Ik ben op zoek naar een beeldbabyfoon.
Ik had een Alecto dvm-40 gekocht, maar ben hier niet tevreden over.
Eisen zijn:Kindje goed kunnen zien 's nachts
kleurenbeeldscherm
100% storingsvrij
Heb de Luvion Platinum gezien van 159,-, heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik zie er ook van Luvion staan van 199,- iemand een idee wat het verschil daar tussen is ?
Ik heb de Luvion breed beeld, erg tevreden over
bij babydump is die in de aanbieding
Staat op ons lijstje :thumbup:
Maar verder niemand meer ?
het verschil tussen beide is het scherm is groter je kan liedjes afspelen en er kan sd kaartje indoen
@Karin1981 wrote:
het verschil tussen beide is het scherm is groter je kan liedjes afspelen en er kan sd kaartje indoen
En dus ook je kindje kunt opnemen!! Oh echt wij hebben de voorganger waar dat dus niet bij kan. Anders had ik deze genomen hoor. Deze is net wat uitgebreider.
Ik heb dus de Luvion Platinum (toen een stukkie duurder) maar dan de editie van vorig jaar. Ik vind het echt ideaal. Als ze huilt kijk ik eerst even wat er aan de hand is, hoe ze erbij ligt en loop dan naar boven. In het begin moest ik er heel erg aan wennen hoor dat ie telkens aanging (hoewel je de gevoeligheid kunt instellen). En wij kwamen er pas na een half jaar achter dat je het geluid ook uit kunt zetten hihihi.
Wel is het even zoeken naar het ophangen van dat ding. Uiteindelijk hangt ie hier aan het bedlampje maar daardoor heb ik niet het voeteneind in beeld. Dus als ze ondersteboven gaat liggen zie ik geen hoofd.
En afgelopen week kwam ik erachter dat als ik het volume goed hoog zet ik haar kan horen ademen.
Buiten heb ik hem ook weleens meegenomen en dan stoort ie heel af en toe. Je moet wel even kijken hoelang ie van de accu af kan. Hierin speelt ook mee hoelang je hebt ingesteld dat je het beeld wil zien.
Misschien ook interessant is dat je er 4 camera’s op kunt aansluiten (een camera kost wel 100 euro…). Dus mocht je voor 2 kindjes willen koop je dit en een extra camera.
Ook kun je een lampje aan doen, die blijft dan iets van 3 uur branden kwam ik afgelopen week achter (ik wilde het gebruiken als schemerlampje).
Ja ik vind het het geld dubbel en dwars waard! Heb er echt schik van.
Zal even kijken naar een foto van haar als het donker is…

Dit is van afgelopen zomer

Oh en wat ik dus ook wel handig vind, ons dochtertje huilt soms als ik haar in bed lig omdat ik wegga (lang leve het feit dat ze doorheeft dat haar moeder weg kan gaan…). Ik volg dan op de babyfoon hoe het gaat en luister naar haar huiltje om te beoordelen of ik ga kijken of nog even wacht. En soms hoor ik haar dan ook kletsen in bed enzo als ze net wakker is, dan wacht ik vaak nog even voordat ik haar haal. Dus dat vind ik toch ook wel handig eraan.
Wel 1 ding… ik heb hem 's nachts niet aan. Want in de slaapkamer dat beeld wat telkens aanfloept daar kan ik niet tegen. En aangezien ik in de kamer ernaast slaap met een dun gipswandje ertussen hoor ik haar toch wel.
Maar kun je het beeld ook gewoon aan laten staan, dus niet dat je alleen beeld krijgt als ze een geluidje maakt ??
Hier staat het beeld altijd aan
Ja dat kun je instellen Hier kun je kiezen voor 1 2 5 10 min. of cancel. En cancel betekent dan dat het beeld altijd te zien is.
Ook handig je kunt hem op de tv aansluiten als je dat zou willen.
Toen ons meisje op haar buik sliep (was van korte duur want toen rolde ze zich telkens naar rug) had ik hem op de tv aangesloten om het in de gaten te houden. Overigens alleen overdag.
Oh wat leuk! ik zat wat te twijfelen over het nut van zo’n ding, maar ik word helemaal enthousiast van de verhalen hier! even in gedachten houden!
Weet je wat ik ook handig vind Blue_fairy. Ik neem hem 's nachts mee naar bed. Ons meisje slaapt op haar eigen kamertje en als ze dan voor een nachtvoeding komt kijk ik even hoe ze ligt zet dat ding weer uit en pak haar op. Zo hoef ik weinig licht te maken en leg ik haar in het donker aan. Dan is ze ook zo weer vertrokken. En duurt de nachtvoeding ook niet zo lang.
Ik zou ook echt niet zonder kunnen, ik heb er nu ook 1 staan, maar die begint aardig te storen. En gebruiken hem eigenlijk niet meer voor Talysha…
Ik heb zelf ook een babyfoon waar ik Katie kan zien slapen vanaf de huiskamer! Niet van Luvion maar van Levita! Wat Meggie zegt. Je hoeft idd niet gelijk naar haar toe gaan om te kijken van hoe en wat! Dat beoordeel ik eerst via dat beeld. Voordat ik zo’n ding had, moest ik elke avond voordat k ging slapen kijken met hoe ze lag… Nu hoeft dat niet meer! Ik kan der horen/zien ademen! En als uitknopje heb ik hier voxfunctie. En zolang ze niet op bed ligt, staat ie gewoon uit, en s’nachts op onze kamer op stroom!
De camera heb ik aan haar bed vastgemaakt bij de voeteneind. Dus ik zie haar hoofd tot knietjes. Voetjes dan weer niet. Maar voor mij is het hoofdje het belangrijkste!
In het daglicht is de scherm ook kleur. In het donker zwart wit!
Ideaal dus :thumbup:
En het geluid kan ik ook uitzetten terwijl het beeld aanstaat maar het geluid is altijd wel het belangrijkste! Daarvoor is babyfoon ook voor bedoeld!
Vandaag de Luvion besteld, ben benieuwd
Ik ben ook benieuwd dus ff posten watje er van vind!
Ik zit zelf dus te twijfelen, omdat ik zelf denk dat het leukigheid is en die er miss na 2 maanden af is.
Kan je ook dat je alleen geluid hebt ? en geen beeld, want in de slaapkamer lijkt het me wel vervelend als je beeld hebt wat aan en uit springt
@MegaMindy wrote:
Ik ben ook benieuwddus ff posten watje er van vind!
Ik zit zelf dus te twijfelen, omdat ik zelf denk dat het leukigheid is en die er miss na 2 maanden af is.
Kan je ook dat je alleen geluid hebt ? en geen beeld, want in de slaapkamer lijkt het me wel vervelend als je beeld hebt wat aan en uit springt
Ja alleen een babyfoon stand kan ook.
Maar hier is het niet alleen leuk voor 2 maanden. Ik had hiervoor ook een beeldbabyfoon, heb die 2 jaar gebruikt voor mijn meisje. Maar was een lomp groot ding, en begon aardig te storen. Maar is nu niet meer nodig voor haar…
@romata wrote:
@MegaMindy wrote:Ik ben ook benieuwddus ff posten watje er van vind!
Ja alleen een babyfoon stand kan ook.
Maar hier is het niet alleen leuk voor 2 maanden. Ik had hiervoor ook een beeldbabyfoon, heb die 2 jaar gebruikt voor mijn meisje. Maar was een lomp groot ding, en begon aardig te storen. Maar is nu niet meer nodig voor haar…
Oke, ga der nog even over na denken. Wil toch nog bij de babydump dingen bestellen

Ben tot nu toe erg tevreden, beeld is super helder, geluid is ook ontzettend goed, ik hoor mijn dochtertje nu gewoon op haar tutje sabbelen :thumbup:
Ik heb een alecto maar ben geneigd om deze alsnog aan te schaffen.
Je denkt altijd dat je zo’n ding maar een jaar of wat gebruikt, maar ik zie hem nog wel een jaar of 5 in gebruik zijn hier…
Wij gaan regelmatig bij de buurtjes (onder onze kap) een borreltje doen en gaan geregeld even kijken of alles in orde is aan (zoals wij da tnoemen) andere kant.
De alecto is alleen heel vaak gevallen dus het ding heeft geen schuld maar begint wel kuren te krijgen.
Misschien dat ik alsnog deze wil…wij hebben overigens de babyfoon op de overloop staan omdat we ze dan beide horen.
Vraagje aan de eigenaars van de Luvion elite (de nieuwere versie)
als je het muziekje afspeelt kraakt het muziekje :eh: hebben jullie dat ook? niet dat we die vaak zullen gebruiken maarja :shifty:
en heeft het scherm overdag wel kleuren? we hebben hem net pas voor het eerst geprobeert :doh: dus grijs/wit natuurlijk :mrgreen: