beleg op brood, koekjes met choco e.d.

Teun eet hier ook gewoon alles wat wij ook eten. En wij snoepen niet, houden wel van koekjes. Dus bij de koffie krijgt Teun ook gewoon een beker drinken met een koekje. Chips/nootjes e.d. hebben we alleen met speciale gelegenheden in huis, en dan mag Teun ook wat. Meestal haal ik voor hem dan nibbits ofzo, omdat dat naar mijn idee minder gevaar voor stikken meebrengt dan nootjes of gewone chips.

Maar ik ben dus van mening dat je peuter op een gegeven moment met de pot mee-eet, hij dus ook alles mee-eet. En dat je je eigen eetgewoonten daarop aanpast. Ik zou het vreemd vinden als je zelf een pot snoep wegwerkt en je kind mag het niet.

Dus, gewoon gevarieerd en zolang het niet ten koste gaat van de gewone maaltijden. En sinds hij volledig mee-eet, ook 2 keer per dag tanden poetsen (en soms 3 keer).

Anyk krijgt eigenlijk alles. We kunnen moeilijk haar dingen ontzeggen terwijl Yoni het wel krijgt. Bij Yoni hebben we ons nog wel een tijd kunnen houden aan weinig snoep en zoetigheid, maar ja.

Vruchtenhagel is overigens 1 van dingen die mijn vriend met zijn suikerziekte wel mag hebben.

Gelukkig hebben we 2 kinderen die dol zijn op fruit en niet zoet zijn aangelegd. Een snoepje of koekje op zijn tijd vinden ze lekker, maar meer ook niet.

En helaas, ondanks weinig zoetigheid en goed poetsen heeft Yoni een waardeloos gebit met veel gaatjes en kiezen die gewoon afbrokkelen :?