bedje opmaken

Ik lees verschillende verhalen, dus was even benieuwd naar jullie ervaring.

Wat hebben jullie op het bedje liggen?

Is dat:

matrasbeschermer - matras - moltonzeiltje

molton - hoeslaken - hydr.luier

lakentje - deken

of anders (en wat en waarom).

Moet de hoeslaken van jersey zijn? (of kan gewoon katoen ook, of badstof… ivm ademen). We hebben niet voor aerosleep gekozen, dus dat valt af.

Alvast bedankt voor het meedenken!

we hebben een:

matrasbeschermer - matras - molton - hoeslaken - (toen tara nog een baby was een hydrofiele luier) - lakentje en een deken.

verder nu alles nog zo alleen geen hydrofiele luier meer onder het hoofd.

@knollie1 wrote:

we hebben een:

matrasbeschermer - matras - molton - hoeslaken - (toen tara nog een baby was een hydrofiele luier) - lakentje en een deken.

verder nu alles nog zo alleen geen hydrofiele luier meer onder het hoofd.

hier idem!

In de wieg: flanellen luier - hoeslaken - hydrofielluier bij het hoofd - lakentje en als het kouder is ook een dekentje.

In het ledikantje: molton - hoeslaken - hydrofielluier bij het hoofd - lakentje en als het kouder is ook een dekentje.

Ik vind katoenen hoeslakens zelf het fijnst, dus die heeft Jinthe ook…geen idee of het van ander materiaal ook goed is (van jersey heb ik ze nog nooit gezien voor baby’s…?).

ok, ging me even om het zeiltje… (kan ik dus weg laten zo te lezen) en het materiaal van het hoeslaken.

Morgen maar eens shoppen :mrgreen:

@Sproetje wrote:

ok, ging me even om het zeiltje… (kan ik dus weg laten zo te lezen) en het materiaal van het hoeslaken.

Morgen maar eens shoppen :mrgreen:

Zeiltje sowieso weggooien dat is gevaarlijk ivm warmtestuwing :wink:

Je hoeft trouwens het bedje niet zelf op te maken, want de kraamverzorgster maakt hem zowiezo opnieuw op. Dus dan doet ze het wel voor :wink:

Voor het oog is het idd leuk om hem op te maken voor tijd, maar dan maakt de volgorde nog niet zo uit 8) Hier Matras - molton - hoeslaken (volgens mij hebben wij idd jersey, gewoon die je in de winkel koopt) - luier onder het hoofd en een lakentje / dekentje)

Handig topic… ik vroeg het me ook al af. Ik stond al met vanalles in m’n handen in de winkel, maar ik begon zo te twijfelen dat ik het nog maar niet heb gekocht.

Ik wil vandaag wat dingetjes gaan halen. Maar ik hou het voorlopig maar even op lakentjes, hoeslakens en moltons.

Leuk dekentje heb ik nog nergens gezien en aangezien wij het qua kleur van de accessoires moeten hebben, wil ik daar nog wel even gerichter voor shoppen :smiley:

Ik heb op internet dekentjes van Koeka en Snoozebaby gezien. Die vond ik wel erg leuk. Koeka is erg fel van kleur en Snoozebaby heeft allemaal aangenaaide labeltjes. Erg schattig.

@santos_05 wrote:

Je hoeft trouwens het bedje niet zelf op te maken, want de kraamverzorgster maakt hem zowiezo opnieuw op. Dus dan doet ze het wel voor :wink:

ligt eraan hoe het loopt he. toen onze oudste uit het ziekenhuis kwam duurde het nog een paar uur voordat de kraam er was. en het was wel handig om een baby die net het ziekenhuis kwam en doodop was van de reis in z’n opgemaakte bedje te kunnen leggen :wink:

Sowieso staat het wel wat gezelliger. En als ze het dan af wil halen om het over te doen, mag dat van mij wel hoor :smiley:

Je hoeft trouwens het bedje niet zelf op te maken, want de kraamverzorgster maakt hem zowiezo opnieuw op. Dus dan doet ze het wel voor

Dat vond ik zooooo irritant hè :naughty: :naughty:
Had ik echt een hele tijd op lopen zwoegen om het netjes te krijgen, rukt ze het er zo af :wall:

grrrrrrrrrr :mrgreen:

@mayo28 wrote:

Je hoeft trouwens het bedje niet zelf op te maken, want de kraamverzorgster maakt hem zowiezo opnieuw op. Dus dan doet ze het wel voor

Dat vond ik zooooo irritant hè :naughty: :naughty:

Had ik echt een hele tijd op lopen zwoegen om het netjes te krijgen, rukt ze het er zo af :wall:

grrrrrrrrrr :mrgreen:

ja hier ook, ik had ook zo’n eigenwijze tante :roll: .

Ik heb het beddegoed nu maar in een plastic zak in het wiegje gelegd, hoeft ze ook niet meer in de kasten te gaan rommelen :mrgreen:

het staat inderdaad erg lief, zo’n opgemaakt bedje :inlove:

ik had het wel op kort vantevoren opgemaakt ivm het stof.

dat vond ik nog lastig met het (nieuwe) matrasje. we hebben het lang ingepakt laten zitten ivm stof vangen (ik ben zelf stofallergisch) maar het schijnt juist beter te zijn om matrasjes best een tijd te laten uitdampen van alle chemische zooi die erin zit :think:

Wij hebben op het matrasje een molton liggen en daarover gewoon een hoeslaken.

hydrofielluier hadden we ook onder het hoofdje liggen maar nu sinds een paar maanden niet meer.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik met twee kinderen niet eens precies weet wat en matrasbeschermer is :oops:. Is dat zo’n extra matrasje op het matras ofzo?

Nou, dat gebruik ik dus niet. Zeiltje is inderdaad niet verstandig ivm warmtestuwing en verstikking. Schijnt ook dat je dan een grotere kans hebt op wiegedood :(. Dat dus ook nooit gebruikt.

Hier een matras, molton, hoeslaken (ik heb alleen maar van die gladde, katoenen) en momenteel al een paar maanden alleen een laken. Mara slaapt daaronder wel in een romper en een slaapzak. Maar ze wil persé iets strak over haar heen, vandaar toch nog een laken anders had ook dat nu niet gehoeven.

En kort opgemaakt. Er zijn ook folders waarin uitgelegd staat hoe je een bedje moet opmaken. Ik meen dat ik die ooit van de vk heb gekregen of via het cb :think:.

De matrasbeschermer is voor ónder je matras voor zover ik het begrepen heb :slight_smile:

Ik heb net molton, hoeslaken en laken gekocht.

Hydrof. luiers waren op en het dekentje vond ik niet leuk genoeg.

Maar… het begin is er :dance:

Dit is de site van die folder. Er staan nog veel meer handige tips op:

http://www.veiligheid.nl/csi/veiligheid.nsf/wwwVwContent/l4inbed.htm

dat zeiltje is voor later wel handig hoor, om te voorkomen dat er een golf spuug in het matrasje trekt :wink: