bedreigd en geintimideerd op het werk.

Ik heb een schoonmaakbaantje, nou heb ik 2 collega’s die echt superaso zijn. Een ervan is de voorman en zijn vrouw is mijn collega.

Ik heb samen met nog iemand 3 afdelingen en als we daarmee klaar zijn moeten we met zn allen een afdeling doen.

Nu was het vrijdag zo dat wij beneden kwamen om met zn allen die afdeling te doen, maar asotje was al beneden. Ik ging zoals wat we gewoonlijk ook doen een peukje roken.



Nou, zij kwam aangelopen en gooit kijhard een glazen deur open en schreeuwt, komen jullie nou nog helpen of hoe zit dat.

Dus ik zeg, doe s even normaal zeg, als ik mn peukje op heb kom ik je helpen.

Dus zij schreeuwt terwijl ze wegloopt, jij moet uitkijken. Dus ik zeg, nee, jij moet uitkijken.

Toen kwam ze teruglopen en gaat met haar gezicht op een cm van mijn gezicht afstaan en zegt, Wat zeg jij?

Dus ik zeg dat ze zelf moet uitkijken.

Zegt zij, ik ben jou spuugzat met je gluiperige gedoe en zegt, het is nu werktijd, maar na werktijd pak ik je. :shock: (nog steeds met haar gezicht op een cm afstand van de mijne en dan stond ze ook nog eens heel breed uit als een vent)

Dus ik zeg, nou, ik wacht dan wel even op je.

Zij gaat gooiend en smijtend aan het werk en ik na mn peukje ook.

(ik stond helemaal te trillen en de tranen schoten in mn ogen van woede, omdat er nog nooit iemand op die manier tegen mij doet)

Zij was dus zo boos, omdat ze altijd iedereen opjaagd om zo snel mogelijk klaar te zijn, om eerder naar huis te kunnen.

Maar zelfs nu, waren we nog een kwartier eerder klaar.



Komt ze na 5 min naar me toe en zegt, dat ze zich niet zo op me af had moeten reageren en dat het haar teveel word, omdat ze 3 banen heeft. Dus ik zeg, ja dat doe je helemaal zelf en dat ik dit niet pik.

Vraagt ze of ik haar excuus accepteer, dus ik doe dat.

Verder de rest van de avond niets meer gezegd.

Ze probeerde daarna normaal te doen en alsof er niets is gebeurd, maar ook al heb ik r een hand gegeven. Ik kan nu niet meer normaal tegen haar doen.



Ik heb r het hele weekend over in gezeten.

Dat zoiets nog gebeurd op mijn leeftijd.

Dit heb ik nog nooit meegemaakt.



Ik zit echt te twijfelen of ik het hoofdkantoor ga bellen, of dat ik dat wel kan maken na dat ik haar excuus heb geaccepteerd.

Het scheelde echt een haartje of het was uit de hand gelopen.

je moet zelfs dat hoofd kantoor bellen… Je kunt noemen dat ze haar excuus heeft aangenomen maar je hoort je veilig te voelen op je werk. Dat staat voorop hoor. Maar dat het lastig is snap ik wel… :hug:

Ik zou het niet melden. Je hebt haar excuses aanvaard en dan zou het voor mij klaar zijn en ik vind, hoe vervelend ook, dat zoiets kan gebeuren.



Zodra dit weer gebeurt of je ook maar het kleinste gevoel hebt dat je haar intimideerd zou ik het wel melden.







Maanden geleden ben ik ook enorm tegen een jongen van mijn werk uitgevallen. Ook ik stond dreigend en heb gezegd dat ik hem echt wilde slaan. Wat hij deed om mij zo kwaad te maken meld ik hier niet want dat doet er niet toe. Wat er wel toe deed was dat ik totaal overmand was van het verdriet en de angst dat mijn vader zou gaan sterven maar we niet wisten hoe, wanneer, waarom etc. Ik zat totaal met mijn gevoelens in de knoei en toen hij mij op een bepaalde manier benaderde ben ik totaal uit mijn dak gegaan.

Erna ben ik gelijk met een teamleider gaan zitten en ben ik halve dagen gaan werken.

Later heb ik hem natuurlijk mijn excuses aangeboden.



Ik ben totaal geen agressief persoon en zou altijd alles inslikken en op een andere manier (later op diegene afstappen oid) proberen op te lossen.

Door mijn stress en angst en verdriet reageerde ik wel zo. Geen excuus maar wel een reden.



Ik ben blij dat dit niet gelijk is opgeblazen waar ik wel een gevoel van krijg als dat in jouw geval zou worden gemeld. Dan komen er allerlei gesprekken over een in mijn ogen klein incident die zeker verschrikkelijk onprettig was en ook onveilig, maar niet iets wat je niet gewoon kan uitpraten.

Stillewater, ik vraag me af waarom je zo agressief terugreageerde… Ik begrijp dat je geschrokken bent, maar door zo agressief terug te reageren prikkel je de ‘agressor’ waarschijnlijk nog meer.



Is het voor de volgende keer wellicht niet verstandiger om zelf rustig te blijven en te vragen waarom ze zo geïrriteerd is?

Misschien heeft ze er een reden voor, zoals Madre al schrijft. Je kunt niet in dat koppie kijken natuurlijk.



Let wel: ik praat haar gedrag hiermee niet goed, maar ik denk wel dat je zelf ook stappen kunt nemen om het niet te laten escaleren…

Intimidatie is natuurlijk not done, en het moet zeker geen gewoonte worden!



En ik zou het idd niet melden, maar er nog eens met haar op terugkomen als het allemaal weer wat bedaard is. Wie weet wat het je oplevert!

Het is voor haar een gewoonte om zo op die manier mensen aan te spreken.

Zoals aankomen stormen en op die manier te vragen of je nog komt helpen of hoe zit dat. Het zijn aso’s dus echt normaal praten zit er niet in.

Alleen heeft ze dat tegen mij nog niet gedaan. Omdat ik normaal heel erg rustig ben, dus het is denk ik wel 25 jaar geleden geweest dat ik ruzie heb gehad.

Als ik zeg dat ze even normaal moet doen en dat ik zo kom helpen, vond ik niet aggressief terug reageren.

Ik reageerde eerder verbaasd.



Toen zij wegliep en zij dat ik moest uitkijken . zij ik dat zij zelf moest uitkijken (want ik heb een heel dik boek die ik open kan doen over hun en dat weet ze) en toen kwam ze zo dichtbij met haar gezicht. En begon dat ze me gluiperig vond en ze me wel zou pakken.

Wat had ik moeten doen? Dit hoef ik toch niet te pikken en te zoeken naar een reden waarom ze zo tegen mij doet?

Mij kan die reden niets schelen. Ik pik dit gewoon niet. Zo ga je niet met mensen om.



Nee, ik vind dat ik heel erg rustig ben gebleven. Ik heb niet geschreeuwd, zij wel, op een cm afstand.



Ik ben er nog niet zeker van of ik het ga melden, net zoals ik er nog niet zeker van of ik maandag nog wel terug ga.

Zit er zelfs aan te denken om maandag per direct ontslag te nemen en me niet aan mn opzegtermijn te houden.



Ik ben het gewoon zat met die twee.

Ze stelen alles wat los en vast zit, ze stelen uren.

Ze werken 2 uur, maar schrijven dat ze 4 uur werken, omdat ze nog een andere afdeling moeten doen, maar die doen ze dan in die 2 uur.

Vandaar dat ze zo gestressd zijn, omdat dat bijna niet te doen is, om 4 uur werk in 2 uur te doen.



Wat zou het me kunnen opleveren?



Ik zou het heel erg knap vinden als iemand nog even heel rustig zou kunnen vragen waarom diegene zo aggressief is. Ik stond echt te shaken en was echt allerd, want zoals ik al zei, het scheelde echt een haartje of ze had me geslagen.

Maar dat deed ze dus niet, misschien juist omdat ik bleef staan en zo rustig bleef en duidelijk maakte dat ik me niet zo door haar laat afzeiken.

Ik vind wel dat je er melding van moet maken bij het hoofdkantoor.

Zoals Lydia al zei, je moet je veilig kunnen voelen op het werk.

En als er zoiets voorvalt op een werkplek, dan moet het hoofdkantoor dat weten.

Er hoeven nu geen consequenties aan verbonden te worden, maar als dit vaker voor gaat komen, of al is gebeurt, dan kan er wel wat met deze melding gedaan worden.

Als je niks zegt, dan weet niemand er van.



Ik vind deze situatie ook anders dan het voorbeeld dat Madre geeft.

Madre, jij hebt zelf bij je teamleider aangegeven wat er was gebeurt.

Dat is ook zoals het zou moeten, maar uit het verhaal van stillewater haal ik niet dat die vrouw dit zelf bij haar leidinggevende heeft gemeld.

Dus vind ik dat stillewater dit zelf wel moet doen.

@stillewater wrote:





Toen zij wegliep en zij dat ik moest uitkijken . zij ik dat zij zelf moest uitkijken (want ik heb een heel dik boek die ik open kan doen over hun en dat weet ze) en toen kwam ze zo dichtbij met haar gezicht. En begon dat ze me gluiperig vond en ze me wel zou pakken.

Wat had ik moeten doen? Dit hoef ik toch niet te pikken en te zoeken naar een reden waarom ze zo tegen mij doet?

Mij kan die reden niets schelen. Ik pik dit gewoon niet. Zo ga je niet met mensen om.





Ik ben er nog niet zeker van of ik het ga melden, net zoals ik er nog niet zeker van of ik maandag nog wel terug ga.

Zit er zelfs aan te denken om maandag per direct ontslag te nemen en me niet aan mn opzegtermijn te houden.



Ik ben het gewoon zat met die twee.

Ze stelen alles wat los en vast zit, ze stelen uren.

Ze werken 2 uur, maar schrijven dat ze 4 uur werken, omdat ze nog een andere afdeling moeten doen, maar die doen ze dan in die 2 uur.

Vandaar dat ze zo gestressd zijn, omdat dat bijna niet te doen is, om 4 uur werk in 2 uur te doen.



Wat zou het me kunnen opleveren?



Ik zou het heel erg knap vinden als iemand nog even heel rustig zou kunnen vragen waarom diegene zo aggressief is. Ik stond echt te shaken en was echt allerd, want zoals ik al zei, het scheelde echt een haartje of ze had me geslagen.

Maar dat deed ze dus niet, misschien juist omdat ik bleef staan en zo rustig bleef en duidelijk maakte dat ik me niet zo door haar laat afzeiken.




Dat je het vervelend vind dat dit gebeurt is en dat je je geintimideert voelt begrijp ik volkomen. Maar ik vind wel dat jij nu niet meer terug kan komen op je woord, jij hebt haar excuses aanvaard. Tja dan had je dat maar niet moeten doen…



Nu haal je er allerlei dingen bij over stelen en over meer uren schrijven dan werken… wat heeft dat er nou mee te maken?



Wat je wel kan doen is toch nog een gesprek met haar aangaan en haar heel duidelijk maken dat het je dwars zit en dat je haar even duidelijk maakt dat als ze dit nog een keer bij jou doet dat je het dan wel gaat melden. Dat je je eigen niet meer zo laat behandelen.



Ik vind het trouwens ongelovelijk knap van je dat je zo rustig bent gebleven terwijl ze zo in je gezicht zat. Ik had het je niet nagedaan :hug:

Tja, ik vind wel melden, ook al heeft ze haar excuses geaccepteerd :think: . Ik bedoel, ik zou ook sorrie op dat moment accepteren, omdat ik totaal overdonderd zou zijn. Maakt niet uit wat de reden is, ik vind dit nou niet iets kleins…Dat er redenen zijn om overemotioneel te reageren geloof ik best, maar dat vind ik heel wat anders dan iemand heel agressief te benaderen of te bedreigen…

Mijn hemel zeg wat een situatie! Now way dat ik iemand zo tegen mij tekeer laat gaan. Ik zou er helemaal klaar mee zijn.

Als ik dan ook nog hoor dat ze lopen te jatten en hun uren niet maken dan zou ik niet meer met die lui willen werken.



Persoonlijk vind ik dat je wel melding moet maken van het voorval. Je kan ook melding maken en ze verzoeken er verder niets mee te doen. Dan staat het in ieder geval genoteerd mocht er nog is wat voorvallen.

Zo he :shock:



Ik had zéker een melding gemaakt, ondanks dat zij haar excuses heeft aangeboden.

Ik heb vaker verhalen gelezen van je en als er niets tegen gedaan word, gaat het zo door en gaat het misschien alleen maar erger worden.



Je werk hoort gewoon veilig te zijn, het moet niet zo zijn dat je niet meer leuk naar je werk gaat omdat het er onveilig is door collega’s.



Dus ja, maak een melding!! Neem geen ontslag, daar heb je alleen jezelf mee. :hug: :hug:

@TaMa wrote:

@stillewater wrote:




Toen zij wegliep en zij dat ik moest uitkijken . zij ik dat zij zelf moest uitkijken (want ik heb een heel dik boek die ik open kan doen over hun en dat weet ze) en toen kwam ze zo dichtbij met haar gezicht. En begon dat ze me gluiperig vond en ze me wel zou pakken.

Wat had ik moeten doen? Dit hoef ik toch niet te pikken en te zoeken naar een reden waarom ze zo tegen mij doet?

Mij kan die reden niets schelen. Ik pik dit gewoon niet. Zo ga je niet met mensen om.





Ik ben er nog niet zeker van of ik het ga melden, net zoals ik er nog niet zeker van of ik maandag nog wel terug ga.

Zit er zelfs aan te denken om maandag per direct ontslag te nemen en me niet aan mn opzegtermijn te houden.



Ik ben het gewoon zat met die twee.

Ze stelen alles wat los en vast zit, ze stelen uren.

Ze werken 2 uur, maar schrijven dat ze 4 uur werken, omdat ze nog een andere afdeling moeten doen, maar die doen ze dan in die 2 uur.

Vandaar dat ze zo gestressd zijn, omdat dat bijna niet te doen is, om 4 uur werk in 2 uur te doen.



Wat zou het me kunnen opleveren?



Ik zou het heel erg knap vinden als iemand nog even heel rustig zou kunnen vragen waarom diegene zo aggressief is. Ik stond echt te shaken en was echt allerd, want zoals ik al zei, het scheelde echt een haartje of ze had me geslagen.

Maar dat deed ze dus niet, misschien juist omdat ik bleef staan en zo rustig bleef en duidelijk maakte dat ik me niet zo door haar laat afzeiken.




Dat je het vervelend vind dat dit gebeurt is en dat je je geintimideert voelt begrijp ik volkomen. Maar ik vind wel dat jij nu niet meer terug kan komen op je woord, jij hebt haar excuses aanvaard. Tja dan had je dat maar niet moeten doen…



Nu haal je er allerlei dingen bij over stelen en over meer uren schrijven dan werken… wat heeft dat er nou mee te maken?



Wat je wel kan doen is toch nog een gesprek met haar aangaan en haar heel duidelijk maken dat het je dwars zit en dat je haar even duidelijk maakt dat als ze dit nog een keer bij jou doet dat je het dan wel gaat melden. Dat je je eigen niet meer zo laat behandelen.



Ik vind het trouwens ongelovelijk knap van je dat je zo rustig bent gebleven terwijl ze zo in je gezicht zat. Ik had het je niet nagedaan :hug:




Ik zeg die dingen erbij om zodat je kunt zien wat voor types het zijn.

Je zou haast niet geloven dat er zulke mensen bestaan.

Zulke mensen zie je alleen op tv.



Ik heb heel lang getwijfeld om melding te maken over het stelen, omdat ik er anders niet meer normaal mee zou kunnen werken.

Als ik nu melding maak over die agressie, dan gooi ik meteen het hele boek open. Het is nu toch al een rotsfeer, er is al gebeurd waar ik bang voor was als ik het zou gaan zeggen, dus heb niets te verliezen.

volgens mij heb je het hier vaker over ze gehad.

Ik zou een andere baan zoeken.



Wij hebben ook een keer een dreiging gehad op het werk en dat is ehm heel bedreigend.

Nu ben ik iemand die nog nooit een mug heeft vermoord :oops: en bij mij zit er geen agressie in, geen idee hoe dat voelt.

Ik zou zeker geen ontslag nemen.

Ik zou het daarom toch wel even melden aan het hoofdkantoor. Dat je op deze manier niet prettig meer kunt werken en dan is het aan het hoofdkantoor wat zij ermee doen.



Zij hebben neem ik aan het beste met hun werknemens voor. Ik neem aan dat ze niet willen dat jij straks overspannen thuis zit.



Sterkte en laat je niet intimideren. Brutale mensen hoeven niet de halve wereld te krijgen.

Niet melden… ik zou zelf een andere baan zoeken (niet om die ruzie maar omdat dat wel weer iets is dat speelt binnen dat bedrijf)… je hebt al zoveel sheisse met die mensen…

Je hebt excuses ervaard, en je niet laten kennen… je bek opengetrokken, goed of niet goed, had ik ook gedaan…

Dus je zal wel geen last meer van haar hebben… ze wilt mensen intimideren en heeft je gewoon getest…

Dus ik zou niet melden, komt gewoon alweer gezeik van…

Echt, andere baan zoeken :thumbup:

heb je al eerder melding gemaakt van hun gedrag, dat ze uren stelen etc? Dan zou ik er wel meldiing van maken.



Maar zoals vele hier al zeggen, je hebt het samen opgelost dus zou ik er geen melding van maken. Dat vind ik heel stiekem en een trap na geven

Net gebeld.

Heb alles verteld en ook gezegd dat ze haar excuus heeft aangeboden, maar dat ik ondanks dat niet meer met haar kan werken. Omdat ik niet accepteer hoe zij met mensen omgaat.

Deze week komt er een gesprek, want ze hebben al meer dingetjes gehoord over haar, wat weet ik niet maar maakt niet uit.

Ik heb mn ontslagbrief al klaar en die ga ik dan meteen geven.

Na dit ga ik echt met een rotgevoel werken, dus ga gauw zoeken naar iets anders.Heb r het hele weekend mee in mn maag gezeten. Ik heb koppijn en in mn nek, dus ik denk dat dat gewoon de spanning is van het werk, en dat is het me niet waard. Het is maar een schoonmaakbaantje waar de kranten vol mee staan.

Ik hou me gewoon aan die maand opzegtermijn, maar ze mogen wel weten waarom ik opstap.



Iets snap ik niet …



Waarom ontslag nemen ? Het gaat toch om een schoonmaakbedrijf ? Die kan je toch wel helpen om je ergens anders op een andere project / pand te werken ?



Je vind je werk toch wel ‘leuk’ ? Moet je dan weer iets anders zoeken voor iets waar jij niks aan kan doen ? Ik zou juist dat dus weer niet pikken, maar het ligt ook aan de hele situatie er om heen.



Zelf ben ik ook schoonmaakster, bij mij gebeuren er ook veel dingen. Te veel eigenlijk :roll: , maar geen ruzies of zo, maar veel dingen vind ik ook niet eerlijk. Moeilijkste is dat ik met de hoofdkantoor niemand echt kan spreken over bepaalde dingen, wordt daar ook niet echt serieus genomen en dat vind ik een erg tegenvallen. Veel zouden al weggaan, maar juist waar ik werk heb ik leuke collega’s en daar gaat het mij ook om, alleen jammer dat ik met degene van het hoofdkantoor niet kan communiceren !



Maar ik vind, genoeg panden om jou ergens anders te plaatsen, het gaat toch niet om 1 bedrijf ? Er zijn toch meer panden ?



Hier in mijn woonplaats hebben ze maar 1 pand, het meeste hebben ze in uithoorn en amsterdam. Dus dat is geen optie.

Ik vind het niet erg om bij een ander schoonmaak bedrijf te gaan werken.

Liever dat dan dat ik nog met haar moet gaan werken en als een stel kleuters apart te moeten gaan zitten praten tot we weer vriendjes kunnen zijn. :roll:



Iemand anders zei me al dat de schoonmaak een wereldje apart is waar dit soort dingen vaak voorkomen.

Inderdaad, het is gewoon een apart wereld… je kan gemakkelijk daar terecht komen vind ik eerlijk gezegd.



Maar vandaar dus dat je daar niet terecht kan, omdat er maar 1 pand is … hoop toch dat je snel iets anders kan vinden.

Ik heb ook bij een schoonmaakbedrijf gewerkt, maar er met plezier gewerkt :thumbup: Maar ik had 3 avonden alleen een pand en zaterdag met een cluppie. Zat alleen 1 iemand bij die de helft nooit wou schoonmaken. Zeiden we ook altijd: als je je als een prinsesje wilt gedragen hoor je hier niet. :mrgreen:



Maar zo werken is echt niet leuk :thumbdown: