ik heb ook die van IlsedeRooij
De Steen van Paul de Leeuw.
Toen de burgemeester van Tilburg was overleden, zong hij dat live in de kerk, echt kippevel.
En mijn favoriete nummer is “zo mooi” van Harrie Jekkers.
Ze was mooi, het was in ’61.
Op het kerkplein, de lantaarns gingen aan
En het standbeeld van de Lieve Heer
Keek zwijgend op ons neer
We moesten allebei naar huis maar bleven staan.
En toen ik vroeg heb je je huiswerk
Voor morgen al gemaakt
Zei ze proef eens hoe mijn lippenstift
Naar Coca-Cola smaakt.
Ik ben daarna nog vaak verliefd geweest
Maar proefde toch nooit meer
De smaak van Coca-Cola van de allereerste keer.
De zee was mooi, het was in ’68.
Op een duintop bij Den Haag en achter ons de stad.
En de sterren van de Grote Beer
Keken juichend op ons neer
We waren alle vier geslaagd en ladderzat.
En we dronken op de sterren, op de zee en op de maan
Ach we wilden daar voor eeuwig
Met zijn vieren blijven staan.
Ik heb daarna wat afgezopen
Maar proefde toch nooit meer
Die geslaagde smaak, die dronkenschap
Die allereerste keer.
Want zo mooi wordt het nooit meer
Als die allereerste keer.
Vraag maar aan de Grote Beer
Die was erbij die eerste keer
Die allereerste keer.
Het klonk mooi, het was in ’73.
Een bandje en we speelden Suzy Q
En de spotlights flitsten uit en aan
En het mooiste meisje stond vooraan
En we zongen om het hardst I love you.
En zonder het te weten, speelden we spontaan
De sterren van de hemel, want de zon was opgegaan.
Ik heb daarna wat opgetreden
Maar speelde toch nooit meer
De sterren van de hemel zoals die allereerste keer.
Want zo mooi klinkt het nooit meer
Vraag maar aan ach hoe heet ze ook alweer
Ze stond vooraan de eerste keer
Die allereerste keer.
Het is mooi geweest in 2000-zoveel.
Een kamer, ik zie mezelf al staan
Voor een spiegel die vertelt
Dat mijn dagen zijn geteld
En dat ook binnenkort mijn laatste uur zal slaan.
En mocht de Dood het vragen
Ik zou voor geen miljoen
Voor geen goud mijn leven over willen doen.
Want zo mooi wordt het nooit meer
Vraag maar aan ach hoe heet ze ook alweer
De Grote Beer, de Lieve Heer
Van die allereerste keer.
Zo mooi wordt het nooit meer
Want na de allereerste keer
Smaakt het alleen nog maar naar meer
Maar nooit meer naar die eerste keer
O, die allereerste keer.
Vooral het laatste stukje vind ik het mooiste
Carmina Burana
Ole, ole (ode aan zigeuners, gedraaid op mijn vaders crematie en die trots (en het bloed van zigeuners) draag ik ook dus wil dat nummer ook!!!)
Eigenlijk ben ik wel tevreden,
Ik heb me niet zo vaak vergist
Huil dus om geen andere reden,
Dan dat je me mist
Als de ster die valt je toe wenkt,
Ben ik bij je in je hoofd
Elke keer dat je aan mij denkt,
Dat heb ik toen beloofd
Mag ik die paar laatste dagen,
Daar zijn waar ook jullie zijn
Samen zal de grens vervagen,
Tussen waar en schijn
Laat de kinderen er bij zijn,
Echt bij alles wat gebeurt
Dan is het of wij weer wij zijn en niet zo verscheurd
Kom gerust met alle honden, schilder bloemen op mijn kist
Deel je tranen en je wonden, niks word uitgewist
Doe alsof ik er zelf nog bij was, zeg me waar ik het liefste hoor
Denk aan hoe je steeds bij mij was, ga zo met me door
Draag me zelf, al kan het zwaar zijn, laat me dan ook niet alleen
Doe gewoon dan zal het waar zijn, ik blijf om je heen
Ga maar veel en lekker eten, maak geen heilige van mij
Je hoeft geen dingen te vergeten, blijf er altijd bij
Zing mijn liedjes denk aan dagen,
Dat de zon over ons scheen
Dan is alles te verdragen,
Ik blijf om je heen
Eigenlijk ben ik heel tevreden,
Als ik alles samenvat
Alles had een echte reden,
Ik heb jullie toch gehad
Ik heb jullie toch gehad
(paul de leeuw)
Deze vind ik erg mooi, maar ik ben bang dat mijn man geen Paul de Leeuw tolereert :lol:
En verder ook wel klassiekers hoor…
Nearer, My God, to Thee (die ken je wel, het orkest speelt het in de film als de Titanic zinkt)
Or if, on joyful wing cleaving the sky,
sun, moon, and stars forgot, upward I fly,
still all my song shall be,
nearer, my God, to thee;
nearer, my God, to thee, nearer to thee!
En die andere edit ik er ook zo wel even bij, nu wie is de mol…
Nog niet zo lang geleden hebben wij onze vader/schoonvader begraven, hij overleed plotseling waardoor er idd een enorme verantwoording op je rust. Er is geen moeder/schoonmoeder meer, die was daarvoor al overleden.
In de kerk werd dezelfde dienst gehouden, zo wilde hij dat met dus ook dezelfde muziek. Maar we moesten de aanvulling wel zelf bedenken!
Kort daarna zijn broer, daar is ook veel tijd in gaan zitten, om muziek uit te kiezen, omdat zijn vrouw er nog wel is.
Toen ik zwanger was van Tim en ons werd verteld dat hij ws niet zou blijven leven, moesten we ook zijn begrafenis al enigsinds voorbereiden.
Dat was best heftig, ik heb toen een lijstje gemaakt voor hem met liedjes die ik had willen draaien!
Gelukkig was het niet nodig!
Somewhere over the rainbow:
http://www.youtube.com/watch?v=WY8ip4x2e68
Kind van de zon:
http://www.youtube.com/watch?v=22YbSzQbYGo
Voor mijzelf heb ik wel een idee, maar als mijn man dit anders wil doen is dat ok! Maar die is allang blij dat ik het zelf heb genoteerd!
We hebben het samen vaak doorgenomen!
Voor mij gaat hij het volgende draaien:
Goodbye my lover van James Blunt:
http://www.youtube.com/watch?v=i2I0UHcrWoo
afscheid nemen bestaat niet van Marco borsato:
http://www.youtube.com/watch?v=LVWUkd63X00
once upon a time in the west van ennio morricone: (bij het vertrek van iedereen)
http://www.youtube.com/watch?v=Lo4lZuDoufs
Voor mijn man de volgende nummers:
Goodbye my lover van James Blunt:
http://www.youtube.com/watch?v=i2I0UHcrWoo
Ren Lenny ren van acda en de munnik:
http://www.youtube.com/watch?v=uZRN5543b2E
Mooie dag van Blof
http://www.youtube.com/watch?v=jS_fkPGxzZ8
afscheid nemen bestaat niet van Marco borsato:
http://www.youtube.com/watch?v=LVWUkd63X00
Belangrijk vind ik het zeker om met elkaar je uitvaart te bespreken! Wij hebben nu al heel jong veel te vaak moeten ondervinden wat een last dat is! Maar een lastig onderwerp blijft het wel! Hopelijk blijft het ons lang bespaart
@Rooike wrote:
@hermione wrote:misschien heel stom, maar ik hoor die liedjes toch niet meer… Ik laat het aan mijn nabestaanden over om liedjes uit te kiezen waar zij steun aan zouden kunnen ervaren…
Mee eens, dat mogen ze bij mij ook.
Bij mij ook. Ik merk er weinig van, hun hebben er misschien meer aan.
@Madre wrote:
Carmina Burana
Ole, ole (ode aan zigeuners, gedraaid op mijn vaders crematie en die trots (en het bloed van zigeuners) draag ik ook dus wil dat nummer ook!!!)
Deze ga ik eens luisteren… ook hier zigeunerbloed…
Bij mijn pa:
Nohing else matters - op zijn steentje staat nu: So close no matter how far.
The Rose
De steen, maar dan de originele versie van Hans Vermeulen.
Ik zou graag willen:
I alone van Live!
Nothing else matters
En nog iets, maar teveel keus, teveel mooie liedjes!
@DreamingOn wrote:
@Rooike wrote:@hermione wrote:misschien heel stom, maar ik hoor die liedjes toch niet meer… Ik laat het aan mijn nabestaanden over om liedjes uit te kiezen waar zij steun aan zouden kunnen ervaren…
Mee eens, dat mogen ze bij mij ook.
Bij mij ook. Ik merk er weinig van, hun hebben er misschien meer aan.
daar zit natuurlijk ook wel wat in, maar ik zou het belangrijk vinden dat er muziek gedraaid wordt waar de overledene zich in kan vinden. Wat die mooi vind en bepalde gevoelens bij krijgt. Ook a hoort die het niet meer, voor mijn gevoel is dat toch wel belangrijk
nou, wij denken er ook wel aan hoor… zeker omdat we best wat mensen hebben moeten wegbrengen.
ik kan alleen het ave maria niet meer horen…
Ik zou iets kiezen van genesis… Since I lost you… (ben verwoed genesisfan en zo heb ik mijn mannetje ook leren kennen via de muziek)… en verder vind ik een stuk van Lisa Gerrard erg mooi (o.a. veel soundtracks gedaan o.a. gladiator), muziek van de film chocolat… het doet me heel erg denken aan Frankrijk, en zeker omdat mijn ouders dit nummer voor mijn vader hebben gekozen tijdens de crematie
en natuurlijk mijn eigen solo, die ik net als nomi heb op genomen (if I ain’t got You)
Maar vind het ook moeilijk hoor.
Manlief zit ook eigenlijk wel in die richting. O.a. I wish it would rain down van phil Collins.
@Madre wrote:
Carmina Burana
Oh, die is mooi de Carmina Burana! :inlove:
denk er ook wel over na… hoop alleen dat het nog lang duurt vooraleer mijn muziek zal gedraaid worden…
Amazing Grace (gezongen door een gospelkoor, heb cd van hun)
Liefde gaf U 1000 namen (een Maria-lied waar ik altijd kippevel bij krijg).
die twee horen er voor mij gewoonweg bij.
liefs
gerda
Ik wil sowieso “Look for me in Rainbows” van Vicky Brown, ook gedraait op de begrafenis van mijn dochter.
En “Stay with me 'till the morning” ook van Vicky Brown, maar dan ingezongen door mijn moeder. ( zong ze in de kerk op ons trouwen, 3 maanden voor ze overleed)
“I believe in Angels” van Abba vind ik ook mooi.
Bij Ninte draaiden we:
Wiegelied van Brahms
“Zo zal het zijn” van Rob de Nijs
“Look for me in Rainbows” van Vicky Brown
Bij mijn moeder:Hongaarse dans nr.5
“Schenk mir zum abschied nog einmal die Hände” Door haar zelf ingezongen.
Bij mijn vader:“De steen” van Paul de Leeuw
“Time to say goodbye” Sarah Brightman
Bij mijn schoonmoeder:Ave Maria
“Cirkel” van Rob de Nijs.
zaten nog wel wat nummers tussen, maar ben even de namen kwijt…
Van mijn schoonvader kan ik het me niet meer herinneren, was toen 17.
Op de begrafenis van een ex-vriend draaiden ze “dessert rose” van Sting de remix versie, ook heel mooi!
Maar weet je wat ik mij nu afvraag als ik hier de lijst zie he…
En wellicht geldt dat net zo voor mij…
Waarom kiezen de meeste mensen voor begravenisliedjes??
Ik bedoel dus, ik zie hier heel veel gevoelige, zielige liedjes voorbij komen…
Maar ik kan mij niet voorstellen dat je het mooiste liedje ever vind.
Want daar gaat het toch om? Dat je het liedje kiest wat je het mooist vind, of het meeste bij je vind passen???
Ole, ole is bijvoorbeeld een ode aan zigeuners en aan het leven. Wij hebben mijn vaders crematie gebruikt als een toast op zijn leven, niet een verdrietig samenzijn omdat hij dood was…
Natuurlijjk was het verdrietig en zou ik willen dat het niet had gehoeven, maar wij hebben dus met een glas wijn om zijn kist op HEM getoast. Er was geen verdrietige muziek…
Ik wil dat ook. Ik wil dat mijn leven gevierd en herdacht wordt en daar hoort niet perse zielige muziek en zielige teksten bij…
:think:
Toevallig heb ik 2 nummers (carmina burana en ole ole) die ik al heeel lang heel erg mooi vind. Vooral Carmina Burana verteld een beetje mijn levensverhaal in verschil van volume, kracht etc.
Ole, ole, tja ik ben een spaanse trotse zigeuner…Spreekt voor zich. Ook de kracht van dat nummer.
Hier niet perse zielige nummers. :think:
Oh en dan heb ik het vooral over mensen die hun leven hebben geleefd he. Geen sterretjes en engeltjes…Dat vind ik dus anders…
Mischien omdat mensen in die nummers de woorden vinden die ze graag nog tegen hun achterblijvende geliefden willen zeggen.
Madre, ik denk ook dat het niet persé hoeft hoor die zielige liedjes. Langzaamaan merk je toch dat de muziekkeuzes veranderen.
Maar het is denk ik ook een cultuuromslag in uitvaartland…
Toen vorig jaar een goede vriend van ons werd begraven hadden we idd vrolijke muziek en daarna hapjes en een wijntje. Dat mijn 2e dochter van toen 8 het als een feestje had gezien bleek op de begrafenis van haar zusje, toen zei ze: “we krijgen na afloopt toch niet zo’n feest als bij P. He?” :inlove:
@joseetje wrote:
Mischien omdat mensen in die nummers de woorden vinden die ze graag nog tegen hun achterblijvende geliefden willen zeggen.
Ja zou kunnen…Al weerleg ik dat een beetje door aan te nemen dat mensen wel weten wat ik zou hebben gezegd…
Het is niet om een nare discussie te voeren hoor. Ik vraag het mij echt af. Waarom niet liedjes die bij de overleden persoon passen, ipv intens zielige teksten en melodieen.
@Madre wrote:
@joseetje wrote:Mischien omdat mensen in die nummers de woorden vinden die ze graag nog tegen hun achterblijvende geliefden willen zeggen.
Ja zou kunnen…Al weerleg ik dat een beetje door aan te nemen dat mensen wel weten wat ik zou hebben gezegd…
Het is niet om een nare discussie te voeren hoor. Ik vraag het mij echt af. Waarom niet liedjes die bij de overleden persoon passen, ipv intens zielige teksten en melodieen.
Maar juist daarom vind ik het zo belangrijk dat je je eigen muziek regelt. Dat het niet zo is dat je naasten in diep verdriet moeten zoeken naar een passend muziekstuk. Ik zie hier nl ook veel muziekwensen die niet standaard zijn en niet droevig, maar gewoon muziek die bij iemand past of die dierbaar is door een bepaalde herinnering.
Zo zei ik al dat wij ‘zelfs je naam is mooi’ van Henk Westbroek op de crematie van mijn vader hebben laten horen. Nou is dat wel een beetje een verdrietig lied maar de reden om dit te kiezen was juist zo niet verdrietig. Het was het enige cd singeltje wat mijn vader had. Hij was helemaal niet met muziek bezig maar vond dit toevallig zó mooi. Dus die keus was snel gemaakt.
Ik beoordeel niemand hoor. Als men het mooie muziek vind moet je het vooral doen… :thumbup:
Het viel mij gewoon op omdat ik bijvoorbeeld the rose en de steen een paar keer voorbij heb zien komen.
Madre, ik vind het juist wel mooi dat je dat schrijft!
Het zet mensen denk ik wel aan het denken!
Nu moet ik zeggen dat ik in mijn liedjes niet per definitie droevigheid zie en hoor, het is wel zo dat er idd het verder gaan centraal staat.
Verder vind ik een uitvaart juist DE aangewezen plek om juist die persoon nog eens goed aan je voorbij te laten gaan in gedachten en gevoel! Daarom heb ik ook gekozen voor een mooi muzikaal stuk aan het einde die mij altijd erg raakt en mij kippevel bezorgd.
Ik vind een uitvaart zowieso een droevig iets, natuurlijk is het erg mooi om te toosten op het leven wat iemand geleid heeft, om het leven te herdenken en niet de dood te benadrukken. Maar ik zou dat doen als naasten bij elkaar thuis, waar die persoon opgebaard ligt! (althans WIJ kiezen ervoor om thuis op te baren) Dit vind ik meer het moment om samen te hebben met de mensen die ik erbij wil hebben!
Tijdens de daadwerkelijke uitvaart mag het ook best droevig zijn vind ik, want ik vind het ook erg droevig om afscheid te moeten nemen van iets tastbaars, het lichaam waar je altijd mee hebt geleefd. Het is zo definitief en onomkeerbaar en dat maakt mij niet anders als droevig.
Maar ik begrijp je wel hoor, wat je schrijft!
@Madre wrote:
Ik beoordeel niemand hoor. Als men het mooie muziek vind moet je het vooral doen… :thumbup:
Het viel mij gewoon op omdat ik bijvoorbeeld the rose en de steen een paar keer voorbij heb zien komen.
Ik voelde me ook verre van aangevallen hoor en snap je punt absoluut.