Dorien gaat vandaag voor het eerst in het ‘grote’ bed slapen
Ik heb deze van de Ikea:
hij is dus niet helemaal open aan de zijkant, dus ik wou het eerst zo proberen, met een matras op de grond… kijken hoe het gaat… hij staat ook nog op de kleinste stand, dus de opening is nog heel klein…
Deze heeft onze oudste ook, ligt er in vanaf dat ze ongeveer 3 was, de kleinste stand hebben we voor haar nooit gebruikt.
Is er nooit uitgevallen, binnenkort gaan we voor de jongste dit zelfde bed kopen…
Wij hadden ook het bedplankje van Ikea. Bo vond dat in het begin echt heel prettig, misschien nog niet vanwege het vallen, maar meer als dat het daar een knus bedje ofzo van werd. Bij haar heeft het ook lang geduurd voordat ik het eraf kon halen.
Bij Nikkie hebben we het ook gebruikt, maar binnen een 2 maandjes ofzo was het weg. Ik was dat ding al snel zat (het zit in de weg bij het knuffelen 's avonds) en zij vond het prima dat ding eraf ging.
Ik weet niet waar je woont, maar er ligt er hier dus nog 1 op zolder. Interesse?
Wij hebben het nooit gehad en ik heb het ook nooit gemist.
Bij vallende kinderen legden we daarna een paar dagen wat dekens en kussens op de grond, maar dan vielen ze meestal niet meer.
Lev draait wel alle kanten op, ligt vanaf zijn 2e geloof ik in een gewoon bed en ik heb nooit bedacht dat er een hekje voor zou moeten :oops:
Hier hetzelfde. Mocht je merken dat ze er regelmatig uit valt, kan zo’n hekje er altijd nog komen, denk ik dan. Maar bij voorbaat een hekje plaatsen vind ik persoonlijk niet nodig, ook echt nog nooit bij stil gestaan. Hier overigens al vanaf twee jaar in een peuterbed, zonder opstaande rand oid, en nooit uit bed gevallen.
Hier idem, alleen dan meteen een normaal bed ipv peuterbedje.
Levi is 2x uit bed gevallen dan, maar dat was pas veel later (hij ligt al vanaf zijn 1ste jaar in een normaal bed).
Op zich is ze een rustige slaper. Ze blijft meestal netjes liggen, heel soms ligt ze tegen de zijkant.
Het bed heeft geen opstaande rand.
In dat geval begrijp ik je vraag eigenlijk niet zo goed :lol:
Ik sluit me toch ook aan bij oa Lydia, wij hebben er nooit bij stilgestaan, middelste is wel een paar keer naast zn bed wakker geworden/gevonden (hij slaapt rustig verder op de grond) maar niet zo vaak dat we een hekje ook maar bedacht hebben.
Chrissy dan zijn de verzendkosten ws net iets lager dan een nieuwe van de Ikea. Hier hadden we het bedhekje overigens zelfs al in huis nog VOOR hij zijn grote (en hoge Hemneslike) bed had. :lol: Eigenlijk juist zodat als we eens naar iets ala CP of zo zouden gaan we die ervoor konden doen. Heb dus zelfs nooit gedacht aan geen bedhekje halen, maar ja kindlief is dus wel al 2 x uit ons (lage) bed gestuiterd. 8) Kids die daarna rustig weer doorslapen dan is het niet zo lastig (ok de blauwe plek mss ) maar die van ons is wakker en denkt gelijk dat het ochtend cq feest is.
Ik heb deze van de Ikea:
hij is dus niet helemaal open aan de zijkant, dus ik wou het eerst zo proberen, met een matras op de grond… kijken hoe het gaat… hij staat ook nog op de kleinste stand, dus de opening is nog heel klein…
Deze heeft onze oudste ook, ligt er in vanaf dat ze ongeveer 3 was, de kleinste stand hebben we voor haar nooit gebruikt.
Is er nooit uitgevallen, binnenkort gaan we voor de jongste dit zelfde bed kopen…
De 2e heeft hier ook ingeslapen en is er de eerste nacht al uitgeduveld :mrgreen: , maar zij ligt gewoon echt niet stil.
Voor de oudste hadden we al het A3 hekje en toen hebben we deze in het Minnen bedje gezet.
Ze is nu 6 en is een half jaartje geleden overgegaan naar een halfhoogslaper waarvan de zijkant net zo hoog is als het A3hekje.
Noor gaat vanaf vandaag of morgen :shifty: over naar bovenstaand bedje, ik ga het weer zonder hekje proberen.
Want op dit bedje past toch geen standaar hekje van de Ikea?
Ik vind het A4 ding een joekel van een ding en dan ziet het bedje er niet zo leuk meer uit .
Chrissy dan zijn de verzendkosten ws net iets lager dan een nieuwe van de Ikea.
Yep, zo duur zijn die dingen niet. Het zou een optie zijn, maar in dit geval zou ik de Ikea met een bezoekje vereren. Nooit vervelend, naar de Ikea moeten :thumbup:
Ik heb deze van de Ikea:
\Zo,n bed hebben wij ook voor melinda :inlove: :inlove:
Staat bij ons ook nog op de kleinste maat, maar niet voor lang meer denk ik
hier aan de achterzijde van het bed twee planken als uitval bescherming menen te gebruiken. maar madam ging daar zo ver overhangen dat we het bed snel omgedraaid hebben. anders viel ze van hoger. nu stop ik het dekbed goed in aan de vrije zijde en heeft er de eerste 8 weken haar ledikant matras naast gelegen, ze blijft echter goed liggen.
Dat Ikea-bed heeft Noortje ook gehad . Vanaf tweeënhalf jaar tot een maand geleden (nu in een bedstede). Nooit een matrasje naast gehad, vanwege de zijkanten, maar ook vanwege eerst maar zien hoe het gaat. Renze slaapt vanaf zijn derde verjaardag in een halfhoogslaper, dat heeft uiteraard een uitvalbescherming. Jurre gaat vanaf komende week in een groot bed, de halfhoogslaper wordt, as I type , omgebouwd tot stapelbed. Ik ga er vanuit dat hij er niet uit gaat vallen. Als dat toch gebeurt kunnen we er eens een matrasje naast leggen.
Onze meid heeft gisteravond voor het eerst in het grote bed geslapen. We hebben geen bedhekje gekocht en ik heb ook geen matras op de grond gelegd. Ze sliep keurig in het midden van het bed en ze is er ook niet uit gevallen. Dus ik denk dat een hekje niet nodig is.