BedKlossen

Hoi,Ik ben nu 37 weken zwanger, en ik heb vandaag bedklossen gehaald voor het verhogen van mijn bed,

Ik heb van mijn kraamhulp begrepen tijdens de inspectie dat het verplicht is om die klossen te hebben om je bed op 80centimeter te zetten volgens de arbo anders mogen ze mij geen dienst als kraamverzorger tijdens mijn kraamtijd verlenen,

Het probleem is dat ik een 2persoonsbed heb en die meisje zei tegen mij van de thuiszorg winkel dat ik ze er onder moet plaatsen, en dat het bij elk bed kan, maar ons bed heeft geen pootjes,

en als ik ze de lattenbodem zet blijven ze even hoog,

mijn bed zit namelijk ook aan een grote kast vast met nachtkastjes enzo,

en hij blijft op de hoogte van ongeveer 40centimeter, ik heb 6klossen van de thuiszorg winkel mee gekregen,

ik weet niet wat ik het beste kan doen, plaats voor een eenpersoonsbed is er niet meer in me slaapkamer ofzo,

weten jullie wat ik het beste kan doen, want ik heb echt de kraamhulp nodig, het is me eerste kindje,

alvast bedankt,

groetjess :smiley:

heb je niet een 1 persoonsbed op een andere kamer staan? dan ga je daar toch liggen wanneer het nodig is?

bierkratjes?

Wij hadden bij onze eerste een hoogslaper. Dat was uiteraard te hoog, dus een 1-persoonsbed in de woonkamer gezet.

Wij hadden limonadekratjes uit de supermarkt gebruikt.



Kun je gratis ophalen, je betaald alleen statiegeld.

als je zo’n bed hebt met kastjes enz eraan is het idd lastig om er klossen onder te zetten.

Je kan een bed huren bij de thuiszorg geloof ik, misschien is dat een optie

ik heb zelf een waterbed…en mag dus ook niet bevallen in dat bed…ik heb bij mijn jongste zoon op de kamer een “bevalbed” staan, en voor de nodige kraamdagen zodat ze me kunnen onderzoeken…



tis even niet anders…misschien voor jullie ook een oplossing!!!

Matras op je matras? Desnoods samengesteld vanuit 1-persoonsmatrassen.

wat zijn ze streng zeg

ik heb zelf een boxspring en die is al bijna 60 cm hoog en ik vrij klein

dus zag het niet zitten om ook nog een klossen eronder te zetten

wij hadden het oude 2pers matras bewaard en erop gelegt

was volgens onze kraamzorg ook geen probleem

toen eenmaal de kraamhulp er was zei ze dat ik het matras er wel af mocht halen omdat ze zag dat ik moeilijk in en uit bed kwam.

ze heeft evengoed inspecties gedaan en het bed verschoont

sommige kraamhulpen doen dat idd. maar als je net een kraam treft die rugklachten heeft of lang is dan is een laag bed gewoon echt niet handig voor ze.

@Dominique wrote:

Matras op je matras? Desnoods samengesteld vanuit 1-persoonsmatrassen.




dit werd mij afgeraden…



maar ik had zo’n super hulp die mij zefs in het waterbed onderzocht!! :thumbup: ze vond het zelf ook wat makkelijker… :oops:

Mijn bed kan ook absoluut niet op klossen. Ik had in een andere kamer een 1 persoonsbed op klossen gezet. Mijn slaapkamer is ook op de 2e verdieping dus dat werd toch afgeraden, want je mag niet op de 2e bevallen ivm trappen en noodtoestanden…

Ik ben in het ziekenhuis bevallen en de controles deed de kraamhulp op de losse bed dat verhoogt stond.

bedankt voor de tips

ik ga het proberen met kratten

want die kraamhulp had mij al van te voren gewaarschuwd dat ze mij niet mag verzorgen in verband met de arbo ofzo als mijn bed niet op klossen staat, en dat sommige hem gewoon dan peren als ik het niet in orde heb,

niet echt hulpzaam dus daarom maak ik me zo druk,

anders misschien een eenpersoonsbed huren bij de thuiszorgwinkel,

kost dat geld?ik weet alleen niet waar ik die moet neerzetten,

maar jaa

in iedergeval bedankt!!! :lol:

nee hoor kraambed is gratis…

mijn bed kan ook niet op klossen en ik heb dus een kraambed in de huiskamer staan…

ook lekker makkelijk voor als ik nu moe ben :lol: :lol: :lol:

tis even niet anders maar met de kraamvisite ben ik dus gewoon heerlijk beneden en dat vind ik ook weer positief…want vaak hoor je dat sommige mensen bed gekluisterd zijn en dus niet naar beneden kunnen…

ja gelukkig is alles gelijkvloers bij ons,

ik heb sowiezo alles wat ik wil en wat ik nodig heb in de slaapkamer,

de kraamhulp komt toch alleen waar je kraambed staat en in de babykamer? dus ben sowiezo van plan om de woonkamer opslot te doen,

ik ga een kijken wat ik het beste kan doen,

want die kraamhulpvrouw klonk hartstikke streng erover,

:: :vlinder: :: groetjes

Wij hadden ook een bed van de thuiszorg. Ons 2 persoons bed is al jaren geleden door de poten gezakt :oops: :roll: en als ik hem op de goede hoogte had moeten doen, had ik 2 kratten op elkaar er onder moeten stapelen. Maar wij moesten gewoon betalen voor het bed van de thuiszorg. En ik ging er alleen op liggen als de kraamhulp m’n onderkantje bekeek want verder vond ik het maar niks, om zo hoog te liggen. Ik flikkerde iedere keer bijna op me plaat als ik er in en uit klom, zeker met baby als ik haar borstvoeding wilde geven, wat me de eerste dagen alleen liggend lukte.

jaa ik ben ook klein maar die kraamhulp zei dat ik een opstapje voor mezelf moest hebben ofzo,

ik zei al helemaal tegen op de kraamtijd

ik zie het al helemaal niet zitten dat die vrouw mij afkeurd ofzo omdat ik geen bed op 80centimeter heb…

het ligt er echt aan of die eenpersoonsbed gratis is

anders moet ik echt iets anders verzinnen,

wat raar dat die thuiszorgwinkel tegen me zei dat die klossen onder elk bed paste terwijl iknu zoveel reacties krijg met vrouwen met hetzelfde probleem!!! :lol: :: :vlinder: ::

Hier ook een waterbed dus dressoir van de kamer gesleept en daarvoor in de plaats een bevalbed. Dat komt er nu weer ook al ga ik niet thuis bevallen, maar hier waren ze heel streng i.v.m. de controles. De kraamzorg hier verschoonde ons bed niet eens omdat het niet op klossen stond (als je wel een bed op klossen hebt wordt het bijna dagelijks verschoond).



Mijn schoonzus is ook onverwacht in het zkh bevallen en haar vriend en mijn schoonmoeder hadden meteen de klossen onder het bed vandaan gehaald (niet over nagedacht) maar haar kraamhulp deed er helemaal niet moeilijk over.

hier nog een met waterbed, wij hebben ook gehoord (nog niet van kraamzorg ofzo) dat je na de bevalling niet onderzocht wordt.

Dus ik huur / leen een bed van thuiszorg.

Die komt dan in de babykamer te staan, in onze slaapkamer past dit onmogelijk, de andere slaapkamer helaas ook geen ruimte :frowning:



Nu hoorde ik pas weer dat het niet goed zou zijn als ik 's nachts bij de baby zou slapen, als ik dan weer na een paar weken in mijn eigen bed ga slapen heb je meer kans op een huilbaby.

:think: weet nog niet dus of ik het bed daar of in de woonkamer ga zetten.

Ik werk zelf als kraamverzorgster en kom dus regelmatig niet verhoogde bedden tegen.

Volgens de arbo moet het idd aan de eisen voldoen om onze ruggen te sparen :wink: veel mensen vinden het gezeur en zien er niet zo de problemen van in maar kan je wel vertellen als je dagelijks aan een te laag bed werkt je het echt merkt, vergelijk het met bijv. een niet goed op hoogte zijnde stoel achter de pc of iets dergelijks in een ander beroep.



Alleen zijn er natuurlijk uitzonderingen als een bed echt niet omhoog kan.

Daar is dan weinig aan te doen zeker als je geen extra bed kwijt kan.

Het is idd zo dat wij dan niet het bed mogen verschonen dus dat zal fam. moeten doen.

Maar controles moeten altijd gedaan worden en mag een kraamverzorgster dus niet overslaan omdat het bed te laag is.

Dus probeer je niet te druk te maken en maak gewoon afspraken met degene die bij je thuis komt.



Hele fijne kraamtijd!