beleg op brood, koekjes met choco e.d.

Wat doen jullie op brood?

Ik geef smeerkaas, appelstrool, smeerworst, boterhamworst, gekookte worst, kaas, appelstroop, kipfilet.

Vruchtenhagel dus bv niet, mijn idee te veell suikers en wat ie nog niet kent, mist ie niet. Vanaf wanneer geven jullie dit?

En chocoladepasta/hazelnootpasta? Ik stel dit maar zolang mogelijk uit.

Maar er zijn ook veel koekjes met chocola, hoe gaan jullie daan mee om?

Chips, snoep? Krijgt ie van mij nog niet terwijl een vriendin het haar kind van dezelfde leeftijd wel geeft.

Ben ik nou te overdreven of is zij te makkelijk?

Ja, als ie het lust…dat snap ik ook wel. Maar gezonder is het toch niet, heeft straks zijn hele leven nog om te snoepen.

Joost krijgt altijd smeerkaas of smeerworst op brood. Soms kipfilet of heel soms pindakaas.

Verder krijgt hij alleen een kinderkoekje, rozijntjes e.d.

Ik vind het absoluut niet nodig om hem al kennis te laten maken met chips, koek, taart, patat of snoep. Het is allemaal hartstikke ongezond.

Zelfs over een danoontje voel ik me al schuldig :oops:

Ik heb op een school stage gelopen, waar kindjes van huis uit chocoladepasta op brood kregen (allochtone kindjes). De gaten zaten in de tanden.

Mij niet gezien :naughty:

Hier krijgen ze alles, hartig en zoet…

Altijd op waldkornbrood en in de ochtend altijd hartig in de middag zoet.

Ze eten al niet zoveel brood, dus een klein laagje choco of pindakaas vind ik niet erg…

Maar goed, mijn kinders krijgen ook gewoon ‘snoep’…, patatjes, pizza etc…Ze krijgen ook elke dag groente en fruit…Gewoon een beetje varieeren…

Als je wilt wachten met zoet lijkt mij wat je geeft prima…Ik vind het al heel wat…

Joy eet ook meestal waldkorn (of andere naam maar ziet en smaakt t zelfde :wink: ) en meestal met niks. Of met een beetje boter of kruidenboter anders moet ze geen brood haha. En vaak eet ze dan erna wel plakje kaas. Samen doen gaat niet want dan eet ze beleg zonder brood :doh:

Of ze eet warm sochtends. (rijst en groente)

Maar geen zoet indd. maar scheelt dus dat ze een hartige eter is :wink:

En koek met chocolade etc. Zie ik als snoep, snoep krijgt ze soms. Op feestjes bijvoorbeeld (we hebben best vaak feestjes dus dat is ruim voldoende) verder vind ze fruit en hartig ook gewoon veel lekkerder dus dat is gemakkelijk dan.

Oh…hier gewoon op brood (volkoren/waldcorn) wat hij lekker vind, zoetig en hartig dus, van smeerkaas tot schuddebuikjes.

Van snoep moet ie nog niks hebben, chips vind hij des de lekkerder (zo afentoe en met verjaardagen let ik er niet op…tis feest dan) verder als we een keer frietjes eten… prima hij krijgt ook gewoon…

Verder eten wij door de weeks gewoon gezond.

Koekjes beperk ik hier tot biscuitjes (gewoon van die simpele) soms tarwe, soms gewoon. Maar ook lange vingers. Of kinderkoekjes.

Voor chocola zie ik echt geen reden om dit speciaal voor hem in wat voor hoedanigheid te gaan halen.

Brood met kaas of vegetarisch beleg en stroop of jam.

Wessel is in de loop der tijd… (laatste 4 maanden ongeveer) echt gewoon alles mee gaan eten.

Dit betkent dat hij ook wel een snoepje bij anderen krijgt.

Ik haal zelf zo min mogelijk snoep in huis… (anders eet ik zelf alles op :angel: )… en eigenlijk… wat hij het liefst heeft als tussendoortje… is een appel!!! :thumbup: :thumbup: [/list]

Mara krijgt allerlei soorten kaas op brood. En vegetarisch broodbeleg en soms een gebakken eitje als wij dat ook eten. Zoet beleg vind ik niet nodig en we eten het zelf eigenlijk ook bijna nooit.

Tussendoor krijgt ze fruit, kinderliga of een soepstengel. Als we ergens op bezoek zijn mag ze van mij wel een koek mee eten maar uit mezelf wil ik haar nog niet laten wennen aan hele zoete koeken, snoep en chips. Vind ik niet nodig.

Amy eet vooral vleeswaren op brood, vind ze echt ontzettend lekker. Wij (mijn man en ik) zijn beide geen zoetekouwers, maar we hebben wel van die kuipjes jam in huis, die amy dan af en toe op brood krijgt, vind ze ook lekker.

Snoep hebben we nooit in huis. Wij zijn meer koek en chipseters en dat krijgt ze dus gewoon nog niet. Ze krijg rozijntjes over een dreumeskoekje tussendoor (of een soepstengel) en verder eigenlijk niet. Een enkel keertje als er een kindje op het kdv trakteert en er zit snoep bij, eet ze mee, maar thuis krijgt ze het dus nooit.

Jesse krijgt echt flink gezond te eten, maar twee keer in de week chocopasta op brood of een paar nibb-its, vind ik echt geen probleem.

Het is/wordt geen gewoonte, over één keer per week patatjes eten maak ik me ook echt niet druk.

Hij krijgt echt alle vitamines, mineralen, porties fruit groenten, vezels, aardappels ed binnen, en als het dus een keer wat minder gezond is of vettig nou ja, hij rent de hele dag door, dat rent hij er wel weer af.

Wij worden toch ook niet gelijk dik of ziek van een keertje patat en een avondje met chips?

Maar als ze het niet kennen, missen ze het ook echt niet hoor! Dus dan is het natuurlijk nog gezonder allemaal.

het eerste jaar mocht hij van mij absoluut geen zoet…

maar nu eet hij af en toe een broodje vruchtenhagel…

meestal eet hij pindakaas :sick: hier dan…

bij opa en oma eet hij gemberjam of rozebotteljam of smeerkaas of smeerworst…of een kaal broodje…

hier krijgt hij bruine tijgerbrood

bij mijn so krijgt hij meergranen zelf gebakken brood

en bij mijn ouders net wat ze hebben…als hij binnenkomt een wit bolletje en s’middags wel bruin brood

hij mag nu wel snoepjes van ons alleen met mate…

en het allerliefst wilt hij rozijntjes :inlove: daar laat hij zelfs zijn favoriet schatkistjes voor staan… :thumbup:

verder maakt het hem echt niet veel uit… ALS HIJ HET MAAR KRIJGT

HAHAHAHAHA men wat kan hij boos worden zeg als hij het kastje niet open krijgt waar de rozijntjes liggen HAHAHA

thanx IK*A voor die kastslotjes :thumbup:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hier krijgt ie alles wat ie wil

hij vindt vooral vruchtenhagel erg lekker

en verder ook nog de jam van sesamstraat

's morgens eet ie dat meestal, lekker bordje op de bank

dan moeten we meestal ook opschieten (als we moeten werken) en dat gaat er het snelste in.

's middags eet ie kaas, worst, en hagel op zijn brood.

ik laat hem dan zelf kiezen, doen ze op de creche ook

en meestal wil ie toch wel minimaal 1 boterham met kaas (= een kaaskop, net als zijn moeder :mrgreen: )

ik maak me er geen zorgen om

alles wat ie snoept, dat doet ie met mate en het zijn vooral de hartige dingen wat ie het lekkerste vindt.

bij ouwe oma weet ie de koektrommel te vinden

nou, ook niet erg hoor, ik at vroeger ook altijd alle koekjes op daar

is nu niks meer van te merken, want ik heb er totaal geen behoefte meer aan.

we hebben ook geen last met bijvoorbeeld visite; alles wat op tafel staat mag hij ook (behalve pinda;s) maar hij zal dus nooit er naar graaien, naar chips of kaasjes.

hij vraagt het netjes.

ik merk ook dat het periodes zijn en vanzelf weer over gaan.

soms wil ie chocoladehagel op brood, soms wil ie dat niet meer (zoals nu)

ik doe er niet moeilijk over

oja, en laatst was er een programma over suiker in eten… het zit bijna overal in, dus dat vind ik ook geen reden om hem dan niet dat koekje met chocola te gunnen.

Mariano krijgt ook van alles op brood ik doe er echt niet zo moeilijk over.

Ook krijgt hij wel eens chips of een koekje en ook wel een stukkie chocola.

Maar hij eet ook ontzettend veel fruit :mrgreen: daar is hij gek op.

En ik zie trouwens ook genoeg niet alochtone kinderen met verotte tanden.

Esmie

@esmie wrote:

En ik zie trouwens ook genoeg niet alochtone kinderen met verotte tanden.

Mee eens! Een collega van me deed haar zoontje altijd naar bed met een flesje drinken...gevolg: 5 tandjes van zijn gebit moesten getrokken worden, omdat ze niet meer te repareren waren en 3 konden nog gevuld worden, 1 van de tanden was al helemaal zwart en dood...
Het jongetje is overigens pas 4 geworden... Moeders heeft een preek gehad van de tandarts...

Arwen krijgt op haar brood: leverworst, boterhammenvlees, kipfilet, droogworst, kaas, smeerkaas voor kids, zonnatura appelstroop, zonnatura jam, biologische hazelnootpasta (AH) en soms vruchtenhagel. Een heel enkele keer pindakaas. Ze krijgt tarwebrood en in het weekend vaker een krentenbol.

Snoep: Nijntjekoekjes, rijstwafeltjes, rozijntjes, peperkoek en op een verjaardag mag ze een bakje Nibbits.

We zijn nu langzamerhand wat losser aan het worden… wat gekruider eten, en vorige week op een feestje heeft ze voor het eerst een stuk frikandel gehad. Het is een kleine lekkerbek, want ze wil altijd alles proeven, haha. Als ik een stuk vlaai heb, krijgt ze echt wel een paar hapjes of zo, maar dat is allemaal incidenteel.

Ik vind het onnodig om haar nu al vol te stoppen met vanalles. Ze eet lekker, goed, gezond en gevarieerd.

Vruchtenhagel adviseren ze juist bij de dietiste. Schijnt niks in te zitten (hoewel het er wel zo uitziet met al die kleurtjes…) Heb ik me laten vertellen dan…

Lara had al ongeveer 3 maanden geen hap brood (of broodvervanger)meer gegeten, toen ze opeens wilde mee-eten van mijn boterhammetje met pasta. U snapt het… Lara ontbijt met hazelnootpasta. Geheel tegen mijn principes, maar ja :? .

Het blijft wel bij die ene boterham. Bij de lunch krijgt ze smeerkaas. Kaas en vlees lust ze ook, maar dat eet ze er dan vanaf en laat het brood liggen. Ander broodbeleg eet ze niet. Zij is daar heel makkelijk in: lust ik het niet, of ken ik het niet, dan eet ik het niet.

Ze krijgt weleens een babykoekje tussendoor, maar ik geef sowieso weinig tussendoor. Snoepjes of ‘echte’ koekjes of chips of chocolade krijgt ze allemaal niet, behalve als het feest is. Als ik een koekje eet, dan hapt zij weleens mee, maar dan eet zij twee muizenhapjes en ik de rest.

Gek eigenlijk, dat een diëtiste je voedsel adviseert waar ‘niks in zit’. Het lijkt wel alsof tegenwoordig het belangrijkste criterium voor voedsel is wat het allemaal níet mag bevatten. Alsof voedsel niet je belangrijkste bron is van alles wat je nodig hebt :? .

Joost is geen grote eter dus hij mag zelf kiezen wat hij op brood wil. Ik ben al blij als hij s’ochtend een half boterhammetje en smiddags 1 boterham eet. Meestal zit er vruchtenhagel of gestampte muisjes op.

Hij mag van mij alles als tuusendoortje; snoep , nibbits of koekjes , zolang het maar mate gebeurt vind ik het prima. Als wij frietjes eten, eet hij gezellig mee en krijgt ook een stukje frikandel. Zou niet weten waarom dit slecht zou zijn. Ook kinderen hebben de nodige vetten nodig…

@mamawendy wrote:

Vruchtenhagel adviseren ze juist bij de dietiste. Schijnt niks in te zitten (hoewel het er wel zo uitziet met al die kleurtjes…) Heb ik me laten vertellen dan…

Veron eet geen brood meer zonder vruchtenhagel dus nu krijgt hij brood met smeerkaas en daarover vruchtenhagel of brood met hartig beleg met daarover vruchtenhagel… Soms wil hij het persee ook over zijn fruit… Ja ik heb een raar kind :mrgreen:

(van Sonja B mag je ook vruchtenhagel dus ik dacht al dat het niet zovee kwaad kon)…

Verder krijgt hij wel elke dag een koekje of 2 (kinderkoekjes) en af en toe een hapje van een ijsje en een hapje van een glaceekoek als wij die eten…

Chips ofzo krijgt hij eigenlijk niet omdat ik dat gewoon weg vergeet te geven :mrgreen:

Ik sla wel altijd de snoepjes af in de winkels, vind dat ook totaal overbodig…

Het is niet zo dat hij niet van mij mag snoepen hoor maar hij vindt fruit veel lekkerder…

gr patricia