ben ik een zeur?

Ik heb vanmorgen zonnebrand voor Leonie gekocht. Ik smeerde de laatste paar dagen steeds met mijn spul (factor 1000 aangezien ik erg snel rood word :shifty: ), maar vond dat ze toch speciaal kinder-spul moest hebben. Vorig jaar heb ik de misser gemaakt dat ik zonnebrandcrème kocht. Wat een rotspul, totaal niet uit te smeren en super plakkerig. Dus nu lette ik er extra op dat ik MELK kocht, en geen crème. Dat kostte me 11 euro :o maar ja, je wilt toch het beste voor je kind :think: .

Thuis gekomen smeer ik haar in met het nieuwe spul. Vond het nog steeds dik en moeilijk smeerbaar, maar het ging al beter. Het laatste restje (wat niet meer op haar gezichtje paste) smeerde ik op mijn eigen arm. BAH! Het bleef heel lang plakkerig, mijn arm is nu nog steeds stroef van dat spul :? . Is dit nu iets wat bij ‘kinder-spul’ hoort? Had ik een ander merk moeten nemen? Kan ik dit nog terug brengen met de reden ‘het bevalt niet’? Wat vinden jullie??

Tja, je hebt gewoon de keus gemaakt op een product wat jij niet prettig vind. Het ligt altijd een beetje aan het merk of het wel of niet fijn smeert, maar ook aan de persoon. Jij vind dit misschien niet fijn, maar ik bijvoorbeeld wel. Zou niet terug gaan omdat het niet is wat je verwacht had. Daar kunnen de verkopers namelijk niet echt iets aan doen…



Volgens mij is hogere factor sowieso dikker :think:

Ik herken dat wel hoor, factor 100 is zo vet en plakkerig :? We hebben de laatste jaren kinderzonnebrand van Nivea en die smeert goed uit zonder dat het plakkerig is. Bij ons tenminste. Het is wel even wrijven maar ik vind het product erg fijn en het ruikt heerlijk :thumbup:

Ik moet zeggen, ik heb die van Vichy, errug duur( 18 euro geloof ik) maar super bescherming. Het plakt heel even als je het net hebt opgesmeerd, maar wordt al gauw superzacht! Het is een spray dus makkelijk te verdelen… Ik zweer erbij!

Heb vorig jaar gelezen dat de zonnebrand van Shlecker als beste uit de test kwam, de Zwitsal was errug slecht… dus hier Shlecker brand… :inlove:

Hier spray van de HEMA, werkt super :thumbup:

:shifty: zwitsal slecht! Heb verdorie afgelopen maandag 15 euro voor n flesje zonnebrand betaald. :thumbdown: :evil:

heb ook vanmiddag die van schlecker gekocht…wist nog niet dat deze als beste uit de test was gekomen…

van schleckermerk kost 5,99 van Nivea 11,99 :shock: …was nog aan het twijfelen omdat die van nivea 1000x lekker ruikt :shifty: maar dacht toen aan de centjes en heb schlecker genomen om te proberen

M’n man heeft rood haar, en een bleke huid, en die verbrand dus suuupersnel. Hier al jaren factor 50 van Zwitsal voor hem (ja die van 15 euro…) werkt super, en ik vind hem niet plakkerig.

Je hebt zonnemelk en zonnecreme.

Zonne creme blijft vet en plakkerig en zonnemelk niet…Das in ieder geval mijn mening

ja ik geloof dat Zwitsal als een van de slechtste uit de test kwam, dit was vorig jaar… vandaar Shlecker…

@Moon84 wrote:

M’n man heeft rood haar, en een bleke huid, en die verbrand dus suuupersnel. Hier al jaren factor 50 van Zwitsal voor hem (ja die van 15 euro…) werkt super, en ik vind hem niet plakkerig.
Stein ook rossig haar en bleke huid en ben tevreden met zwitsal factor 50 (ook die van 15 euro)

Wat mij steeds maar weer opvalt, die leuke kinderzonnebrand… heeft een leuk kleurtje he… maar dat gaat in je kleren zitten!!! :wall: Ik heb het al een keer op een rok gehad, kon ik zo weggooien en vorig jaar op een shirt!

Het was groen, ik dacht van zwisal.

Sinsdien smeer ik mijn kinderen met mijn gewone spray van Nivea.

(spray is ook beter tegen zonne-allergie, omdat creme een laagje legt op je huid waardoor de warmte niet weg kan, en die spray filtert)

@Jannigje wrote:

Je hebt zonnemelk en zonnecreme.

Zonne creme blijft vet en plakkerig en zonnemelk niet…Das in ieder geval mijn mening


Ja klopt, dat was ook wat mij nog bij gebleven was sinds mijn opleiding Drogisterij, maar dat is bij deze dus niet zo :thumbdown:

Ok, op naar de Schlecker dus (kom ik noooooit, maar ik weet dat we er één hebben in Assen). En gelukkig heb ik die van Zwitsal niet meegenomen, stond er ook bij, maar was inderdaad nóg duurder.



O, en Madre: ik kan me uit mijn drogisterij-tijd (=lannnggggg geleden :shifty: ) nog herinneren dat we wel degelijk producten retour namen omdat ze niet goed bevielen, en dat vertegenwoordigers dat ook accepteerden. Maar goed, ik werkte bij een DA en dit is een Etos-product :wink:

@#puk# wrote:

Sinsdien smeer ik mijn kinderen met mijn gewone spray van Nivea.


Ik kreeg vorige keer bij de Etos te horen dat ik toch echt een speciaal kinder-product moest hebben. Ik vroeg specifiek of dat een verkooptruc was, of dat er echt iets speciaals in zit. Kan ik haar toch beter met mijn eigen spul insmeren dan? Factor 30 en lekker smeerbaar (en ruikt ook lekker).

Ik koop daarom altijd de spray want die smeert gewoon veel fijner uit.

Die gekleurde heb ik vorig jaar gehad maar hield er zelf vaak blauwe plekken tussen mijn vingers aan over als ik mijn handen niet goed waste :roll:

P20 aanschaffen :thumbup: Superspul voor kinderen. Is een soort van lotion die je sochtend op doet en de hele dag bescherming biedt…



(wel érrug duur… :shifty: )

@dena wrote:

P20 aanschaffen :thumbup: Superspul voor kinderen. Is een soort van lotion die je sochtend op doet en de hele dag bescherming biedt…



(wel érrug duur… :shifty: )


Hmm… mag ik eerlijk zeggen dat ik daar niet in geloof? Ik geloof echt niet dat als ik dat spul op doe, ik dan de hele dag beschermd ben tegen verbranden. Ik smeer mezelf regelmatig in, met welke factor dan ook, en verbrand nog steeds. Ik zou dus niet vertrouwen op iets dat ik alleen 's ochtends hoef te smeren :think:

En toch werkt het echt zo! Ik heb geen P20 maar Ultrasun sport. Dat smeer je ook een half uur minstens voordat je naar buiten gaat en je bent de hele dag beschermt. Ook als je het water in gaat.

Het trekt in en blijft niet op de huid liggen. Dat is de clou.



Natuurlijk kun je niet onbeperkt in de zon liggen maar dat kan met geen een product. Ik gebruik het al een paar jaar en de kids verbranden nooit. Nu ben ik het afgelopen maandag vergeten en we zijn alledrie goed verbrand :cry:



Waarom overigens kinderspul? Dat begrijp ik dus niet. Jammer dat ik tot zondagavond moet wachten op het antwoord omdat ik even in Milaan zit :mrgreen:

@dena wrote:

P20 aanschaffen :thumbup: Superspul voor kinderen. Is een soort van lotion die je sochtend op doet en de hele dag bescherming biedt…



(wel érrug duur… :shifty: )


Dit is echt waar! Alleen geen plekkie vergeten hoor… Dan heb je een verbrande plek en de rest blijft wittig/bruinig… Lijkt heel raar! :slight_smile: