ben ik de enige ??

ooo meis :hug:

wat een nare ontwikkelingen gebeuren er hier in dit topic, het begint met ‘is het altijd zo zwaar met 2 kindjes’ en het eindigt met een ander huis :cry:

Ik kan je geen tips geven, ik ben mama van 1 meisje (wel een wens voor een 2e maar nu nog even niet 8) ).

Probeer in godsnaam te blijven praten met elkaar, maar denk ook aan jezelf en aan de kindjes

:-* voor jou!

ohnee! Wat heftig!!

Was jullie relatie voorheen wel goed? Of boterde het al langer niet zo?

Ik hoop zo voor jullie dat je met elkaar kan blijven praten en eerlijk kan zijn over je gevoelens.

Ik vind het te makkelijk van hem om er zomaar tussenuit te knijpen, de kids zijn net zoveel zijn - als jouw verantwoordelijkheid!

Heel veel sterkte en ik duim dat jullie een weg vinden om eruit te komen

( kun je de honden niet een tijdje bij ouders/schoonouders/familie.vrienden/kennissen kwijt, 2 kinderen is wel genoeg zorg!)

oww meid :hug: wat Klte!!

datgene wat ik hoopte wat zou gebeuren, namelijk dat zou blijken dat ik echt een áángeboren talent had om de hele boel te organiseren met 2 kleine kinderen en een opgeruimd huis te hebben EN een stralende glimlach van geluk op m;n gezicht. Dat bleek ook bij mij niet te bestaan , hoor Dat heef techt zijn tijd nodig.

Je strubbelingen met je vriend die herken ik grotendeels ook wel, Sommige kerels hebben écht het idee dat het mannetje-vrouwtje gedoe gewoon nog steeds van toepassing is , maar wat ik bij jou lees is werkelijk onuitstaanbaar en ongelofelijk asociaal.!!! :evil:

Ik vind het knap van je huisarts dat hij ondanks dat hij natuurlijk kan zien dat jij het moeilijk hebt , je wel de realiteit onder ogen duwt .

NAtuurlijk is het fijn als 2 ouders hun kinderen grootbrengen, maar áls je inderdaad besluit weg te gaan, dan denk ik dan je een enórm stuk rust terugkrijgt in je leven, gewoon omdat je niet meer zo’n last heb van al die verwachtingen of hoop die tóch niet uitkomt dat vréét echt energie.

MOcht je besluiten om niet weg te gaan dan is in elk geval 1 tip van mij: laat waaien dat huishouden. Niet in dat ene uurtje dat je af en toe kunt pakken dan "mooi even gauwgauw dat wasje strijken en de plee doen"nee, een uur voor JOU pakken al is het maar een blaadje lezen een plaatje draaien of thee en dr PHil. Je moet JOU terugvinden dat huishouden volgt vanzelf wel .

Hou vól hoor meid, !

Het komt goed, al lijkt het soms eeeeeuwen te duren :-

Oh wat Kl*te :hug: Ik dacht al aan je verhaal te horen dat heel veel aan jou blijft hangen maar dat het zo erg is wist ik uiteraard niet.

Ik weet niet welke stap ik je zou aanraden, maar ik hoop dat je geen overhaaste beslissingen neemt en toch gewoon je hart volgt! Kinderen in je eentje opvoeden is zwaar, maar met een vent die niets doet wordt het nog zwaarder!

Sterkte iig en een hele dikke knuffel :hug:

ik ben gister naar mijn ouders vertrokken in de hoop dat hij eindelijk zou inzien dat ik het niet red vandaag meerdere keren probereb te praten maar alleen maar meer ruzie gemaakt.

nu heb ik nog meer spullen gepakt en gezegd maandag alles te gaan halen maar ik weet niet of ik het kan ik doe nu wel heel hard maar weet niet of ik klaar ben om deze stap te maken.

meis, geen adviezen van mij…geen ervaring in deze situatie (gelukkig)…

Kan je alleen een hele hele dikke virtuele :hug: geven, ik hoop dat jullie een oplossing kunnen vinden!

Jeetje meis , kan je ook alleen maar een dikke knuffel geven, hopelijk komen jullie er wel weer uit met zijn 2tjes

Ojee meisje toch, wat een ellende allemaal na een zwangerschap die toch ook al niet de makkelijkste was…

Ik heb weinig tips voor je, maar blijf sterk en vecht voor jezelf en je kids…

Heel veel sterkte!! :hug:

we hebben het goed gemaakt en afspraken gemaakt over het huishouden en over de verzorging van Devano.

:thumbup: nou hopen dat hij zich daar aan houdt

lees dit nu pas.

maar hoop voor jou dat hij zich aan de afspraken houdt!

en wat al eerder gezegd is laat anders je hh gerust een keer varen…

of laat het stofzuigen een keer zitten en voor hij gaat slapen hem dat laten doen! of ander hh taken!

heel veel succes

:-*

Ik hoop ook voor je dat hij zich eraan houdt :pray: want eerlijk is eerlijk: na 3 weken alleenstande-moeder-op-proef(vriend zit in het buitenland voor werk) kan ik je een ding vertellen: 't is zwaar hoor als je alles in je eentje moet doen. En dan heb ik er nog maar een, dus hoe is het niet om 2 kids te hebben.

Nee, ik ben blij dat jullie met elkaar gepraat hebben misschien komt het nu toch nog allemaal goed. Succes en sterkte iig :-*

:thumbup: :thumbup: Heel veel succes meid, ik hoop dat dit de eerste stap is op de goee weg ( en die zal soms best nog een hoop hobbels hebben, hoor, maar ik hoop at het uiteindelijk goed komt !

Jeetje Charity wat een naar gedrag vertoond jouw vriend zeg. Vind het zo egoistisch als mannen zo doen. Was hij voordat je zwanger werd ook al zo lui? Pak hem maar aan hoor.

Ja en verder zet je neer dat je geen boodschappen kan doen met 2 kinderen, maar waarom kan dat niet? Is het niet te lopen naar de winkel? Of zie je er tegenop met 2 kids te gaan?

Zelf heb ik 3 kinderen en die neem ik regelmatig alle 3 mee naar de winkel. Dat gaat eigenlijk prima.

@gismolo wrote:

Jeetje Charity wat een naar gedrag vertoond jouw vriend zeg. Vind het zo egoistisch als mannen zo doen. Was hij voordat je zwanger werd ook al zo lui? Pak hem maar aan hoor.

Ja en verder zet je neer dat je geen boodschappen kan doen met 2 kinderen, maar waarom kan dat niet? Is het niet te lopen naar de winkel? Of zie je er tegenop met 2 kids te gaan?

Zelf heb ik 3 kinderen en die neem ik regelmatig alle 3 mee naar de winkel. Dat gaat eigenlijk prima.

ik met charity in het karretje zetten want die is zo druk dat ikanders alles vegeet en achter haar aan ren ipv boodschappen doen en ik zou nie weten hoeik met een karretje moet lopen als ik met de kinderwagen ben. ik heb och cht maar 2 handen

Oke ik snap hem. Hier loopt Ian (3,5 ) altijd met een eigen karretje. Ik zeg hem dan wat ik nodig heb en dan pakt hij het. Gaat altijd super! Maar goed dat ligt ook aan het kind natuurlijk. Onze oudste was rond die leeftijd ook altijd een draakje, maar goed ik ging toen wel altijd gewoon boodschappen doen als ik wat nodig had. Dan was het maar even krijssen in de winkel. Maakte altijd van tevoren wel een lijstje zodat ik niks kon vergeten.

Sterkte meid :hug:

Ik hoop dat je vriend gauw inziet dat hij je meer moet steunen.

:-* Gismo

@gismolo wrote:

Oke ik snap hem. Hier loopt Ian (3,5 ) altijd met een eigen karretje. Ik zeg hem dan wat ik nodig heb en dan pakt hij het. Gaat altijd super! Maar goed dat ligt ook aan het kind natuurlijk. Onze oudste was rond die leeftijd ook altijd een draakje, maar goed ik ging toen wel altijd gewoon boodschappen doen als ik wat nodig had. Dan was het maar even krijssen in de winkel. Maakte altijd van tevoren wel een lijstje zodat ik niks kon vergeten.

Sterkte meid :hug:

Ik hoop dat je vriend gauw inziet dat hij je meer moet steunen.

:-* Gismo

als ik haar een eigen karretje geef vind ze even leuk en daarna moet ik hem rijden anders laat ze hem gewoon staan :?

heb weleens geprobeerd haar in het speelhoekje te zetten maar toen was ik haar kwijt was ze bij de tijdschriften boekjes aant lezen :oops:

Als ik haar gewoon laat lopen gaat ze verstoppertje spelen in de andere rijen :think:

ach ja nog een week dan gaat ze naar de basisschool !!!

Rich heeft deze week de hele week geholpen met de fles van 10 uur en hij is zaternacht zelfs opgestaan moest ik wel even komen helpen inbakeren omdat het hem niet lukte ik had een andere doek omdat die ene ook weleens gewassen moet.

Oh lekker dat ze volgende week naar school gaat, dan heb je wat meer tijd voor jezelf en kun je boodschappen doen e.d. onder schooltijd doen.

Super dat je vriend nu beter meehelpt. Ja joh je moet het ook echt samen doen hoor. Als je altijd alles alleen moet doen dan ben je op een gegeven moment helemaal op.

Vroeg me ook al af hoe het nu gaat. 'T lijkt de goede kant op te gaan :dance: succes! :-*

Hallo meiden

even een update .

Uit de onderzoeken van mijn therapeut is dan toch gebleken dat ik een PPD en een angststoornis heb die gevoelens dat ik het niet aan kan waren niet in normale mate.

Ik ben nu met AD begonnen en ga deeltijd therapie doen dus iedere dag een dagdeel in therapie.Omdat 1x per week therapie met deze combinatie van aandoeningen niet genoeg is en deeltijd therapie veel intensiever is.

Rich heeft van mij verplicht wat boekjes moeten lezen die ik van mijn therapeut heb meegekregen over de 2 aandoeningen in de hoop dat hij me iets meer gaat begrijpen. Hij heeft ze beide gister snel doorgelezen en heeft er 1 mee naar zijn werk nu om hem nog eens te lezen.

liefs