ben ik een zeur?

Ik gebruik voor Anne factor 50 van Vichy (de melk) en ik ben er niet tevreden over. Vind hem te dun juist, hij stinkt en plakt in het begin. Het is speciaal voor kinderen, huis en gezicht. Volgende keer wordt het een spray. Zelf gebruik ik die ook een beetje en een beetje van Delial of zoiets.

ik heb voor mijn kids vichy kost wel een beetje maarja das de enige die goed beschermt bij mijn rood/wit blonde kids :?

ik heb een fles van Ambre Solaire (2 halen 1 betalen bij de etos :dance: )

factor 50 voor poppie en factor 20 spray voor mezelf…



werkt goed en geen vlekken op kleding!



(mijn buurvrouw heeft de in het zonnetje van zwitsal gekocht, op de verpakking schijnt te staan dat het vlekken op kleding veroorzaakt… :wall: )

hier zwitzal voor de allerkleinste !! factor 50 …



Ik vind het fijn spul :thumbup: … enne eerlijk gezegd heb ik geen last van vlekken in kleding :shifty:



zal van de week voor mijzelf die van schlecker eens aanschaffen :thumbup:

Hier nog een enorme P20 fan. Ik gebruik het al jaren voor de kids met lichte huidjes. Zelfs in de winter op de canarische eilanden. De hele dag zon zee en strand en niog nooit verbrand!



Wel na het opsmeren je handen wassen en even laten opdrogen voor je de kleren aandoet. Een minuutje of zo, anders kan het vlekken, maar die zijn te verwijderen in de was.



De aanschaf mag dan wel duurder zijn, maar je gebruikt het maar 1 keer per dag in plaats van iedere 2 uur.

Hier ook blonde kids met lichte huid. Ik gebruik nu zwitsal factor 50 maar die P20 klinkt wel goed!!

Waar koop ik dat? Drogist of apotheek?

k heb van nivea… kan et ook voro mezelf gebruiken! smeert top! als je het in witte kleren krijgt, is het nog goed te verwijderen ook!

Wij doen het hier andersom. We hebben Nivea kinderspul factor 50 en daar smeren we zelf ook mee. 8)

Ik lees even heel geinteresseerd mee: we gaan over 2,5 week(zo snel al :shock: ) naar Frankrijk en ik moet nog spul voor ons en voor die kleine hebben(heb nu al Zwitsal SF30, maar dat lijkt me niet genoeg voor daar…).

@Bambi wrote:

Hier ook blonde kids met lichte huid. Ik gebruik nu zwitsal factor 50 maar die P20 klinkt wel goed!!

Waar koop ik dat? Drogist of apotheek?




Gewoon bij de drogist.

Het vervelende van de creme’s en milk met hoge factor is dat ze zo moeilijk uit te smeren zijn. Daar heb je geen last van met P20.

Hmm… het is dat ik net 11 euro heb uitgegeven aan rot-spul, anders was ik toch maar die P20 gaan halen! Nu moet ik er even over nadenken… :think:

hier ook de Nivea voor kinderen. Tis een spuitflacon en smeert goed uit.

Mijn apotheek was niet voor P20. Er schijnt geen filter voor uv-a in te zitten, alleen voor uv-b. Terwijl uv-a ook voor kanker kan zorgen en huidveroudering.

Ik heb Vichy, factor 50plus. De kindervariant en de spray. Ideaal. Smeert lekker en plakt niet en voelt niet vettig. Is wel duur idd, maar ik wil op zoiets niet bezuinigen eigenlijk.

Zwitsal vind ik echt klotespul.

Het smeert niet uit en is heel dik echt waardeloos!

Hier ambre solaire :thumbup: één van factor 30 en één 50 voor echt in zon/water.

Speciaal kinderspul lijkt me echt onzin! Ik koop alleen een hogere factor voor haar.

@Frischling wrote:

Mijn apotheek was niet voor P20. Er schijnt geen filter voor uv-a in te zitten, alleen voor uv-b. Terwijl uv-a ook voor kanker kan zorgen en huidveroudering.

Ik heb Vichy, factor 50plus. De kindervariant en de spray. Ideaal. Smeert lekker en plakt niet en voelt niet vettig. Is wel duur idd, maar ik wil op zoiets niet bezuinigen eigenlijk.






Dit vond ik op internet. Volgens mij klopt de info van de apotheek niet helemaal, maar zij verkopen geen P20, maar wel Vichy. Ik weet niet in hoeverre verkoopcommissies een rol spelen.



Goed beschermd de zon in

Met P20 Sunfilter wordt je mooi bruin en ben je goed

beschermd. P20 Sunfilter bevat namelijk een zeer sterk

en 100% natuurlijk zonnefilter dat de schadelijke UV

stralen tegenhoudt. UV-A en UV-B stralen zijn betrokken

bij het bruiningsproces. Teveel UV-A stralen verminderen

de elasticiteit van de huid en veroorzaken rimpels en

teveel UV-B stralen zorgen voor verbranding en kunnen

leiden tot huidbeschadigingen. De intensiteit van UV-B

stralen is het grootst tussen 11.00 en 15.00 uur. Probeer

in deze uren de zon zoveel mogelijk te vermijden en

gebruik in ieder geval een zonnebrandproduct met een

hoge beschermingsfactor. P20 Sunfilter heeft een

beschermingsfactor 20 en hoeft slechts eenmaal per

dag te worden aangebracht. Doe dit 60 tot 90 minuten

voor het zonnen. P20 kan dan namelijk een optimale en

watervaste verbinding aangaan met het keratine in de

huid. Vervolgens beschermt het de hele dag. P20

Sunfilter is niet vet, maar wel gegarandeerd waterproof

en transpiratiebestendig. Vandaar dat dit product zeer

geschikt is voor iedereen met een gevoelige huid en

zonne-allergie, uitslag en blaasjes. Maar ook voor

mensen die snel verbranden en voor (water)sporters is

P20 Sunfilter een uitkomst!

Maar in dat stukje staat niet, dat er uv-a block in de P20 zit. Ik vind dat stukje een beetje verwarrend overkomen en volgens mij praten ze er netjes omheen. Ze noemen wel de uv-a, maar houdt P20 dat wel tegen?

Ik ga nog eens googlen.

Zo, gegoogled en gevonden, dat er een nieuwe formule is gekomen in 2007. Nu slechts 15 minuten voor het zonnen insmeren en uv-a en b beschermd.

Ik ga mijn apotheek nog eens lastig vallen;-)

als ik het zo hoor zou ik toch echt niet op die p20 vertrouwen! :think: ik heb ooit (jaar of 2 geleden)een cursus gehad die ging over zonnebrand en heb daar geleerd dat het ook heel erg belangrijk is dat er een uv-a filter in zit!!

en ook is het zo dat je met een factor 60 wel bruin word, het duurt alleen iets langer en je bent wel heel erg goed beschermt!



ik gebruik voor mezelf eigenlijk altijd de spray factor 60 en voor de kleine meid heb ik hem dan speciaal voor kids, en ik blijf ook de hele dag smeren, om de 2 uur en na het zwemmen ook nog een keer!



je wilt toch niet op je geweten hebben dat je kind er op latere leeftijd last van krijgt omdat, jij ze toen ze klein waren niet goed hebt beschermd!is mijn mening hoor :wink: ik bedoel het niet hatelijk maar vind het iets waar je wel echt heel erg goed over moet nadenken voor je iets als p20 gaat smeren, er word tegenwoordig niet voor niets zoveel ophef over gemaakt kijk anders eens op de google wat je kunt vinden over zonnen, verbranden, insmeren enz, hier staan ook een heleboel weetjes over kinderen in/uit de zon!!

Ik wil er ook niet op bezuinigen hoor, maar vind het zonde om diverse producten te kopen (die niet goedkoop zijn) om uiteindelijk pas bij het juiste uit te komen. Vandaar mijn vraag hier!

Ik begreep dat speciaal kinder-spul gericht is op de samenstelling van de huid. Die schijnt bij kinderen anders te zijn dan volwassenen. Ik heb mijn opleiding voor Verkoop in de Drogisterij gevolgd toen ik 18 was, bijna 10 jaar geleden :shifty: De inzichten zijn vast al weer veranderd!

Er zit dus een UV A filter in!



Mijn ervaring met hoge factoren is dat je de hele dag wit uitgeslagen rondloopt. Ik vind dat spul met factor 60 net zinkzalf.



Zoals ik al schreef: zelfs met superwinterwitte huidjes zijn mijn kinderen op de canarische eilanden nog niet verbrand met die P20 en dan loop je toch ongemerkt de hele dag in de zon.

Het maakt overegens niet uit waarmee je smeert. Te veel zon is nooit goed, maar het allerbelangrijkste is dat ze niet verbranden, want daardoor ontstaat de grootste schade.