Ben ik nou zo'n watje?????? Gister was haar 1e keer psz!!

Okee… Sari-Fay mag in juni naar de psz!!!



Voor haar geweldig, ze is er dan ook echt hard aan toe! Dat merk ik aan alles, vind o.a. andere kindjes mega interessant…

Na een belletje aan het psz gehoord dat ze in juni mag…



Maar ik heb het daar ineens best moeilijk mee (voel me nogal erg mutserig…en mensen die me kennen in het eggie moeten dan ook best lachen… :oops: ). Ik, groot, stoer mens, en dan hier zoveel moeite mee hebben… :think:



Heb het gevoel dat mijn meisje dan niet meer echt van mij is, maar dat ik haar aan de grote wereld ‘geef’…



Tuurlijk, de kunst van opvoeden is loslaten, ja ik ken al deze uitspraken.

Ik ben ook altijd het hardst aan het roepen dat ik haar zo wereldwijs mogelijk wil opvoeden, dus ook dit hoort er bij…

En het lijkt me zo onwijs leuk voor haar!



Maar waarom heb ik het er dan zo moeilijk mee???



Ben ik hier nou de enige in??? :eh:

Ik denk dat de een er meer moeite mee heeft als een ander. Maar als je iedereen diep in haar hart kijkt is de eerste keer echt moeilijk. Britt vindt school fantastisch heeft ook nooit gehuild als ik weg ga, dus dat maakt alles wel gemakkelijk.



Maar geloof me, Sari-Fay gaat het geweldig vinden en misschien haar mamma ook wel als ze gezien heeft hoe het op de psz gaat.



Heel veel sterkte.(of eigenlijk heel veel plezier Sari-fay.)



Annamarie

Bren, ik heb het ook :frowning:



Voor Lana is het echt geweldig. Is er overduidelijk aan toe, maar ik vind het eng. Heel eng, ze is alleen bij mijn ouders en schoonouders geweest om te logeren. Nog nooit naar “vreemden” en ik vind een psz toch echt vreemd hoor :wink:



Ik heb het gevoel dat ik haar, die 3 uurtjes, vreselijk gaat missen. Bang dat ze het daar leuker vind enz enz enz…



Met andere woorden, ik weet wat je bedoeld :frowning: :hug:

Veron gaat as dinsdag voor het eerst en ik zit er al meer dan een week elke dag aan te denken…



Is ook voor mij de eerste keer dat ik hem bij vreemden achter moet laten…



Ben ook benieuwd hoe ik het ga vinden…

(heb wel allerlei klusjes in huis die ik kan doen terwijl hij weg is)…



gr patricia

bren…ik blíjf maar uitstellen :shifty: :oops:

dus ik ben nog minder ver dan jij :wink:





:-*

o hemel lieve meiden er staat jullie nog heel wat te wachten… :-*



dit gevoel blijft bij alles wat ze "alleen "gaan doen , de eerste keer psz de eerste keer basisschool , de eerste keer zwemmen, de eerste keer schoolreis en owee o wee van de kleuterklas naar groep 3 :? (daar hangen wij dus nu tegen aan)



het blijft vreselijk dit gevoel van ze gaan steeds verder van je af en ze krijgen een eigen leven…maar echt meiden ze kunnen het echt het zijn kleine kanjertjes!(nou wij moeders nog :wink: )

Heel herkenbaar. Over een paar weken gaat Seth naar de gastouder en ik ben nu van alles aan het bedenken zodat dit misschien toch niet hoeft. Ik zie er zo tegenop!



Liefs Moirah

@jacsansil wrote:

dit gevoel blijft bij alles wat ze "alleen "gaan doen




:o Nou dat hoop ik niet, vind het zo’n rotgevoel :?

@Debbie & Lana wrote:

@jacsansil wrote:
dit gevoel blijft bij alles wat ze "alleen "gaan doen




:o Nou dat hoop ik niet, vind het zo’n rotgevoel :?






denk dat het alleen maar goed is hoor dat je je zo voelt, je groeit erin maar serieus … moeilijk blijft het… :hug:





(zie nu al tegen de pupertijd op hahahahaha , niet omdat ze dan kunnen gaan dwarsliggen maar meer het idee van … dan ben ik ze “kwijt”)

ik werk als gastouder en zie heel vaak dat ouders het heel moeilijk vinden hun kind(je)achter te laten.

en vind dat trouwens ook niet gek,je geeft je dierbaarste bezit uit handen.

maar moet zeggen dat de meeste kinderen het heerlijk vinden ,om met andere kindjes te kunnen spelen.

sommige moeten eerst even de kat uit de boom kijken,maar komen al snel los en willen dan niet meteen mee naar huis als ze opgehaald worden.



probeer niet te praten waar jullie kinderen bij zijn,dat jullie zelf het moeilijk vinden.hebben kinderen erg snel door en zetten dan keel op tot jij uit het gezicht bent.

weet dat het moeilijk is heb zelf ook 2 dochters inmiddels 21 en 22 dus helemaal zelfstandig woon er 1 al samen.

succes met de eerste moeilijk stap van het loslaten,zeker voor ouders die nog nooit kdv of gastouderopvang hebben gebruikt is het extra moeilijk voor.maar probeer de tijd dat je kleintje voor eerst naar peuterspeelzaal wat voor jezelf te doen,zodat je deze vrije uurtje extra gaat warderen of evt jonger kind lekker extra aandacht geven.



succes komt allemaal goed

Heel herkenbaar hoor :wink:

Toen ik Esmee voor het eerst achterliet bij de psz liep ik met een brok in mijn keel de deur uit…

En idem toen de eerste dag in groep 1 aanbrak :roll:

Nu wordt er over schoolreis gesproken daar…en dan denk ik echt: AAARGH moet dat?? :oops:



Dus ben het helemaal eens met Jacsansil, het blijft zo ( sorry :wink: )



En om nou te zeggen dat het makkelijker wordt met de tweede :think:

Kim gaat over een maandje voor het eerst naar de psz, slik!

Nee hoor, ik had laatst een topic aangemaakt toen ons zoontje zijn eerste dag op de PSZ zat (nu 2 weken geleden) en ik het helemaal niet leuk vond. Hij vindt het gelukkig fantastisch daar en dat maakt het allemaal wat makkelijker voor me, maar ik moet er nog steeds aan wennen om hem uit handen te geven. Ik heb vorige week een middagje meegedraaid en dat heeft me wel goed gedaan. Zo kon ik zien dat hij het echt leuk vond en ze echt actief met de kleintjes bezig zijn en eigenlijk dezelfde dingen doen die we thuis ook samen doen.

Dank voor jullie reacties…



Ik heb ook onwijs geprobeerd het uit te stellen, maar dat vind ik beetje ego… tis zo leuk voor mijn meisje!!!



Ben benieuwd…

Ga die eerste keer maar 3 uur achter het raam liggen… denk ik… dat zij mij niet ziet… maar ik haar wel…



Ik ben er zo mee bezig… :roll:

anders vraag je of je de eerste keer mee mag draaien,kun je zelf zien dat het goed gaat voordat je de eerste keer echt weggaat.

en ziet jou dochter dat andere mamma’s ook weggaan en weer terugkomen

Als jij een watje bent, ben ik het nu helemaal. Ik heb gisteren de gastouder afgezegd en heb besloten om maar 1 dag in de week te gaan werken. Mijn man is dan de andere dag thuis. Wat een opluchting zeg.



Ik weet dat het uitstellen is want met de psz heb ik het straks weer. Ik wil namelijk graag dat hij daarheen gaat. Dat vind ik trouwens ook iets anders dan een gastouder, het is maar een paar uurtjes. En de basisschool is anders ook zo’n overgang.



Liefs Moirah

He Moirah, jeetje joh. Je hebt wel ineens een ommekeer gemaakt hoor! :thumbup:



Bren, wanneer gaat je wijffie voor het eerst?

@Debbie & Lana wrote:

He Moirah, jeetje joh. Je hebt wel ineens een ommekeer gemaakt hoor! :thumbup:



Bren, wanneer gaat je wijffie voor het eerst?




Het is inderdaad een overgang, maar ik ben er zo zeker van. Ik heb nog geen moment spijt!



Liefs Moirah

als je de mogelijkheid om zelf thuis te zijn als de ander gaat werken is dat ideaal,niks fijner voor kinderen om lekker thuis te kunnen blijven.

en niet sochtends vroeg uit bed geplunkt te hoeven worden,omdat er gewerkt moet worden.

moet zeggen dat kinderen wel heel veel van elkaar leren bij gastouder of kdv,dat is weer de positieve leuke kant van werkende ouders.kinderen leren al jong delen en samen spelen,en hebben echt kamaraadjes bij de opvang moooi om te zien.

maar blijf zeggen ook al werk ik zelf als gastouder,als je de keus hebt om thuis te blijven doen ze zijn al zo snel groot.

Bren, ik kan me goed voorstellen dat je dit moeilijk vind!



Toen Lynn voor het eerst ging mocht ik er de hele middag bij blijven. Maar Lynn had na 5 minuten totaal geen oog meer voor mij ( :cry: )

toen ben ik met Quinten op de gang gaan zitten en heb ik hem even wat laten eten enz.

Maar ook daar had Lynn totaal geen moeite mee. Dus ben ik weggegaan.



bij het ophalen wilde ze niet eens mee naar huis :o dat was gelukkig maar eenmalig. Sindsdien is ze altijd dolenthousiast als ze me weer ziet :inlove:



Bedenk waar je het voor doet, dan komt het helemaal goed

En dat blije snoetje als je haar weer komt ophalen is goud waard!

Thanx weer!!!



Saar mag in juni! Wel dubbel, omdat ze daarna meteen weer niet meer kan, door de grote vakantie…



En ja, ik houd mezelf voor dat het leuk is voor haar!!!



Ben benieuwd!!!