Joh… het klinkt bijna jaloers Laat die mensjes dat lekker doen. Waarschijnlijk hebben ze al zo weinig, en is dit hun houvast. Misschien vinden ze het fijn om te poetsen, zetten ze hun gedachten op 0.
Ramen lappen doe ik denk ik elke maand (in de zomer vaker). Ik heb grote ramen en het regent hier altijd, dat in combi met zand maakt dat ik niets meer zie (en dat vind ik als huismama zonde, want ja ik moet wel kunnen zien wat er op straat gebeurd ;)).
De tuin begin ik nu mee en van de zomer ben ik elke dag (ws klokslag 1 uur) in de tuin bezig tot een uurtje of 3 (als de meiden nl slapen :)).
Het bankje, de bel en de stoep poetsen gaan mij ook iets te ver, maar ik vind het wel leuk als het er buiten gezellig en verzorgd uit ziet.
(binnen moet je bij mij dan ook niet kijken, daar ben ik pas een viezerik :oops: )
@#puk# wrote:
De tuin begin ik nu mee en van de zomer ben ik elke dag (ws klokslag 1 uur) in de tuin bezig tot een uurtje of 3 (als de meiden nl slapen :)).
stiekem wel een beetje jaloers op je groene vingers… :silenced: :oops:
Wat de tuin betreft heb ik een tikkie van de molen gekregen
Ik lap m’n ramen hooguit 2x per jaar! (En dan lap ik ook de kozijnen enzo) Vaker lukt niet! :mrgreen: :lol: En vaak als ik denk: nou had ik de ramen willen doen (tijd, zin), dan regent het! :wall:
ff om te laten zien dat ik er ook best twee uur zoet mee kan zijn op een dag
De foto’s zijn van toen we hier pas kwamen wonen, inmiddels zijn de planten wel wat meer uitgegroeid.
(en nog meer jaloers te maken ;))
dat is nog al een mooie grote tuin, die veel onderhoud nodig heeft en snap wel dat je hier dik 3uur mee bezig bent. en dan kun je er ook heerlijk van genieten en doe je niet omdat het moet maar leuk vind.
ik heb lang niet zo`n grote teun ben blij dat we kunnen zitten en de kinderen wel in kunnen spelen dat is ook alles en dan sta ik ook niet te springen om mijn tuin op te knappen.
Nee hoor dat kan ik begrijpen, en dat je dan niet de stoeptegels gaat poetsen lijkt me ook niet erg vreemd ha ha! :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Ik denk dat het mensen zijn met het ‘vaste ritme’
Ik had ooit zo’n schoonmoeder, iedere week op dezelfde dag dezelfde dingen ma en do boodschappen, vrijdag huis doen, woensdag wassen :roll:
En dat al 30 jaar zo…
Dat zal deze dame ook hebben, ik zou willen dat ik soms wat meer routine zou hebben in schoonmaken :oops: :silenced:
En mijn man ook, hahaha, ik ben van het bijhouden, hij van het grondige werk (alles van zijn plaats trekken)
De voortuin doen wij nog wel vaker. Moet toch netjes blijven.
Maar hier dus ook een schoonmaak tik en een vast ritueel ieder weekend :roll: Iedere week maak ik beneden alles schoon met een sopje dus ook de plinten, bovenrand van de deuren en boven op alle kasten en planken :oops:[/quote
als je je een keer verveelt dan mag je wel bij mij langskomen hoor :mrgreen:
Ik denk ook dat het veelal nog iets is van ‘vroeger’ - vaak zijn het oudere mensen met dat soort rituelen.
Ik hoorde laatst dat we collectief een stuk viezer geworden zijn - nou mijn moeder is hier van de week wezen helpen en inderdaad mijn huiskamer was bij nader inzien aardig vies :oops: Een voorjaarsschoonmaak zou best handig zijn en dat alles een keer per jaar van zijn plek komt ipv drie jaar na de verhuizing eens boven op de kast of op de lamp schoon te maken :oops:
Maar ja je kan niet alles he - en buitenshuis werken, een kleintje hebben en zwanger zijn. Ergens houdt het op.
ALs we het ooit wat breder krijgen neem ik graag een werkster in dienst die eens per twee weken wat klussen mag doen.
En de ramen - denk zo’n vier keer per jaar - vooral als het zonnetje gaat schijnen wil ik daar toch optimaal van kunnen genieten. En als dan ineens blijkt dat het toch wel erg mistig is - doe ik ze graag (beneden dan - boven wordt eens per twee maanden door een glazenwasser gedaan)
Gr Caroline
We hebben nu een glazenwasser buiten die elke maand (soms twee maanden) komt. Hiervoor deed ik het ook maar hooguit twee keer per jaar hoor. Het kan me ook niet zo boeien eigenlijk, zolang ik nog wat zie buiten en boven al helemaal niet. Daar kijk ik toch nooit door het raam :mrgreen: Voor de buitenwereld ga ik niet schoonmaken, dan kijken ze maar de andere kant op.
Binnen doe ik maar één keer per jaar en alleen de schuifpui doe ik globaal (ga alleen de vlekken af) elke week even om de handjes er af te poetsen. Er wordt niet gerookt binnen en er branden hier ook geen kaarsen, dus echt vies wordt het ook niet binnen.
Plinten :think: Heb ik nog nooit schoongemaakt in mijn leven :oops: Af en toe haal ik de stofzuiger er eens over.
En de boekenkast vindt ik juist prachtig als er wat stof in ligt … ziet er zo gezellig uit :shifty: En als je hier met je vinger over de kasten gaat … ja dan is ie zwart … maar ja wie kijkt er nou op de kast en nog erger, wie gaat er met zijn vingers over de kast.
Op de strijkplank ligt altijd een berg was. Ik strijk alleen als ik het gelijk nodig heb. Het ligt er niet in de weg en zo blijft de kast lekker opgeruimd
De tuin ligt er wel verzorgd bij hier. In de zomer ben ik daar elke week te vinden, maar het is ook mijn hobby dus ik zie het niet als iets wat moet.
dames dames. :shock: hier schrik ik er wel een beetje van hoor…zijn de meiden van tegenwoordig nu zo? ik snap wel vroeger was het allemaal anders en waren de vrouwen ook vaak hele dagen thuis in plaats van te werken,maare hier schrik ik nog van en geloof me …ik schrik niet snel :shock:
pas de ramen lappen als je er niet meer door heen kan kijken? ik zou me rot schamen als mijn ramen er zo uitzagen hoor.
nooit de buitenboel doen? ik vraag me af hoe dat er uit moet zien dan… :shock:
zwarte meubelen van de stof is gezellig? :shock:
meiden volgens mij hebben sommigen van jullie een kleine maar voelbare trap onder uw hol nodig hoor :mrgreen:
Ik vind het dus niet belangrijk en ik let er bij anderen ook echt niet op. Wat stof zie ik niet als vuil en het is hier echt niet smerig hoor in huis. Maar ik hoef niet in een steriel huis te wonen, dat vind ik er echt heel ongezellig uit zien. En met kleine kids is dat in mijn ogen ook een onmogelijk streven. Ik maak één keer per week de schuifpui dus schoon, maar binnen een half uur zitten er echt wel weer handjes op hoor. Zolang er geen koek aan vast plakt, kijk ik er echt niet meer naar om de rest van de week.
En als ik sommige met een natte doek over de boekenkaften zie gaan …au … daar kan ik niet tegen om te zien, daar beschadig je de boeken mee. Stof kan geen kwaad, vocht wel. Mijn boeken zijn me veel waard en ik wil ze graag goed houden.
Op de keukenkastjes heb ik kranten liggen (tip van een vriendin) en die haal ik eens per maand weg … nieuwe kranten er op en klaar … niks geen stof op de kastjes. En je ziet niks van de kranten.
Mijn vriendinnen zijn overigens allemaal hetzelfde misschien hebben we elkaar hier wel op uitgezocht. En sommige zijn nog veel “erger” dan ik :lol:. Daar kan je echt niet door de ramen kijken, staat het onkruid meters hoog in de tuin of worden kleine vlekken op de vloer met de sok gewoon weg gewreven. Mijn boeit het niet hoor al zal ik dat zelf nooit zo doen, even goede vrienden.
En na 5 jaar studentenhuis, is alles schoon in mijn ogen . De meeste van mijn vriendinnen hebben ook in een studentenhuis gewoond bedenk ik me nu. Misschien is dat het wel.
Ik heb ook zo’n buren :think:. Geweldige mensen, hoor, maar ze hebben echt als hobby poetsen! Ze werken allebei, hebben nooit kinderen gehad, wel 2 hondjes, zijn ver in de 50. Maar in hun vrije tijd zie je ze a-l-l-e-e-n maar poetsen! Alles is tip-top in orde. Nu probeer ik ook alles bij te houden, maar dit lukt me echt niet! En sinds we Arwen hebben wordt de voortuin ook maar mondjesmaat gedaan, dus dat zal hun wel steken. Als er één blaadje in hun voortuin ligt wordt dat al weg gehaald :doh:. Maar goed, wij hebben er de tijd niet voor, klaar! En dan vind ik het belangrijker dat het bad schoon is bv. dan dat er wat onkruid in de voortuin staat…
Wij hadden vroeger ook zo’n buurvrouw. Daar was het altijd spik en span. Ze schrobde dus ook elke zaterdagochtend de stoep en de voortuin werd dan gedaan. Geen zandkorrel die verkeerd lag. Dat schrobben werd zo grondig gedaan(met bleek) dat de trottoirtegels rammelden als iemand er overheen liep. Ook waren de tegels dus wel 10 tinten lichter dan die van de buren ernaast.
Ik ben geen tuinmens dus dat ziet er niet uit hier. Maar de voordeur en brievenbus enzo… daar gaat regelmatig een doekje overheen. Kleine moeite, vind ik. Maar ik ben geobsedeerd door schoonmaken, en schaam me daar niet voor. 8)
@Fleur1 wrote:
Ik heb nog nooit de deurbel schoongemaakt geloof ik :oops: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: Haha ik heb sinds een maand niet eens meer een deurbel :shock: Sinds de woningbouw alle kozijnen en deuren en ramen heeft vervangen is mijn deurbel weg, en de kabel om een nieuwe aan te sluiten zit achter het nieuwe kozijn :think:
Sorry hier ook geen buitensop mens, dan kan je het blijven doen!!!
De tuin word onderhouden alleen als het mooi weer is.
En de ramen, die worden 1x in de maand gedaan door onze schoonmaakster :oops:
En wij hebben zo’n trekbel, ook nooit schoongemaakt hahahahaha
:lol: :lol: :lol: lekker volkje zijn we :mrgreen:
Hier wel 6x per jaar de ramen binnen, buiten gaan ze 4x per jaar boven en beneden door de glassenwasser en die doet ook de kozijnen
Verder vind ik nu soms belangrijker dat ik wat energie overhoud voor Merel ipv het uit te geven aan zuigen en dweilen, dan ben ik op en kan merel niet meer zo goed hebben :oops: , dus dan liever het stof ondr de kastjes en wel aandacht voor Merel
@Fleur1 wrote:
Ik heb nog nooit de deurbel schoongemaakt geloof ik :oops: :mrgreen:
ikke ook niet…