BedKlossen

Wij hebben ook een logeerbed op het babykamertje gezet…baby ligt de eerste weken toch bij ons op de kamer. Was nog net iets te laag daarom een extra matras van zolder gehaald!

Heel eerlijk gezegt had ik de klossen in huis en zou mijn man ze op de ag dat ik thuis kwam er onder zetten, maar van onze kraamhulp hoefde het niet :oops: :oops:

En we hebben een laag bed, maareh neehoor, geen probleem, heb ze ongebruikt weer teruggebracht, maarja moet ze straks nu toch weer halen weet niet welke kraamzorg ik nu krijg :wink:



Hopelijk vind je een passende oplossing

wij hebben eeb boxpring en kunne ook geen klossen onder het bed doen. mijn riend heeft gezegd dat hij gewoon even elke ochtend voor de controles zijn matras eronder schuift en als de controles zijn gedaan haalt hij hem weer weg. ik ben benieuwd of de kraamhulp het daarmee eens is.

@Baby2008Diablow wrote:

ja gelukkig is alles gelijkvloers bij ons,

ik heb sowiezo alles wat ik wil en wat ik nodig heb in de slaapkamer,

de kraamhulp komt toch alleen waar je kraambed staat en in de babykamer? dus ben sowiezo van plan om de woonkamer opslot te doen,

ik ga een kijken wat ik het beste kan doen,

want die kraamhulpvrouw klonk hartstikke streng erover,

:: :vlinder: :: groetjes




Waarom zou je de woonkamer op slot doen :roll: ? Als dat is omdat je bang bent dat ze dingen meenemen die niet van hun zijn dan vind ik dat een beetje raar. Deze mensen zijn er alleen om jou te helpen en die gaan echt niet in je spullen zitten. Misschien begrijp ik het verkeerd maar vind het een beetje een raar stukje.

haha nou dat zat ik ook net te bedenken… deur van de woonkamer op slot… is dat niet een beetje te fanatiek? :wink:



Die kraamhulp zet ook lekker de koffie voor je visite, stofzuigt je woonkamer lekker en die wil je toch echt niet de hele dag bij jou op bed hebben zitten toch??? En mocht je een kraamverzorgster hebben wat echt niet klikt, dan kun je de thuizorg/kraamzorg bellen en dan kunnen ze altijd zien of ze nog een andere kraamverzorgster hebben die beter in je gezin past.



En voor wat betreft de kosten voor een bed, ik heb er ook 1tje gereserveerd, die zijn gratis, en ze bezorgen en halen het bed ook nog op. Ik moet alleen 50 euro borg betalen, maar die krijg ik weer terug als ze het bed weer ophalen.



Sterkte :wink:



Neri

Ik wil ook een gratis bed bij de volgende! :x Waarom verschilt dat dat de een wel moet betalen en de ander niet? Wij zijn flink wat geld kwijt geweest aan dat bed.

De ene hulp is de ander natuurlijk niet, maar je zou hem ook gewoon kunnen ophogen met een extra matras wat al eerder is gezegd…



En dat van de woonkamer op slot doen vind ik ook raar… Niet alleen omdat de kraamhulp ook de visite verzorgt en de boel netjes houd, maar ook omdat zij zodra jullie slapen zich ook even kan terug trekken voor een bakje koffie en dergelijke…Zou anders niet weten waar ze anders moet zijn als je al geen plek meer hebt voor een kraambed(in de hal misschien) :lol:





Maar goed het is jouw huis en wens je alsnog veel succes met de bevalling en geniet van je kraamtijd

Aleta: ik moet lid zijn van het groene kruis en dan kan ik dingen gratis lenen. Anders moet ik er ook voor betalen.

hoiii



nou ook ik kwam moeilijk in en uit me bed met die rot klosse,

wat denk je me kraam hulp nu wil niet eens me op bed hebben aan gezien ik geen hechtingen en scheuren heb vind ze het op de bank net zo lekker.

als ik hechtingen had gehad dan had ze het gedaan vanwege privacy redenen op op bed want op de bank met de buren voorbij lopend hahaha



hangt dus echt van je kraam hulp af hoop dat jullie ook zo makkelijke krijgen scheelt klim werk hihih

@Neri wrote:

haha nou dat zat ik ook net te bedenken… deur van de woonkamer op slot… is dat niet een beetje te fanatiek? :wink:



Die kraamhulp zet ook lekker de koffie voor je visite, stofzuigt je woonkamer lekker en die wil je toch echt niet de hele dag bij jou op bed hebben zitten toch??? En mocht je een kraamverzorgster hebben wat echt niet klikt, dan kun je de thuizorg/kraamzorg bellen en dan kunnen ze altijd zien of ze nog een andere kraamverzorgster hebben die beter in je gezin past.



En voor wat betreft de kosten voor een bed, ik heb er ook 1tje gereserveerd, die zijn gratis, en ze bezorgen en halen het bed ook nog op. Ik moet alleen 50 euro borg betalen, maar die krijg ik weer terug als ze het bed weer ophalen.



Sterkte :wink:



Neri




nou wat ik heb begrepen van het gesprek dat ik heb gehad met die vrouw van de kraamhulp is dat ze niet mijn visite of dergelijk verzorgt voor koffie thee of dergelijke, en dat ze alleen de babykamer en mijn slaapkamer schoonhouden,niet eens de keuken of andere delen van ons huis, als ze koffie willen drinken kunnen ze dat maar lekker buiten doen ofzo of na die 3 uuurtjes per dag bij ons werk, zo kort blijven ze maar per dag, en ik betaal ze ook nog!ik weet dat ze mij komen helpen en eigelijk wil ik ze nog geeneens in huis,maar omdat het van me verloskundige en gyna moet moet ik het maar accepteren, ik denk dat meer mensen er wel last hebben van vreemden in huis, en ik niet de enige ben,

@Karlijn wrote:

@Baby2008Diablow wrote:
ja gelukkig is alles gelijkvloers bij ons,

ik heb sowiezo alles wat ik wil en wat ik nodig heb in de slaapkamer,

de kraamhulp komt toch alleen waar je kraambed staat en in de babykamer? dus ben sowiezo van plan om de woonkamer opslot te doen,

ik ga een kijken wat ik het beste kan doen,

want die kraamhulpvrouw klonk hartstikke streng erover,

:: :vlinder: :: groetjes




Waarom zou je de woonkamer op slot doen :roll: ? Als dat is omdat je bang bent dat ze dingen meenemen die niet van hun zijn dan vind ik dat een beetje raar. Deze mensen zijn er alleen om jou te helpen en die gaan echt niet in je spullen zitten. Misschien begrijp ik het verkeerd maar vind het een beetje een raar stukje.




raar als er strax spullen ontbreken, en dat niet alleen ze heeft niks te zoeken in de woonkamer, ze komt hier al weinig doen,

maar ik begrijp jullie sarcasme,

hebben nog nooit zoiets mee gemaakt natuurlijk

en vertrouwen ieder blindelings,

pas als er iets fout gaat gaan de ogen een klein stukje open,

ookal is het dan ietsie te laat,

maar maak niet uit,

ik weet wat ik doe,

wou alleen commentaar op de bedklossen

Ben bijna 31 wkn, maar hier staat t bed al 3wkn op klossen. Ben nie heel groot, maar heb last v mijn bekken. Nu gaat t uit bed komen wat makkelijker. Even over d kraamhulp die moet je gewoon vertrouwen. Bij d geboorte v mijn dochtertje moesten we met spoed nr het ziekenhuis. KraAmhulp haddn we misschien 5 min gezien en bleef toen all1 in ons huis achter met sleutel. Geen seconde over ingezeten. Toen k s middags nr huis mocht lag d sleutel netjes op d mat met een briefje. Ook had ze alle troep v t begin vd bevalling opgeruimd en ons bed verschoond. Heerlijk. Terwijl ze dus echt in mijn kasten heeft moeten kijken waar t lag. Maar nu kon k zo mijn bed in. We hebben haar d rest v d periode ook gehad super. Hebben t er nog over gehad , dat t achteraf een raar idee was een vreemd iemand all1 in je huis. Maar iets meenemen doen ze echt niet, je weet toch wie ze zijn en vr wie ze werken? Gewoon vertrouwen. En ze moet toch ook in d keuken zijn vr jullie eten of drinken, kruiken vd baby enz. Suc6

Hoezo sarcasma??? Ik vroeg het me alleen af waarom je dat zo wilt doen en als je daar geen commentaar op wilt hebben dan moet je zulke dingen niet schrijven. Sorry hoor, jammer dat je zo weinig vertrouwen hebt in de mens en spijtig heb je dus iets meegenmaakt wat niet leuk was maar dan nog zijn er genoeg mensen die je alleen willen helpen ipm je huiskamer leegroven.

@Baby2008Diablow wrote:

@Neri wrote:
haha nou dat zat ik ook net te bedenken… deur van de woonkamer op slot… is dat niet een beetje te fanatiek? :wink:



Die kraamhulp zet ook lekker de koffie voor je visite, stofzuigt je woonkamer lekker en die wil je toch echt niet de hele dag bij jou op bed hebben zitten toch??? En mocht je een kraamverzorgster hebben wat echt niet klikt, dan kun je de thuizorg/kraamzorg bellen en dan kunnen ze altijd zien of ze nog een andere kraamverzorgster hebben die beter in je gezin past.



En voor wat betreft de kosten voor een bed, ik heb er ook 1tje gereserveerd, die zijn gratis, en ze bezorgen en halen het bed ook nog op. Ik moet alleen 50 euro borg betalen, maar die krijg ik weer terug als ze het bed weer ophalen.



Sterkte :wink:



Neri




nou wat ik heb begrepen van het gesprek dat ik heb gehad met die vrouw van de kraamhulp is dat ze niet mijn visite of dergelijk verzorgt voor koffie thee of dergelijke, en dat ze alleen de babykamer en mijn slaapkamer schoonhouden,niet eens de keuken of andere delen van ons huis, als ze koffie willen drinken kunnen ze dat maar lekker buiten doen ofzo of na die 3 uuurtjes per dag bij ons werk, zo kort blijven ze maar per dag, en ik betaal ze ook nog!ik weet dat ze mij komen helpen en eigelijk wil ik ze nog geeneens in huis,maar omdat het van me verloskundige en gyna moet moet ik het maar accepteren, ik denk dat meer mensen er wel last hebben van vreemden in huis, en ik niet de enige ben,




je krijgt toch net als een ander standaart 44 uur… of wast 45?? dan zijn ze er echt wel langer als drie uurtjes en dan doen ze ook echt wel de koffie!! k dacht dat et landelijk zo verplicht was via de verzekering… of je moet een andere regeling hebben…

Ik krijg ook 3 uur per dag, maar dat is omdat ik dat zelf wil. Als ik dat wil ophogen kon dat altijd, is me verteld.

@D. wrote:

Ik krijg ook 3 uur per dag, maar dat is omdat ik dat zelf wil. Als ik dat wil ophogen kon dat altijd, is me verteld.




wil je dan niet meer?? ik heb hier straks 49 uur in 8 dagen… en et wordt gewoon etaald door de verzekering… t kost me niks…

Ik moet 3,50 per uur zelf betalen, ik dacht juist dat dat overal hetzelfde was :think:



Hoe dan ook, ik heb tijdens mn intake gezegd dat ik alleen de zorg voor moeder en kind wens, en ze zeiden dat we het dan met 3 uur per dag wel zouden redden. Voor alle andere huishoudelijke dingen heb ik namelijk heel veel mensen om me heen (ik ben alleenstaand en woon in bij mn zus) en ik vond het nogal wat om geld neer te gaan leggen voor klusjes in het huishouden die mijn zus en zwager ook op zich kunnen nemen. Als blijkt dat ik wel meer nodig heb (omdat borstvoeding bijv. heel moeilijk gaat, of er zijn andere complicaties) dan worden het meer dan 3 uur.

D. bij ons is de eigen bijdrage 3,70 per uur , ik heb ook gezegd dat ik haar niet langer dan 3 uur in huis wil , want mijn moeder zal er toch de hele dag voor me zijn en ikheb liever haar dan een vreemde maar ik vind het ook nog behoorlijk duur zelf de orige keer betaalde ik 3,50 per uur en was ik na een week kraamzorg die bijna niks deed 250 euro lichter dat vidnik heel veel geld voor iemand die gezellig babbelen kan dus nou heb ik afgesproken dat ik haar naar huis laat gaan wanneer ik wil :thumbup:

Ja precies, dat zijn geen leuke bedragen meer :shock: