Begrafenisliedjes

Ik hoop niet dat dit een te ‘luguber’ onderwerp is, maar ik ben heel benieuwd naar de liedjes die jullie zouden willen laten horen op jullie begrafenis/crematie en vooral ook waarom jullie voor die liedjes kiezen.

Wij hebben helaas afgelopen weekend mijn schoonvader gecremeerd en de keuze voor de juiste muziek was best heel moeilijk. Daarom ben ik benieuwd of jullie hierover al eens nagedacht hebben.

Abba, I believe in angels

verder nog een mooi muziekstuk ofzo, verder denk ik er maar niet te veel overna, kan er niet zo goed tegen.

misschien heel stom, maar ik hoor die liedjes toch niet meer… Ik laat het aan mijn nabestaanden over om liedjes uit te kiezen waar zij steun aan zouden kunnen ervaren…

Een liedje staat vast…dat liedje heb ik zelf ingezongen…ik ben altijd zangeres geweest in een band…dat liedje is: Out here on my own,van Irene Cara…

De rest mag mijn familie zelf uitzoeken…

ik weet het zelf niet zo goed, van mij mogen de naabestaanden ook de muziek wel regelen!

ik weet wel dat mijn man, dat liedje van p,daddy i’ll be missing you. en big boys do’nt cry ( das een house liedje :? ) verder zou ik het niet weten eigenlijk!! ja misschien die van james blunt goodbay my lover

ik had afgelopen donderdag ook een begraveins, van een kindje en dacht npg welke muziek zou je toch voor een kind moeten uitkiezen, het ios woezel en pip geworden, met jan smit, naam in de strerren, eric clapton die wat hij toen voor zijn zoontje heeft gezingen, en nog een liedje die ik niet ken

vind het trouwens helemaal niet raar zo’n vraag, ik denk er ook wel eens aan!

er is 1 nummer dat ik wil dat ze draaien en dat is van benny neyman. Je hoeft me niet te zeggen hoe ik leven moet …

verder laat ik het aan de nabestaanden over. maar dat nummer is voor mij wel een wens :shifty:

Ik denk James Blunt Goodbye my lover! Verder laat ik het aan de anderen over.

:cry: Moet meteen aan Maaike denken :vlinder: :kaars:

ik zeg altijd dat ik dat liedje van jan smit ( jou naam in de sterren)

en die van mika (another day) wil

November Rain van Guns N’ Roses en Will I see you in heaven van The Counting Crows.

“Life” en “Kissing you” van Desiree

En “Unchained Melody” van de Righteous Brothers…

mijn vriend wil november rain…

voor mijn vader heb ik al een heel toepasselijk nummer uitgekozen… Mijn vader is ernstig ziek en zal zeker binnen een paar jaar komen te overlijden…

kijk omhoog van nick en simon… En dan bedoelt voor ons om deze enorme k*tperiode af te kunnen sluiten…

gr patricia

Nick & Simon Kijk Omhoog

Na een lange val

Klim jij weer uit het dal

Kijk naar de tijd die komen zal

Hoe vul jij die in

Je weet het even min

Je krijgt niet alles naar je zin

En je hoofd vol zorgen

Houdt je lichaam in z’n macht

Er komt altijd een morgen

Ook na de langste nacht

Kijk omhoog

Naar de zon

Zoek niet naar een antwoord

Laat het los

Hou je vast aan mij

Deze weg wijst zichzelf

Hij leid je naar de toekomst

Deze wolk drijft snel voorbij

Er word een keerpunt aan geduid

Je kunt nu weer vooruit

Je voelt de zon op je gezicht

Het word de hoogste tijd

Dat jij je zelf bevrijd

Zie het in een ander licht

Maar je hoofd vol zorgen

Houd je lichaam in z’n macht

Er komt altijd een morgen

Ook na de langste nacht

Kijk omhoog naar de zon

Laat het los hou je vast aan mij

Kijk omhoog naar de zon

Laat het los hou je vast aan mij

Deze weg wijst zichzelf

Hij leidt je naar de toekomst

Deze wolk drijft snel voorbij

Want deze wolk drijft snel voorbij

Want deze wolk drijft snel voorbij

Ik sluit me aan bij Hermione!!

Ne me quitte pas van Brel

@hermione wrote:

misschien heel stom, maar ik hoor die liedjes toch niet meer… Ik laat het aan mijn nabestaanden over om liedjes uit te kiezen waar zij steun aan zouden kunnen ervaren…

Mee eens, dat mogen ze bij mij ook.

In iedergeval moeten ze Metallica met Wiskey in the jar draaien,verder mogen ze het zelf uit maken.

Ik wil that’s what friends are for van Dionne Warwick

En ik wil Open Einde van Rob de Nijs

you’ll be in my heart van Phil Collins

Voor Luna hadden we

Mecano Hijo de la Luna

Marco borsato Als er nooit meer een morgen zou zijn

Marco Borsato Nieuw Leven

Iedereen schrijft hier dat de nabestaanden dat zelf mogen kiezen, maar toen mijn vader afgelopen november overleed waren we maar al te blij dat we wisten welke muziek hij graag had gehoord.

Je moet op zo’n moment al zo veel regelen en doen en als je dan ook nog eens de muziek keuze moet gaan bepalen, dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.

Bij mijn vader werd Abba gedraaid, the way olds friends do.

Nou dat was nog een drama om dat nummer te vinden op een orginele cd, heel den Haag is er afgebeld en afgereden. Uiteindelijk 1 dag voor de begravenis hadden we hem te pakken. Bij plato op een cd-box van 4 cd’s.

Bij mijn sm hadden we toevallig de week ervoor er nog over gehad, wat voor muziek ze zou willen en dat soort dingen. Haar eigen kinderen wisten niets van wat ze nou eigenlijk zou willen.

De week daarop overleed ze.

Een begravenis gaat toch over de overledene, daarbij hoort toch ook de muziek die hij of zij mooi vondt? Althans zo zie ik het hoor.

Verleden jaar waren we op een begravenis van een kennes, de man was heelmaal gek op Griekenland, er werd dus voornamalijk griekse muziek gedraaid.

Nou mijn pakkie aan was het niet, maar wel van de overledene en zo hoort dat toch ook.

Family Tree van Venice

Afscheid van een geliefde en toch hoop dat het leven en je familie verder groeit.

Branches in the wind

Still standing here together

One more storm to weather

We’ll get through it yet

So we’re gathered here

Holding on to each other

To let go of another one we won’t forget

Now as we say goodbye

To one of our own

We may be lonely

But we’re not alone

Though the leaves will fall

And the tears will flow

May it always comfort us to know

The family tree will always grow

Father down to son, mother to daughter

Thicker than water, we are made of this

From the Earth we rise

To the Earth returning

We’ll keep a candle burning

For the ones we’ll miss

And when we say goodbye

To one of our own

We may be lonely

But we’re not alone

Though the leaves will fall

And the tears will flow

May it always comfort us to know

It’s stronger than the wind can blow

En als het om mijn eigen begrafenis gaat dan toch minstens Take it with me (when I go) van Tom Waits en misschien ook Bend down the branches van hem.

@mamma van sharondenise wrote:

Iedereen schrijft hier dat de nabestaanden dat zelf mogen kiezen, maar toen mijn vader afgelopen november overleed waren we maar al te blij dat we wisten welke muziek hij graag had gehoord.

Je moet op zo’n moment al zo veel regelen en doen en als je dan ook nog eens de muziek keuze moet gaan bepalen, dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.

Bij mijn vader werd Abba gedraaid, the way olds friends do.

Nou dat was nog een drama om dat nummer te vinden op een orginele cd, heel den Haag is er afgebeld en afgereden. Uiteindelijk 1 dag voor de begravenis hadden we hem te pakken. Bij plato op een cd-box van 4 cd’s.

Bij mijn sm hadden we toevallig de week ervoor er nog over gehad, wat voor muziek ze zou willen en dat soort dingen. Haar eigen kinderen wisten niets van wat ze nou eigenlijk zou willen.

De week daarop overleed ze.

Een begravenis gaat toch over de overledene, daarbij hoort toch ook de muziek die hij of zij mooi vondt? Althans zo zie ik het hoor.

Verleden jaar waren we op een begravenis van een kennes, de man was heelmaal gek op Griekenland, er werd dus voornamalijk griekse muziek gedraaid.

Nou mijn pakkie aan was het niet, maar wel van de overledene en zo hoort dat toch ook.

Maar soms overlijdt een dierbare zo plotseling dat je het daar nog nooit over heb gehad. Dus dan moet je wel als nabestaande het zelf uitkiezen, makkelijk is dat zeker niet dat geef ik gelijk toe. Maar ik vond het wel heel erg fijn om te doen.

Maar ik heb het voor mezelf nu ook echt wel vast laten leggen.