bekkeninstabiliteit up 3

Ik heb een bekkenband. Maar heb niet echt het idee dat het helpt…

Ik voel idd wel het verschil als hij af gaat…Maar niet dat het daadwerkelijk helpt als ik werk of loop het schiet er net zo hard in.



@ Melanie.



Ik had al een topic gemaakt in het desbetreffende topic maar mijn uitkering loopt niet via het uwv omdat mijn opdrachtgever verplicht is om mij 4 weken door te betalen. ( eerste 2 weken zijn van mij ) En ik heb dus geen recht op zwangerschapsuitkering ook niet na die aantal weken



Ik reageer even in het topic zelf…



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=96040



:-*

Heb je wel oefeningen meegekregen? Het valt of staat met de juiste oefeningen…



In de 1e zs had ik erge bekkenpijn, in de tweede begon het weer. Andere fysio,

andere oefeningen en die hielpen echt een stuk beter. Ik ben een aantal keer gegaan

en voor de rest zelf de oefeningen thuis gedaan.



2x pw naar fysio? Ben je daarvoor goed verzekerd, anders kun je die consulten

ook nog eens zelf betalen.



Bij mij was de oefening voor de dwarse buikspier dé oef om de pijn in bedwang te houden.

Niet dat ik pijnloos was, maar tot ik in week 34 was, was het redelijk te houden.

Ik kon niet winkelen ofzo, maar het ging iig beter.



Als je elke dag ontspanningsoef doet voor je bekken en de dwarse buikspier

oefent, dan hoop ik dat het te houden is. Huishoudelijk werk zal wel moeilijk zijn

helaas, ik heb op een gegeven moment zelf huishoudelijke hulp moeten zoeken,

want ik kon echt mn huis niet schoonmaken.

Het wordt dan voor jou heel lastig het werk vol te houden… sterkte iig :hug:

sluit zich aan bij wat Kroes zegt: oefeningen schelen zoooooo veel!!!

Ik krijg 18 behandelingen vergoed. Dus nu zit ik er sowieso niet aan en ik had het al aangegeven bij de Peut dat ze het ook even in de gaten hielden… Dus daar maak ik mij niet z druk om hou het zelf ook in de gaten…



Wat we op dit moment doen is de 2 afgelopen keren een soort massage app. op mijn pijnlijke deel zetten. En het helpt wel. Ik ben dan wel een tijdje pijnvrij. En de kleine schopt mij helemaal lam als ze bezig is…



Ik heb ook oefeningen meegekregen maar dat zijn dingen die ik bij de 1e deed bij zwangerschapsgym. De welbekende aanspannen van de bekkenbodemspieren als ik opsta…

Dinsdag moet ik weer en waarschijnlijk weer massage en oefeningen…



Ik ben benieuwd.

Wat voor soort oefeningen deden jullie dan?

Doen; ik ben nu 23 weken zwanger en ik heb zowat nog voor de zwangerschapstest droog was :stuck_out_tongue: de bekkenfysio opgebeld. Ik wilde die pijn van de vorige keer echt niet nog een keer!

Volgens mijn bekkentherapeute verzwakt je met een bekkenband de spieren alleen nog maar verder.



Ik lig elke avond 10 min met mijn knieen uit elkaar, voeten tegen elkaar in bed. Dan doe ik buikspieroefeningen voor de schuine buikspieren op een matje. Dan een oefening waarbij je je bekken omhoog duwt, maar dan met voeten bij elkaar, knieen uit elkaar, vanwege de juiste spieren die je dan pakt. En nog rekoefeningen voor de bilspieren.

En mocht ik overdag een verkeerde beweging maken, waarbij het in mijn bekken schiet, dan heb ik oefeningen waarbij ik mijn bekken weer recht kan zetten.

Verder moet ik elke dag 30 min stevig lopen. (niet dat dat elke dag lukt trouwens…)



Maar ik zou er niet zo maar aan beginnen, bij de meeste oefeningen vind ik instructie erg noodzakelijk om ze goed uit te voeren. Bovenstaande oefeningen zijn allemaal opgegeven door de bekkenfysio.



Ik ga nu ongeveer 1x per 4 weken naar de bekkenfysio, op het einde wordt het vaker zei ze al. En als het hoofdje indaalt zijn bepaalde oefeningen niet meer goed; het bekken zit dan vast vanwege dat hoofdje wat ertussen zit. Dus dan wordt het wel meer masseren.



Bij de zwangerschap van Arielle werd ik vanaf week 30 ofzo ook 2x in de week gemasseerd. Daarvoor 1x in de week. Dat hielp 30 min. Dan was het weer net zo erg als voor de afspraak. Maar toen zat ik bij een fysio die zei ervaring te hebben, maar die dat dus achteraf gezien totaal niet had. Bekkenfysio is een totale extra studie van een aantal jaren.



Ik vind het ongelofelijk; de eerste keer had ik ZO ontzettend veel pijn! En dan echt botpijn, bekkenpijn. Nu voel ik pas sinds 2 weken dat mijn spieren het zwaar beginnen te krijgen. Maar bekkenpijn heb ik niet, tenzij ik een verkeerde beweging maak, dan schiet het erin. Maar daarvoor heb ik dus oplossingen.

En dan moet je dus nagaan dat ik dit keer ook nog een dreumes erbij heb die toch echt in en uit bed, de stoel en het autozitje en op en af de commode, de trap etc moet tillen!

wat BF zegt…



en bekkenbodemspieren aanspannen? Dat was juist iets wat ik NIET meer mocht doen.

Niks aanspannen, alles juist ontspannen. Bij mijn vorige fysio had ik dat ook geleerd…

zelfs mn bilspieren hield ik vast :?



Als je de dwarse buikspieroefening leert, dan neemt deze spier het over als je bijv opstaat.

Zodat andere spieren niet aan je bekken gaan lopen trekken…



zo is het iig mij nu geleerd en deze zs had ik beduidend minder last, dus ik neem even aan

dat t waar is…

Volgens mij is er ook nog verschil of je juist te sterke of te zwakke bekkenbodemspieren hebt.

Te sterk dan moet je inderdaad geen spieren aanspannen, maar leren ontspannen.

Te zwak dan krijg je dus wel oefeningen om je spieren te trainen.

Ben geen expert hoor maar dat heb ik begrepen van mijn mensendieck therapeut.

Ik heb juist te zwakke spieren waardoor ook mijn urine loopt als ik nies o.i.d.

Ik moet ze dus wel aanspannen als ik opsta of een beweging maak waarvan dat nodig is. EN het is gewoon goed voor mijn plasspier…



Erg hoor… Ik moest laatst vreselijjk spugen omdat we iets verkeerds hadden gegeten. En bij elke spuug poging kwam mijn urine aan de onderkant eruit. :frowning: En toen ik opstond lag er echt een plasje :oops: :frowning: Ik heb er toen bij stilgestaan omdat ik mij zo misselijk voelde maar wat voel je je dan lullig zeg. UItgekleed en gedoucht. EN ik hop echt dat het minder word.

@nachtvliinder wrote:

Ik heb juist te zwakke spieren waardoor ook mijn urine loopt als ik nies o.i.d.

Ik moet ze dus wel aanspannen als ik opsta of een beweging maak waarvan dat nodig is. EN het is gewoon goed voor mijn plasspier…



Erg hoor… Ik moest laatst vreselijjk spugen omdat we iets verkeerds hadden gegeten. En bij elke spuug poging kwam mijn urine aan de onderkant eruit. :frowning: En toen ik opstond lag er echt een plasje :oops: :frowning: Ik heb er toen bij stilgestaan omdat ik mij zo misselijk voelde maar wat voel je je dan lullig zeg. UItgekleed en gedoucht. EN ik hop echt dat het minder word.




Er is nog hoop. Bij mij is het echt beter geworden. Maar ik had het minstens net zo erg :hug: