Bekkeninstabiliteit NA de zwangerschap

@ memmie, hoe gaat het nu?

Na de bevalling is alles extra pijnlijk, mss is het nu beter?

Anders zou ik echt adviseren naar een fysio te gaan. Of een mensendieck/cesar, daar heb ik zelf enorm veel aan gehad.



@Natascha, hoest nu? Cesartherapie zou voor jou ook goed zijn. Ik had

na de bevalling een heel verkeerde houding aangenomen (door pijn en

hypermobiliteit) en dat heeft ze mooi verholpen :thumbup:



@Loesje; mij is toen verteld dat ik echt moest wachten met een tweede

kind tot ons eerste kind 3 jaar was. Toen dacht ik :shock: maar nu achteraf

zie ik dat het nooit was gelukt zo snel. Een kind van 2 is nog zo onzelfstandig

en moet je nog zo vaak tillen. Niet echt geweldig voor je bekken.



@Heleen; alles goed daar? :-*



Als ik zo terug lees kan ik toch al behoorlijk meer met mn pilates! Ben er

helemaal blij mee. Doe het echt niet regelmatig genoeg, zeker in deze

drukke tijd. Ik werk nu 3 weken fulltime, dus dat kost een hoop tijd, zeker

in combi met kind.

Maar ben allang blij dat ik het werken doe zonder klachten in lichaam :dance:

Over een tweede kind zijn we nog steeds niet uit :oops: Ik blijf twijfelen

en beren op de weg zien :oops:

@kroes: Tegen mij hebben ze niet gezegd dat ik tot ze 3 is moet wachten :wink: . Ze hebben mij geadviseerd iig tot aankomend voorjaar niet zwanger te worden (en aangezien ik dan weer in jan. uitkom hebben we zelf maar bedacht om tot juni te wachten), maar echt veel langer dan dat wil ik ook niet wachten moet ik eerlijk zeggen. En ja, bij mij rammelen mn eierstokken dus echt heel erg :smiley: .

Ik WEET nog dat mn zwangerschap vreselijk was, dat ik aan het eind mn huis niet meer uitkwam behalve voor gyn bezoekjes en daarvoor zelfs een rolstoel moest pakken. Zelfs vandaag met die mega files waar ik ook heel lang in stil heb gestaan, voel ik mn stuitje en schaambot heel erg, maar dat weerhoud me er niet van om nog langer dan de zomer te wachten :oops: .

Misschien heel erg, want ik weet dat ik er bij een 2e weer last van ga krijgen, 90% kans, en ik gok dat ik daar wel in zit. Maar ik moet er niet aan denken om dat me ervan te weerhouden. Volgende week ga ik weer 4 hele dagen werken, mn dochter is nu 11 maanden. Misschien ben ik er nog niet helemaal aan toe, maar ik wil gewoon weer beter zijn, dat mocht ik volgende zomer meteen zwanger worden ik minstens een half jaar niet ziek heb gestaan op mn werk. Ik neem de eerste 3 maanden volgend jaar nog een extra dag vrij per week op, om zo mn vakantiedagen op te maken die ik dit jaar wel heb gehad maar niet heb opgemaakt, maar ook omdat ik die ene dag gewoon nodig heb. Misschien ben ik vreselijk naief en heb een bord voor mn kop zo groot als ??? maar wat vind ik kinderen leuk :o en ik wil graag dat mn dochter iig nog 1 broertje of zusje krijgt dus ik ben stronteigenwijs en ga er voor. Of er ooit nog een 3e gaat komen, dat weet ik dan weer niet. Wil er erg graag 3, maar of ik nog 2 keer dit circus wil meemaken, dat denk ik niet.



Ik kan me ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed voorstellen dat je er zelf over aan het twijfelen bent. Als mijn eierstokken niet zo hard rammelden voor een 2e had ik er ook echt nog eens goed over na gedacht, want zwanger en een roze wolk ??? Nou dat gaat bij mij ook niet samen. En jullie moeten samen beslissen of je jou lichaam nog een keer door zoiets wil laten gaan en of dat het 2e kindje waard is. Want het is natuurlijk niet niks dat je een paar jaar van je leven kwijt bent door pijn en niet goed kunnen lopen. En hoeveel leeftijdsverschil wil je max tussen je kindjes hebben?



@natascha: :hug: balen dat het zo slecht gaat. helpen de pijnstillers wel een beetje en wanneer kun je in het ziekenhuis terecht :hug:

Hey meiden…



Nou ik ben dus laatst bij de revalidatiearts in het ziekenhuis geweest.

Wat ik daar te horen kreeg was volkomen nieuw voor me.

nl t volgende:



Volgens die arts komt echte BI zelden voor in Nederland, als je al van echte BI spreekt moet er toch een ongeluk of iets dergelijke zijn gebeurd waardoor t bekken een flink trauma opgelopen heeft.



Waarom wordt dan veelal de diagnose BI gegeven, omdat men vaak niet weet wat er nu echt aan de hand is(net als bij fibro) geven ze de diagnose BI.

Dat er iets mankeert aan t bekken ontkent ze dan ook totaal niet,maar er wordt te snel gesproken over BI.



Maar goed ze zei al meteen meid jij hebt ook geen BI, en wees ook niet bang dat je ooit in een rolstoel komt te zitten.

Nou ja op t laatst van de zwangerschap kwam ik wel in de stoel terecht omdat ver lopen niet meer te doen was.



Ze is dus mijn lichaam gaan nakijken(hubby heeft meegekeken)en zag dat mijn linkerbekken naar voren staat en mijn rechter naar achteren.

verder was mijn rug en nek helemaal scheef en stond 1 schouder hoger dan de andere.

Zij kon dit verklaren, ik heb voorafgaand aan mijn zwangerschap 2 zware buikoperaties gehad waarna ik veel plat heb gelegen en dan nog eens die zwangerschap erbovenop.

Mijn hele spierencorso is hierdoor verdwenen en is mijn lichaam alle pijnlijke plekken gaan opvangen met andere gedeeltes van mijn lichaam.

Nu is t dus zover dat mijn lichaam t even niet meer trok.



Ik krijg nu manuele therapie, ben 1x al geweest en echt ik kon meteen de dag erna al meer.

Hij heeft mijn hele rug en bekken gekraakt etc.

Heb hem ook zijn mening gevraagd naar BI en hij zegde t zelfde als die arts in het ziekenhuis.

Ik moet er nog aan wennen want iedereen sprak bij mij over BI.

Nu krijg ik nog een paar x therapie en dan gaan we samen sporten(nou ja ik sport hij begeleid) om mijn spieren weer sterker te gaan krijgen.



heb wel te horen gekregen dat de pijn nooit helemaal weg zal gaan, maar we kunnen er wel voor zorgen dat ik in elk geval weer een vrij normaal leven kan lijden.



En ik kan zeggen, ik kan weer alleen met Odin naar de winkel, weer samen douchen zonder steeds te moeten zitten en zelfs weer koken, en dat na 1x manuele therapie.



Ik wil volgend jaar ook voor een 2de gaan, en er wordt vaker gezegd wat knap dat je dat durft. ach er wordt ons al zoveel afgenomen en deze wens laat ik me niet afnemen hoor.



Dikke :hug: voor jullie.

@ Loesje; ik had het denk niet goed getrokken zo vroeg weer zwanger. Nu

speelt mee dat ons Olijfje heeft gehuild tot ze 2 jaar was en daarna ook

nog vaak. Ook de bevalling vond ik ook echt zwaar. Wie weet is het voor

jou veel beter!

Op zich maakt het leeftijdsverschil mij niet zo heel veel uit, tis toch al veel :wink:



@ Natascha; mij was t wel al bekend. Mijn fysio sprak ook van bekkenklachten

niet van BI.

Bij mij kwam het door hypermobiliteit.

Ik heb na de bevalling mensendieck gedaan, dat beviel mij beter dan fysio.

Mijn spierenstelsel moest ook weer opgebouwd worden, mn omdat ik verkeerde

spieren gebruikte na de bevalling/zwangerschap. Zij deed veel pilates oefeningen

en dat doe ik nu nog steeds :thumbup: :thumbup:

Ben je doorverwezen naar de manuele therapeut?

Kroes: de revalidatiearts heeft me idd doorgestuurd en zal de behandelingen blijven volgen en over 6wk terug bij haar op controle.

@kroes: onze dochter heeft ‘maar’ 4 maanden gehuild en ik was toen al echt helemaal gaar. Kan me nu nog beter voorstellen dat je er mee gewacht heb. Ik weet ook niet hoe ik het ga trekken, maar wil het zooooooo graag. Nr 3 hebben we iig geparkeerd daarover beslissen we pas als ik de zwangerschap van nr 2 heb doorlopen en vooral de periode erna. Ach ja, er zijn ook mensen die 15 jaar tussen de kinderen hebben zitten dus je hebt nog even :wink:



@natascha: ook mijn fysio had het over bekkenklachten, al hoewel de bedrijfsarts het wel steeds over bekken instabiliteit had. Ik heb haar maar niet verbeterd. Dit was mijn eerste ‘hele’ week maar mn dochter is ziek dus ik zit thuis te “werken” :shifty: maandag word ik weer beter gemeld (1e dag van mijn vakantie). Op zich gaat het best redelijk. Als ik niet te lang in de auto zit en niet te zwaar hoef te tillen red ik een dagje werken best. Mijn dochter wordt begin jan. 1 dus uiteindelijk is het nog best mee gevallen. Oke na de bevalling dacht ik er na 6 weken wel vanaf te zijn, na 6 weken dacht ik 3 maanden na 3 maanden een half jaar en met het half jaar dacht ik dat het nooit meer over ging. Dus met het laatste in gedachte is het toch best mee gevallen :roll:

:mrgreen:

Een jaar is wel erg lang. Ik dacht ook dat het mijn lichaam nooit meer goed

zo komen, kon mijn mensendiecktherapeute wel zoenen toen na een tijdje

het steeds beter ging :lol:



Suc6 met je eerste werkweek! Werk je fulltime?

Kroes: alles goed hoor…kan niet beter eigenlijk…:smiley: :thumbup:

Ik heb/ben wel druk, maar lekker druk zeg maar…en ondertussen heerlijk genieten van de 3 meiden,echt super!



ik lees ook goede dingen bij de anderen super zeg, voor degenen waar het nog niet zo gaat :hug:

Ik haak even in. Al sinds de zwangerschap van oudste loop ik met bekkenklachten. Het begon toen in mijn stuitje en dat was van 1 op andere dag door een lang heet bad over. Door te snelle bevalling bekken, stuitje en bekkenbodem ontwricht, gekneusd enz. Daar ben ik mee door gelopen. Ik kon in 1e instantie niks, alles deed zeer maar dacht dat het erbij hoorde en wel over zou gaan…niet dus. Bekken fysio terecht gekomen en oefenen en een dry needling therapie. Dat laatste hielp enorm goed, maar, toen werd ik dus met 10 maanden weer zwanger. De fysio was hier niet zo blij mee bij wijze van, voor een bekken staat zo’n 15 tot 18 maanden herstel zeggen ze. (Tja, onverwacht nog niet verwacht wondertje…stonden net weer aan start van medische molen en wilden pas wat later bij groen licht fysio voor t echie weer gaan) 1e 20 weken vooral gelegen door extreme misselijkheid. Daarna weer gaan bewegen en toen begonnen de klachten weer. Eerst stuitje, toen meer naar bekken en aan het einde eerder gestopt, toch te lang doorgelopen enz. Ben beter uit de bevalling gekomen, maar mijn klachten zijn erger. Kan nu nog steeds niet lang staan, zitten, lopen…voor mijn kinderen zorgen is al heftig genoeg. (voorbeeldje, als jongste half uurtje huilt en ik rond moet lopen al last, of in bad doen…poehee heb eigenlijk altijd last) Ben welgeteld 2 keer wezen wandelen sinds jongste er is. 1 keer door de sneeuw…heb genoten maar was teveel en 1 keer 500 meter en terug en ook dat is teveel. Kom dus nog niet ver.

Ik wilde ouderschapsverlof opnemen, moet eigenlijk volgende week weer starten, maar begin me af te vragen of ik daar goed aan doe. Ik ga t opnemen terwijl ik er niks leuks in kan doen en dat vind ik niet leuk…dus ga denk ik toch eens met directie om de tafel met heel veel lood in mijn schoenen ben al hele zwnagerschap thuis of therapeutisch bezig. We hebben gelukkig een fijne arboarts, maar weet niet zo goed wat ik zal doen.



Maar goed, dit was in het kort het verhaal, nu mijn vraag:



Hebben jullie veel baat bij pilates? Dat raadt mijn fysio nu echt aan en ben vandaag voor t eerst geweest. Kan veel dingen nog niet doen, geeft meteen last maar hoop dus dat het gaat helpen. Wil zo graag leuke dingen doen met mijn kids…

Wienex wat heftig allemaal zeg :hug: :hug:

Heeeel veeel sterkte met alles, t valt niet mee he.



Ik heb 2,5maand pilates gedaan en toen ging het weer gigantisch mis, ik kon weer niet lang lopen etc etc je kent t wel.

Ik kwam afgelopen November bij een revalidatiearts terecht omdat ik dus die enorme terugval had.

Zij vertelde dus dat Pilates idd goed is, maaaaaaaar niet zolang het bekken en de rug nog niet sterk genoeg zijn om het aan te kunnen.

Ik heb nu manuele therapie, dat gaat best goed, en vanaf volgende week moet ik 2x per week onder begeleiding in de praktijk gaan sporten.

Pas op het moment dat t prima gaat en ik weer een spiercorso heb gekregen dan is Pilates eventueel weer aan de orde.



Ik raad het je echt af, ik ben enorm afgestraft.

Ik wilde ook zo graag alles weer zonder pijn en klachten doen en

er werd mij ook gezegd dat Pilates goed was, maar niet zolang je spieren nog veel te zwak zijn…



Odin is al 20maanden en ik ben nog niet helemaal opgeknapt met t gevolg dat ik in Maart 2jaar ziek thuis zit.

Ik kan nl mijn eigen werk hierdoor niet meer doen.

Maak aub niet dezelfde fout en laat je eens nakijken door een manuele Therapeut en dan begeleidend sporten.



Maar das mijn ervaring hoor.

Heel veel sterkte!!! :hug:

Thanks natacha,



Die pilates ga ik onder begeleiding doen. Gister een gewone proefles gevolgd, alles wat niet kon niet gedaan, maar merk dat ik dan al snel toch even probeer…toch extra last nu. Ik krijg een intake en gerichte oefeningen dus ik geloof wel dat het dan goed kan gaan. Ik hoop het maar.



Heb net met lood in mijn vingers de directie een mail gestuurd met de vraag voor een gesprek. Heb de situatie en mijn gevoel kort uitgelegd en hoop de mogelijkheden te kunnen bespreken. Doodeng, heb zoveel moeite met niet functioneren zoals het hoort…

Wieniex, heel veel succes wat betreft je werk, moeilijk is dat he :hug:

Ah super dat het onder begeleiding gaat, ik begon nl gewoon in een groep mee te doen en ondanks sommige oefeningen niet helemaal goed gingen probeerde ik t toch, en dan ga je al de mis in.

Natacha, ik mag dus idd niet meer met de groep meedoen nu.

Vandaag gebeld door fysio…ze adviseren om pas over een aantal weken de groep pilates in te stromen, en eerst 1 op 1, dit nav wat ze me hebben zien kunnen, of beter gezegd niet hebben zien kunnen :? Ik krijg nu donderdag eerst een intake van een uur om alles te testen, lenigheid van je hele lijf enz en lokaal bekken en wat daar wel of niet voor beweeglijkheid in zit. Dan krijg ik een behandelplan met elke week of meer een half uur fysio in de vorm van 1 op 1 oa pilates. Pas als we dan genoeg opgebouwd hebben “mag” ik met de groep gaan meedoen. Nu is het nog te belastend en mogen een aantal dingen gewoon niet. Dan wordt er steeds na aantal weken geevalueerd en bekeken of er vooruitgang in zit. Heb nu dus het gevoel dat we serieus aan de slag gaan. Tot nu toe elke keer alles steeds gecorrigeerd, naaldentherapie enz gehad en thuis oefeningen, maar daar red ik het allemaal niet mee. hopen dus dat het werkt!!!

wieniex wat fijn om dit te lezen want ik maakte me wel een beetje zorgen :wink: ik weet gewoon hoe hard ik terugviel.

Ik ben blij dat je nu goed begeleiding gaat krijgen, t klinkt in elk geval wel super hoor!!

Op deze manier moet t toch goedkomen he :hug: :hug:



Mijn bekken zijn deze week ook aan t zeuren brrr.

Natacha, als ik een eindje terug jouw verhaal van je revalidatiearts en manuele therapeut lees is het nu precies hetzelfde hier! Manuele therapeut, 2 keer per week therapie, evt behandelen en oefenen. Thuis steeds meer oefeningen en met hele kleine stapjes vooruit. Sporten onder begeleiding is uitgesteld, moesten steeds stapjes terug omdat alles teveel was voor mijn lijf. Hier zeggen ze ook, spiercorset weer oke maken, over een maand of 6 weer normaal functioneren, maar nog niet klachtenrvrij en nu vooral heel hard werken door trainen, maar tegelijkertijd luisteren naar je lijf, rust pakken wanneer nodig en NIET voorbij de pijngrens omdat je dan de 2 stapjes opbouw bij wijze van spreken weer met 1 stapje afbouwt. Een maand geleden zag ik het echt niet zitten, maar nu 4 weken bezig en merk echt voruitgang. Kan idd ook weer koken zonder last, 3 rondjes rond het speeltuintje, makkelijker mijn kids tillen, en ik kon bijv in lig geen been meer optillen en in zit ook niet. In lig kon ik na 2 weken weer en nu kon ik dat in zit ook, terwijl dat 2 weken geleden echt nog niet ging.

De vorige fysio heeft echt verkeerde adviezen gegeven en deze kijken veel gerichter naar je bewegingsmogelijkheden enzo. Bleek ook veel meer aan de hand dan een “bi”, bekken verkeerd, rugspieren deden het niet meer en ook dingen scheef enz.

Dusse manuele therapie is idd de aanrader! Dat in combi met gericht oefenen en begeleid sporten en daarna evt pilates…hard werken maar het geeft resultaat! Kijk zo uit naar het moment dat ik met mijn kindjes gewoon even naar de hertjes kan wandelen…een dagje Efteling denk ik dan nog maar niet eens aan.

Zo fijn die herkenbaarheid, als je iemand zegt dat je niet kan koken, kijken ze je zo raar aan…dat is gewoon te lang staan in vreemde houding, of idd steeds moeten gaan zitten onder bijv een lange verschoonsessie ofzo. Ik doe niet eens mijn eigen kinderen in bad…dat doet hub, heb de jongste misschien 3 keer gebadderd…is staan in verkeerde houding en niet gefocussed op stabiliteit en dat gaat niet goed…pff…maar…HET KOMT GOED!!!

Ik wist niet dat dit topic nog bestond!! Heb ik geopend (voordat ik wist dat er bekenden meelazen, vandaar dat er nu anoniem staat, ze weten nog steeds dat ik ik ben zeg maar…maar daar gaat het nu niet om)



Ik heb tot vorig jaar pijn gehad. Tot ik via mijn werk een behandeling Quantum Touch kreeg. Twee korte behandelingen en ik was voor het eerst in ruim 5 jaar pijnvrij :shock: :mrgreen: :inlove: :thumbup:



Bizar was dat. Ik moet wel nog steeds opletten dat ik een goede houding heb, niet te lang zit enzovoorts…



Vorige week voor het eerst weer die pijn…had ook wel spectaculair veel gedaan (muur gestuukt, behangen, zware dingen naar grofvuil gebracht) en dat was ff teveel van het goede.



Gelukkig had ik na het succes van de behandelingen zelf de cursus Quantum Touch gedaan en kon ik mezelf behandelen. Heb ik 's avonds gedaan en de ochtend erna…en het is weer over!!



Info: http://www.qtouch.nl/



Ik vind het voor iedereen een echte aanrader!!

@Joepie! wrote:

Ik wist niet dat dit topic nog bestond!! Heb ik geopend (voordat ik wist dat er bekenden meelazen, vandaar dat er nu anoniem staat, ze weten nog steeds dat ik ik ben zeg maar…maar daar gaat het nu niet om)



Ik heb tot vorig jaar pijn gehad. Tot ik via mijn werk een behandeling Quantum Touch kreeg. Twee korte behandelingen en ik was voor het eerst in ruim 5 jaar pijnvrij :shock: :mrgreen: :inlove: :thumbup:



Bizar was dat. Ik moet wel nog steeds opletten dat ik een goede houding heb, niet te lang zit enzovoorts…



Vorige week voor het eerst weer die pijn…had ook wel spectaculair veel gedaan (muur gestuukt, behangen, zware dingen naar grofvuil gebracht) en dat was ff teveel van het goede.



Gelukkig had ik na het succes van de behandelingen zelf de cursus Quantum Touch gedaan en kon ik mezelf behandelen. Heb ik 's avonds gedaan en de ochtend erna…en het is weer over!!



Info: http://www.qtouch.nl/



Ik vind het voor iedereen een echte aanrader!!




Pijnvrij??? Echt? Ik heb momenteel even weer veel last, ik denk omdat de jongste onrustiger is en ik dus ook minder rust heb en ik ben veel aan het trainen wat vaak nog verkeerd gaat. Pijnvrij klinkt me dus heerlijk in de oren! Een week of wat geleden was ik met momenten ook pijnvrij, nu dus niet, baal er echt van.

Lijkt het een beetje op een osteopaat ofzo?

Nee, het is niet hetzelfde als een osteopaat.



Daar ben ik ook veel geweest en nadat ik daar geweest was had ik altijd in eerste instantie 10 keer meer last, dan ging het een paar dagen een stuk beter om vervolgens weer dezelfde klachten te hebben.



Quantum Touch is iets waar je wel voor open moet staan. Het is eigenlijk heel erg simpel. De behandelaar legt zijn handen op de plek die jij aangeeft of houdt zijn handen in de buurt zonder aanraking. Met speciale ademhalingstechniek zorgt hij dat alle energie naar zijn handen gaat.



Alles heeft zijn eigen energie. Energie kun je meten door trilling. Een bekken ziet er uit als een bekken, omdat het een bepaalde energie heeft. De kleur rood, ziet er uit als rood, omdat het een bepaalde energie heeft. Dat is allemaal wetenschappelijk bewezen. Ze weten exact wat welke energie heeft.



Wanneer de energie van bijvoorbeeld je hart anders is dan hij moet zijn, dan is er iets niet goed met je hart. En zo geldt dat voor alles. Een appel is een appel omdat hij een bepaalde energie heeft. Wanneer deze energie verandert, verandert de appel…en is hij rot.



Ook is wetenschappelijk bewezen dat wanneer iets niet meer goed functioneert de energie alleen maar naar beneden kan gaan. Hoe hoger de energie, hoe beter het functioneert. Dus een te hoge energie bestaat niet, omdat het daar alleen maar beter van wordt.



Energie is dus een frequentie van een bepaalde trilling. En binnen die bepaalde frequentie kun je weer veel of weinig energie hebben.



Trilling neemt trilling over. Wanneer je een boek op een plank legt en je laat de plank trillen, gaat het boek ook trillen. Dus energie neemt elkaar over.



Doordat de behandelaar zorgt dat er veel trilling (energie) op dat ene punt komt door zijn handen op dat punt te leggen/erbij te houden en daar door ademhaling alle energie heen stuurt, komt er op dat punt enorm veel energie vrij. De energie van je bekken, die te laag is want je hebt er last van, neemt energie over (net als het boek wat mee gaat trillen op de plank) en zal zijn oorspronkelijk natuurlijk vorm weer aannemen.



Ik heb toevallig laatst een collega behandeld. Zij had last van haar rug. Wanneer je een behandeling begint, kijk je eerst naar de basis van het lichaam. Als de basis niet goed is, kun je je hele lichaam behandelen, maar dat zal niets helpen omdat de basis scheef is. Dus je kijkt eerst of de heupen recht zijn. De linker heup van deze collega zat 4 cm lager dan de rechterheup. Ik heb 10 minuutjes behandeld en het stond weer recht. Daarna nog even de pijnlijke plek in haar rug behandeld en ze liep fluitend weer naar buiten!!



Het klinkt allemaal een beetje zweverig…ik weet het. Maar als je naar de feiten kijkt, dan klinkt het toch ook allemaal heel erg logisch.



En ik ben zelf het levende bewijs dat het werkt! Het is echt de moeite waard.



Ik wist alleen niet wat me overkwam bij mijn eerste behandeling! Ik deed niets en mijn heupen begonnen onwijs te bewegen. Ik voelde echt dat de botten hun eigen plek op gingen zoeken. Ik stond met mijn ogen dicht om me te concentreren, dus ik deed ze even open om te controleren of hij niet mijn bekken aan het bewegen was…hij raakte me niet eens aan!! Hij hield zijn handen op 10 cm afstand!! Ik was echt stomverbaasd.



Uitleg een beetje duidelijk?

@kroes: Ik werk sinds januari officieel 4 dagen, maar aangezien ik nog 62 vakantiedagen had 8) ben ik vorige week pas weer met 4 dagen begonnen. Heb daarvoor elke week minstens 1 dag extra vrij genomen. Het gaat hier op zich wel goed, merk wel dat ik nog steeds, als ik veel zit, pijn aan mn stuitje heb. Ook mn schaambeen wil nog wel eens opspelen, maar al met al gaat het best goed. Ik sport 2x per week en hoop zo mn spieren een beetje te sterken. En gelukkig komen de halve weekjes er weer aan :wink: Hoe gaat het met jou?? :shifty: las ergens dat je weer zwanger bent.



@Joepie: Ik ben ooit bij zo’n iemand geweest (en weet niet of dat precies hetzelfde was hoor) en ik voelde ook echt plekken warm worden als hij erboven zat en hij kon me van alles vertellen wat er aan mn lijf mankeerde, waar hij helemaal gelijk in had en dat kon hij echt niet weten, maar heb me er nooit beter door gevoeld. Misschien dat dit anders is, ik zal het eens lezen, want een pijnvrije periode lijkt me toch ook wel eens lekker.

Loesje, ik ben idd weer zwanger! Nu bijna 17 wk en alweer 3 weken last van bekken :shifty:

Doe veel stabiliteitsoefeningen en het gaat redelijk. Morgen voor het eerst naar de fysio.