Ben ik nu zo klinisch schoon of...

Wij gaan heel goed met onze buren om: man, vrouw, zoontje 10 jaar, dochtertje 7 jaar. We komen zeeeeeeer regelmatig bij elkaar over de vloer. Maar nu moesten we met de babyfoon oppassen en zoonlief had flink overgegeven in zijn bed. Dus beddengoed schoongespoeld in het bad (ging zelf ter plekke over mijn nek). Maar goed, nu viel het pas echt op hoe vies het daar is en rommelig: overal op de grond kleren, van shirt tot onderbroek, bad vol stof en haren, in de keuken een pan met iets dat op eten lijkt op het gasfornuis. Voor de rest ziet het er beneden aardig uit, maar wel rommelig… Toch moet ik mijn verstand op 0 zetten als ik daar eet…

Ik maak ons huis ook niet iedere dag schoon, zelfs maar 1x in de 2 weken, maar het ziet er niet zo uit. Ik maak ook niet schoon met allerlei chemische middelen, ik gebruik gewoon allesreiniger. Maar vuil wasgoed bijv. gaat meteen in de wasmand en we ruimen gewoon iedere dag alles op… En er mag echt geleefd worden in ons huis hoor. De vlekken zitten ook in de vloerbedekking, maar het ziet er gewoon netjes uit…

Ben ik extreem of is de buurvrouw extreem of moet ik het anders zien? Hoe is dat bij jullie?



Groetjes,



Viratine

Ik maak mijn huis wekelijks schoon, van boven tot onder. Eens in de twee weken heb ik een hulp die de zware klussen doet, omdat ik die niet kan doen.

Verder houd ik dagelijks de was en de vloer bij (kruipend kindje). Alles wordt netjes opgeruimd.

Nu ga ik over de top soms, maar ik houd gewoon van een schoon huis.



Er zijn mensen die daar minder waarde aan hechten…

Ik hoor van omstanders dat wij een zeer schoon opgeruimd huis hebben en ik heb niet het idee dat ik zoveel werk er aan heb ofzo hoor. Maar we ruimen hier dingen direct op als we het hebben gebruikt en als we knoeien maken we direct schoon. We laten gewoon niets slingeren of wachten niet 2 dagen met vuile dingen schoonmaken. :wink:

Wij hebben overigens 7 katten en 2 honden en nog wat klein grut… :shifty:

Wat ik me afvraag, stél dat iedereen hier hetzelfde antwoord zou geven, zou je dan op een andere manier naar je buurvrouw gaan kijken? :think:

Bij ons ligt boven niets op de vloer, hooguit wat speelgoed.

Kleding hoort in de wasmand. We hebben elk een eigen wasmand op de kamer en op de overloop staat een open kastgedeelte met 4 curver wasmanden om de was te kunnen scheiden alvorens het de machine in gaat.



Elke dag wordt er stof gezogen en 1 keer in de week wordt alles gedweild.

Wij lopen in huis niet op schoenen, deze worden bij binnenkomst uitgedaan, dat scheelt gewoon een hoop zand en vlekken. Bezoek hoeft dat uiteraard niet :wink:



De woonkamer ligt ook nooit bezaaid met speelgoed als het even kan, uitzonderingen daar gelaten maar als we met het ene gespeeld hebben en iets anders willen gaan doen, ruimen we op. Maar het mag hier er wel gezellig uit zien hoor, er ligt speelgoed genoeg maar ik vind niet dat ik over hoef te struikelen in alle hoeken.



De keuken wordt bijgehouden. In die zin, het aanrecht ligt niet vol met vaat. Als we gegeten hebben, ruimen we dat meteen op in de vaatwasser en er gaat een doekje over de tafel en het aanrecht.



Ehm, dat was het in grote lijnen.



Oja, het sanitair wordt natuurlijk ook bijgehouden, dat moet gewoon. En handen wassen, dat doen wij ook vaak :wink:



Zeg het maar, ben ik extreem, gewoon of wat?

Nee, ik ben niet overdreven schoon, en een sloddervos: als de kids gaan douchen of in bad, ligt hun kleding op de grond. De ene keer zoek ik het meteen uit, de andere keer ligt het de volgende morgen er nog.



Met eten: Mijn vriend kookt vaak iets voor zichzelf (Ghanees) en daar zit ik niet aan. Dan staat het rustig 2 dagen op het fornuis… Als ik zeg dat dit echt vies is, qua bacteriën, is zijn antwoord: Maar ik kook het weer opnieuw en dan gaan de bacteriën ook dood…

Na het eten doe ik vaak niet de afwas, dus blijven de spullen er een nacht liggen. De volgende ochtend ga ik pas kiepen… (Tenzij ik bezoek krijg oid, dan zorg ik wel dat het aanrecht netjes is, dit is dus puur gemakzucht!)



De wc vind ik dan wél weer belangrijk, net als wanneer er geknoeid is, dit gelijk op te ruimen…

Ik heb zo’n beetje 4 volle schone wasmanden op de overloop staan, en bij gebrek aan lege manden ligt er dus wel degelijk een hoopje in de kamers.



Ook in de badkamer ligt regelmatig vuile was die ik dan in de wasmand gooi.



Stof kom je bij mij ook regelmatig tegen, spinnenwebben aan de muur :wink:



Maar goed, ik leef prima, we zijn allemaal gezond en ik besteed mijn tijd gewoon aan andere dingen dan het hh. Zo schoon en opgeruimd als het bij mijn vriendinnen is, dat is het niet hier :wink:



Dus laat gaan! Komt goed, jij bent netjes, zij niet. Boeien! Zolang je elkaar aardig vind is het ok toch!?

Hier heel dubbel:

Ik hou niet van rommel; dus geen dingen op de grond, weinig troepjes en 6 wasmanden om alles meteen te sorteren op kleur :mrgreen: .



Maar de keuken is wel altijd een ravage (ondanks de vaatwasser want we zijn nog steeds te lui om het daar op tijd in te zetten of het past niet allemaal en dan blijft het dus staan :mrgreen: ).

Fornuis schoonmaken…ook zoiets; dat doe ik als het er echt niet meer uitziet of ik visite krijg :mrgreen: .

En het bad enzo doe ik altijd als ik erin zit :mrgreen: maar dan dus meestal met shampoo omdat ik geen zin heb om in de antikal te zitten :wink: .



Dus ja…

Als je hier soms ziet wil je hier misschien ook niet eten.

Maar als er anderen komen zorg ik altijd dat dat ook netjes is. Ik zal niemand omgespoelde kopjes voorzetten ofzo :wink: :mrgreen: .

@Mamalien wrote:

Hier heel dubbel:

Ik hou niet van rommel; dus geen dingen op de grond, weinig troepjes en 6 wasmanden om alles meteen te sorteren op kleur :mrgreen: .



Maar de keuken is wel altijd een ravage (ondanks de vaatwasser want we zijn nog steeds te lui om het daar op tijd in te zetten of het past niet allemaal en dan blijft het dus staan :mrgreen: ).

Fornuis schoonmaken…ook zoiets; dat doe ik als het er echt niet meer uitziet of ik visite krijg :mrgreen: .

En het bad enzo doe ik altijd als ik erin zit :mrgreen: maar dan dus meestal met shampoo omdat ik geen zin heb om in de antikal te zitten :wink: .



Dus ja…

Als je hier soms ziet wil je hier misschien ook niet eten.

Maar als er anderen komen zorg ik altijd dat dat ook netjes is. Ik zal niemand omgespoelde kopjes voorzetten ofzo :wink: :mrgreen: .




Hier Precies zo…

Ik zou je buurvrouw wel kunnen zijn :oops:

't Is bij ons rommelig, en er zijn zeker plekken in huis waar al maanden geen stofdoek overheen is geweest.



De goede bedoelingen zijn er wel hoor, maar aangezien we al erg druk zijn met werk allebei, en we dan in het weekend juist willen ontspannen en met zijn drietjes leuke dingen doen, schiet het huishouden er wel eens bij in. Het hoognodige doen we wel, maar ik moet er niet aan denken dat mijn buren de bovenverdieping komen inspecteren :wink:

Echt schoonmaken (dus met een sopje ff alles afdoen) ongever 1 keer in de 2 weken, behalve de wc en badkamer doe ik vaker! Stofzuigen doe ik ook wel regelmatig.

maaaarrrr vooral de bovenverdieping kan hier ook weleens flink een rommel zijn, ben altijd erg blij dat je (onverwacht) bezoek niet op de bovenverdieping hoeft te ontvangen.



Maar als ik wist dat de buurvrouw hier boven zou komen met oppassen ( of wie dan ook) zorg ik dat het spik en span is (hypocriet he ;))

@miranda79 wrote:

Nee, ik ben niet overdreven schoon, en een sloddervos: als de kids gaan douchen of in bad, ligt hun kleding op de grond. De ene keer zoek ik het meteen uit, de andere keer ligt het de volgende morgen er nog.



Met eten: Mijn vriend kookt vaak iets voor zichzelf (Ghanees) en daar zit ik niet aan. Dan staat het rustig 2 dagen op het fornuis… Als ik zeg dat dit echt vies is, qua bacteriën, is zijn antwoord: Maar ik kook het weer opnieuw en dan gaan de bacteriën ook dood…

Na het eten doe ik vaak niet de afwas, dus blijven de spullen er een nacht liggen. De volgende ochtend ga ik pas kiepen… (Tenzij ik bezoek krijg oid, dan zorg ik wel dat het aanrecht netjes is, dit is dus puur gemakzucht!)



De wc vind ik dan wél weer belangrijk, net als wanneer er geknoeid is, dit gelijk op te ruimen…




Nou dan zijn wij ongeveer hetzelfde, zeker niet vies maar wel ongeordende sloddervossen :oops: .

Ben west wel jaloers op de meiden die het wel allemaal zo netjes voor elkaar hebben hoor.

Als hier iets is opgeruimd dan is het binnen notime weer een kolerezooi.

Het enige wat hier wel echt dagelijks gebeurd is stofzuigen ivm de kat en een rondkruipende dreumes.

boven ist een zooitje :oops: door de verbouwing van zoonlief zijn kamer ligt er overal resthout vuilniszakken en gereedschap, de kleren van hem zijn in het campingbed beland dus boven is het hier gewoon een ramp :oops:



beneden tja er lopen hier gemiddeld 5 kinderen rond door de week twee honden en een paar poezen maar… dat is geloof ik toch allemaal wel redelijk schoon :think:

netjes niet dat ist alleen savonds :lol: maar wel schoon

Ik vind jou niet extreem schoon, ik vind jou gewoon mijzelf haha.



Ik ben ook wel eens bij iemand naar de wc geweest. De poepsporen zaten overal!! Ging echt bijna over mijn nek en ga daar nooit meer naar de wc. Al pies ik in mijn broek en ik kom daar geregeld dus ik moet mezelf vaak inhouden haha. Ik vind dat toch zo goor… Ik probeer dus altijd mijn wc iig schoon te maken voordat er visite komt. Maar zulke sporen zul je hier echt nooit zien :sick:



Verder stofzuig ik 3 keer in de week en sop alles 1 keer in de week goed. Opruimen elke dag en de vaatwasser word elke dag geleegd en gevuld. Of 1 x in de 2 dagen, ligt eraan. Ik vind het ook zo goor dat er pannen oid blijven staan met zelfs etensresten erin! Dus elke avond na het koken word de tafel en het aanrecht goed schoongemaakt.



Ik heb echt een hekel aan rommel en smerigheid. Tuurlijk, onze hond verhaart nu weer, dus soms liggen de plukken door de kamer en dan heb ik net gezogen. Dan wacht ik wel een dagje, blijf niet bezig.

Nu is de grote tafel een bende omdat ik er mijn cricut en scrapspullen heb neer gelegd. Ach er word in geleefd zeg ik dan :mrgreen: Maar schoon moet het gewoon zijn.

Ik ben altijd veel te omruimerig vind ik zelf… ruim constant de rommel achter de kinderen aan op…



boven ben ik daar wat minder in maar onze huiskamer ziet er altijd spik en span uit…ik stofzuig elke dag, en dweil om de dag.



de wc maak ik elke dag schoon (inde zin van even een doekje over de pot. en de badkamer doe ik 1x in de week namelijk op vrijdagmorgen!



waar ik lakser in ben (ne hub zegt ook altijd, je bent altijd zo netjes ) maar ind e auto is het een ongelooflijke zooi, daar gooi ik altijd alles van me af :oops:

Wat is té? :think:



Hier het motto: ik leef graag in mijn huis niet vóór mijn huis! :mrgreen:



Het is hier netjes maar er mág geleefd worden. Ik ken mensen die elke dag stofzuigen én dweilen en het liefste nog wel 2 of 3 keer per dag ook.

Dit gaat mij persoonlijk te ver.

En tegelijk valt me bij dezelfde mensen, die dát dus veel belangrijker vinden dan ik persoonlijk,op dat er weer andere dingen zijn waarvan ik zeg: hé dat zou ik persoonlijk heel anders doen want daar hecht ik veel meer waarde aan… (als voorbeeld: toilet schoonhouden of badkamer opruimen)



Ik ben géén huisvrouw die altijd ALLES netjes heeft, en ja er liggen wel eens kleren op de slaapkamervloer (zeker van de oudste van 14 waarvan ik echt niet meer elke dag zijn wasgoed ga ophalen, dat is zijn verantwoordelijkheid).

De ene week loop ik enorm achter met de was bijhouden, dan weer eens een week met een mega strijk omdat ik het de week ervoor niet deed of er geen tijd voor kon/wilde maken…



Tja: zolang wij ons er goed bij voelen en ik geen klachten krijg van bezoekers/familie/mijn eigen gezinsleden of iets dergelijks… wat is het probleem dan?:think:



Ik vraag me dan ook inderdaad af: als wij allemaal zeggen dat jij niet extreem maar normaal bent, kijk je dan op een andere manier naar je buren, ga je er dan opeens anders mee om???

Hangt bij mij af van de hectiek waarin ik me bevind. Heb nu een kwartier om te eten en moet dan echt weg. En ja, 't is niet schoon hier maar heb even geen tijd. Dat ligt aan de prioriteit die ik nu stel. ALs ik tijd hed was het schoon nu dus even niet…

wij hebben nog geen kindje(hoop dat die wel snel komt) en geen huisdieren ik ben erg opruimerig :oops:



nu heb ik een vrije dag maar heb al weer van alles gedaan het is hier altijd wel netjes in de woonkamer niks slingert rond

stofzuigen doe ik paar keer per week dweilen eens per week

de was draai ik heel vaak slingert niet rond hier



veel mensen zeggen wel es van geef je nu eens wat meer neer maar als het in me huis een zootje is is dat ook zo in me hoofd word ik alleen maar onrustig van dit vind ik fijn en netjes en schoon huis :dance:

Nou hier kwam net onverwachts de gaswacht…en die moest in alle slaapkamers de radiotoren ontluchten…slik :eh: :mrgreen: .

Ja tuurlijk joh ga je gang :smiley: :eh: .

En Maaike piste natuurlijk net de boel eronder :mrgreen:

@Karin2 wrote:



Elke dag wordt er stof gezogen en 1 keer in de week wordt alles gedweild.

Wij lopen in huis niet op schoenen, deze worden bij binnenkomst uitgedaan, dat scheelt gewoon een hoop zand en vlekken. Bezoek hoeft dat uiteraard niet :wink:



Niet geheel onbelangrijk : Wij hebben een hond.