Bekkeninstabiliteit NA de zwangerschap

Ik kan eindelijk na ruim vijf jaar zeggen … ik ben er van af (op drie dagen per maand na dan tijdens mijn menstruatie, maar daar kan ik mee leven).



Het begon na 9 weken zwangerschap van de oudste en ging na de bevalling gewoon door (ondanks fysio) en de tweede zwangerschap was een ramp op bekkengebied. Een jaar na die bevalling ben ik gestopt met fysio (het drukken op mijn pijnlijke bekken en si gewricht maakten het alleen maar erger in mijn ogen en ik was al drie jaar bezig met fysiotherapie).



Ik ben toen op advies van de ha op yoga gegaan en heb geprobeerd elke avond oefeningen te doen en nu ben ik dus een jaar verder en is het over :dance: :dance:

@juulke: wat fijn voor je, deed altijd aan yoga en ga daar na deze zwangerschap dus maar weer mee beginnen. Ben nu bijna 20 weken zwanger en heb nu net zo’n last van mn bi als 4 weken voor mn vorige verlof :roll: Wat zal ik blij zijn als we weer een jaar verder zijn en de baby eruit is en ik weer fatsoenlijk kan lopen.



Kan ik dat zwanger zijn niet overslaan en na 9 maanden mn baby ergens ophalen :silenced: :oops:

oww wat fijn dat je er vanaf bent zeg…ik ga t eens met mijn fysio over hebben…ik heb helaas nog periodes dat ik last heb, ben zelfs 45% afgekeurd mede door mijn bekken.

Hier ook nog steeds klachten en onder behandeling fysio en begeleid sporten… wat ik me alleen afvraag, ik heb elke keer enorme terugslagen door menstruatie, dit lees ik dus vaker en is dit dus herkenbaar? En hoe gaan jullie daarmee om en wanneer wordt dat minder?

Nou hier ook weer een enorme terugval…sjonge jonge ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet.

Ik heb al jaren fysio…ik heb ergotherapie gehad etc etc

En dan gaat het een tijdje goed…en dan weer mis…

ik moet echt in 2011 een baantje voor max 20u vinden want in 2012 stopt mijn wia :wall: :wall:

Ik heb zelf ook veel last van gehad. Ik kon 1 week lang niet eens draaien in bed. Maar volgens mij ik heb de beste physio van de heel wereld. Ik kan gelukkig weer lopen. Alleen ik doe nu alles veel langzamer dan normaal…

Bij mij is de stabiliteitsbal dit veroorzaakt. Ik heb deze gekocht en enthousiast geprobeerd maar helaas ging het vreselijk mis. Heb je zoiets gebruikt dan dat kan een oorzaak zijn.

Warmte helpt enorm. En rustig aan doen. Volgens mij er is ook een rim om daar tegen te helpen maar gelukkig is niet nodig geweest voor mij. Deze steunt de heupen.

In ieder geval, veel beterschap, doe rustig aan…

Ik heb er in beide zwangerschappen veel last van gehad, ik kon bijna niks. Maar zodra het kind eruit was ging het gelijk wat beter (vooral de 2e keer) en naar een paar weken was het zo goed al over :mrgreen:

Nu, bijna 5 maanden na de bevalling van mijn kleine meid nogsteeds last van bekkeninstabiliteit.



Er zijn dagen dat het goed gaat maar er zijn ook dagen dat ik bijna niets kan. Lastig verhaal dus.



Volgende week een afspraak bij de mensendieck therapeut.

Succes ermee…nu na bijna 4 jaar is het bij mij nog steeds een zwakke plek…mede door mijn bekken ben ik gedeeltelijk afgekeurd.

Bij mij heeft de chiropractor veel goeds gedaan.

Slurpie, hoop dat mensendieck iets voor je uithaalt!



Hier, na een aantal maanden pijn rij na mn bevalling, is het weer op komen spelen doordat ik weer aan t werk ben grgaan. Ik doe zwaar werk in de zorg.

Ik moet oefeningen doen om mn spieren weer aan t werk te zetten zodat die de stabiliteit kunnen opvangen. Erg balen, dacht er vanaf te zijn, maar nee!

Hier sinds dit jaar pas eigenlijk weer pijnvrij.

Maar dat ga ik nu zelf verpesten denk door een nieuwe zwangerschap aan te durven :shifty: .

Voor ons ook de reden om daar zolang mee te wachten…

Ik vind het zo spannend!

Begin nu wat klachten te krijgen maar ben erg benieuwd (vrees) hoe snel dat achteruit zal gaan. :shifty:

Echt pas na 6 jaar weer pijnvrij??? Maar dus wel pijnvrij na die 6 jaar? Dan heb ik nog hoop :wink: Knap hoor dat je een zwangerschap dan nog aandurft, heel veel succes!

Ik wilde een topic openen over dit onderwerp, maar zag ineens dat het er al was.

Tijdens mijn 2e en 3e zwangerschap heb ik bekkenklachten gehad die na de zwangerschap redelijk snel verdwenen waren, al blijft het een zwakke plek.

Onverwachte (glij) bewegingen kunnen voor een vervelend gevoel zorgen.

3 Dagen geleden heb ik een uitglijder gemaakt.

Gevolg, eerst pijn rond mijn schaambeen en in mijn onderrug en sinds vandaag strompel ik rond.

Verschrikkelijke pijn rond mijn heupen in mijn benen.

Zo erg heb ik het na mijn bevalling niet meer gehad.

Ik wiode toch ff zeggen dat na 2 zwangerschappen met flinke bi tijdens en na de zwangerschap ik bij nr 3 bijna geen last heb gehad! Toen ik thuiskwamuit t zhuis iets teveel trap gelopen dus wel een paar dagen veel last gehad, maar inmiddels begint datbook weer minder te worden en mannetjr is nog geen 2 weken oud. Ik houd hoop dat t met een week of 2 gewoon allemaal weg is, want dan is t vakantie dus wil ik gewoon dingen doen :wink:

Ik heb tijdens en na beide zwangerschappen heel erg last gehad van bi. Ik ben bij de 2e ingeleid met 38.3 weken omdat ik niks meer kon en veel pijn had. Nu is onze dochter 20 maanden en ik kan alles weer redelijk doen zonder al te veel (na)pijn mits ik goed oplet op houding en het verdelen van activiteiten. zolang ik kan afwisselen van houding (staan, lopen, zitten) gaat het goed. Ik ben zelfs weer aan het hardlopen en na een paar terugvallen gaat het nu goed. Dit heeft allemaal wel heel veel tijd en energie gekost.



Nadat de 2e geboren was had ik voor mijzelf heel radicaal besloten dat dit de laatste was…omdat mijn lijf het gewoon niet trekt.

Nu ik de laatste tijd toch wel weer twijfel en kriebels krijg voor een 3e is het verhaal van loes79 bemoedigend. Ik kan daar natuurlijk niet vanuit gaan maar ik heb zoiezo wel in mijn hoofd dat ik dan voor een eventuele zwangerschap mijn lijf zo sterk mogelijk wil maken.

Ben zwanger en overweeg adoptie voor mijn baby:
Neem contact met me op als je advies hebt. Childadvocacy2012@gmail.com