Onze meid slaapt nog steeds in haar ledikantje. Maar binnenkort is het tijd om over te gaan naar een groot bed.
Vanochtend was ze uit het ledikantje geklommen en zat ze lekker te puzzelen op de grond.
Ze gaat meteen over naar een groot bed, we hebben geen peuterbedje. Nu kun je bij Baby-Dump een metalen hekje kopen, wat je aan de rand van het bed vast kunt maken, zodat je kindje er niet uit valt. Is zoiets aan te raden of nodig, of kan het ook meteen zonder?
Hoi Jippie,
Is zij een rustige slaper of vind je haar in alle hoeken van haar bedje?
Dat was voor mij de barometer om een hekje te plaatsen (of niet).
Bij mijn tweede dochter was dat nodig, bij de drie anderen niet…
Je kan de eerste dagen ook wat extra kussens (of een extra matras) op de grond leggen om te zien hoe het gaat…
liefs
Gerda
Als het bedje geen hoge op staande rand heeft dan zou ik een hekje plaatsen voor de zekerheid. Mits je meisje een rustige slaper is en netjes in bed blijft liggen ipv alle kanten oprollen in dr slaap.
Wij hadden voor Y.eline een houten bed waar het matras inviel dus ze had nog een klein opstaand randje waardoor ze er niet uit kon vallen en dat was voldoende…
hier bij de oudste direct erbij gekocht.
Die vonden we overal en nergens in zijn bed. Altijd met de kont tegen de zijkant van het ledikant.
Als bij hem het hekje er niet op had gezeten hadden we die een paar keer per week (of nacht misschien wel) van de grond kunnen plukken.
Ook nummer 2 was zo’n woelwater, maar toen hij eenmaal in het grote bed lag vonden we hem dus altijd met zijn kont tegen de muur. De veilige kant van het bed dus :lol: .
Bij hem kon het hekje er dan ook wel redelijk vlot voor weg.
Straks met nummer 3 gaat die er zeker weer voor. Die vinden we soms letterlijk rechtop slapend in een hoekje van zijn bed tegen…
Op zich is ze een rustige slaper. Ze blijft meestal netjes liggen, heel soms ligt ze tegen de zijkant.
Het bed heeft geen opstaande rand.
Dan zou ik zeker even bij Ikea langsgaan. Das een mooi systeem wat je op ieder bed kunt zetten en zelfs op een vakantie mee kunt nemen omdat het relatief klein is. Hier is dat voor Casper (ook een woelwatertje) genoeg om niet uit bed te rollen. :thumbup:
Ja het heeft twee kanten.
Wij hebben wel een bedhekje gebruikt, maar die is er nu na 4 maanden al helemaal af.
Heb nu een beetje spijt van die aankoop. Was een dure via internet gekocht.
Je kan ook kijken hoe het gaat zonder. Is ze gelijk gewend aan hoe het moet zijn…
@Rhiannon wrote:
Dan zou ik zeker even bij Ikea langsgaan. Das een mooi systeem wat je op ieder bed kunt zetten en zelfs op een vakantie mee kunt nemen omdat het relatief klein is. Hier is dat voor Casper (ook een woelwatertje) genoeg om niet uit bed te rollen. :thumbup:
wij hebben dan denk ik dezelfde… eigenlijk gewoon een simpele witte plank met steuntjes die je vastzet op het bed.
en kan er ook zo weer af zonder beschadigingen aan het bed :thumbup:
Dat van Ikea hebben wij ook :thumbup: In eerste instantie hadden we dat niet, maar na een aantal dagen achter elkaar uit het bed te zijn gevallen (en niet meer willen slapen) hebben we het snel gehaald. Nu zou het er wel af kunnen omdat hij nu netjes blijft liggen in het midden van het bed.
Alys heeft van de ikea een grote plastic deksel, ik wilde toen een hekje halen, niet direct gedaan, dus na een week of 2 viel ze uit bed (slaapt nog steeds druk, ligt ook van boven tot onder bijna binneste buiten in bed ).
Afijn, ik wilde bij de prenatal een hekje halen, maar die was pas open toen ik al niet meer kon, dus toen hebben we preventief een deksel gepakt van een grote opbergdoos.
Die deksel heeft ze nu nog steeds (ze ging een paar dgn voor haar 3e verjaardag naar een 1pers bed vanuit het ledikant) en elke avond mag ze er 4 stickers op plakken, is echt feest samen met het voorlezen hoort het bij ons avond ritueel
Wij hebben het nooit gehad en ik heb het ook nooit gemist.
Bij vallende kinderen legden we daarna een paar dagen wat dekens en kussens op de grond, maar dan vielen ze meestal niet meer.
Lev draait wel alle kanten op, ligt vanaf zijn 2e geloof ik in een gewoon bed en ik heb nooit bedacht dat er een hekje voor zou moeten :oops:
Hier geen bedhekje…
We hebben nog wel voor de zekerheid haar ledikant matrasje naast het bed liggen voor het geval dat
@lydia wrote:
Bij vallende kinderen legden we daarna een paar dagen wat dekens en kussens op de grond, maar dan vielen ze meestal niet meer.
Lev draait wel alle kanten op, ligt vanaf zijn 2e geloof ik in een gewoon bed en ik heb nooit bedacht dat er een hekje voor zou moeten :oops:
Hier hetzelfde. Mocht je merken dat ze er regelmatig uit valt, kan zo’n hekje er altijd nog komen, denk ik dan. Maar bij voorbaat een hekje plaatsen vind ik persoonlijk niet nodig, ook echt nog nooit bij stil gestaan. Hier overigens al vanaf twee jaar in een peuterbed, zonder opstaande rand oid, en nooit uit bed gevallen.
@lydia wrote:
Hier ook… In het begin hebben we nog wel eens een matrasje op de grond gelegd, maar verder is het een soort ‘trial&error’ geweest waarbij ze zelf de grenzen van haar bed heeft leren kennen. Nog steeds kan ze 's morgens overal in het bed liggen, maar wel altijd er in :thumbup:
Ook hier nooit een bedhekje gebruikt.
De eerste dagen wel een dekbed ernaast gelegd voor het geval dat.
mischa heeft rond zijn 3e verjaardag een half hoog bed gekregen, hiervoor sliep hij een jaar in een dreumesbed (ledikant omgebouwd) dreumesbed was heel laag, toen geen rekje gekocht, hij sliep wel weer verder of kroop terug.
Bij zijn hoge bed hebben we wel een rekje gekocht, hij viel van een te hoge hoogte wat gevaarlijk is/was. Hij is zelfs 3x met rekje en al uit bed gestuiterd, nou zit het rekje van met ti-ribs hahaha
Hier wel een bedhekje, deze hebben we gehaald nadat ze op 1 nacht 3 keer uit bed was gevallen…
Wij hebben het bedhekje van A3 products, bevalt zeer goed!
Dorien gaat vandaag voor het eerst in het ‘grote’ bed slapen
Ik heb deze van de Ikea:
hij is dus niet helemaal open aan de zijkant, dus ik wou het eerst zo proberen, met een matras op de grond… kijken hoe het gaat… hij staat ook nog op de kleinste stand, dus de opening is nog heel klein…
Die heeft Isabel ook gehad voordat ze over ging naar haar GROTE Hemnes bed, ze is daar NOOIT uitgevallen…
Bij het Hemnes bed ging het gelijk de eerste nacht fout!
Wij vinden alys dus echt nog minstens 3-4 keer per week tegen haar deksel aangeplakt, ik denk dus dat het wel heel erg per kind verschilt, ik had ook echt nooit gedacht dat er eits nodig zou zijn, maar na 2x vallen op haar hoofd uit bed vond ik het toch echt wel nodig.