Beestjes, ze zitten overal....

Wij hebben last van zilvervisjes in huis. Eerst kwam ik er af en toe eens eentje tegen op een donker plekje. Maar, blijkbaar hebben ze het naar hun zin in ons huis, want het worden er steeds meer! Ik zie ze steeds wegschieten. Achter de bank, in de badkamer, overal kom ik ze tegen. :sick:

Het schijnt met vocht te maken te hebben.

Wie weet hoe ik hiervan af kom?

GIF!!!

Ik ga NU voor je kijken wat wij gebruikt hebben.

heb je boeken in huis??

Daar houden ze namelijk van :evil:

Ja, heeeel veeeel boeken. Daar houden wij namelijk ook van… Maarreh, ze eten ze toch niet op? :shock:

Gatver zilvervisjes :sick:

Hoop dat je ze weg kunt krijgen met gif.

Maar het waren toch papiervisjes die boeken lekker vinden?

Zilvervisjes hier ook :roll: Of wij noemen ze zilvervisjes en het zijn stiekem papiervisjes, ik weet het niet, maar volgens mij zijn ze behoorlijk aan elkaar verwant en heel irritant.

De doos met korrels is weg, kan niet meer zien wat we gebruikt hebben.

Even bij een goede drogist langs gaan of bij een winkel als de Boerenbond ofzo.

@Dame wrote:

Ja, heeeel veeeel boeken. Daar houden wij namelijk ook van… Maarreh, ze eten ze toch niet op? :shock:

pas nog op tv geweest, sorry maar volgens mij heb je een groot probleem.

ze eten papier, dus ook boeken en zelfs behang

zilvervisjes en papiervisjes zijn hetzelfde visje

He getver, nee toch???!!!

Ik heb dat pas geleden ook op tv gezien.

Als het om het papiervisje gaat is deze heel erg moeilijk te bestrijden.

Het papiervisje is inderdaad een verwant van het zilvervisje. ( net even opgezocht :wink: )

Vochtvreters neerzetten en goed de kieren en plinten zuigen…

Papier en zilver-visjes lijken wel erg op elkaar, maar een van de twee heeft langere sprieten.

Het papiervisje (Ctenolepisma longicaudatum), ook wel boekenvisje is een klein insect, behorend tot de orde van de Thysanura, een orde van primitieve insecten die volgens sommige taxonomen niet echt tot de insecten moeten worden gerekend. De schubben die zijn lichaam bedekken hebben een zilverachtige glans, en ze zijn in staat om vliegensvlug weg te glippen. Papiervisjes worden ongeveer twee centimeter lang en worden aangetroffen in boeken en papieren. Ze voeden zich met organisch materiaal, zoals vezels in papier.

Ze leven in drogere omgevingen. Verwant zijn het zilvervisje en het ovenvisje dat bij beduidend hogere temperatuur gedijt en maar zelden meer wordt aangetroffen in woonhuizen.

Bron: Wikipedia.

Oh brr… :frowning:

Ja… heel ranzig. Wij hebben er in dit huis ook behoorlijk last van. Echt overal zitten ze…misschien toch eens ff langs de winkel voor gif. :think:

Was laatst ook op het journaal, dat de nieuwere woningen gewoon te goed geïsoleerd zijn en dat er daardoor steeds meer van dat soort beestjes komen.

Het is echt een plaag hoor.

Wij hebben ze regelmatig, maar die korrels zijn vrij heftig en werken goed. Bij het tuincentrum kun je het ook wel krijgen volgens mij.

Ow gets wij hebben die krengen ook,

ik vind ze zo ranzig :sick:

Gif… is dat oké met kids en huisdieren??

@Kroes wrote:

Bij ons zat het in de bergkast, en die kast staat in de kamer maar is met een deur afgesloten. Dus we hebben alles eruit gehaald, gif er in gestrooid, deur dicht en de hele avond boven doorgebracht want het leek me geen fijn spul om in te ademen.

Er is ook biologisch niet giftig diervriendelijk etc. spul te krijgen, maar dat werkte hier dus niet.

Dan zijn het dus papiervisjes. Ze zitten inderdaad vaak in papier of kleding. Vooral als ik in de waskamer de was in hopen op de grond gerangschikt heb, zitten ze daar in. maar ik heb eigenlijk nog nooit schade gezien. Ik zal er eens wat scherper op letten.

@Kroes wrote:

Dat wilde ik net vragen. Niet schadelijk voor peuters, poezen en echtgenoten? :mrgreen:

Oh, ik vind het echt zo vies! :thumbdown:

Ik weet bijna om welke diertjes het gaat.Maar nog niet helemaal. Hoe zien die eruit? Zijn ze langwerpig? En bewegen ze aan alle kanten. En vloepen ze zo weg? De kleur zwart? Lijken ze op hele kleine slangetjes?

ja karin, maar ze wist al om welke beestjes het gaat :wink:

hahah Ik was even benieuwd.Omdat wij ook van die rare beestjes hebben. Ik wist niet wat ze waren.

Maar ik heb ze ook al gezien in d ebadkamer volgens mij.Maar dat kon niet lees ik?