Bekkeninstabiliteit NA de zwangerschap

@Mamalien wrote:

HANNAH hoe is het afgelopen??

Wat gaan ze doen? Kunnen ze wat voor je doen?



Hier gaat het nu veeeel beter.

Op advies van spine and joint nu elk uur een kwartier liggen (in zenmodus en dus niet gaan bellen ofzo :oops: ) en verder proberen op de been te blijven (maar dan wel 15 min zitten, 15 min lopen, 15 min zitten enz).

Heb het er heel druk mee met daar om denken maar ben daardoor echt al enorm vooruit gegaan!

Goed hè! :smiley:

En ik kan eerder terecht in die revalidatiekliniek dus start nu waarschijnlijk half augustus :dance: .




Hoi Mamalien,



He Collega :lol: , ook ik ga revalideren in het spine and joint! Ik krijg zes maanden de tijd om te revalideren. In de hoop dat ik helemaal beter wordt…

Zo niet dan gaan ze de bekken toch aan elkaar schroeven :? . Momenteel

zijn mijn spieren ook niet “fit” genoeg voor een zware opertatie.

Ondertussen loop ik ook krukken en heb ik een bekkenband. Ook zit ik nu iin de ziektewet en probeer ik te rusten en in beweging te blijven.

Gelukkig heb ik nu nog zwaardere pijnstilling, maar het leven blijft zwaar met BI.

Ik had zelf gebeld met het Spine and joint en waarschijnlijk kan ik eind augustus terecht (moet eerst nog de onderzoeken krijgen ect.).



Ik ben opgelucht dat er iets gaat gebeuren in de hoop dat het ooit goed gaat komen. Maar baal wel van de afstand, ik woon in Arnhem en Rotterdam ligt 120 km verder op. Helaas ben ik door de pijn niet in staat om auto te rijden…maar ja dat zien we tegen die tijd wel!.



Maar wat fijn dat je in augustus al terecht kan! En merk je nu al dat je minder pijn hebt als je om de uur een kwartier gaat liggen?



Ik ga weer verder!



Liefs Hannah

Hé wat grappig!

Dan komen we misschien wel in dezelfde groep! :lol:

Ik ben wel benieuwd naar jou medicatie en ik kan je nog wel wat over die onderzoeken vertellen (net gehad hè :wink: ) dus ik Pb je wel even!

Veel sterkte voor jullie beiden!



Ik ben ook ooit al 2 keer heel hard op mijn stuit gevallen.

Nou ik ben voor het eerst naar die revalidatiekliniek geweest…

2 uren daar geweest en 6 uren reistijd :? .

En dan te bedenken dat ik maar met pijn en moeite 60 MINUTEN kan zitten :? .

Was het ook nog gewoon kennismaking…

Maar goed ik kom in een groep van 5 man/vrouw en 3 begeleiders. Aan de begeleiding zal het dus niet liggen :lol: .

Volgende week begint echt het trainen en volgens mij wordt het wel heftig slik…maar ik ben ook blij dat er eindelijk wat gebeurt!

Ik hoop dat de pijn mee gaat vallen (48 uur niks kunnen is ok volgens hun; langer niet :o …).

Ik moet elke woensdag en donderdags gaat Maaike gelukkig naar het KDV.

Ik moet haar alleen dan wel zelf ophalen (met de fiets…) en vrijdags zijn we met zijn tweetjes thuis…ik hoop echt dat ik dat kan.

Al met al wish me luck want ik heb het wel nodig denk ik :slight_smile: .

Hallo dames,



Hier een update van mij!

Ik ben afgelopen zomervakantie naar Marokko geweest (land van herkomst) en heb daar een soort van revalidatie programma gevolgd.

Elke dag oefeningen en elke dag werd ik met kruidenolie gemasseerd ook moest ik elke dag naar de sauna en werd ik daar ingebakerd (schrijf je het zo??)…het resultaat is gelukkig erg goed,ik kan zonder krukken lopen! Ik heb zelfs geen pijn meer in mijn rug en bekken (alleen bij zware inspanning)…



Alleen heb ik nog wel erge pijn in mijn linkerbeen. Nou ben ik daarvoor bij de Neuroloog geweest en ben ook onder de MRI geweest. Conclusie:

rughernia die operatief verwijderd MOET worden (ivm uitvallen van mijn linkerbeen). Ik moet dus ook binnen vier weken onder het mes.

Het schijnt dus dat ik twee dingen tegelijkertijd had BI en hernia. De hernia heb ik opgelopen tijdens de bevalling (verkeerd persen)…



Ik ben blij dat ik nu al minder pijn heb ook ben ik blij dat ik behandeld ga worden voor mijn hernia. Ik hoop dat ik snel zal herstellen…



Mamalien, ik hoop dat je goed zult opknappen van het revalidatieprogramma! Heel veel strekte! je kunt het.



Liefs

Fijn Hannah dat het zoveel beter alweer gaat, veel sterkte voor straks bij de hernia operatie…

klinkt geweldig hannah!

Die hernia overleef je wel en dan ben je er vanaf :dance: .

Ga je dat onderzoek in Rotterdam nog wel doen of heb je dat afgezegd?



Ik ben ook al een stuk opgeknapt door de revalidatiekliniek :thumbup: .

Echt een aanrader voor iedereen die er lang mee loopt!(of niet loopt dus eigenlijk :wink: :mrgreen: ).

Hallo meiden



Ik heb eigenlijk een vraagje weet niet of het hier thuis hoort maar ik heb ook pijn in mijn bekken en vooral aan de voorkant bij mijn schaambeen ,maar dat speelt zo nu en dan





waar ik vreselijk mee zit is pijn in mijn rug en dan niet de pijn die je hebt als je je bijv vertild dat het erin schiet zeg maar maar echt constante zeurende heel vermoeiende pijn…loop bij fysio maar helpt niks heeft iemand een idee wat dit is of is het voor iemand herkenbaar…ik kan dus net als de schrijver van dit topic niks lang vooral zitten niet …HELP



Wordt er moedeloos van



Bij mij is het allemaal meteen begonnen na de bevalling die vrij snel is gegaan …



Liefs Dotty



hoop dat iemand iets weet

Nog een vraagje ik heb bijv heel erg veel zeurende pijn als ik moet poepen of gepoept heb HIHIHI lekker verhaaltje maar herkent iemand dit…

Hoi,

Ben nu bij de fysio ivm een zeurend gevoel in het gebied bij mijn stuitje wat na inspanning/ of juist na een tijdje zitten erger wordt. Heb er een uitgebreide uitleg gehad en heb oefeningen om te doen. Ben via de h.a gestuurd en hij vond dat 3 maanden na de bevalling wel lang was, had met een paar weken na de bevalling al weg moeten zijn. Dus…Naar de h.a. gaan en je laten doorverwijzen naar de fysio!!!

Beetje lang verhaal voor nu, want ik ga zo lekker mijn bedje in, maar ik zal mijn leven lang last houden van bi. Soms heb ik opeens een dag geen pijn en dat is dan heel raar, maar ook heel verradelijk, want dan wil ik gelijk alles doen, met als gevolg weer een paar dagen extra veel pijn. Afgelopen nacht ook bijna niet geslapen van de pijn. Mijn si gewrichten schieten steeds scheef, tijdens tweede bevalling stuit naar binnen geklapt, was helemaal verdwenen en die is weer terug gezet en soms kan ik bijna niet meer lopen of gewoon echt niet meer. Inmiddels ken ik mijn grenzen beter, maar als ik mijn dochter wilde leren fietsen zonder zijwielen vond ik het wel erg dat ik maar 1 rondje kon meerennen en dat het dan al niet meer ging :cry: . Op mijn werk krijg ik een speciale aangemeten stoel (700 euries schaam schaam :oops: ) waar ook een stuk uit de stoel weg is waar mijn stuit op steunt dus die druk is dan al weg. Lang staan gaat niet, fysio helpt even, hapto niet, osteo niet, dus dan maar accepteren en pijnstillers.



Zo toch nog een heel verhaal.

Hier ook nog steeds last van mn bekkeninstabiliteit helaas :?

Ik heb na de bevalling 1 jaar lang 2x per week fysio gehad maar het helpt niet ik blijf last houden. Heb me er maar bij neer gelegt dat het nooit meer over gaat, het lastige is dat ik constant erom moet denken dus niet te lang lopen, zitten of liggen moet echt om mezelf denken anders lig ik zo een dag plat op bed omdat ik niet kan lopen.

Hoi meiden,



Ik had voordat ik zwanger was al een jarenlang bekkeninstabiliteit. Mijn rechterbeen was dan ineens een stuk langer. Dus ik liep steeds mank.



Na een tijdje fysiotherapie was dat ineens over.echt heel vaag. Tijdens mijn zwangerschap heb ik ook nergens last van tot 2 weken na mijn bevalling begonnen de klachten weer. Mijn lies deed onwijs pijn. Soms moet ik zo niezen en dan kan ik echt schreeuwen van de pijn. au…



heel veel sterkte dames!!!

Jij ook sterkte Jess.



Meiden hebben jullie dat ook? heb altijd veel pijn van mn bekken tijdens sex baal er zo van, en de dag erna aauuuww :silenced: dan loop ik echt te wankelen van de pijn. Baal er zo van zou het ooit overgaan?

Ik heb ooit van mijn bekkenbodemfysio een gecopieerd pakketje met standjes gekregen :mrgreen:. Houding schijnt wel uit te maken!

Dus misschien wordt het tijd om wat creatief te worden :wink: of in iedergeval eens wat anders uit te proberen.

Ik had het ook maar het is de laatste tijd beter. Maar ik moet zeggen dat ik nog wel steeds de angst heb en zowiezo 's avonds veel pijn heb; komt mijn sexleven niet echt ten goede zeg maar :? .

Je moet in iedergeval veel druk op je bekken voorkomen dat geeft de meeste klachten (volgens mijn stenciltjes :mrgreen: ).



Voor iedereen die het heeft over ‘nooit meer overgaan’ en ‘accepteren’:

http://www.spineandjoint.nl/home.html

Bekijk deze link eens!

Ik zit daar nu en ze hebben een slagingspercentage van 90%!!!

En dan behandelen ze alleen mensen die al meer dan een jaar klachten hebben en uitbehandeld zijn in het reguliere circuit.

Er is een wachtlijst want ze ze zijn de enige in Nederland (prins claus heeft er zelfs getraind en mensen van cirque du soleil hebben ze behandeld; grappig hè). Wie info wil pbt me maar :-* .

Dank je Mamalien.



Verschillende standjes heb ik ook al geprobeerd met mn ex niks hielp. Ben nu alleen dus heb er ff geen last van gelukkig maar vervelend is het wel.

Heb bijna altijd pijn, lig zoals nu ook net op de bank maar voel het gewoon pijn doen maakt niet uit wat ik doe het is er altijd :?

Even uiten hier! Gisteravond echt onwijs pijn gehad. Ik kon nauwelijks lopen. Slapen deed onwijs pijn. Ben echt onwijs verdrietig. heb zo verdriet t.o. mijn zoontje en mijn man. Ben ook zo bezorgd hoe ik zoontje lief ga verzorgen als ik alleen ben.

:hug: :-*

Tyas is nu 10 weken oud en hie rlijk thet ook nog niet echt beter te gaan wat de BI betreft :cry: De eerste wekenliep ik als een kiviet maar de laatste weken gaat het eigenlijk steeds slechter. Dinsdag kan ik bij de osteopaat terecht en als dat niets helpt maar weer een ritje naar de huisarts. Vandaag loopt mijn verlof af maar ben direct de ziektewet weer in gegaan. Ik werk bij de thuiszorg en heb voor mezelf gesteld dat zolang ik hier thuis niet normaal kan functioneren ik dat bij een ander niet eens ga proberen. Met de tijd zal ik op kantoor gaan werkenmaar we hebben de afspraak dat ik de komende weken nog even aan mag kijken.



Merken jullie veel onbegrip in jullie omgeving?

Nee maar je moet zelf wel duidelijk zijn in wat je wel en niet kan omdat dat het lastige is met BI; het is de ene keer beter als de andere keer en je kunt vaak alles wel maar alleen heel kort :? .

Dus lijk je nou niet bepaald gehandicapt terwijl je dat in feite wel bent.



Hier veel begrip maar weinig hulp helaas…



STerkte Esther! En nog gefeliciteerd :slight_smile: .