ben ik nou een zeikert of....

Ik had precies hetzelfde gedaan.

Ik had alleen eerder in gegrepen :oops:

En idd, zorg dat er iemand bij is bij het gesprek.

vind het niet kunnen, een peuter zo meesleuren.

Ga dan ff door de knieen, maag oogcontact en vertel wat de peuter moet doen.

Nou ik zou ook heel boos zijn hoor! :twisted: Dit is echt niet normaal. Ik pak mijn dochter ook weleens bij de arm, maar meesleuren en het meerdere keren doen :hand: En ik snap best dat ze samen moeten opruimen, maar op deze manier :snooty:

Goed dat je een gesprek hebt, ben benieuwd wat er uit komt.

Ik denk dat iedereen haar of zijn kind wel is bij de arm heb gepakt om een of andere reden.

Maar niet hard, en meesleuren? Jeetje zeg.

Ik zou ook ingrijpen net als jij doet.

De ex van mijn zus sleurde zijn zoon ook vaak mee, toen heeft mijn zus & mijn moeder is duidelijk verteld dat hij nu echt fout bezig was.

Tsjah niks geholpen natuurlijk hij mishandelde het hele gezin dus ja.

Goed dat je gaat praten, laat je wel weten wat er uit komt.

Ik voel me al lullig als ik mijn geduld zo verlies dat ik mijn zoontje heel boos bij bij zijn arm pak. Sleuren doe ik niet :hand: . Laat staan dat een andere dat wel zou doen, en al helemaal als diegene een voorbeeldrol vervult! Ik kan me voorstellen dat iemand op een gegeven moment het gehad heeft, maar dan moet een kind het ook wel héél erg gedaan hebben…

Juist als je met kinderen ‘werkt’ of dat nu vrijwillig is of niet lijkt me een eerste vereiste geduld. Nee je hoeft niet alles te ‘pikken’ van een peuter, kleuter of dreumes uiteraard maar vastpakken en meesleuren. Not done!

De enige straf zeg maar lijkt me als er niet geluisterd wordt is even apart zetten. Als er structureel niet geluisterd wordt door een kindje is het toch zaak contact met de ouders te leggen om na te gaan of er mss iets speelt. Een brusje op komst bv kan ze aardig van de wap krijgen.

Maar dan is het kwestie om samen met de ouders te kijken naar een oplossing. :thumbup:

Goed dat je het gesprek aangaat en wat er al meerdere zeggen, kijk of er iemand is die de opvang coördineert die ook bij het gesprek wil zitten.

Ik heb zelf TSO gedaan en gesprekken was altijd de coördinatrice bij aanwezig. Mss wil er met jou ook iemand mee? Bij voorkeur evt je man?

Wat goed dat je een gesprek hebt aangevraagd. Ik vind het niet netjes wat ze doet en zou daar ook graag de reden van willen hebben. Je hebt haar met andere moeders om je heen een poosje staan observeren. Het lijkt mij dan niet dat het zomaar uit de lucht is komen vallen. Misschien heeft ze er een heel goede reden voor (die ik nu niet kan bedenken overigens). Succes donderdag, ben heel benieuwd hoe het gesprek zal zijn geweest!

pff met verbazing lees ik je verhaal, dat zoiets gebeurt gewoon!!

ik vind t nog knap dat je zo kon reageren, ik had der echt aangevlogen denk ik. (wat natuurlijk helemaal verkeerd is met al die kids erbij :oops: )

@Moosje wrote:

Als mijn kind niet luisterd en iets (of meerdere dingen) heeft gedaan wat niet door de beugel kunnen, dan mag die juf hem best aan zijn arm pakken en mee sleuren.

Al spuugt mijn kind haar in het gezicht, heeft ze nog van haar af te blijven… volwassenheid en discipline hebben, vind ik… Ik krijg al een naar gevoel van woede in mijn maag als ik dit lees, ik had me niet in kunnen houden als ik het had gezien… :silenced: Had die juf es even bij de bovenarm naar een donker hoekje meegenomen en haar daar flink de waarheid gezegd…

even een update.

vandaag zouden we t gesprek hebben , maar ik ben zo hondsberoerd dat ik t verzet heb naar maandag.

de betreffende juf is van de groep gehaalt en mag pas terugkomen als alles is uitgezocht vertelde de juf mij vandaag.

dit geeft mij een prettig gevoel ,want als ik me aan zou stellen dan hadden ze eze maatregel nooit genomen.

ik heb zo t voorgevoel dat mijn klacht niet de enige was…

Ik ben benieuwd hoe het vandaag is afgelopen mamatally.

Ze nemen het inderdaad wel serieus op.

Dat is fijn.

oooh helemaal de update vergeten ( hormonen he! haha)

de leiding gevende waren het helemaal eens met mijn mening en de juf is voorlopig niet aanwezig op school.

ze moet een operatie ondergaan over 6weken enze wilden haar daarna vragen om eigenlijk niet meer terug te komen.

de dame in kwestie blijkt al 70 te zijn , en dit bji meer kinderen te doen omdat dat bij haar manier van opvoeden hoord.

de juf heeft haar al meerdere malen uit proberen leggen dat de scholen tegenwoordig met hele andere principes werken ( pedagogisch etc)

maar steeds gaat alles t 1 oor in en t andere uit.

onze kwestie met mevrouw was dus de bekende druppel…

ik ben heel blij dat mijn gevoel goed was , en ik er wat van gezegt heb…

Fijn dat er zo naar jullie geluisterd is en dat het heeft geholpen!

70 jaar… ik zie mijn oma niet meer op een psz werken, haha.

En ik heb toch echt wel een hele hippe oma!!