Bekkeninstabiliteit NA de zwangerschap

Nou hier gaat het ook nog steeds op en af met mn bekken nu ik hier achter de pc zit doet het me al teveel pijn om te zitten. Loop alweer bij de fysio helaas, ben net voor de zomer begonnen en bleek weer echt mn bekken ze zijn en het bleek dat ik scoliose in mn onderrug heb wat ze nog niet eerder gezien hadden :? .

Dus zit de komende maanden weer bij de fysio voor behandeling en training.



Wij willen volgend zomer beginnen voor een 2e maar ik ga dr gewoon voor, de fysio heeft gezegt dat ik er misschien nooit meer vanaf kom. Ga nu gewoon flink trainen dat mn spieren sterk zijn en hopelijk kan ik dan mn 2e zwangerschap met minder pijn doorstaan. En anders maar met pijn, weet hoe het met de zwangerschap van Yeline was, dat ik niet meer kon lopen en alleen pijn had, de 2e kindjeswens is te groot om het hiervoor op te geven.

Die scolliose herken ik helaas ook, bij mij is dat vroeger bij de schoolarts al geconstateerd. Een osteopaat kan je daarbij helpen, daar heb ik een tijdje geleden ook bij gelopen. Hij kwam er ook achter dat mijn bekken scheef stonden waardoor ik zo’n bekkenklachten had. Ik kon al vrij snel in mijn zwangerschap niks meer, ik hoop ook dat het deze keer anders zal zijn.

Ik hoop het ook voor jou dat het minder is de komende zwangerschap.



Maar heb er wel een zwaar hoofd in mn bekken en rug zijn nu al :? en ik ben nog niet eens zwanger…



Ik kan ook wel een even contact opnemen met een osteopaat, kijken of die me kan helpen.



Want de training bij de fysio helpt gewoon niet blijf klachten houden…

Chantall: mijn rug is natuurlijk niet over, dat zal ook nooit gebeuren. Ik voel het vooral als ik lang sta, of druk ben geweeest (wat ik dus altijd ben :roll: )

Maar een osteopaat is super goed voor dat en je bekken, hij kan precies voelen wat er is. En je krijgt het ook nog vergoedt :dance:



En ik heb ook maanden lang bij een cesartherapeut gelopen voor mijn houding, zij had ook heel veel tips om het wat beter te maken.

Mag ik even binnenstormen en jullie, vooral de mama’s (zwanger) van de tweede even op mijn topic wijzen voor goede raad/ervaringsverhalen?



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=67518

lees net hier jullie stukjes en ben gelukkig niet de enige voel me soms net een oud wijf.

pijn als ik loop,zit,slaap.

en eigenwijs en niet naar de fysio gaan weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen.



heb ook thuis gezetten vanwege harde buiken en bi

Hoi meiden,

Ik ben dit maar even gaan lezen, omdat ik over 3,5 week weer aan het werk moet, maar al extra pijn krijg bij de gedachte. Ik heb een scheefstaand SI gewricht en voordat ik zwanger was al met fysio begonnen om dit te verbeteren en te versterken zodat ik mn zwangerschap door zou komen. Na 14 weken zwangerschap heeft mn fysio me doorverwezen naar een speciale bekken therapeut en daar loop ik nu nog steeds (of eigenlijk loopt zij nu bij mij, aangezien ik nog steeds thuistherapie heb). Inmiddels een dochter van 6,5 week oud, maar kan nog steeds niet traplopen en heb heel erg last van mn si gewricht, bekken en onderrug. Iedereen in mijn omgeving zegt dat ik straks niet moet gaan werken, maar dat vind ik wel heel moeilijk. Tijdens de zwangerschap ben ik ook al veel minder gaan werken en om nu na de zwangerschap nog steeds ziek te zijn gaat er nog ff niet in. Maar ik heb nog 3,5 week de tijd.

Ik heb wel begrepen dat als ik me ziekmeld, ik dat beter meteen na mn verlof kan doen, dan dat ik eerst weer een week ga werken en het dan alsnog niet gaat.

Hebben jullie veel problemen gekregen met jullie werkgevers en het UWV?



groetjes Loesje.

hai Loesje…



Zoals je aan mijn banner kunt zien is Odin al over de 9mnd en ik zit nog steeds thuis o.a met BI.

Ik kan je maar 1 raad geven, BLIJF thuis, meid als ik t zo allemaal lees is jouw lichaam er echt nog niet aan toe om te gaan werken.

Je kan idd veel beter meteen na je verlof je ziek melden, zodat je werk aanspraak kan maken op de verzekering en krijg jij betaald door het Uwv.

Nu had ik na mijn verlof 2wk gewerkt maar had steeds uurtjes vrij genomen omdat ik t niet aankon en mijn bekken hard achteruit gingen, gelukkig ging t uwv toch akkoord na een bezwaarschrift want t was in 1ste instantie afgewezen.

Ik weet dat t niet leuk is om je ziek te melden, heb me ook behoorlijk schuldig gevoelt maar weet je…als jij doorgaat en je lichaam trekt t niet meer dan ben jij en jouw gezin er de dupe van.

Luister goed naar je lichaam, want BI moet je echt niet onderschatten.



Heel veel sterkte en wijsheid :wink:

Hoi,



Bij mij deden ze ook niet moeilijk uwv deed al helemaal niet moeilijk :thumbup:

Ik ben met dat werk gestopt, heb ander werk nu dat is goed te doen, maar de BI is nog steeds niet weg en mijn dochtertje is bijna 2 (juli)

Ik liep voor de zwangerschap al met Bi na 1 jaar ziekte wet krijg je nog maar 70% van je laatst verdiende loon, ook niet onbelangrijk om te weten toch?



De pijn blijft, maar met therapie en soms een pijnstillertje (echt heel af en toe hoor :wink: ibufrofen 600) gaat het best.





gr melanie

Als het door zwangerschap komt heb je recht op 100% doorbetaling!!!

Denk daarom want dat weten heel veel artsen niet!

Ze hebben het bij mij nagezocht en toen heb ik dus 100% gekregen (en nu nog; na 3 jaar).

thanx meiden, ik denk dat ik volgende week mn werk maar eens ga bellen om ze er alvast op voor te bereiden dat ik na mn verlof niet ga beginnen :frowning: Kan idd maar beter een keer naar mn lichaam luisteren. Voor mn verlof heb ik het ook veel te ver laten komen, na 4 uurtjes werken kon ik soms de rest van de dag helemaal niks meer. Wat op zich niet gaf, want ik hoefde ook niets meer, maar nu met die kleine kan ik het niet hebben. En ik wil ook absoluut niet dat het nog erger wordt!

Ik heb ook bi gehad met de 20 weken en nu na de bevalling afkloppen een paar dagen last gehad en ik doe nu ook alleen me avond eten klaar maken en me kindje verzorgen en ik krijg 1 ker per week hulp dus voor de rest ga ik dit zelf langzaam op bouwen en dat werkt tot nu toe goed. En over 2 weken ga ik weer terug naar de fysio.

Net pz mevrouw gehad en die stelde voor om 2 weken vakantie achter mn verlof aan te plakken :? Heb gezegd dat ik ziek ben en me dus ook ziek wil melden. Wil best mn vakantiedagen na mn ziekte opnemen, zodra ik ook weer leuke dingen kan gaan doen.

Ze wist ook niet dat het uwv nu mn ziekte nog betaald en als ik 1 dag gewerkt heb niet meer, omdat het dan niet meer zwangerschapsgerelateerd is. Ze ging dat even uitzoeken en zou me nog terugbellen hierover. Snap best dat we op dit moment wat minder werk hebben en ze vragen iedereen de vakantiedagen op te nemen, maar die kunnen dan leuke dingen gaan doen en ik kan alleen maar langer thuis zitten :?

Loesje hoe is het nu met je?





gr melanie

Beetje late reactie, maar zit nog steeds thuis, ziek!!



Ga donderdag met mn werkgever bespreken hoe mn reintergratie plaats gaat vinden, aangezien ik er wel weer aan toe ben om te beginnen. Ga nu 2 uur werken en 2 uur thuiswerken per week en zo probeer ik langzaam weer tot de 4 dagen te komen. Het is me echt mega tegen gevallen. Mijn 2e fysio heeft een schema voor me opgesteld en zo probeer ik er weer bovenop te komen. Ben inmiddels echt sterker aan het worden, ik kan alleen nog steeds niet meer dan 500m lopen, maar denk dat een paar uurtjes werken me wel goed zal doen.



Hoe hier ooit een 2e moet komen, zie het toch echt niet zitten weer zoveel pijn te moeten hebben voor, tijdens en na de bevalling :shifty:

Heey meissie…



t is en blijft soms zwaar he, hopelijk gaat t ooit beter worden want ik wil hier ook graag een 2de.

Wij izijn nu ook het reintegratietraject gestart en mijn wia-aanvraag gaat einde v/d week de deur uit.

Ik kan helaas mijn werk niet meer hervatten, en t is al 16mnd na mijn bevalling.

Ik merk wel nu ik Perfect Pilates doe mijn spieren wat sterker beginnen te worden en ik wat meer kan.

Misschien voor jou ook een aanrader??



veel sterkte ermee :hug:

ik heb 2 fysio’s en een heel trainings programma en merk ook dat ik echt wat sterker aan het worden ben. Die 2 uurtjes gister zijn me gelukkig meegevallen dus hopelijk ben ik over een maandje of 3 weer gewoon lekker aan het werk :pray: :pray: En wat betreft die volgende, elke zwangerschap is weer anders en daar klamp ik me nu aan vast :wink:

Ik werk sinds 3 weken EINDELIJK weer 3 volledige dagen en ben nu voor 90% goed gekeurd. Moet nog wel gaan liggen tussen de middag.

Maar verder functioneer ik dus weer NORMAAL :dance: :dance: :smiley: .



Voelt zo goed hè! Ik doe weer mee!

geweldig mamalien :dance: :dance: ben blij voor je!!!

Ik merk nu zelf hoe blij ik ben dat ik weer stukken kan wandelen, en veel meer mobieler ben dan een tijd terug.



Loesje: goed hoor dat je t verschil al voelt :dance:

En idd ik ga er ook gewoon vanuit dat t bij een eventuele zwangerschap wel allemaal zal meevallen :wink:

Wow, mamalien wat goed!

Gefeliciteerd! Jullie zullen het wel goed gevierd hebben!!



Pilates vind ik echt een aanrader. Mijn mensendiecktherapie bestond voornamelijk uit Pilates oefeningen. Nu ben ik al een tijd gestopt met therapie en ik merk dat als ik geen oefeningen doe ik weer meer last krijg.

Nu heb ik een dvd gekocht (pilates voor dummies :mrgreen: ) en doe de oefeningen thuis.

Helaas moet ik het wel wat vaker doen :oops:



Wel moet ik uitkijken met zware oefeningen met de benen, dan kan ik nog gelijk last krijgen van mn bekken. Maar spierentrainen is echt het allerbeste.



Hier kriebelt het zo nu en dan voor een tweede. Ik ben er nog niet uit. Nu ben ik zover dat ik wel een tweede kindje zou willen, maar verstandelijk gezien wil ik het ook weer niet. Moeilijk… Olijf is over 4 mnd 4 jaar, ik wil er ook weer geen 6 jaar tussen laten zitten.