Hallo,
ik ben 6 ween geleden bevallen.Heb ruim 4 weken weken gevloeid.Dus elke dag maandverband.
Nu heb ik ontzettende jeuk.Zelf denk ik doordat ik elke dag maandverband in had.Meer mensen daar last van?
En ik heb veel witte afscheiding,iemand hier bekend mee?
Schimmeltje. Het is in de avond en nacht zeker ook erger en het brandt een beetje? Als je naar je muts kijkt is alles helemaal vurig rood zeker?
Even de ha bellen voor een kuurtje met zalf.
ik had op een gegeven moment ook jeuk, kwam idd door het maandverband.maar geen extra afscheiding e.d. Zou als ik jou was ff naar de ha
ik had dat ook
even langs de ha geweest voor een kuurtje,toen was ik er zo vanaf
Schimmelinfectie idd, heb het al een stuk of 4 keer gehad. Even huisarts bellen dan ben je er zo vanaf.
Idd zoals de anderen zeggen: gewoon ff bellen en je krijgt een zalfje voorgeschreven…
ik dacht dat t dat niet was omdat ik alleen jeuk aan de buitenkant heb,maar goed als jullie t allemaal zeggen zal t vast zo zijn.
die afscheiding werkt irriterend op de huid… vandaar de jeuk aan de buitenkant. Vaak krijg je ook een inwendige pil voor de binnenkant en zalf voor de buitenkant.
Het liefst heb ik altijd 1 pil Diflucan, gewoon via de mond innemen. dan is het de volgende dag minder/over.
Mag echter niet met borstvoeding…
Waarschijnlijk idd een schimmelinfectie zoals de andere al zeiden.
Niets om je voor te schamen hoor meid, ik geloof dat 75% van de vrouwen last hebbben van dit kwaaltje.
Ik weet niet of je alweer intiem bent met je vriend/man, maar let je wel op dat je elkaar kan besmetten, dus wel een rubbertje gebruiken.
Ik had een heel goed artikel zal het even in een spoiler neerzetten.
Algemeen
De meeste vrouwen krijgen tijdens de vruchtbare jaren wel eens last van een vaginale schimmelinfectie (een vorm van candidiasis). Meestal ga je naar de huisarts omdat je last hebt van jeuk in en rond de vagina en/of ongewone vaginale afscheiding. Een vaginale schimmelinfectie wordt veroorzaakt door de gist Candida albicans.
Candida albicans is de naam van een gist (in de volksmond ook wel schimmel genoemd, vandaar de benaming ‘schimmelinfectie’) die op allerlei plaatsen in het lichaam aangetroffen kan worden: op de huid, in de mond, de darmen en de vagina. Onder normale omstandigheden veroorzaakt dit organisme geen infectie.
Onder bepaalde omstandigheden, bijvoorbeeld als door ziekte de weerstand vermindert, kan de gist zodanig uitgroeien dat er gesproken kan worden van een infectie.
Dit kan ook het geval zijn in de vagina. Bijvoorbeeld na een antibioticumkuur of als er kleine beschadigingen van het slijmvlies opgetreden zijn tijdens seksuele activiteit, kan een vaginale schimmelinfectie optreden.
De infectie kan een aantal vervelende verschijnselen geven, maar is in principe niet gevaarlijk. De schimmel groeit namelijk niet door naar de baarmoedermond of de eierstokken. Candida albicans blijft in de vagina, op de schaamlippen en op het gebied tussen de anus en de vagina.
Ongeveer 75% van de vrouwen heeft wel eens last (gehad) van een vaginale schimmelinfectie. Mannen kunnen overigens ook last hebben van een candida-infectie. Meestal verdwijnen de klachten vanzelf. Wanneer de schimmel steeds terugkeert en rond vagina en schaamlippen problemen veroorzaakt, wordt dit een chronische candidiasis genoemd.
Veel vrouwen g�neren zich een beetje voor een vaginale schimmelinfectie. Dat is logisch, want het speelt zich af op een plaats in je lichaam die (buiten jezelf en je eventuele partner) verder niemand iets aangaat. Dat is mogelijk een reden waarom je maar weinig over deze - op zichzelf niet ernstige infectie - hoort.
Oorzaken
Het veelvuldig spoelen en/of inwendig wassen van de vagina.
Door veelvuldig wassen kunnen de bacteri�n die nodig zijn voor de balans in de vagina verdwijnen. Vooral wassen met zeep wordt afgeraden.
Zwangerschap
Oestrogeenhormoon (anticonceptie, ‘de pil’)
Het spiraaltje (anticonceptie)
(Vergeten) tampons
Diabetes (suikerziekte)
Het slikken van bijnierschorshormoon
Het gaat hier om ontstekingsremmende medicijnen, bijvoorbeeld het middel prednison.
Een antibioticumkuur
Aandoeningen die de weerstand verminderen
Verschijnselen
Er is dus een hele reeks van mogelijke oorzaken voor een vaginale schimmelinfectie. Wat gebeurt er nu precies als de gist Candida albicans zich in de vagina gaat ontwikkelen?
Wanneer de Candida albicans de vagina binnendringt, ontstaat een ontstekingsreactie in de vaginawand en/of op de schaamlippen. Hierdoor ontstaan een aantal verschijnselen die typerend zijn voor een ontsteking:
een rode huid en schedewand
rode en gezwollen schaamlippen
jeuk en een branderige pijn in de vagina en aan de schaamlippen
pijn bij het vrijen en pijn bij het plassen
meer afscheiding dan gewoonlijk
Bij een vaginale schimmelinfectie is de afscheiding meestal wit, wat korrelig en over het algemeen geurloos. De afscheiding (die wat lijkt op kwark) zit vaak in plekjes vastgeplakt aan de vaginawand, die daaronder rood en ge�rriteerd is. Er zijn niet altijd duidelijke klachten, de aandoening kan ook zonder verschijnselen verlopen. Vergelijkbare symptomen kunnen overigens ook optreden bij andere aandoeningen. (zie ook: witte vloed)
Bij klachten die duiden op een vaginale schimmelinfectie zal de huisarts een inwendig onderzoek doen. De arts brengt een speculum (‘eendebek’) in de schede en bekijkt de vaginawand. Roodheid van de vaginawand en de aanwezigheid van (korrelige) afscheiding wijzen op een candida-infectie.
Er zal een kleine hoeveelheid afscheiding uit de vagina worden gehaald voor verder onderzoek. De gist Candida albicans is goed herkenbaar onder de microscoop, zodat de diagnose met grote zekerheid kan worden gesteld.
Leefregels
Zoals gezegd heeft ongeveer driekwart van de vrouwen wel eens te maken gehad met dit probleem. Met bepaalde leefregels is het mogelijk om de kans op een (nieuwe) infectie te verminderen.
Gebruik liever geen zeep bij het wassen van de vagina.
Gebruik bij het wassen van de vagina lauw water, en eventueel speciale (zure) zeep.
Bij gebruik van tampons: regelmatig wisselen en alleen gebruiken als je ongesteld bent
Na de ontlasting de billen afvegen ‘van voren naar achteren’.
In een te droge vagina kunnen kleine wondjes ontstaan; gebruik bij geslachtsgemeenschap eventueel een glijmiddel.
Gebruik een condoom bij het vrijen om infectie van of door je partner te voorkomen (ook mannen kunnen ge�nfecteerd zijn met de gist).
Draag katoenen ondergoed en zorg voor goede ‘ventilatie’ (de kleding moet niet te strak zitten).
Gebruik maandverband in plaats van tampons
Ga na of het wasmiddel waarmee je ondergoed wast geen irriterende werking heeft.
Gebruik zo min mogelijk suiker.
Naast Candida albicans zijn er natuurlijk ook andere schimmels, bacteri�n en virussen die infecties kunnen veroorzaken. Een aantal hiervan vallen onder de geslachtsziekten, ook wel SOA’s genoemd (Seksueel Overdraagbare Aandoeningen). Meestal is het noodzakelijk dat ook de partner wordt behandeld voor een SOA.
:-* Wendy
ey wendy,
bedankt voor t verslagje.
Ik heb er in de zwangerchap helaas ook last van gehad,na een blaasontsteking.En nu ik t zo lees: ik heb eigenlijk al heel lang ,na t intiem zijn met mn vriend,last van jeuk.Dat houdt een tijd aan en gaat uiteindelijk vanzelf weg.Niet altijd ,maar wel regelmatig(allergisch voor mn liefje?haha)
En zelfs condooms,weet ik nog van lang geleden,kreeg ik ook jeuk.
Ik zal dat ff navragen bij de ha ,want we moeten nu idd weer ff met condooms intiem zijn…
bedankt voor de antwoorden(toch blijf ik t genant vinden hoor…)
Ik heb t nooit aan de binnenkant gehad hoor de jeuk, alleen maar aan buitenkant, man ik werd er GEK van, ik wou natuurlijk eerst ook de huisarts niet bellen maar ben toch blij dat ik het gedaan heb, dan ben je er zo vanaf!
@Sunce wrote:
ey wendy,
bedankt voor t verslagje.
Ik heb er in de zwangerchap helaas ook last van gehad,na een blaasontsteking.En nu ik t zo lees: ik heb eigenlijk al heel lang ,na t intiem zijn met mn vriend,last van jeuk.Dat houdt een tijd aan en gaat uiteindelijk vanzelf weg.Niet altijd ,maar wel regelmatig(allergisch voor mn liefje?haha)
En zelfs condooms,weet ik nog van lang geleden,kreeg ik ook jeuk.
Ik zal dat ff navragen bij de ha ,want we moeten nu idd weer ff met condooms intiem zijn…
bedankt voor de antwoorden(toch blijf ik t genant vinden hoor…)
Als je vriend het heeft uit zich dat als jeuk en bultjes op de eikel.
Hij kan er zalf voor krijgen, zelf krijg je meestal zalf en speciale tampons.
Ik heb er in deze zwangerschap ook alweer 2 keer last van gehad.
Als ik niet zwanger ben heb ik er veel minder last van, het is ook echt iets hormonaals.
Je kan inderdaad allergisch zijn voor latex, ik hoor dat er veel vrouwen last van hebben. Volgens mij heb je tegenwoordig wel speciale die wat minder allergiegevoelig zijn.(weet niet zeker hoor)
En ga je nu ook vooral niet wassen met zeep, ik geloof dat zelfs die intiemzeep niet goed is maar dat moet je maar even aan de ha vragen.
Lang maandverband en inlegkruisjes gebruiken is ook heel erg slecht, da gaat lekker broeien een heerlijk omgeveing dus voor die schimmel.
Ik hoop dat je er snel vanaf bent meid, ik weet hoe lastig vies en vervelend het is, maar nogmaals het is niets om voor te schamen.
:-* Wendy
O, ja, heel vervelend. Naar de huisarts gaan. Ik had het 'vroeger’ook regelmatig. Heb jetoevallig een getinte man? Door te vrijen met een getinte man, zouden de zuren van je vagina meer worden beinvloed dan wanneer je zou vrijen met een blanke man. Ook kreeg ik er meer last van als we vreeen met condoom.
Sinds ik me met die vaginale zeep was, heb ik er veel minder vaak last van. Soms gebruik ik zo’n inwendige douche, maar die zou je niet te vaak mogen gebruiken. Ik gebruikte deze dan ook alleen als we gevreeen hadden en het daarna zo branderig aanvoelde.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Maar voor nu moet je eerst een kuurtje krijgen, want je wordt zo gek van de jeuk!
@Ellisss wrote:
O, ja, heel vervelend. Naar de huisarts gaan. Ik had het 'vroeger’ook regelmatig. Heb jetoevallig een getinte man? Door te vrijen met een getinte man, zouden de zuren van je vagina meer worden beinvloed dan wanneer je zou vrijen met een blanke man. Ook kreeg ik er meer last van als we vreeen met condoom.
Sinds ik me met die vaginale zeep was, heb ik er veel minder vaak last van. Soms gebruik ik zo’n inwendige douche, maar die zou je niet te vaak mogen gebruiken. Ik gebruikte deze dan ook alleen als we gevreeen hadden en het daarna zo branderig aanvoelde.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Maar voor nu moet je eerst een kuurtje krijgen, want je wordt zo gek van de jeuk!
Vaginale douches en zeepje zijn rotzooi… een HA raadt ze normaal ook af… je vagina heeft zijn eigen reinigings mechanisme en daar moet je lekker vanaf blijven

Ik heb ook vaak last gehad van schimmel infecties… laat je man ook even checken he, anders besmet hij je opnieuw enz enz…
Dat van een getinte man heb ik nog nooit gehoord :think: Volgens mij is dat een fabel, kan me niet voorstellen dat mijn vagina merkt of er nu een witte of bruine piemel inzit… :think:
Waar heb je dat van? Dat wil ik wel weten want ik sex ook met een bruine piemel…

ow, mamavansharondenise… ik lees dat jij al een boellll info hebt gegeven… :oops: :thumbup: :-*
Ik heb wel een getinte man, maar zou dat echt waar zijn??!!
Kan je daar iets over vinden op het net?
@faizaa wrote:
@Ellisss wrote:O, ja, heel vervelend. Naar de huisarts gaan. Ik had het 'vroeger’ook regelmatig. Heb jetoevallig een getinte man? Door te vrijen met een getinte man, zouden de zuren van je vagina meer worden beinvloed dan wanneer je zou vrijen met een blanke man. Ook kreeg ik er meer last van als we vreeen met condoom.
Vaginale douches en zeepje zijn rotzooi… een HA raadt ze normaal ook af… je vagina heeft zijn eigen reinigings mechanisme en daar moet je lekker vanaf blijvengewoon met water wassen is voldoende…
Ik heb ook vaak last gehad van schimmel infecties… laat je man ook even checken he, anders besmet hij je opnieuw enz enz…
Dat van een getinte man heb ik nog nooit gehoord :think: Volgens mij is dat een fabel, kan me niet voorstellen dat mijn vagina merkt of er nu een witte of bruine piemel inzit… :think:
Waar heb je dat van? Dat wil ik wel weten want ik sex ook met een bruine piemel…:mrgreen:
Haha fai, maar of dat ook voor jouw geldt
jij bent toch zelf ook getint? Portugees als ik me niet vergis.
En inderdaad niet dat spul gebruiken, af en toe geeft niet maar zeker niet dagelijks.
Bovendien vindt ik het nog hartstikke duur ook die rotzooi.
Ik heb het in m’n puberjaren altijd dagelijks gebruikt (tja jong en onzeker over je eigen lichaam en geurtjes :oops: ) en nu zit ik er maar mooi mee.
Ik weet wel dat je na het vrijen altijd even moet plassen, om het weer ‘schoon’ te maken…
Als ik er last van heb bel ik de ha en hij schrijft zonder erna te kijken een receptje voor uit… Dat is wel prettig…
@mamma van sharondenise wrote:
@faizaa wrote:@Ellisss wrote:O, ja, heel vervelend. Naar de huisarts gaan. Ik had het 'vroeger’ook regelmatig. Heb jetoevallig een getinte man? Door te vrijen met een getinte man, zouden de zuren van je vagina meer worden beinvloed dan wanneer je zou vrijen met een blanke man. Ook kreeg ik er meer last van als we vreeen met condoom.
Vaginale douches en zeepje zijn rotzooi… een HA raadt ze normaal ook af… je vagina heeft zijn eigen reinigings mechanisme en daar moet je lekker vanaf blijvengewoon met water wassen is voldoende…
Waar heb je dat van? Dat wil ik wel weten want ik sex ook met een bruine piemel…:mrgreen:
En inderdaad niet dat spul gebruiken, af en toe geeft niet maar zeker niet dagelijks.
Ik heb het in m’n puberjaren altijd dagelijks gebruikt (tja jong en onzeker over je eigen lichaam en geurtjes :oops: ) en nu zit ik er maar mooi mee.
Ik heb het ook gebruikt als puber, om dezelfde stomme reden… altijd gedoe met die stomme vaginale douches… toen zei de HA tegen me, afblijven van je vagina… douchen en s’avonds wassen is voldoende en voor de rest ervanaf blijven… je kan ook TE schoon houden he…
Ja ik ben half Portugees, maar ik heb een witte poes… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mijn man is Marokkaans en heeft een caramel piemel, zo weten jullie dat ook weer…
Moosje, dat is ivm blaasontsteking toch? Ik heb dat ook idd, moet ook altijd plassen na de sex om dat te voorkomen…
@faizaa wrote:
@mamma van sharondenise wrote:@faizaa wrote:@Ellisss wrote:O, ja, heel vervelend. Naar de huisarts gaan. Ik had het 'vroeger’ook regelmatig. Heb jetoevallig een getinte man? Door te vrijen met een getinte man, zouden de zuren van je vagina meer worden beinvloed dan wanneer je zou vrijen met een blanke man. Ook kreeg ik er meer last van als we vreeen met condoom.
Ik heb het ook gebruikt als puber, om dezelfde stomme reden… altijd gedoe met die stomme vaginale douches… toen zei de HA tegen me, afblijven van je vagina… douchen en s’avonds wassen is voldoende en voor de rest ervanaf blijven… je kan ook TE schoon houden he…
Ja ik ben half Portugees, maar ik heb een witte poes… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mijn man is Marokkaans en heeft een caramel piemel, zo weten jullie dat ook weer…
Moosje, dat is ivm blaasontsteking toch? Ik heb dat ook idd, moet ook altijd plassen na de sex om dat te voorkomen…
Dat is dus omdat die douches en zeepjes de natuurlijke zuurgraad verstoren en dat zuur in je poes is dus hetgene wat antibacterieel is en schimmeltjes buiten de deur houd dus luister naar Fai!
Weg met de poesdoes!!!