:

m’n nichtje vertelde ook doodleuk dat ze ELKE week de ramen zeemt…

nou hier echt een paar keer per jaar… als ik zie dat de zon er op schijnt en ik niet naar buiten kan kijken :wink:

tuin doe ik nooit… lig straat… word zo af en toe aangeveegd.

straks (lees in augustus) ander huis MET voortuin… brrrrrrrrr… dat word schoffelen…

maar…paps gaat volgend jaar met pensioen :lol: 8)

Nou… als jij al een viespeuk bent, wat ben ik dan niet?

Weet je hoe vaak ik de buitenboel al heb gedaan in mijn leven?

NOG NOOIT