Belachelijk..

Onze bieb is overgenomen door een grotere instelling.

Vorig jaar bestond de contributie 13 euro en nu 20 euro!!

Ik vind dit echt zo belachelijk hoog , alleen omdat ze zijn overgenomen :?



Stomme is, ik doe het toch wel, omdat ik gek ben op boeken, maar vind de stijging echt veel dit keer

zoooooooooooo das veel ! :shock:

Denk dat dat het eerste is dat mij opvalt dat in Nl duurder is dan bij ons. :think:

hier in onze gemeente in België is het 5 euro/jaar.



maar anderzijds: boeken aankopen is natuurlijk ook niet goedkoop.



toch nog veel leesgenot meis !



liefs

Gerda

hier betaal je 36,50 per jaar :silenced:

Ja dat wilde ik net zeggen Fiep, hier betalen we ook € 35,- per jaar. Ik vind

het nog goedkoop :slight_smile:

haha dan is het nog wel goedkoper,maar vind de stijging wel hoog :think:

de steiging is idd wel hoog wij betalen 40 euro per jaar (ik ben niet meer lid trouwens)

Hier is het dus ook 20 euries.

Hier vorig jaar ook een flinke stijging en toen ook nog per boek moeten gaan betalen wat je leent. Of je moest een nog hoger bedrag betalen. Omgerekent moest je dan echt veel boeken op jaar basis lenen wilde je het bedrag eruit hebben.



Het ergste vond ik nog dat ik in november mijn lidmaatschap heb verlengt, zoals het was. En in januari krijg ik dus de brief dat ik per boek bij moet gaan betalen. Vindt het dan wel zo netjes om dat in November al te melden :think:



Oja heb hem dus nu stopgezet.



Lezen is echt mijn hobby, maar ruilen van boeken met vriendinnen werkt ook goed

Hier is het ook dertig euro. Ik vind het belachelijk veel :snooty:

De stijging van 7 euro lijkt wel veel maar in vind 20 euro per jaar een koopje! Hier is het bijna 40 euro.

Het kost hier iets meer dan 30 euro

@Sweet-Love wrote:

Hier is het dus ook 20 euries.




Ja, is nu dezelfde instelling geworden. Heel de kop van noord-holland.



Wij betalen alleen boete dan als je te laat bent. Dat overkomt me ook geregeld omdat ik 5 dagen werk :lol: :lol: En als ik een keer vergeet om op zaterdag er heen te gaan, kan ik weer een hele week wachten haha.

Als je ook nog eens per boek moet gaan betalen kap ik er ook mee. :wall:

Hier is het 36,50 euro !



En dan ben je er nog niet, elke boek die je leent kost je ook nog eens 0,10 euro cent !



Ik vind het dus ontzettend duur.



Je hebt het meer over de stijging, het is inderdaad dan veel, maar aan de andere kant zou ik het zo willen overnemen, scheelt me ruim 16,50 euro !



(en nee ik zeg het niet op, mijn man is nou eenmaal ontzettend gek op lezen, leest er graag per maand zo een 4 van ! Geen idee waar hij de tijd vandaan haalt :mrgreen: , maar ik neem het hem dus niet af en Jelle gaat straks ook naar de bieb, vind ik belangrijk ! Liever naar de bieb dan boeken steeds kopen, ben je nog meer kwijt !)

@Femke, mama van Jelle wrote:

Jelle gaat straks ook naar de bieb, vind ik belangrijk ! Liever naar de bieb dan boeken steeds kopen, ben je nog meer kwijt !)




nano gaat ook al een tijd naar de bieb, helemaal gratis. en hij vindt het helemaal geweldig!!

ikzelf heb mijn abo een jaar of 4 geleden opgezegd. kom niet meer aan absurd vele lezen toe, en koop ook graag boeken.

20 (45 ) euro per jaar is toch niet duur voor ongelimiteerd boeken lenen?



Ik snap het probleem niet zo.



20 euro per maand, dat is pas duur en dan eigenlijk nog niet als je veelvuldig leent.



Een boek kopen is veel duurder.

20 euro per jaar is een schijntje. Koop tegenwoordig maar eens een tijdschrift (welke ook bij de bieb te leen is). Je kunt je murw lezen voor dat bedrag ! Bovendien lezen kinderen gratis.

Vergeleken met sommige is het idd een schijntje.

Ik de leek dacht dat het overal hetzelfde kostte :silenced:



Maar daarom vind ik de steiging wel veel.



Ik haal dat geld er echt wel uit haha. Ik lees me te pletter.



Kinderen gratis zal hier ook wel zo zijn, geen ervaring mee :wink:

Vervelend!

Hier heb ik een lidmaatschap voor de kids, dat is gratis tot 12 jaar…

Ik mag dan zelf ook altijd wat boekjes meenemen :thumbup:

ik betaal 47,50 in het jaar :shock: dus huh , vind het zelfs nog goedkoop hahaha

@Heleen wrote:

Vervelend!

Hier heb ik een lidmaatschap voor de kids, dat is gratis tot 12 jaar…

Ik mag dan zelf ook altijd wat boekjes meenemen :thumbup:




ow echt? dat mag hier dus niet. op een kinderpasje kunnen alleen maar kinderboeken (ook wel logisch, vind ik).



en tuurlijk is de stijging procentueel enorm hoog, maar de kosten blijven toch nog best te overzien met 20 euro per jaar, lijkt me.