ben ik nou een zeikert of....

gisteren stond ik op school te wachten tot de kids klaar waren met spelen/

en heb ik met meerdere moeders vol verbazing staan kijken hoe een juf mijn zoon tot meerdere malen stevig bij zn arm pakte als zij hem iets duidelijk wilde maken bij het buitenspelen.

en hem bij zn gezicht pakte om hem een richting in te sturen in combinatie met het vasthouden aan zn bovenarm.

ik ben van mening dat wanneer je een peuter iets vragen wilt je op ooghoogte van de peuter gaat zitten zodat deze je in de ogen kan kijken en hem dan iets vraagt.

en niet steeds zo aan zn arm pakt dat ie scheef naast je mee moet lopen omdat zn arm in de lucht gehouden word.

plus dat wij hebben staan kijken hoe mijn zoon 2 fietjes opruimde , een wipwap alle 3 in combinaniet met schiet eens op , en gesleur aan zn arm.

en toen ook nogeens aan zn arm meegenomen werd naar de andere kant van de speelplaats om een bezem op te rapen ( waar hij nieteens mee heeft gespeeld , evenals die 2e fiets en wip! maar vooruit).

ik heb een klacht ingediend en daardoor as donderdag een gesprek op school.

de betreffende juf durft me niet meer aan te kijken , omdat ik gister zo boos werd dat ik riep dat ik " zwanger of niet " haar wel eens zo vast zou pakken als ik zag dat ze t nog een keer deed :oops:

ben ik nu zo flauw?

Nou echt niet hoor.

Ik had ook niet moeten zien dat een juf zo met mariano om ging.

Hier is het een gewoonte dat alle kindjes netjes mee helpen opruimen.En er word echt geen kind aan de arm mee gesleurt.

Groot gelijk dat je een klacht hebt ingedient :thumbup:

Nee. Geloof dat ik hetzelfde zou hebben gedaan. Ben benieuwd hoe het gesprek gaat :hug:

nee

Ik zou ook boos worden als ik dat zou zien

Nu zou ik wel denk ik op een rustige manier vragen waarom ze op deze manier mijn zoon aan zou pakken. hoewel :think:

Deed ze dat ook bij andere kinderen of alleen bij jou zoon?

wel goed dat je er wat van hebt gezegd ik ben benieuwd hoe het gesprek gaat donderdag

:hug:

Geef je helemaal gelijk :thumbup:

t ergste vind ik dat die juf op leeftyd is , en vrijwillig werkt op de psz.

andere mama’s vertelde dat zij altyd mijn zoon uitkiest en een turks meisje.

en iedere keer als ik de kleine op haal is mijn zoon degene die in het stoeltje naast deze juf zit en daar in word gehouden tot zij mij in de klas ziet…terwijl alle andere kindjes blij naar papa’s en mama’s rennen.

ik heb dr gewooon geen goed gevoel bij , maar was bang dat t aan mijn hormonen lag.

ben blij dat op school en hier andere mama’s er t zelfde over denken…

je gevoel is vaak goed :thumbup:

Mijn ervaring is: altijd op je gevoel afgaan!!!

En ik geef je groot gelijk, in jouw situatie had ik precies hetzelfde gedaan :thumbup:

Succes donderdag!

Dat je nog zo lang hebt kunnen kijken.

Ik denk dat ik al bij de eerste blik op haar terwijl zij mijn zoontje op zo’n manier beet pakt, voor haar had gestaan en haar even haarfijn en op minder vriendelijke manier had verteld dat ik daar niet zo van hou.

Vrijwillig en op leeftijd of niet. Zo ga je niet met kleine kinderen om.

Ben benieuwd naar de uitkomst van het gesprek.

oowww jee zeg!

het is maar goed dat je een gesprek hebt donderdag…

dat soort hoort niet in het onderwijs of peuterspeelzalen thuis

Heb je aan de juf gevraagd naar een reden waarom zij hem zo vast pakt…

Ik werk op een kdv en bso en soms moet je kinderen iets harder aan pakken… Ik wil niet zeggen dat ik niet boos zou zijn op haar, maar ik zou ook graag de reden willen horen…

Als mijn kind niet luisterd en iets (of meerdere dingen) heeft gedaan wat niet door de beugel kunnen, dan mag die juf hem best aan zijn arm pakken en mee sleuren.

Helemaal op je gevoel afgaan, zwanger of niet, je weet het beste of iets goed voelt of niet !

Oh, nee ik zou het absoluut niet goed vinden als iemand dat bij mijn zoontjes deed ! :hand:

Dan zou ik zeker ook een klacht indienen ! Gewoon op je knieen zitten en je zoon aankijken en zeggen dat het niet mag, vind ik prima. Ze mogen horen wat wel en niet mag, maar vastpakken :thumbdown:

Succes met die gesprek !

Als mijn kind niet luisterd en iets (of meerdere dingen) heeft gedaan wat niet door de beugel kunnen, dan mag die juf hem best aan zijn arm pakken en mee sleuren.

hij deed niets.
daar gaat t om

hij was gewoon lief aan t spelen en daarna ijverig aan t opruimen.
maar t ging mevrouw niet vlug genoeg naar dr zin

@Moosje wrote:

Heb je aan de juf gevraagd naar een reden waarom zij hem zo vast pakt…

Ik werk op een kdv en bso en soms moet je kinderen iets harder aan pakken… Ik wil niet zeggen dat ik niet boos zou zijn op haar, maar ik zou ook graag de reden willen horen…

Ik vind aan zijn arm pakken en meesleuren toch wel erg :thumbdown:

Kun je niet gewoon zijn handjes vasthouden en proberen mee te nemen ? Desnoods til je hem op …

Want stel dat je hem dus aan zijn arm vastpakt, maar iets te hard doet en hij is blauw ? Nou dan is het echt niet handig :think:

dat vind ik ook.

plus dat ik al 10min stond te kijken , en hij niets verkeerd deed.

natuurlijk is mijn kind geen engeltje , maar deze keer deed ie echt niets verkeerd.

ik geef je groot gelijk hoor!

ben benieuwd hoe het gesprek zal gaan.

het heeft gewoon met vertrouwen te maken; als jij dít voorval ziet, wie zegt dan dat ze normaal gesproken op een normale manier met hem om gaat??

heeft hij er zelf nog iets over gezegd?

ik vroeg of de juf dat vaker deed. en toen zei hIJ:

volgende keer zeg ik niet doen juf! dan word mijn mama boos op jou en doet zij jou vastpakken!

hij is nooit zo weg geweest van deze juf , maar kheb daar nooit een link naar gelegd.

ik vind ook niet iedereen aardig dus dat hoefde niets negatief te zijn…

nu twijfel ik daar aan

Inderdaad, je moet gewoon donderdag gaan praten.

Je hoeft niet mensen aardig te vinden, hoeft niemand.

Maar iemand zo vastpakken doen wij toch ook niet als we iemand niet mogen … :think:

hoi, lastige situatie waar je in zit, sterkte donderdag tijdens het gesprek! is dat gesprek tussen jou en haar of zit er een derde bij?

ik zou het ook naar vinden als ik een juf dat zag doen, zeker als je het idee hebt dat ze jouw kind altijd moet hebben.

Ik zou de juf inderdaad vragen naar de reden van haar gedrag (dat vastpakken en meetrekken) en ik zou proberen dat niet aanvallend te doen (het moeilijkste deel…) misschien zelfs in de trand van: ‘goh, vind je het moeilijk om met mijn zoon om te gaan?’ ‘waardoor komt dat?’ daaruit komt meestal meer informatie dan uit: ‘jij mag mijn kind niet meesleuren’. dan kun je samen tot een goed oplossing komen.

als het je dwars zit dat hij aan tafel moet blijven zitten tot jij binnen bent en de andere kinderen een andere behandleing krijgen, zou ik dat ook op tafel leggen. Anders blijf je er mee rond lopen na die tijd.

probeer ‘cool’ te blijven, daar bereik je het meeste mee. sterkte!

zorg dat er iemand anders is, bij het gesprek.

en leg alles uit hoe jij de dingen ziet, gezien hebt en hebt gehoord en hoe jij je daarbij voelt.

je blijft dan bij jezelf en zij moet daar iets mee.